.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
A6 C5 planowany zakup https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=146874 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | eltricman [ 31.gru.2018 17:29:27 ] |
Tytuł: | A6 C5 planowany zakup |
Planuję zakup A6 C5 w najbliższym czasie. Wymagania to: -Avant -Quattro -Tiptronic -Najlepiej 4.2 Budżet na zakup auta, oc i ewentualne rzeczy do zrobienia po zakupie to 24000 zł Znalazłem dwa ciekawe ogłoszenia, prosiłbym o opinie: https://www.olx.pl/oferta/audi-a6-s6-c5-4-2-v8-CID5-IDvpuvs.html https://www.olx.pl/oferta/audi-a6-c5-avant-CID5-IDwW6KX.html Ewentualnie jakieś wasze propozycje też są mile widziane ![]() |
Autor: | bloku [ 31.gru.2018 17:46:56 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 planowany zakup |
Ja najpierw zadam pytanie czy zagłębiałeś się w koszty jakie generuje A6 V8 lub S6? Bo od tego trzeba zacząć. To nie są tanie auta w serwisowaniu. |
Autor: | eltricman [ 31.gru.2018 18:00:55 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 planowany zakup |
Wiem z jakimi kosztami wiąże się zakup takiego auta, jednak to mnie nie zniechęca. Kolega ma a6 1.8t w quattro więc mniej więcej orientuję się w kwotach, czytałem także o serwisowaniu 4.2 i 2.7. |
Autor: | bloku [ 31.gru.2018 18:13:46 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 planowany zakup |
To już duży plus, że nie zniechęca ![]() 1. Co mnie zniechęca w ogłoszeniu to zdanie, że stylizowany na S6. Prawda jest taka, że poza kilkoma detalami te auta się niczym nie różnią. Najwięcej jest pod maską - osprzęt silnika, kilka elementów silnika który daje większą moc. Poza tym ze zdjęć nic nie wynika jakie było życie tego auta. Jedna rzecz mnie zastanawia, mała soczewka i duży kierunek - choć podane jest że auto z 2001. Był tzw rok przejściowy, gdzie można było spotkać tylne lampy stare, blendę starą, dekory przedliftowe ale przednie reflektory już poliftowe na dużej soczewce i małym kierunku. Warto go dobrze obejrzeć a przede wszystkim sprawdzić od strony mechanicznej (vcds lub inny skaner). Jest za pięknie opisany i cena średnia jak za tak dopieszczony samochód, które się ktoś pozbywa inwestując w niego dość sporo kasy... 2. Tu ciężko coś napisać bo poza brakiem oznaczeń, które zawsze były (napis quattro) to wszystko ma normalnie. |
Autor: | 2rafal7 [ 31.gru.2018 18:39:28 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 planowany zakup |
Nie było czegoś takiego jak nowe lampy z przodu a z tyłu stare, to auto to nie jest żaden lift, zwykłe przed liftowe V8 dlatego ma mordę z dwoma grillami, a lampy stare na małej soczewce... |
Autor: | bloku [ 31.gru.2018 18:49:35 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 planowany zakup |
Bzdury. Buda V8 nie miała innej maski niż ta. Miała dwa rodzaje lamp - różniły się tylko wkładem kierunkowskazu i soczewką. Obudowa, kształt był taki sam. W przypadku budy V8 (czyli A6 4,2 i S6) były różne migracje elementów w 2001 roku. Różnice A6 V8 przed i po liftingu: - małe lusterko prawe przedlifcie a duże w po - w reflektorze mała soczewka i duży wkłąd kierunku (do końca 2001) w przedlifcie a polift duża soczewka z biksenonem i mały keirunek (od kwetnia 2001 do 2004) - tylne lampy poliftowe weszły pod koniec 2001 wraz z blendą (stąd mogły się zdarzać A6 V8 i S6 z nowymi lampami przód a stare na tyle) - dekory w środku w innych odcieniach w przed i polifcie - w przedlifcie relingi były za dopłatą a w polifcie ich brak był za dopłatą - dokładka tylnego zderzaka PDC inna w przed i polifcie Maska, błotniki są inne niż w zwykłej A6 ale nie przechodziły liftów. |
Autor: | eltricman [ 31.gru.2018 18:50:11 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 planowany zakup |
VCDS posidam, zawsze biorę na oględziny (na co zwrócić uwagę na kompie?) Czyli dobrze go przejrzeć? Zastanawia mnię to, że z zewnątrz wygląda na przedlift a zegary ma po lifcie. Co sądzicie o aucie z drugiego ogłoszenia? |
Autor: | bloku [ 31.gru.2018 18:59:42 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 planowany zakup |
CO do VCDSa to silnik rozgrzany do min 80st: 1. Blok silnika - kanał 002 (wartości temperatury silnika nie mogą przekraczać 95st) + przepływka w maksymalnej wartości powinna podawać 210-230mg dla A6 V8 - kanał 015-118 - sprawdzić czy nie występują missfirey . Rocznik 2001 powinien mieć już pełną diagnostykę ze wskazaniem na którym dokładnie cylindrze wypada zapłon - kanał bodajże 25 (tu operuje też wokół niego) podane są wartości korekt - kanał 090 podaje działanie zmiennych faz rozrządu. Najlepiej zrobić logi dynamiczne i powinno wskazywać od 4100 wartości min 21 stopni. Na jałowych może chodzić 0 do +-1 - kanał 093 to synchronizacja rozrządu. Wartości im bliżej 0 tym lepiej. Nie mniej jednak do 6 stopni jest akceptowalna. Powyżej będzie oznaczać potrzebę ingerencji w rozrząd. Ale jak już suma (sumujesz B1 z B3 i B2 z B4) przekroczy 16 to odpuścić chyba, ze cena będzie na tyle niska, ze pozwoli Ci zainwestować 6k pln w kompletny rozrząd. |
Autor: | eltricman [ 31.gru.2018 19:12:50 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 planowany zakup |
Nie wiecie czy ktoś może ma na sprzedaż sprawdzoną v8? ![]() |
Autor: | 2rafal7 [ 31.gru.2018 19:23:26 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 planowany zakup |
bloku napisał(a): Bzdury. Buda V8 nie miała innej maski niż ta. Miała dwa rodzaje lamp - różniły się tylko wkładem kierunkowskazu i soczewką. Obudowa, kształt był taki sam. W przypadku budy V8 (czyli A6 4,2 i S6) były różne migracje elementów w 2001 roku. Różnice A6 V8 przed i po liftingu: - małe lusterko prawe przedlifcie a duże w po - w reflektorze mała soczewka i duży wkłąd kierunku (do końca 2001) w przedlifcie a polift duża soczewka z biksenonem i mały keirunek (od kwetnia 2001 do 2004) - tylne lampy poliftowe weszły pod koniec 2001 wraz z blendą (stąd mogły się zdarzać A6 V8 i S6 z nowymi lampami przód a stare na tyle) - dekory w środku w innych odcieniach w przed i polifcie - w przedlifcie relingi były za dopłatą a w polifcie ich brak był za dopłatą - dokładka tylnego zderzaka PDC inna w przed i polifcie Maska, błotniki są inne niż w zwykłej A6 ale nie przechodziły liftów. Dlatego napisałem, że to zwykłe przed liftowe V8, które zawsze miało przód ala polift, blenda weszła wraz z liftem zwykłej A6, nie wiedziałem jeszcze nowych lamp z przodu a starych z tyłu, chyba, że ktoś coś modził... |
Autor: | bloku [ 31.gru.2018 19:36:38 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 planowany zakup |
Ale są ![]() Konfiguracja wnętrza (kolorystyka) też świadczy od przedliftowej wersji. |
Autor: | eltricman [ 31.gru.2018 20:09:07 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 planowany zakup |
Będę raczej w sobotę weryfikował czy jest warta uwagi (czy nie jakiś ulep). Co sądzicie o drugim ogłoszeniu? Sprzedający nie jest za bardzo wylewny w opisie. Ps. Wszystkiego dobrego w nowym roku ![]() |
Autor: | bloku [ 31.gru.2018 20:33:23 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 planowany zakup |
Tak jak pisałem, ciężko coś o niej powiedzieć. Nie ma oznak ulepa. Ale zdjęcia to wróżenie z fusów. |
Autor: | eltricman [ 01.sty.2019 00:58:09 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 planowany zakup |
Co sądzicie o silniku ASN? Jest tego trochę na oto i olx, niektóre całkiem ciekawe. Np. ta https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a6-piekna-quattro-3-0v6-serwisdokonca-xenon-duza-navi-skory-bose-ID6Bxj1w.html? Naczytałem się trochę o problematycznym rozrządzie i wariatorach ale wolę się upewnić. |
Autor: | bloku [ 01.sty.2019 10:05:13 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 planowany zakup |
HA! Trafiłeś znowu w mojego ulubieńca, którego będę bronił. Do rzeczy. Rozrząd jest faktycznie mocno zmodernizowany i ulepszony względem starszych konstrukcji. 4x wariator + 2x nastawnik. Dlaczego mają złe opinie? Ano dlatego, że wielu speców zapomina o podstawach przy wymianie rozrządu o których mówi manual Audi. Wymieniając pasek, rolki, pompę trzeba też zajrzeć do nastawników i wariatorów. Głównie po to aby zobaczyć, czy nie puszczają oleju co powoduje spadki ciśnienia w układzie oraz złe nastawy faz rozrządu. Przy zakupie łatwo zweryfikować ich stan robiąc logi statyczne i dynamiczne dla grup 090-098 oraz bodajże 032. Rozjazdy wariatorów powyżej 8 stopni każdy świadczy o ich złym ustawieniu. Natomiast jak już masz powyżej 14...15 stopni na choćby jednym będzie to nieszczelność wariatora. Skąd opinie o podnoszonych czapkach, pękających blokach czy przegrzewaniu się? Otóż usterka rozrządu powoduje duże zmiany w korektach paliwowych i zapłonu. Silnik traci moc aby utrzymać silnik "w zdrowiu", podlewa paliwem, przesuwa zapłony, etc. Niestety ma to wpływ na termikę silnika, która już fabrycznie przystosowany pdo Euro4 a co za tym idzie podniesiona temperatura pracy do 95st a nie jednokrotnie trzyma około 98-100 co też jest normą. Jak jest zdrowy to bardzo fajna dynamika jak na 220KM tyle, że jeździ górną partią obrotów. Dźwięk z dupy bo jak odkurzacz, spalanie niestety nie najniższe - lubi popić. Ale ja mile go wspominam. Dziś mój ma ponad 400kkm i dalej jeździ po Sopocie - nigdy nie otwierany, nieremontowany. Myślę, że Gitmar i kilku innych userów potwierdzą moją opinię. Trzeba pamiętać, że najwięcej głosów będzie tych, którym nie udało się kupić zdrowej sztuki. |
Autor: | eltricman [ 01.sty.2019 13:43:59 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 planowany zakup |
Koszty utrzymania pewnie podobne do V8 jeśli chodzi o silnik. Miałem okazję oglądać A4 B6 z takim silnikiem ale zniechęcił mnie pewien mankament, a mianowicie dostawał nieregularnych wibracji na wolnych obrotach po obciążeniu klimatyzacją i pełnym rozgrzaniu silnika (na lpg i pb). Nie miałem jeszcze wtedy interfejsu więc sobie odpuściłem. |
Autor: | bloku [ 01.sty.2019 16:01:20 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 planowany zakup |
Koszty mniejsze. Pakiet startowy trzeba zrobić i potem śmigać. Jeśli to był automat to konwerter mógł się kończyć. A jeśli manual to wibracje mogło wywoływać sprzęgło kompresora klimatyzacji. |
Autor: | eltricman [ 07.sty.2019 18:31:19 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 planowany zakup |
Aktualizacja, auto kupione. Pozostało wymienić szybę, klocki przód i sprawdzić sondy (bank 1 too rich i czasami check wskakuje). Generalnie do pozaglądania, bo silnik suchy, cichy, łańcuszków nie słychać. I gaz montowany w DE też do przeglądu. Pytanie jedno, zalany olej valvoline 10W40. Jest sens zmieniać na 5W50 Mobil 1? |
Autor: | bloku [ 07.sty.2019 19:55:29 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 planowany zakup |
Bank 1 na 99% związany jest z LPG ![]() Zmień olejna 5w50 ale nie Mobil. Unikaj tego oleju podobnie jak Castrola. Wydaj raz na jakiś czas na coś w stylu LM czy Valvoline, Penrite, Millers. Silnik odwdzięczy się, zobaczysz ![]() |
Autor: | Morgi [ 08.sty.2019 08:34:14 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 planowany zakup |
Ech z tymi olejami to widze różnie gadają, dlaczego unikać mobila 5w50? Od 12 lat na tym jeżdżę w A8, jakby coś było nie halo to już by motor był zatarty chyba nie? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |