.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
koszt utrzymania A6C4 2.6 (150) 2.6 (174) vs 2.8 (193) https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=147416 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | burzolak [ 20.kwi.2019 18:55:01 ] |
Tytuł: | koszt utrzymania A6C4 2.6 (150) 2.6 (174) vs 2.8 (193) |
Witam Od kilku miesięcy szukam A6C4 w quattro. Silników jest kilka natomiast nie bardzo umiem połączyć to wszystko w całość. Problem tkwi w utrzymaniu kosztowym pojazdu. O ile 2.0 (115) nie występowały w quattro i to prosty silnik (znam go) to problem mam z: 2.6 150 2.8 174 2.8 193 +LPG Jak rozumiem koszty utrzymania. Same podstawy jak choćby wymiana rozrządu ale to pestka w porównaniu z osprzętem jaki towarzyszy silnikowi i cen za naprawę. Aby rozwinąć myśl czego się najbardziej boję w kosztach to przykładowo: 2.6 150 Jedna cewka zapłonowa, 6 przewodów, jeden katalizator, 12V 2.8 174 Jedna cewka zapłonowa, 6 przewodów, dwa katalizatory, 12V 2.8 193 Jedna cewka zapłonowa, 6 przewodów, dwa katalizatory, 30V (upalenie zaworów przy jeździe na LPG?), zmienne fazy rozrządu. Chciałbym tu sobie stworzyć listę rzeczy które mogą być kosztowne w naprawach. Wiem ,że 2.6 z quattro będzie mułem ale wolę niższy koszt utrzymania kosztem większego spalania. Quattro: Koszt naprawy podpory wału? Generalnie niektóre z trzech powyższych mają swoje upierdliwości które nie występują w innych modelach silników. Po co pytam? Szukam wozidła na codzienny użytek. W moją 80 B4 musiałbym wsadzić teraz z 2,5tys. żeby doprowadzić do stanu sensownego a i tak nadal nie będę mieć poduszek powietrznych, klimatyzacji, abs a quattro nie posiadam. Więc lepiej przesiąść się w coś większego i w to ładować tę kasę. Przejechałem się obejrzeć kilka C4 ale zazwyczaj trup parchaty albo bez quattro. |
Autor: | bloku [ 20.kwi.2019 20:15:21 ] |
Tytuł: | Re: koszt utrzymania A6C4 2.6 (150) 2.6 (174) vs 2.8 (193) |
Uproszczę Ci to wszystko. Generalnie wszystkie są bardzo porównywalne pod względem kosztów. 30V może być jedynie droższe w przypadku remontu głowicy bo zaworów jest więcej. Ale typowe serwisy wychodzą bardzo ale to bardzo porównywalnie. W tym wypadku szukałbym jak najzdrowszej budy bez względu na silnik jeśli nie zależy Ci aż tak bardzo na dynamice. |
Autor: | audi_cygaro [ 20.kwi.2019 23:06:07 ] |
Tytuł: | Re: koszt utrzymania A6C4 2.6 (150) 2.6 (174) vs 2.8 (193) |
2.6 abc i 2.8 aah to te same koszta 2.8 ack oprócz tego, że 30 zaworów to najważniejsze jest chyba to, że posiada on dwa fazatory z tyłu bloku czego w dwóch powyższych po prostu nie ma. Najlepszy wybór? Wg. mnie 2.8 AAH lecz podaż aut jest dziś wiadomo jaka więc najlepszy będzie obojętnie który w jak najlepszym stanie. Ewentualnie ACK ma zaletę, że występował w passatach, a4 b5, a6 c5, superbach więc o części jest na pewno łatwiej. P.S. dobre c4 w Q będzie kosztować tyle co c5 z 2.4 2.8 czy 1.8t również Q, także zastanów się |
Autor: | mały v8 [ 21.kwi.2019 06:31:33 ] |
Tytuł: | Re: koszt utrzymania A6C4 2.6 (150) 2.6 (174) vs 2.8 (193) |
Temat z dupy. Jak by samochód miał tylko do popsucia katalizator, cewkę i 6 kabli W takich starych dziadach szuka się najmniej wyeksploatowanego, i najbardziej doinwestowanego egzemplarza. Jak trafisz na auto po normalnym właścicielu, wtedy możesz nawet kilka lat pojeździć bez inwestycji. |
Autor: | bloku [ 21.kwi.2019 08:55:50 ] |
Tytuł: | Re: koszt utrzymania A6C4 2.6 (150) 2.6 (174) vs 2.8 (193) |
audi_cygaro napisał(a): 2.6 abc i 2.8 aah to te same koszta 2.8 ack oprócz tego, że 30 zaworów to najważniejsze jest chyba to, że posiada on dwa fazatory z tyłu bloku czego w dwóch powyższych po prostu nie ma. Owszem ale ich koszt nie jest taki jak w przypadku 1,8T czy późniejszych wersji 30V - nie ma zmiennej fazy rozrządu więc jest to prosty napinacz kosztujący od 250 do 1100 (za oemowy). |
Autor: | audi_cygaro [ 21.kwi.2019 09:13:45 ] |
Tytuł: | Re: koszt utrzymania A6C4 2.6 (150) 2.6 (174) vs 2.8 (193) |
bloku napisał(a): audi_cygaro napisał(a): 2.6 abc i 2.8 aah to te same koszta 2.8 ack oprócz tego, że 30 zaworów to najważniejsze jest chyba to, że posiada on dwa fazatory z tyłu bloku czego w dwóch powyższych po prostu nie ma. Owszem ale ich koszt nie jest taki jak w przypadku 1,8T czy późniejszych wersji 30V - nie ma zmiennej fazy rozrządu więc jest to prosty napinacz kosztujący od 250 do 1100 (za oemowy). O widzisz czyli w c4 ACK nie było zmiennej fazy a później już była? W c5 też występuje min. ack. |
Autor: | void [ 21.kwi.2019 09:32:09 ] |
Tytuł: | Re: koszt utrzymania A6C4 2.6 (150) 2.6 (174) vs 2.8 (193) |
audi_cygaro napisał(a): bloku napisał(a): audi_cygaro napisał(a): 2.6 abc i 2.8 aah to te same koszta 2.8 ack oprócz tego, że 30 zaworów to najważniejsze jest chyba to, że posiada on dwa fazatory z tyłu bloku czego w dwóch powyższych po prostu nie ma. Owszem ale ich koszt nie jest taki jak w przypadku 1,8T czy późniejszych wersji 30V - nie ma zmiennej fazy rozrządu więc jest to prosty napinacz kosztujący od 250 do 1100 (za oemowy). O widzisz czyli w c4 ACK nie było zmiennej fazy a później już była? W c5 też występuje min. ack. ACK ma zmienne fazy rozrządu. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_V ... 2.8_V6_30v Skupiłbym się na stanie blacharki i napędów. Silnik - to część wymienna, a zniszczona buda pochłonie dużo $. |
Autor: | burzolak [ 21.kwi.2019 10:27:46 ] |
Tytuł: | Re: koszt utrzymania A6C4 2.6 (150) 2.6 (174) vs 2.8 (193) |
audi_cygaro napisał(a): 2.6 abc i 2.8 aah to te same koszta 2.8 ack oprócz tego, że 30 zaworów to najważniejsze jest chyba to, że posiada on dwa fazatory z tyłu bloku czego w dwóch powyższych po prostu nie ma. Najlepszy wybór? Wg. mnie 2.8 AAH lecz podaż aut jest dziś wiadomo jaka więc najlepszy będzie obojętnie który w jak najlepszym stanie. Ewentualnie ACK ma zaletę, że występował w passatach, a4 b5, a6 c5, superbach więc o części jest na pewno łatwiej. P.S. dobre c4 w Q będzie kosztować tyle co c5 z 2.4 2.8 czy 1.8t również Q, także zastanów się Odnośnie C5 to oglądałem wiele egzemplarzy i przyznaję rację. Za takimi też się rozglądam bo interesuje mnie C5 z 1.8T 180km ale trafienie na taki to makabra. Przez 3 lata jeździłem VW B5FL z 2004 z 1,8T (AWT), brakowało mi w nim napędu na 4x4 i jeździłbym nim do dzisiaj. Po co stary rup pokroju C4? Patrząc po znajomych biorę pod uwagę utratę wartości pojazdu. Zakup C4 celuję w okolicach 6-12tys. Tak wie, utrzymanie starego auta niewiele odbiega od nowszych (więcej awarii tańszych lub mniej ale kosztowniejszych). Generalnie zamysł jest w miarę zdrowej budy i nie zajechanej jednostki napędowej. Musi starczyć na kolejne 3-6 lat. mały v8 napisał(a): Temat z dupy. Jak by samochód miał tylko do popsucia katalizator, cewkę i 6 kabli W takich starych dziadach szuka się najmniej wyeksploatowanego, i najbardziej doinwestowanego egzemplarza. Jak trafisz na auto po normalnym właścicielu, wtedy możesz nawet kilka lat pojeździć bez inwestycji. Wybacz ale aut miałem dość sporo. Widzę co psuło się u mnie i innych właścicieli pojazdów. Czasami prosty słaby silnik ma takie udziwnienia ,że nie warto go brać (np. BMW 1.8 ze zmiennymi fazami gdzie wałek albo valvetronic) potrafi kosztować krocie a sam silnik ... nie jedzie bo słaby. Podobny masz w VW 1.8 125km ze zmiennymi fazami rozrządu. Znajomego A6C6 z 2.4 177k, rozrząd do roboty. Peugeot 407 HDI w 5 lat stracił na wartości 15tys. a wsadził w niego 17 tys. Robi się to raz i trochę kosztuje. Jesteś uwiązany do grata bo wsadziłeś w niego wartość nowego. Mogę takich przykładów mnożyć wśród znajomych. Czasami wymiana tak podstawowej kwestii jak rozrząd potrafi być mocno kosztowy bo trzeba silnik wyjąć. Szukam w miarę prostych rozwiązań bez udziwnień w zamyśle technicznym który trudno zdobyć lub kosztownie naprawiać. Za to co do tej pory napisaliście to sporo myślałem o 2.8 193km, bardziej martwi mnie właśnie Taki duperel jak katalizatory, po co to? Ano kwestia czasami obejścia gdy je wywalisz z auta. W 1.8T trzeba przy wycięciu kata jakieś pierdoły wstawiać bo inaczej sąda szerokopasmowa świruje. Bardzo Wam dziękuję za wpisy. Proszę o dalsze informacje. |
Autor: | bloku [ 21.kwi.2019 10:51:57 ] |
Tytuł: | Re: koszt utrzymania A6C4 2.6 (150) 2.6 (174) vs 2.8 (193) |
Void w 1995 lub 96 w dwóch C4 spotkałem się z napinaczami bez zmiennej fazy. Był skracany dolot ale mapy zapłonu stałe. Napinacz zwykły bez elektrycznego zaworu kierunkowego,który zmieniał położenie. ACK miał bodajże 3 warianty (modyfikacje) tak jak to było z MC czy NG. Nawet EDDowe A6 z tego co pamiętam ma prosty rozrząd. Nie wiem czy czasem nawet 2,4 30V z początkowych etapów posiadało prosty rozrząd. Ale tu pewności nie mam. |
Autor: | audi_cygaro [ 21.kwi.2019 13:10:28 ] |
Tytuł: | Re: koszt utrzymania A6C4 2.6 (150) 2.6 (174) vs 2.8 (193) |
Jak chcesz 1.8T to kup 150km po sofcie masz 180+km i o wiele lepszy nm niż seryjne 180.... a dedykowany downpipe to 500zl |
Autor: | burzolak [ 21.kwi.2019 13:13:40 ] |
Tytuł: | Re: koszt utrzymania A6C4 2.6 (150) 2.6 (174) vs 2.8 (193) |
Kolejna kwestia to sprzęgło. 2.8 193 ma dwumase, 2.6 150 i 2.8 174 zwykłe? audi_cygaro napisał(a): Jak chcesz 1.8T to kup 150km po sofcie masz 180+km i o wiele lepszy nm niż seryjne 180.... a dedykowany downpipe to 500zl Też już o tym myślałem. Kwestia w tym ,że silniki 1.8T występują w różnych wersjach i chyba tylko dwie wersje 150km są dopracowane, reszta ma różne bolączki. |
Autor: | bloku [ 21.kwi.2019 13:26:47 ] |
Tytuł: | Re: koszt utrzymania A6C4 2.6 (150) 2.6 (174) vs 2.8 (193) |
Wszystkie warianty V6 czy to 12V czy 30V mają dwumas. W przypadku C5 i 1,8T wszystkie są udane i trwałe. Podobnie w B5. |
Autor: | gitmar [ 21.kwi.2019 14:29:23 ] |
Tytuł: | Re: koszt utrzymania A6C4 2.6 (150) 2.6 (174) vs 2.8 (193) |
bloku napisał(a): Wszystkie warianty V6 czy to 12V czy 30V mają dwumas. Oprócz 100 C4 AAH z początku produkcji. Tam nie ma dwumasy. |
Autor: | audi_cygaro [ 21.kwi.2019 15:10:56 ] |
Tytuł: | Re: koszt utrzymania A6C4 2.6 (150) 2.6 (174) vs 2.8 (193) |
1.8t również ma dwumas nic nie wykonbinujesz Najlepsza wersja w c5 to AWT - polifty, pozostałe mają przepustnice na linkę |
Autor: | bloku [ 21.kwi.2019 15:12:37 ] |
Tytuł: | Re: koszt utrzymania A6C4 2.6 (150) 2.6 (174) vs 2.8 (193) |
gitmar napisał(a): bloku napisał(a): Wszystkie warianty V6 czy to 12V czy 30V mają dwumas. Oprócz 100 C4 AAH z początku produkcji. Tam nie ma dwumasy. Coupe też Ale to końcówka 1991 i bardzo tego mało. Mi się trafił |
Autor: | hubos21 [ 21.kwi.2019 16:28:31 ] |
Tytuł: | Re: koszt utrzymania A6C4 2.6 (150) 2.6 (174) vs 2.8 (193) |
audi_cygaro napisał(a): 1.8t również ma dwumas nic nie wykonbinujesz Najlepsza wersja w c5 to AWT - polifty, pozostałe mają przepustnice na linkę Na linkę ma tylko AEB i AJL, APU i ANB już nie |
Autor: | burzolak [ 21.kwi.2019 16:57:12 ] |
Tytuł: | Re: koszt utrzymania A6C4 2.6 (150) 2.6 (174) vs 2.8 (193) |
audi_cygaro napisał(a): 1.8t również ma dwumas nic nie wykonbinujesz Najlepsza wersja w c5 to AWT - polifty, pozostałe mają przepustnice na linkę Właśnie mój były VW B5FL miał AWT o dwumasie wiedziałem ale chodził bez problemu przez 3 lata. bloku napisał(a): Wszystkie warianty V6 czy to 12V czy 30V mają dwumas. W przypadku C5 i 1,8T wszystkie są udane i trwałe. Podobnie w B5. C5 też trudno znaleźć w kombinacji 1.8T + Q. Spoglądam w działy sprzedaż na portalach to na palcach jednej ręki można je policzyć. Nie wiedziałem ,że wszystkie 2,6-2,8 mają... Silnik 2.0 115 ma zwykłe sprzęgło. Dużo napraw w koło auta ale ... nic w silniku (poza rozrządem), brak Q. https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a6-a ... f6328e7349 |
Autor: | audi_cygaro [ 21.kwi.2019 17:08:05 ] |
Tytuł: | Re: koszt utrzymania A6C4 2.6 (150) 2.6 (174) vs 2.8 (193) |
Szkoda kolego 2 tyg. Temu sprzedaliśmy z ojcem dobre c4 2.6 avant. |
Autor: | void [ 21.kwi.2019 21:22:44 ] |
Tytuł: | Re: koszt utrzymania A6C4 2.6 (150) 2.6 (174) vs 2.8 (193) |
AWT z Q kupisz, ale za dwukrotność Twojego budżetu od Helmuta https://www.mobile.de/pl/Samochod/Audi- ... 12330.html oraz https://www.mobile.de/pl/Samochod/Audi- ... 87690.html Ciekawe C4 https://www.olx.pl/oferta/audi-a6-c4-2- ... 4;promoted Bliżej 12 zainteresowałbym się tym https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-zami ... ztRQZ.html Kilka według ciekawych ofert: https://www.mobile.de/pl/Samochod/Audi- ... 69540.html https://www.mobile.de/pl/Samochod/Audi- ... 31908.html https://www.mobile.de/pl/Samochod/Audi- ... 52293.html Rokujące C4 możesz kupić od kogoś utrzymującego je na poziomie gustava lub gitmara (bez umniejszania dla innych). |
Autor: | burzolak [ 22.kwi.2019 10:17:46 ] |
Tytuł: | Re: koszt utrzymania A6C4 2.6 (150) 2.6 (174) vs 2.8 (193) |
void napisał(a): AWT z Q kupisz, ale za dwukrotność Twojego budżetu od Helmuta https://www.mobile.de/pl/Samochod/Audi- ... 12330.html oraz https://www.mobile.de/pl/Samochod/Audi- ... 87690.html Ciekawe C4 https://www.olx.pl/oferta/audi-a6-c4-2- ... 4;promoted Bliżej 12 zainteresowałbym się tym https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-zami ... ztRQZ.html Kilka według ciekawych ofert: https://www.mobile.de/pl/Samochod/Audi- ... 69540.html https://www.mobile.de/pl/Samochod/Audi- ... 31908.html https://www.mobile.de/pl/Samochod/Audi- ... 52293.html Rokujące C4 możesz kupić od kogoś utrzymującego je na poziomie gustava lub gitmara (bez umniejszania dla innych). dziękuję za porady i oferty. Diesle odpadają, za krótkie odcinki aby auto się nagrzało aczkolwiek wóz sam w sobie ciekawy. Natomiast ta 2.8 to niestety skarbonka, już ponad tydzień temu ją oglądałem. Pozostałe z DE i nie bardzo mam się tam jak wybrać aczkolwiek otwiera oczy niedowiarkom, że tanio to można kupić ale paździerz. Szukam dalej. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |