.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.lut.2025 20:31:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 C5 planowany zakup
PostNapisane: 31.gru.2018 17:29:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2018 17:11:17
Posty: 11
Lokalizacja: opolskie
Auto: A6 C5 4.2V8
Planuję zakup A6 C5 w najbliższym czasie.
Wymagania to:
-Avant
-Quattro
-Tiptronic
-Najlepiej 4.2

Budżet na zakup auta, oc i ewentualne rzeczy do zrobienia po zakupie to 24000 zł

Znalazłem dwa ciekawe ogłoszenia, prosiłbym o opinie:

https://www.olx.pl/oferta/audi-a6-s6-c5-4-2-v8-CID5-IDvpuvs.html
https://www.olx.pl/oferta/audi-a6-c5-avant-CID5-IDwW6KX.html

Ewentualnie jakieś wasze propozycje też są mile widziane :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 planowany zakup
PostNapisane: 31.gru.2018 17:46:56 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Ja najpierw zadam pytanie czy zagłębiałeś się w koszty jakie generuje A6 V8 lub S6? Bo od tego trzeba zacząć. To nie są tanie auta w serwisowaniu.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 planowany zakup
PostNapisane: 31.gru.2018 18:00:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2018 17:11:17
Posty: 11
Lokalizacja: opolskie
Auto: A6 C5 4.2V8
Wiem z jakimi kosztami wiąże się zakup takiego auta, jednak to mnie nie zniechęca. Kolega ma a6 1.8t w quattro więc mniej więcej orientuję się w kwotach, czytałem także o serwisowaniu 4.2 i 2.7.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 planowany zakup
PostNapisane: 31.gru.2018 18:13:46 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
To już duży plus, że nie zniechęca :D Tyle, że koszty 1,8T ni jak się mają do BiTa czy V8 - to inna liga cenowa nawet samego rozrządu.

1. Co mnie zniechęca w ogłoszeniu to zdanie, że stylizowany na S6. Prawda jest taka, że poza kilkoma detalami te auta się niczym nie różnią. Najwięcej jest pod maską - osprzęt silnika, kilka elementów silnika który daje większą moc. Poza tym ze zdjęć nic nie wynika jakie było życie tego auta. Jedna rzecz mnie zastanawia, mała soczewka i duży kierunek - choć podane jest że auto z 2001. Był tzw rok przejściowy, gdzie można było spotkać tylne lampy stare, blendę starą, dekory przedliftowe ale przednie reflektory już poliftowe na dużej soczewce i małym kierunku.

Warto go dobrze obejrzeć a przede wszystkim sprawdzić od strony mechanicznej (vcds lub inny skaner). Jest za pięknie opisany i cena średnia jak za tak dopieszczony samochód, które się ktoś pozbywa inwestując w niego dość sporo kasy...

2. Tu ciężko coś napisać bo poza brakiem oznaczeń, które zawsze były (napis quattro) to wszystko ma normalnie.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 planowany zakup
PostNapisane: 31.gru.2018 18:39:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Nie było czegoś takiego jak nowe lampy z przodu a z tyłu stare, to auto to nie jest żaden lift, zwykłe przed liftowe V8 dlatego ma mordę z dwoma grillami, a lampy stare na małej soczewce...

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 planowany zakup
PostNapisane: 31.gru.2018 18:49:35 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Bzdury. Buda V8 nie miała innej maski niż ta. Miała dwa rodzaje lamp - różniły się tylko wkładem kierunkowskazu i soczewką. Obudowa, kształt był taki sam. W przypadku budy V8 (czyli A6 4,2 i S6) były różne migracje elementów w 2001 roku.

Różnice A6 V8 przed i po liftingu:
- małe lusterko prawe przedlifcie a duże w po
- w reflektorze mała soczewka i duży wkłąd kierunku (do końca 2001) w przedlifcie a polift duża soczewka z biksenonem i mały keirunek (od kwetnia 2001 do 2004)
- tylne lampy poliftowe weszły pod koniec 2001 wraz z blendą (stąd mogły się zdarzać A6 V8 i S6 z nowymi lampami przód a stare na tyle)
- dekory w środku w innych odcieniach w przed i polifcie
- w przedlifcie relingi były za dopłatą a w polifcie ich brak był za dopłatą
- dokładka tylnego zderzaka PDC inna w przed i polifcie

Maska, błotniki są inne niż w zwykłej A6 ale nie przechodziły liftów.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 planowany zakup
PostNapisane: 31.gru.2018 18:50:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2018 17:11:17
Posty: 11
Lokalizacja: opolskie
Auto: A6 C5 4.2V8
VCDS posidam, zawsze biorę na oględziny (na co zwrócić uwagę na kompie?) Czyli dobrze go przejrzeć? Zastanawia mnię to, że z zewnątrz wygląda na przedlift a zegary ma po lifcie. Co sądzicie o aucie z drugiego ogłoszenia?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 planowany zakup
PostNapisane: 31.gru.2018 18:59:42 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
CO do VCDSa to silnik rozgrzany do min 80st:
1. Blok silnika
- kanał 002 (wartości temperatury silnika nie mogą przekraczać 95st) + przepływka w maksymalnej wartości powinna podawać 210-230mg dla A6 V8
- kanał 015-118 - sprawdzić czy nie występują missfirey . Rocznik 2001 powinien mieć już pełną diagnostykę ze wskazaniem na którym dokładnie cylindrze wypada zapłon
- kanał bodajże 25 (tu operuje też wokół niego) podane są wartości korekt
- kanał 090 podaje działanie zmiennych faz rozrządu. Najlepiej zrobić logi dynamiczne i powinno wskazywać od 4100 wartości min 21 stopni. Na jałowych może chodzić 0 do +-1
- kanał 093 to synchronizacja rozrządu. Wartości im bliżej 0 tym lepiej. Nie mniej jednak do 6 stopni jest akceptowalna. Powyżej będzie oznaczać potrzebę ingerencji w rozrząd. Ale jak już suma (sumujesz B1 z B3 i B2 z B4) przekroczy 16 to odpuścić chyba, ze cena będzie na tyle niska, ze pozwoli Ci zainwestować 6k pln w kompletny rozrząd.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 planowany zakup
PostNapisane: 31.gru.2018 19:12:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2018 17:11:17
Posty: 11
Lokalizacja: opolskie
Auto: A6 C5 4.2V8
Nie wiecie czy ktoś może ma na sprzedaż sprawdzoną v8? ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 planowany zakup
PostNapisane: 31.gru.2018 19:23:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
bloku napisał(a):
Bzdury. Buda V8 nie miała innej maski niż ta. Miała dwa rodzaje lamp - różniły się tylko wkładem kierunkowskazu i soczewką. Obudowa, kształt był taki sam. W przypadku budy V8 (czyli A6 4,2 i S6) były różne migracje elementów w 2001 roku.

Różnice A6 V8 przed i po liftingu:
- małe lusterko prawe przedlifcie a duże w po
- w reflektorze mała soczewka i duży wkłąd kierunku (do końca 2001) w przedlifcie a polift duża soczewka z biksenonem i mały keirunek (od kwetnia 2001 do 2004)
- tylne lampy poliftowe weszły pod koniec 2001 wraz z blendą (stąd mogły się zdarzać A6 V8 i S6 z nowymi lampami przód a stare na tyle)
- dekory w środku w innych odcieniach w przed i polifcie
- w przedlifcie relingi były za dopłatą a w polifcie ich brak był za dopłatą
- dokładka tylnego zderzaka PDC inna w przed i polifcie

Maska, błotniki są inne niż w zwykłej A6 ale nie przechodziły liftów.


Dlatego napisałem, że to zwykłe przed liftowe V8, które zawsze miało przód ala polift, blenda weszła wraz z liftem zwykłej A6, nie wiedziałem jeszcze nowych lamp z przodu a starych z tyłu, chyba, że ktoś coś modził...

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 planowany zakup
PostNapisane: 31.gru.2018 19:36:38 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Ale są ;-) Wielokrotnie już widywane. Na szczęście łatwo to sprawdzić po wtyczce do lamp przednich (na biksenonie jest grubszy jeden kabli a na mono wszystkie równe). I jak pisałem 2001 rok to był taki multi, "co zostało" to wkładali. Natomiast dobra uwaga jest tak, że ma licznik z ringami - śmiem jednak twierdzić, że dokładane patrząc na podświetlenie pod drzwiami.

Konfiguracja wnętrza (kolorystyka) też świadczy od przedliftowej wersji.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 planowany zakup
PostNapisane: 31.gru.2018 20:09:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2018 17:11:17
Posty: 11
Lokalizacja: opolskie
Auto: A6 C5 4.2V8
Będę raczej w sobotę weryfikował czy jest warta uwagi (czy nie jakiś ulep). Co sądzicie o drugim ogłoszeniu? Sprzedający nie jest za bardzo wylewny w opisie. Ps. Wszystkiego dobrego w nowym roku :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 planowany zakup
PostNapisane: 31.gru.2018 20:33:23 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Tak jak pisałem, ciężko coś o niej powiedzieć. Nie ma oznak ulepa. Ale zdjęcia to wróżenie z fusów.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 planowany zakup
PostNapisane: 01.sty.2019 00:58:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2018 17:11:17
Posty: 11
Lokalizacja: opolskie
Auto: A6 C5 4.2V8
Co sądzicie o silniku ASN? Jest tego trochę na oto i olx, niektóre całkiem ciekawe.
Np. ta https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a6-piekna-quattro-3-0v6-serwisdokonca-xenon-duza-navi-skory-bose-ID6Bxj1w.html?
Naczytałem się trochę o problematycznym rozrządzie i wariatorach ale wolę się upewnić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 planowany zakup
PostNapisane: 01.sty.2019 10:05:13 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
HA! Trafiłeś znowu w mojego ulubieńca, którego będę bronił. Do rzeczy.

Rozrząd jest faktycznie mocno zmodernizowany i ulepszony względem starszych konstrukcji. 4x wariator + 2x nastawnik. Dlaczego mają złe opinie? Ano dlatego, że wielu speców zapomina o podstawach przy wymianie rozrządu o których mówi manual Audi. Wymieniając pasek, rolki, pompę trzeba też zajrzeć do nastawników i wariatorów. Głównie po to aby zobaczyć, czy nie puszczają oleju co powoduje spadki ciśnienia w układzie oraz złe nastawy faz rozrządu.

Przy zakupie łatwo zweryfikować ich stan robiąc logi statyczne i dynamiczne dla grup 090-098 oraz bodajże 032. Rozjazdy wariatorów powyżej 8 stopni każdy świadczy o ich złym ustawieniu. Natomiast jak już masz powyżej 14...15 stopni na choćby jednym będzie to nieszczelność wariatora.

Skąd opinie o podnoszonych czapkach, pękających blokach czy przegrzewaniu się? Otóż usterka rozrządu powoduje duże zmiany w korektach paliwowych i zapłonu. Silnik traci moc aby utrzymać silnik "w zdrowiu", podlewa paliwem, przesuwa zapłony, etc. Niestety ma to wpływ na termikę silnika, która już fabrycznie przystosowany pdo Euro4 a co za tym idzie podniesiona temperatura pracy do 95st a nie jednokrotnie trzyma około 98-100 co też jest normą.

Jak jest zdrowy to bardzo fajna dynamika jak na 220KM tyle, że jeździ górną partią obrotów. Dźwięk z dupy bo jak odkurzacz, spalanie niestety nie najniższe - lubi popić. Ale ja mile go wspominam. Dziś mój ma ponad 400kkm i dalej jeździ po Sopocie - nigdy nie otwierany, nieremontowany.

Myślę, że Gitmar i kilku innych userów potwierdzą moją opinię. Trzeba pamiętać, że najwięcej głosów będzie tych, którym nie udało się kupić zdrowej sztuki.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 planowany zakup
PostNapisane: 01.sty.2019 13:43:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2018 17:11:17
Posty: 11
Lokalizacja: opolskie
Auto: A6 C5 4.2V8
Koszty utrzymania pewnie podobne do V8 jeśli chodzi o silnik. Miałem okazję oglądać A4 B6 z takim silnikiem ale zniechęcił mnie pewien mankament, a mianowicie dostawał nieregularnych wibracji na wolnych obrotach po obciążeniu klimatyzacją i pełnym rozgrzaniu silnika (na lpg i pb). Nie miałem jeszcze wtedy interfejsu więc sobie odpuściłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 planowany zakup
PostNapisane: 01.sty.2019 16:01:20 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Koszty mniejsze. Pakiet startowy trzeba zrobić i potem śmigać. Jeśli to był automat to konwerter mógł się kończyć. A jeśli manual to wibracje mogło wywoływać sprzęgło kompresora klimatyzacji.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 planowany zakup
PostNapisane: 07.sty.2019 18:31:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2018 17:11:17
Posty: 11
Lokalizacja: opolskie
Auto: A6 C5 4.2V8
Aktualizacja, auto kupione. Pozostało wymienić szybę, klocki przód i sprawdzić sondy (bank 1 too rich i czasami check wskakuje). Generalnie do pozaglądania, bo silnik suchy, cichy, łańcuszków nie słychać. I gaz montowany w DE też do przeglądu.
Pytanie jedno, zalany olej valvoline 10W40. Jest sens zmieniać na 5W50 Mobil 1?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 planowany zakup
PostNapisane: 07.sty.2019 19:55:29 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Bank 1 na 99% związany jest z LPG :-)

Zmień olejna 5w50 ale nie Mobil. Unikaj tego oleju podobnie jak Castrola. Wydaj raz na jakiś czas na coś w stylu LM czy Valvoline, Penrite, Millers. Silnik odwdzięczy się, zobaczysz ;-)

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 planowany zakup
PostNapisane: 08.sty.2019 08:34:14 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8321
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Ech z tymi olejami to widze różnie gadają, dlaczego unikać mobila 5w50? Od 12 lat na tym jeżdżę w A8, jakby coś było nie halo to już by motor był zatarty chyba nie?

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: