.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

koszt utrzymania A6C4 2.6 (150) 2.6 (174) vs 2.8 (193)
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=147416
Strona 1 z 2

Autor:  burzolak [ 20.kwi.2019 18:55:01 ]
Tytuł:  koszt utrzymania A6C4 2.6 (150) 2.6 (174) vs 2.8 (193)

Witam
Od kilku miesięcy szukam A6C4 w quattro. Silników jest kilka natomiast nie bardzo umiem połączyć to wszystko w całość. Problem tkwi w utrzymaniu kosztowym pojazdu.
O ile 2.0 (115) nie występowały w quattro i to prosty silnik (znam go) to problem mam z:
2.6 150
2.8 174
2.8 193
+LPG
Jak rozumiem koszty utrzymania. Same podstawy jak choćby wymiana rozrządu ale to pestka w porównaniu z osprzętem jaki towarzyszy silnikowi i cen za naprawę.
Aby rozwinąć myśl czego się najbardziej boję w kosztach to przykładowo:

2.6 150
Jedna cewka zapłonowa, 6 przewodów, jeden katalizator, 12V
2.8 174
Jedna cewka zapłonowa, 6 przewodów, dwa katalizatory, 12V
2.8 193
Jedna cewka zapłonowa, 6 przewodów, dwa katalizatory, 30V (upalenie zaworów przy jeździe na LPG?), zmienne fazy rozrządu.

Chciałbym tu sobie stworzyć listę rzeczy które mogą być kosztowne w naprawach. Wiem ,że 2.6 z quattro będzie mułem ale wolę niższy koszt utrzymania kosztem większego spalania.

Quattro:
Koszt naprawy podpory wału?

Generalnie niektóre z trzech powyższych mają swoje upierdliwości które nie występują w innych modelach silników.
Po co pytam?
Szukam wozidła na codzienny użytek. W moją 80 B4 musiałbym wsadzić teraz z 2,5tys. żeby doprowadzić do stanu sensownego a i tak nadal nie będę mieć poduszek powietrznych, klimatyzacji, abs a quattro nie posiadam. Więc lepiej przesiąść się w coś większego i w to ładować tę kasę.
Przejechałem się obejrzeć kilka C4 ale zazwyczaj trup parchaty albo bez quattro.

Autor:  bloku [ 20.kwi.2019 20:15:21 ]
Tytuł:  Re: koszt utrzymania A6C4 2.6 (150) 2.6 (174) vs 2.8 (193)

Uproszczę Ci to wszystko. Generalnie wszystkie są bardzo porównywalne pod względem kosztów. 30V może być jedynie droższe w przypadku remontu głowicy bo zaworów jest więcej. Ale typowe serwisy wychodzą bardzo ale to bardzo porównywalnie. W tym wypadku szukałbym jak najzdrowszej budy bez względu na silnik jeśli nie zależy Ci aż tak bardzo na dynamice.

Autor:  audi_cygaro [ 20.kwi.2019 23:06:07 ]
Tytuł:  Re: koszt utrzymania A6C4 2.6 (150) 2.6 (174) vs 2.8 (193)

2.6 abc i 2.8 aah to te same koszta
2.8 ack oprócz tego, że 30 zaworów to najważniejsze jest chyba to, że posiada on dwa fazatory z tyłu bloku czego w dwóch powyższych po prostu nie ma.

Najlepszy wybór? Wg. mnie 2.8 AAH lecz podaż aut jest dziś wiadomo jaka więc najlepszy będzie obojętnie który w jak najlepszym stanie. :) Ewentualnie ACK ma zaletę, że występował w passatach, a4 b5, a6 c5, superbach więc o części jest na pewno łatwiej.


P.S. dobre c4 w Q będzie kosztować tyle co c5 z 2.4 2.8 czy 1.8t również Q, także zastanów się :D

Autor:  mały v8 [ 21.kwi.2019 06:31:33 ]
Tytuł:  Re: koszt utrzymania A6C4 2.6 (150) 2.6 (174) vs 2.8 (193)

Temat z dupy. Jak by samochód miał tylko do popsucia katalizator, cewkę i 6 kabli :D W takich starych dziadach szuka się najmniej wyeksploatowanego, i najbardziej doinwestowanego egzemplarza. Jak trafisz na auto po normalnym właścicielu, wtedy możesz nawet kilka lat pojeździć bez inwestycji.

Autor:  bloku [ 21.kwi.2019 08:55:50 ]
Tytuł:  Re: koszt utrzymania A6C4 2.6 (150) 2.6 (174) vs 2.8 (193)

audi_cygaro napisał(a):
2.6 abc i 2.8 aah to te same koszta
2.8 ack oprócz tego, że 30 zaworów to najważniejsze jest chyba to, że posiada on dwa fazatory z tyłu bloku czego w dwóch powyższych po prostu nie ma.



Owszem ale ich koszt nie jest taki jak w przypadku 1,8T czy późniejszych wersji 30V - nie ma zmiennej fazy rozrządu więc jest to prosty napinacz kosztujący od 250 do 1100 (za oemowy).

Autor:  audi_cygaro [ 21.kwi.2019 09:13:45 ]
Tytuł:  Re: koszt utrzymania A6C4 2.6 (150) 2.6 (174) vs 2.8 (193)

bloku napisał(a):
audi_cygaro napisał(a):
2.6 abc i 2.8 aah to te same koszta
2.8 ack oprócz tego, że 30 zaworów to najważniejsze jest chyba to, że posiada on dwa fazatory z tyłu bloku czego w dwóch powyższych po prostu nie ma.



Owszem ale ich koszt nie jest taki jak w przypadku 1,8T czy późniejszych wersji 30V - nie ma zmiennej fazy rozrządu więc jest to prosty napinacz kosztujący od 250 do 1100 (za oemowy).



O widzisz czyli w c4 ACK nie było zmiennej fazy a później już była? :galy: W c5 też występuje min. ack.

Autor:  void [ 21.kwi.2019 09:32:09 ]
Tytuł:  Re: koszt utrzymania A6C4 2.6 (150) 2.6 (174) vs 2.8 (193)

audi_cygaro napisał(a):
bloku napisał(a):
audi_cygaro napisał(a):
2.6 abc i 2.8 aah to te same koszta
2.8 ack oprócz tego, że 30 zaworów to najważniejsze jest chyba to, że posiada on dwa fazatory z tyłu bloku czego w dwóch powyższych po prostu nie ma.



Owszem ale ich koszt nie jest taki jak w przypadku 1,8T czy późniejszych wersji 30V - nie ma zmiennej fazy rozrządu więc jest to prosty napinacz kosztujący od 250 do 1100 (za oemowy).



O widzisz czyli w c4 ACK nie było zmiennej fazy a później już była? :galy: W c5 też występuje min. ack.

ACK ma zmienne fazy rozrządu. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_V ... 2.8_V6_30v

Skupiłbym się na stanie blacharki i napędów. Silnik - to część wymienna, a zniszczona buda pochłonie dużo $.

Autor:  burzolak [ 21.kwi.2019 10:27:46 ]
Tytuł:  Re: koszt utrzymania A6C4 2.6 (150) 2.6 (174) vs 2.8 (193)

audi_cygaro napisał(a):
2.6 abc i 2.8 aah to te same koszta
2.8 ack oprócz tego, że 30 zaworów to najważniejsze jest chyba to, że posiada on dwa fazatory z tyłu bloku czego w dwóch powyższych po prostu nie ma.

Najlepszy wybór? Wg. mnie 2.8 AAH lecz podaż aut jest dziś wiadomo jaka więc najlepszy będzie obojętnie który w jak najlepszym stanie. :) Ewentualnie ACK ma zaletę, że występował w passatach, a4 b5, a6 c5, superbach więc o części jest na pewno łatwiej.


P.S. dobre c4 w Q będzie kosztować tyle co c5 z 2.4 2.8 czy 1.8t również Q, także zastanów się :D


Odnośnie C5 to oglądałem wiele egzemplarzy i przyznaję rację. Za takimi też się rozglądam bo interesuje mnie C5 z 1.8T 180km ale trafienie na taki to makabra. Przez 3 lata jeździłem VW B5FL z 2004 z 1,8T (AWT), brakowało mi w nim napędu na 4x4 i jeździłbym nim do dzisiaj.

Po co stary rup pokroju C4? Patrząc po znajomych biorę pod uwagę utratę wartości pojazdu. Zakup C4 celuję w okolicach 6-12tys. Tak wie, utrzymanie starego auta niewiele odbiega od nowszych (więcej awarii tańszych lub mniej ale kosztowniejszych).
Generalnie zamysł jest w miarę zdrowej budy i nie zajechanej jednostki napędowej. Musi starczyć na kolejne 3-6 lat.

mały v8 napisał(a):
Temat z dupy. Jak by samochód miał tylko do popsucia katalizator, cewkę i 6 kabli :D W takich starych dziadach szuka się najmniej wyeksploatowanego, i najbardziej doinwestowanego egzemplarza. Jak trafisz na auto po normalnym właścicielu, wtedy możesz nawet kilka lat pojeździć bez inwestycji.


Wybacz ale aut miałem dość sporo. Widzę co psuło się u mnie i innych właścicieli pojazdów. Czasami prosty słaby silnik ma takie udziwnienia ,że nie warto go brać (np. BMW 1.8 ze zmiennymi fazami gdzie wałek albo valvetronic) potrafi kosztować krocie a sam silnik ... nie jedzie bo słaby. Podobny masz w VW 1.8 125km ze zmiennymi fazami rozrządu. Znajomego A6C6 z 2.4 177k, rozrząd do roboty. Peugeot 407 HDI w 5 lat stracił na wartości 15tys. a wsadził w niego 17 tys. Robi się to raz i trochę kosztuje. Jesteś uwiązany do grata bo wsadziłeś w niego wartość nowego. Mogę takich przykładów mnożyć wśród znajomych. Czasami wymiana tak podstawowej kwestii jak rozrząd potrafi być mocno kosztowy bo trzeba silnik wyjąć.

Szukam w miarę prostych rozwiązań bez udziwnień w zamyśle technicznym który trudno zdobyć lub kosztownie naprawiać.

Za to co do tej pory napisaliście to sporo myślałem o 2.8 193km, bardziej martwi mnie właśnie
Taki duperel jak katalizatory, po co to? Ano kwestia czasami obejścia gdy je wywalisz z auta. W 1.8T trzeba przy wycięciu kata jakieś pierdoły wstawiać bo inaczej sąda szerokopasmowa świruje.

Bardzo Wam dziękuję za wpisy. Proszę o dalsze informacje.

Autor:  bloku [ 21.kwi.2019 10:51:57 ]
Tytuł:  Re: koszt utrzymania A6C4 2.6 (150) 2.6 (174) vs 2.8 (193)

Void w 1995 lub 96 w dwóch C4 spotkałem się z napinaczami bez zmiennej fazy. Był skracany dolot ale mapy zapłonu stałe. Napinacz zwykły bez elektrycznego zaworu kierunkowego,który zmieniał położenie. ACK miał bodajże 3 warianty (modyfikacje) tak jak to było z MC czy NG. Nawet EDDowe A6 z tego co pamiętam ma prosty rozrząd.

Nie wiem czy czasem nawet 2,4 30V z początkowych etapów posiadało prosty rozrząd. Ale tu pewności nie mam.

Autor:  audi_cygaro [ 21.kwi.2019 13:10:28 ]
Tytuł:  Re: koszt utrzymania A6C4 2.6 (150) 2.6 (174) vs 2.8 (193)

Jak chcesz 1.8T to kup 150km po sofcie masz 180+km i o wiele lepszy nm niż seryjne 180.... a dedykowany downpipe to 500zl :)

Autor:  burzolak [ 21.kwi.2019 13:13:40 ]
Tytuł:  Re: koszt utrzymania A6C4 2.6 (150) 2.6 (174) vs 2.8 (193)

Kolejna kwestia to sprzęgło. 2.8 193 ma dwumase, 2.6 150 i 2.8 174 zwykłe?

audi_cygaro napisał(a):
Jak chcesz 1.8T to kup 150km po sofcie masz 180+km i o wiele lepszy nm niż seryjne 180.... a dedykowany downpipe to 500zl :)

Też już o tym myślałem. Kwestia w tym ,że silniki 1.8T występują w różnych wersjach i chyba tylko dwie wersje 150km są dopracowane, reszta ma różne bolączki.

Autor:  bloku [ 21.kwi.2019 13:26:47 ]
Tytuł:  Re: koszt utrzymania A6C4 2.6 (150) 2.6 (174) vs 2.8 (193)

Wszystkie warianty V6 czy to 12V czy 30V mają dwumas.

W przypadku C5 i 1,8T wszystkie są udane i trwałe. Podobnie w B5.

Autor:  gitmar [ 21.kwi.2019 14:29:23 ]
Tytuł:  Re: koszt utrzymania A6C4 2.6 (150) 2.6 (174) vs 2.8 (193)

bloku napisał(a):
Wszystkie warianty V6 czy to 12V czy 30V mają dwumas.

Oprócz 100 C4 AAH z początku produkcji. Tam nie ma dwumasy.

Autor:  audi_cygaro [ 21.kwi.2019 15:10:56 ]
Tytuł:  Re: koszt utrzymania A6C4 2.6 (150) 2.6 (174) vs 2.8 (193)

1.8t również ma dwumas :D nic nie wykonbinujesz
Najlepsza wersja w c5 to AWT - polifty, pozostałe mają przepustnice na linkę

Autor:  bloku [ 21.kwi.2019 15:12:37 ]
Tytuł:  Re: koszt utrzymania A6C4 2.6 (150) 2.6 (174) vs 2.8 (193)

gitmar napisał(a):
bloku napisał(a):
Wszystkie warianty V6 czy to 12V czy 30V mają dwumas.

Oprócz 100 C4 AAH z początku produkcji. Tam nie ma dwumasy.


Coupe też :P Ale to końcówka 1991 i bardzo tego mało. Mi się trafił :D

Autor:  hubos21 [ 21.kwi.2019 16:28:31 ]
Tytuł:  Re: koszt utrzymania A6C4 2.6 (150) 2.6 (174) vs 2.8 (193)

audi_cygaro napisał(a):
1.8t również ma dwumas :D nic nie wykonbinujesz
Najlepsza wersja w c5 to AWT - polifty, pozostałe mają przepustnice na linkę


Na linkę ma tylko AEB i AJL, APU i ANB już nie

Autor:  burzolak [ 21.kwi.2019 16:57:12 ]
Tytuł:  Re: koszt utrzymania A6C4 2.6 (150) 2.6 (174) vs 2.8 (193)

audi_cygaro napisał(a):
1.8t również ma dwumas :D nic nie wykonbinujesz
Najlepsza wersja w c5 to AWT - polifty, pozostałe mają przepustnice na linkę


Właśnie mój były VW B5FL miał AWT o dwumasie wiedziałem ale chodził bez problemu przez 3 lata.
bloku napisał(a):
Wszystkie warianty V6 czy to 12V czy 30V mają dwumas.

W przypadku C5 i 1,8T wszystkie są udane i trwałe. Podobnie w B5.

C5 też trudno znaleźć w kombinacji 1.8T + Q. Spoglądam w działy sprzedaż na portalach to na palcach jednej ręki można je policzyć.
Nie wiedziałem ,że wszystkie 2,6-2,8 mają...
Silnik 2.0 115 ma zwykłe sprzęgło.

Dużo napraw w koło auta ale ... nic w silniku (poza rozrządem), brak Q.
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a6-a ... f6328e7349

Autor:  audi_cygaro [ 21.kwi.2019 17:08:05 ]
Tytuł:  Re: koszt utrzymania A6C4 2.6 (150) 2.6 (174) vs 2.8 (193)

Szkoda kolego 2 tyg. Temu sprzedaliśmy z ojcem dobre c4 2.6 avant. :/

Autor:  void [ 21.kwi.2019 21:22:44 ]
Tytuł:  Re: koszt utrzymania A6C4 2.6 (150) 2.6 (174) vs 2.8 (193)

AWT z Q kupisz, ale za dwukrotność Twojego budżetu od Helmuta https://www.mobile.de/pl/Samochod/Audi- ... 12330.html oraz https://www.mobile.de/pl/Samochod/Audi- ... 87690.html

Ciekawe C4 https://www.olx.pl/oferta/audi-a6-c4-2- ... 4;promoted
Bliżej 12 zainteresowałbym się tym https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-zami ... ztRQZ.html

Kilka według ciekawych ofert:
https://www.mobile.de/pl/Samochod/Audi- ... 69540.html
https://www.mobile.de/pl/Samochod/Audi- ... 31908.html
https://www.mobile.de/pl/Samochod/Audi- ... 52293.html

Rokujące C4 możesz kupić od kogoś utrzymującego je na poziomie gustava lub gitmara (bez umniejszania dla innych).

Autor:  burzolak [ 22.kwi.2019 10:17:46 ]
Tytuł:  Re: koszt utrzymania A6C4 2.6 (150) 2.6 (174) vs 2.8 (193)

void napisał(a):
AWT z Q kupisz, ale za dwukrotność Twojego budżetu od Helmuta https://www.mobile.de/pl/Samochod/Audi- ... 12330.html oraz https://www.mobile.de/pl/Samochod/Audi- ... 87690.html

Ciekawe C4 https://www.olx.pl/oferta/audi-a6-c4-2- ... 4;promoted
Bliżej 12 zainteresowałbym się tym https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-zami ... ztRQZ.html

Kilka według ciekawych ofert:
https://www.mobile.de/pl/Samochod/Audi- ... 69540.html
https://www.mobile.de/pl/Samochod/Audi- ... 31908.html
https://www.mobile.de/pl/Samochod/Audi- ... 52293.html

Rokujące C4 możesz kupić od kogoś utrzymującego je na poziomie gustava lub gitmara (bez umniejszania dla innych).

dziękuję za porady i oferty.
Diesle odpadają, za krótkie odcinki aby auto się nagrzało aczkolwiek wóz sam w sobie ciekawy.
Natomiast ta 2.8 to niestety skarbonka, już ponad tydzień temu ją oglądałem.

Pozostałe z DE i nie bardzo mam się tam jak wybrać aczkolwiek otwiera oczy niedowiarkom, że tanio to można kupić ale paździerz.
Szukam dalej.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/