druga generacja jest od końcówki 2016
tak, piszę o II gen. w Q5 jest głośniej bo 2.0tdi pracuje nieco głośniej niż 3.0tdi (w końcu to R4, a nie V6), nie jest to też kwestia opon (zimówki mam Nokiany i są naprawdę świetne), a raczej oporów toczenia - auto jest po prostu wyższe. mam koła 20-cali (w jednym i w drugim), opona 255/45/20. pneumatyka w trybie dynamic jest ustawiona najniżej, oprócz tego na przy wyższych prędkościach się obniża, ale i tak nie jest rewelacyjnie - c7 na pneumatyce (również tryb dynamic) jedzie jak po sznurku. moim zdaniem c7 jest wyciszone lepiej, ale jak wspominałem mam podwójne szyby - szumy w C7 zaczynam słyszeć od prędkości 170-180+. przy 150 km/h ciszej jest w C7, bez dwóch zdań. w prowadzeniu różnica jest nieznaczna, podobnie do C7 - układ kierowniczy w obu autach mam ustawiony na dynamic. w Q5 mam praktycznie full opcję, także m.in. VC. w nocy jedzie się bez problemu, wzrok mi się nie męczy pomimo, że noszę okulary do komputera. czy da się go ściemnić? szczerze mówiąc nie szukałem bo jasność mi odpowiada, ale zakładam, że tak.
niższą klasę czuć przede wszystkim w jakości plastików i wykończeniu. w Q5 jest nowocześniej, ale jak wsiadam do A6 to czuję, że jest po prostu lepiej wykończone. pomimo, że w Q5 mam pakiet skórzany, a w C7 tego nie mam
co do nawigacji - bez porównania lepsza w Q5, chociaż obsługa MMI jest mniej intuicyjna niż w A6 i trzeba się na nią przestawić. jest więcej szukania.
na VC wiele osób narzeka, a moim zdaniem to bardzo fajne zegary - zwłaszcza jak mam włączoną nawigację i widzę całość przed oczami. pomimo, że mam też HUD to nie spoglądam przy nawigacji aż tak mocno na niego. nagłośnienie w Q5 jest lepsze.. ale to kwestia, że mam B&O, a w a6 tylko Audi Sound System - swoją drogą to nagłośnienie jest tak słabe, że to mega słabe, że wymagało to dopłaty.
no i w Q5 fajne jest to, że wszystko można aktualizować samemu przez Audi Connect i nie trzeba jeździć po serwisach autoryzowanych lub nie
ostatnio na trasie do Poznania bez problemu zaktualizowałem nawigację.
Q5 to fajne auto. nie powiem wprost, że jest gorsze od a6. jest po prostu inne i trzeba się przyzwyczaić. no i ma mniej miejsca w środku - to na pewno.
polecam wziąć auto na jazdę próbną od dealera - najlepiej na weekend. potestować sobie po mieście i na trasie i podjąć decyzję
przed a6 miałem A5 poprzedniej generacji i co do szyb bez ramek to powiem tak: do 200 tys km w ogóle nic nie szumiało, a od 200 tys km zaczęło
podobno idzie to wyregulować, ale ja już tego nie robiłem bo sprzedałem auto. ostatnio przymierzałem się do a5 sportback bo zastanawiałem się czy nie zmienić a6 na a5.. i miejsce z tyłu to wg mnie kicha. mniej niż w Q5, o a6 nie wspominając. odpuściłem bo wiem, że miałbym pokopany cały fotel przez syna