Luqasekk napisał(a):
Rozumiem. Martwią mnie tylko problemy spalania i napraw z danego silnika.
Z 1.9 TDi (apropos tego poproszę o ilość koni w tym silniku, bo są 4 wersje tego motoru) mam obawy o pompowtryski, dwumasę i turbinę (można wymieniać w nieskończoność).
W 1.8T boję się o turbinę.
W 2.0 to cewki zapłonowe, bo gdzieś na jakimś forum wyczytałem, że lubią sobie się zepsuć.
Spalanie jest kwestią sporną, bo nie robię długich tras. Tygodniowo robię +/- 270km.
[EDIT] Szwagier miał Audicę A4 B6 w "tedeiku" to siadła mu jakaś błaha rzecz, która kosztowała ~1000zł i temu ma obawy co do diesla. I zima. Nie wiem jak zareaguje na silne mrozy, bo jak przymrozi to słyszałem, że diesle czasami klekoczą i jest problem z uruchomieniem samochodu.
1,9 TDI w C5 było w odmianie 110 KM i 115 KM, w polficie 130 KM. O ile odradzałbym odmianę 115 KM (AJM) z uwagi na wadliwe pompowtryski. Wersja 130 KM posiada poprawione pompowtryski. Jeżeli ktoś zabije je słabym paliwem lub rozszczelni się tandem pompa i zaciągnie olej do pompek, wówczas nie mają szans na przetrwanie.
Zasadniczą wadą PD jest kultura pracy.
Dynamika na + w porównaniu do układów na pompie rotacyjnej. Spalanie? Jest akceptowalne, ale to nie mistrz oszczędności na poziomie 1Z.
Koło dwumasowe i turbosprężarka mogą klęknać w 1,8 T. Koło dwumasowe występuję w 2,4/2,8.
Małysz, którym czasem jeździłem do tej pory nie miał problemu z odpalaniem na mrozach, a dobre 3 lata jest trzymany pod chmurką.
Golf 3 1,9 D na którym uczyłem się jeździć przez 6 lat był trzymany wyłącznie pod chmurką i zawsze zapalał.
Szukaj 1,8 T/1,9 TDI w jak najlepszym stanie. Optuję za A4 B5 quattro - tutaj do wyboru 1,8 T/1,9 TDI. 1,8 T Q w A6 C5 to deficytowy towar zwłaszcza w sedanie. A4 czy A6? Musisz odpowiedzieć sobie czy potrzebujesz dużo miejsca czy mniejsze A4 zadowoli Cię.
Nie ma sensu zawracania sobie głowy Audi w ośće (czytaj przedni napęd). Jako alternatywę dla 1,9 TDI z 4x4 możesz wybrać Passata B5/B5 FL. Pod względem technologicznym bardzo zbliżone do A4 i A6. Oferuje ilość miejsca zbliżoną do A6.
Na za co zwracać uwagę? Spasowanie elementów blacharskich, wnętrza i techniczny. Sprawdź po VIN czy nie posiadało wcześniej kierownicy po prawej stronie.
Cytuj:
Przed chwilą dostałem wiadomość od gościa, gdzie pytałem o Audi A6 C5 2.0 w gazie 2000r
Co raz to coś nowego. Na co zwrócić uwagę jak będę przeglądał jutro ten samochód? Czytałem, że te modele mają aluminiowe zawieszenia i nie nadają się na nasze drogi.
Dalej czekam na opinie o A4 B6 (jaki silnik dobrać i na co zwracać uwagę) jak i również o A6 C5 (jak wcześniej, silnik i na co zwracać uwagę)
Daj Pan sobie spokój z 2,0.
W B6 godny uwagi jest 1,8 T/1,9 TDI (obydwa silniki dostępne z quattro), 2,4. W C5 z quattro jest 1,8 T/2,4/2,8. 1,9 TDI tylko ośka.
Najmłodsze egzemplarze B6 są już pełnoletnie, więc w granicach 11-12 tysięcy znajdziesz fajną ośkę. Dobre quattro w Małyszu to co najmniej 15 k.
C5 jest tańsze od B6.