.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
A6 C5 https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=146915 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Luqasekk [ 08.sty.2019 14:20:12 ] |
Tytuł: | A6 C5 |
Witam, Jestem nowym członkiem forum. Przychodzę do was z zapytaniem o Audi A6 C5 z 1998r o silniku 1.8T 150KM. Na co zwracać uwagę przy kupnie tego samochodu? Dodam, że "[...] zakupiony bezpośrednio od prywatnego 1-wszego od nowości właściciela[...]". Samochód znalazłem na pewnym serwisie oferującym sprzedaż samochodów (jeżeli ktoś chciałby go przejrzeć to podeślę link) Jeżeli macie zastrzeżenia do tego oto modelu to byłbym wdzięczny o polecenie innego samochodu tejże marki do 10.000zł Pozdrawiam, Luqasekk |
Autor: | Baskecior [ 08.sty.2019 14:30:00 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 |
Do C5 najlepiej pasuje 2.8 ACK quattro lub mocniejsze 2.7 BT czy 4.2. Rzędowe czwórki dobre są do lżejszych A4 ... Jeśli zaś uparłeś się na ten egzemplarz to pierwsza zasada przy zakupie każdego Audi brzmi: Nie ufaj sprzedawcy jak psu , nie wierz w ani jedno słowo, zapnij VAG`a , przeprowadź diagnostykę, jedź na kanał i wyszarp zawias. Miernik lakieru też się przyda. |
Autor: | Luqasekk [ 08.sty.2019 14:38:15 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 |
Wziąłbym większy silnik ale niestety z powodu mojego wieku i braku zniżek nie mogę sobie na to pozwolić. Szukam silnika do 2.0. Niekoniecznie uparłem się na ten egzemplarz. Jeżeli jesteś w stanie podać mi inne modele (wyłącznie 4-5 drzwiowe) to bardzo chętnie przejrzę rynek i poszukam danych modeli w tej cenie, j/w, napisałem. |
Autor: | myszon90 [ 08.sty.2019 21:17:11 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 |
1.8T mimo dwudziestu lat, to bardzo dobre benzyny, rzekłbym obok 1.9TDI najlepsze motory ubiegłego stulecia... Auto oglądasz i sprawdzasz jak każde inne, tu jakiejś większej filozofii nie ma... ![]() |
Autor: | bloku [ 08.sty.2019 21:23:03 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 |
myszon90 napisał(a): 1.8T mimo dwudziestu lat, to bardzo dobre benzyny, rzekłbym obok 1.9TDI najlepsze motory ubiegłego stulecia... Auto oglądasz i sprawdzasz jak każde inne, tu jakiejś większej filozofii nie ma... ![]() +1 Choć 1,8T trzeba lekko dziobnąć aby jechało żwawo. A jak nie masz potrzeby bycia najszybszym na światłach to i seria wystarczy. Silnik prosty, tańszy od ACK (choć to też jedna z najlepszych jednostek do C5). |
Autor: | Luqasekk [ 08.sty.2019 21:36:18 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 |
Czytałem opinie o A6 C5 to ludzie nie narzekają tylko radzą uważać na turbinę. Zacząłem rozglądać się za A4 B6. Znalazłem 2 samochody z silnikiem 2.0 i 2 z silnikiem 1.9TDi (nie podano ile koni a są 4 różne wersje tego silnika). Jedni piszą, że 2.0 to jakiś żart, ciągłe awarie i zamulenie, a drudzy, że samochód sprawuje się bardzo dobrze. Dużo jest o oleju. Jedni piszą, że pije 0,5l na ~1000km a drudzy, że nie pije im nic. O 1.9TDi mało wyczytałem, bo to dość popularny silnik. Doczytałem się przed chwilą o silniku 1.8T, który według niektórych jest bardzo dobry a według innych jest problemem. Może Wy nakierujecie mnie jaki silnik będzie odpowiedni dla tego auta? |
Autor: | Luqasekk [ 08.sty.2019 21:38:27 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 |
Zapomniałem dopisać o zagazowaniu silnika, bo mam takowo w planach. Silnik 2.0 się do tego nada czy prędzej 1.8 to zniesie? |
Autor: | myszon90 [ 08.sty.2019 21:46:22 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 |
Do gazu obydwa są dobre, ja wybrałbym 1.8t... |
Autor: | Zarathustra [ 08.sty.2019 21:54:33 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 |
znam przypadek kapitalnego remontu 2.0 PB w gazie przy przebiegu 250 tys. silnik muł, a do tego chleje olej szukaj 1.8T albo 1.9 TDI |
Autor: | Luqasekk [ 08.sty.2019 22:04:02 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 |
Rozumiem. Martwią mnie tylko problemy spalania i napraw z danego silnika. Z 1.9 TDi (apropos tego poproszę o ilość koni w tym silniku, bo są 4 wersje tego motoru) mam obawy o pompowtryski, dwumasę i turbinę (można wymieniać w nieskończoność). W 1.8T boję się o turbinę. W 2.0 to cewki zapłonowe, bo gdzieś na jakimś forum wyczytałem, że lubią sobie się zepsuć. Spalanie jest kwestią sporną, bo nie robię długich tras. Tygodniowo robię +/- 270km. [EDIT] Szwagier miał Audicę A4 B6 w "tedeiku" to siadła mu jakaś błaha rzecz, która kosztowała ~1000zł i temu ma obawy co do diesla. I zima. Nie wiem jak zareaguje na silne mrozy, bo jak przymrozi to słyszałem, że diesle czasami klekoczą i jest problem z uruchomieniem samochodu. |
Autor: | bloku [ 08.sty.2019 22:10:27 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 |
2,0 to totalny nie wypał - za słaby jest nawet w B6 a co dopiero w C5. Mity o poborze oleju są ze względu na złą diagnozę. Tam trzeba zmodyfikować odmę i problem znika. Jednak nadal go nie polecam. Turbinami się nie przejmuj, obecnie regeneracja to koszt ok 800 PLN. Zrobisz raz i masz spokój na kolejne 200kkm. Ja diesli nie lubię więc nawet nie będę go proponował. Szkoda życia na jeżdżenie dieslem ![]() |
Autor: | Luqasekk [ 08.sty.2019 23:16:01 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 |
Przed chwilą dostałem wiadomość od gościa, gdzie pytałem o Audi A6 C5 2.0 w gazie 2000r Co raz to coś nowego. Na co zwrócić uwagę jak będę przeglądał jutro ten samochód? Czytałem, że te modele mają aluminiowe zawieszenia i nie nadają się na nasze drogi. Dalej czekam na opinie o A4 B6 (jaki silnik dobrać i na co zwracać uwagę) jak i również o A6 C5 (jak wcześniej, silnik i na co zwracać uwagę) |
Autor: | void [ 08.sty.2019 23:33:47 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 |
Luqasekk napisał(a): Rozumiem. Martwią mnie tylko problemy spalania i napraw z danego silnika. Z 1.9 TDi (apropos tego poproszę o ilość koni w tym silniku, bo są 4 wersje tego motoru) mam obawy o pompowtryski, dwumasę i turbinę (można wymieniać w nieskończoność). W 1.8T boję się o turbinę. W 2.0 to cewki zapłonowe, bo gdzieś na jakimś forum wyczytałem, że lubią sobie się zepsuć. Spalanie jest kwestią sporną, bo nie robię długich tras. Tygodniowo robię +/- 270km. [EDIT] Szwagier miał Audicę A4 B6 w "tedeiku" to siadła mu jakaś błaha rzecz, która kosztowała ~1000zł i temu ma obawy co do diesla. I zima. Nie wiem jak zareaguje na silne mrozy, bo jak przymrozi to słyszałem, że diesle czasami klekoczą i jest problem z uruchomieniem samochodu. 1,9 TDI w C5 było w odmianie 110 KM i 115 KM, w polficie 130 KM. O ile odradzałbym odmianę 115 KM (AJM) z uwagi na wadliwe pompowtryski. Wersja 130 KM posiada poprawione pompowtryski. Jeżeli ktoś zabije je słabym paliwem lub rozszczelni się tandem pompa i zaciągnie olej do pompek, wówczas nie mają szans na przetrwanie. Zasadniczą wadą PD jest kultura pracy. Dynamika na + w porównaniu do układów na pompie rotacyjnej. Spalanie? Jest akceptowalne, ale to nie mistrz oszczędności na poziomie 1Z. Koło dwumasowe i turbosprężarka mogą klęknać w 1,8 T. Koło dwumasowe występuję w 2,4/2,8. Małysz, którym czasem jeździłem do tej pory nie miał problemu z odpalaniem na mrozach, a dobre 3 lata jest trzymany pod chmurką. Golf 3 1,9 D na którym uczyłem się jeździć przez 6 lat był trzymany wyłącznie pod chmurką i zawsze zapalał. Szukaj 1,8 T/1,9 TDI w jak najlepszym stanie. Optuję za A4 B5 quattro - tutaj do wyboru 1,8 T/1,9 TDI. 1,8 T Q w A6 C5 to deficytowy towar zwłaszcza w sedanie. A4 czy A6? Musisz odpowiedzieć sobie czy potrzebujesz dużo miejsca czy mniejsze A4 zadowoli Cię. Nie ma sensu zawracania sobie głowy Audi w ośće (czytaj przedni napęd). Jako alternatywę dla 1,9 TDI z 4x4 możesz wybrać Passata B5/B5 FL. Pod względem technologicznym bardzo zbliżone do A4 i A6. Oferuje ilość miejsca zbliżoną do A6. Na za co zwracać uwagę? Spasowanie elementów blacharskich, wnętrza i techniczny. Sprawdź po VIN czy nie posiadało wcześniej kierownicy po prawej stronie. Cytuj: Przed chwilą dostałem wiadomość od gościa, gdzie pytałem o Audi A6 C5 2.0 w gazie 2000r Co raz to coś nowego. Na co zwrócić uwagę jak będę przeglądał jutro ten samochód? Czytałem, że te modele mają aluminiowe zawieszenia i nie nadają się na nasze drogi. Dalej czekam na opinie o A4 B6 (jaki silnik dobrać i na co zwracać uwagę) jak i również o A6 C5 (jak wcześniej, silnik i na co zwracać uwagę) Daj Pan sobie spokój z 2,0. W B6 godny uwagi jest 1,8 T/1,9 TDI (obydwa silniki dostępne z quattro), 2,4. W C5 z quattro jest 1,8 T/2,4/2,8. 1,9 TDI tylko ośka. Najmłodsze egzemplarze B6 są już pełnoletnie, więc w granicach 11-12 tysięcy znajdziesz fajną ośkę. Dobre quattro w Małyszu to co najmniej 15 k. C5 jest tańsze od B6. |
Autor: | Zarathustra [ 09.sty.2019 00:39:32 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 |
C5 a B5 czy B6 to trochę inna liga jeśli chodzi o komfort podróżowania. Na + oczywiście dla C5. B6 jest ciasne i kiepsko wykończone w środku (plastiki się szybko wycierają). Nie zawracaj sobie głowy 2.0 PB - szkoda czasu. Szukaj 1.8T (150, 163 lub 190 koni (BEX)) albo 1.9 TDI 130 koni (AWX/AVF) lub 110 koni (AFN). Zawias aluminiowy jest i w B5 i w B6 i w C5. Jak się wysypie 1500 zł i robisz kolejne 100 - 200 tys. Dwumas też masz już teraz wszędzie (1000 zł naprawa jak padnie), Turbo (800 zł) - starczy na 200 tys. |
Autor: | Luqasekk [ 09.sty.2019 08:15:15 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 |
Nie dodałem, że A4 B6 jest w Avancie |
Autor: | void [ 09.sty.2019 08:40:08 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 |
Cytuj: B6 jest ciasne i kiepsko wykończone w środku (plastiki się szybko wycierają). C5 FL ma też z problemy z wycierającym się panelem klimatyzacji (swapy panelu na ten prelifta) czy włącznikiem świateł. W B6 tę kwestię poprawiono w roku modelowym 2003. C5 ma problemy z matowiejącymi lampami, w B6 paruje wersja bixenon i wystarczy zmienić wkręt wraz z oringiem, przyczyna ustaje. Bolączką C5 FL jest warstwa lakiernicza (nawet w egzemplarzach bez przeszłości wypadkowej), zwłaszcza dach i błotniki tył. B6 zaprojektowano od nowa co skutkuje lepszym prowadzeniem. C5 ma tylko wielowahacz w Q, B6 niezależnie od rodzaju napędu. Pod względem ilości miejsca rzeczywiście B6 słabo wypada, zwłaszcza z tyłu. Jeździłem C5 z Q i B6 ośką, ale w moim odczuciu więcej wrażeń z jazdy dostarcza B6. Największą wadą C5 jest brak AVF Q w serii, w tej kwestii jesteśmy zgodni. ![]() |
Autor: | Zarathustra [ 09.sty.2019 10:13:24 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 |
Kolego VOID, C5 w ośce też ma wielowahacz.. z przodu. błotniki rdzewieją od wytłumienia gąbczastego błotnika który gromadzi wodę, a dach lubi przygnić w rynienkach. B6 lepiej się prowadzi w zakrętach, bo jest mniejsze od C5, mimo wszystko C5 oferuje lepsze warunki podróżowania. |
Autor: | bloku [ 09.sty.2019 15:17:52 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 |
void napisał(a): Cytuj: B6 jest ciasne i kiepsko wykończone w środku (plastiki się szybko wycierają). Tylko polifty. W przedliftach jest to o wiele solidniej zrobione. Podobnie jak w B5 i B6. Im starszy tym lepiej wykonany i lepsze materiały. |
Autor: | void [ 09.sty.2019 16:14:14 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 |
Cytuj: Kolego VOID, C5 w ośce też ma wielowahacz.. z przodu. Pisałem o tylnym zawieszeniu. Wszystko co wyszło po 95' z grupy Audi jako nowy model miało wielowahacz z przodu. Cytuj: błotniki rdzewieją od wytłumienia gąbczastego błotnika który gromadzi wodę, a dach lubi przygnić w rynienkach. Z tym nie tylko C5 ma problem. ![]() Cytuj: B6 lepiej się prowadzi w zakrętach, bo jest mniejsze od C5, mimo wszystko C5 oferuje lepsze warunki podróżowania. Zapomniałem dodać, że lepiej wyciszone. Tu mam porównanie na AVF. Wspominałem, że C5 jest większy. Cytuj: Tylko polifty. W przedliftach jest to o wiele solidniej zrobione. Podobnie jak w B5 i B6. Im starszy tym lepiej wykonany i lepsze materiały. W C5 to sprawdza się, w B6 w drugą stronę. |
Autor: | adiaudi [ 09.sty.2019 20:05:04 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 |
Autorze na tym forum jest wszystko o tych autach. Koledzy wyżej napisali co i jak. Miałem bardzo krótko 1.8T w A6C5 i Passacie B5 FL. Bardzo mile wspominam jazdę tymi autami. Szukaj 1.8T, a w jakiej budzie to dla mnie by było obojętne, czy A6, A4, czy dobrze wyposażony i w dobrej kondycji Passat. Powodzenia. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |