.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Audi a4 b7 1.8t/ 2.0 tfsi nada się na daily?
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=147513
Strona 1 z 1

Autor:  void [ 30.maja.2019 09:48:07 ]
Tytuł:  Re: Audi a4 b7 1.8t/ 2.0 tfsi nada się na daily?

Za 20-22k celowałbym w dobre B6 Q. Na B7 to bliżej już 27-28, to takie minium. 2,0 TFSI można zagazować, lecz koszt instalacji będzie wyższy niż w 1,8 T i w jakimś % będzie korzystał z benzyny.

Na co zwracać uwagę w 1,8 T? Napinacz łańcucha - jeżeli przy odpalaniu jest słyszalny przez 2-3 sekundy to znaczy, że niebawem będzie kwalifikował się do wymiany. W przypadku gdy jest ciągle słyszalny - to natychmiastowa wymiana. Na start należy wyczyścić smok pompy oleju. Jeżeli rusza się napinacz to i warto zrobić rozrząd.

W 2,0 TFSI musisz zwrócić uwagę na pompę olejową. Taniej wyjdzie przeróbka na tę od 1,8 T niż kupno nowej. Należy też przyjrzeć się "szklankom" popychaczy pompy wysokiego ciśnienia.

Autor:  hubos21 [ 30.maja.2019 10:30:08 ]
Tytuł:  Re: Audi a4 b7 1.8t/ 2.0 tfsi nada się na daily?

W 2.0 TFSI jest fajne to, że fabrycznie ma skrzynie jak V6tki, przełożenia dłuższe niż w 1.8T, 3 bieg spokojnie do 160km/h się kręci

Autor:  audi_cygaro [ 30.maja.2019 13:25:36 ]
Tytuł:  Re: Audi a4 b7 1.8t/ 2.0 tfsi nada się na daily?

void napisał(a):

Na co zwracać uwagę w 1,8 T? Napinacz łańcucha - jeżeli przy odpalaniu jest słyszalny przez 2-3 sekundy to znaczy, że niebawem będzie kwalifikował się do wymiany. W przypadku gdy jest ciągle słyszalny - to natychmiastowa wymiana. Na start należy wyczyścić smok pompy oleju. Jeżeli rusza się napinacz to i warto zrobić rozrząd.



- w 2.0T dokładnie to samo.

hubos21 napisał(a):
W 2.0 TFSI jest fajne to, że fabrycznie ma skrzynie jak V6tki, przełożenia dłuższe niż w 1.8T, 3 bieg spokojnie do 160km/h się kręci.


Akuratnie jeżeli chodzi o b7 różnica wynosi zaledwie 200 rpm na korzyść 2.0. ;)

-1.8T RPM at 120 km/h:
2.750 rpm
-2.0T RPM at 120 km/h:
2.550 rpm

mowa o manualu oczywiście.

Generalnie ciężki wybór, do 1.8t zdecydowanie łatwiej o części, bo 2.0T masz tylko w b7 i C6, po chipie i drobnych modach uzyskasz moc jaką dysponuje 2.0T, natomiast 2.0 już w serii ma podwójny icek, lepsze heble, dłuższą skrzynie i po chipie ma moc nie osiągalną dla 1.8T w serii. Jeżeli jazda tylko na benzynie to w sumie wybór jest prosty- 2.0T, w przypadku LPG trzeba to przemyśleć... :peace:

Autor:  void [ 30.maja.2019 15:18:51 ]
Tytuł:  Re: Audi a4 b7 1.8t/ 2.0 tfsi nada się na daily?

audi_cygaro napisał(a):
void napisał(a):

Na co zwracać uwagę w 1,8 T? Napinacz łańcucha - jeżeli przy odpalaniu jest słyszalny przez 2-3 sekundy to znaczy, że niebawem będzie kwalifikował się do wymiany. W przypadku gdy jest ciągle słyszalny - to natychmiastowa wymiana. Na start należy wyczyścić smok pompy oleju. Jeżeli rusza się napinacz to i warto zrobić rozrząd.



- w 2.0T dokładnie to samo.

hubos21 napisał(a):
W 2.0 TFSI jest fajne to, że fabrycznie ma skrzynie jak V6tki, przełożenia dłuższe niż w 1.8T, 3 bieg spokojnie do 160km/h się kręci.


Akuratnie jeżeli chodzi o b7 różnica wynosi zaledwie 200 rpm na korzyść 2.0. ;)

-1.8T RPM at 120 km/h:
2.750 rpm
-2.0T RPM at 120 km/h:
2.550 rpm

mowa o manualu oczywiście.

Generalnie ciężki wybór, do 1.8t zdecydowanie łatwiej o części, bo 2.0T masz tylko w b7 i C6, po chipie i drobnych modach uzyskasz moc jaką dysponuje 2.0T, natomiast 2.0 już w serii ma podwójny icek, lepsze heble, dłuższą skrzynie i po chipie ma moc nie osiągalną dla 1.8T w serii. Jeżeli jazda tylko na benzynie to w sumie wybór jest prosty- 2.0T, w przypadku LPG trzeba to przemyśleć... :peace:

To wszystko o piszesz jest prawdą, ale nie ten budżet na 2,0 TFSI.

W 2,0 250 KM to niewielki maklad w porównaniu do 1,8 T, gdzie z heblami 10 k wyjęte.

Poluje na B7 Q z 1,8 T. Dlaczego? 1,8 T na moje potrzeby wystarczy, lepiej znany wśród mechaników. Gdyby przycisnęło to taniej zagazowac. BFB Q jak na benzynę i tak ma długą skrzynię.

Autor:  audi_cygaro [ 30.maja.2019 16:58:50 ]
Tytuł:  Re: Audi a4 b7 1.8t/ 2.0 tfsi nada się na daily?

Dokładnie :)

A jeżeli autorowi aż tak bardzo nie zależy na mocy to oczywiście 1.8T z programem też nieźle pojedzie i jego bym polecał, no i faktycznie my tu gadu gadu a 20k to za mało raczej na b7 więc zostaje b6. Amen :D

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/