.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Audi a4 b7 1.8t/ 2.0 tfsi nada się na daily? https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=147513 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | void [ 30.maja.2019 09:48:07 ] |
Tytuł: | Re: Audi a4 b7 1.8t/ 2.0 tfsi nada się na daily? |
Za 20-22k celowałbym w dobre B6 Q. Na B7 to bliżej już 27-28, to takie minium. 2,0 TFSI można zagazować, lecz koszt instalacji będzie wyższy niż w 1,8 T i w jakimś % będzie korzystał z benzyny. Na co zwracać uwagę w 1,8 T? Napinacz łańcucha - jeżeli przy odpalaniu jest słyszalny przez 2-3 sekundy to znaczy, że niebawem będzie kwalifikował się do wymiany. W przypadku gdy jest ciągle słyszalny - to natychmiastowa wymiana. Na start należy wyczyścić smok pompy oleju. Jeżeli rusza się napinacz to i warto zrobić rozrząd. W 2,0 TFSI musisz zwrócić uwagę na pompę olejową. Taniej wyjdzie przeróbka na tę od 1,8 T niż kupno nowej. Należy też przyjrzeć się "szklankom" popychaczy pompy wysokiego ciśnienia. |
Autor: | hubos21 [ 30.maja.2019 10:30:08 ] |
Tytuł: | Re: Audi a4 b7 1.8t/ 2.0 tfsi nada się na daily? |
W 2.0 TFSI jest fajne to, że fabrycznie ma skrzynie jak V6tki, przełożenia dłuższe niż w 1.8T, 3 bieg spokojnie do 160km/h się kręci |
Autor: | audi_cygaro [ 30.maja.2019 13:25:36 ] |
Tytuł: | Re: Audi a4 b7 1.8t/ 2.0 tfsi nada się na daily? |
void napisał(a): Na co zwracać uwagę w 1,8 T? Napinacz łańcucha - jeżeli przy odpalaniu jest słyszalny przez 2-3 sekundy to znaczy, że niebawem będzie kwalifikował się do wymiany. W przypadku gdy jest ciągle słyszalny - to natychmiastowa wymiana. Na start należy wyczyścić smok pompy oleju. Jeżeli rusza się napinacz to i warto zrobić rozrząd. - w 2.0T dokładnie to samo. hubos21 napisał(a): W 2.0 TFSI jest fajne to, że fabrycznie ma skrzynie jak V6tki, przełożenia dłuższe niż w 1.8T, 3 bieg spokojnie do 160km/h się kręci. Akuratnie jeżeli chodzi o b7 różnica wynosi zaledwie 200 rpm na korzyść 2.0. -1.8T RPM at 120 km/h: 2.750 rpm -2.0T RPM at 120 km/h: 2.550 rpm mowa o manualu oczywiście. Generalnie ciężki wybór, do 1.8t zdecydowanie łatwiej o części, bo 2.0T masz tylko w b7 i C6, po chipie i drobnych modach uzyskasz moc jaką dysponuje 2.0T, natomiast 2.0 już w serii ma podwójny icek, lepsze heble, dłuższą skrzynie i po chipie ma moc nie osiągalną dla 1.8T w serii. Jeżeli jazda tylko na benzynie to w sumie wybór jest prosty- 2.0T, w przypadku LPG trzeba to przemyśleć... |
Autor: | void [ 30.maja.2019 15:18:51 ] |
Tytuł: | Re: Audi a4 b7 1.8t/ 2.0 tfsi nada się na daily? |
audi_cygaro napisał(a): void napisał(a): Na co zwracać uwagę w 1,8 T? Napinacz łańcucha - jeżeli przy odpalaniu jest słyszalny przez 2-3 sekundy to znaczy, że niebawem będzie kwalifikował się do wymiany. W przypadku gdy jest ciągle słyszalny - to natychmiastowa wymiana. Na start należy wyczyścić smok pompy oleju. Jeżeli rusza się napinacz to i warto zrobić rozrząd. - w 2.0T dokładnie to samo. hubos21 napisał(a): W 2.0 TFSI jest fajne to, że fabrycznie ma skrzynie jak V6tki, przełożenia dłuższe niż w 1.8T, 3 bieg spokojnie do 160km/h się kręci. Akuratnie jeżeli chodzi o b7 różnica wynosi zaledwie 200 rpm na korzyść 2.0. -1.8T RPM at 120 km/h: 2.750 rpm -2.0T RPM at 120 km/h: 2.550 rpm mowa o manualu oczywiście. Generalnie ciężki wybór, do 1.8t zdecydowanie łatwiej o części, bo 2.0T masz tylko w b7 i C6, po chipie i drobnych modach uzyskasz moc jaką dysponuje 2.0T, natomiast 2.0 już w serii ma podwójny icek, lepsze heble, dłuższą skrzynie i po chipie ma moc nie osiągalną dla 1.8T w serii. Jeżeli jazda tylko na benzynie to w sumie wybór jest prosty- 2.0T, w przypadku LPG trzeba to przemyśleć... To wszystko o piszesz jest prawdą, ale nie ten budżet na 2,0 TFSI. W 2,0 250 KM to niewielki maklad w porównaniu do 1,8 T, gdzie z heblami 10 k wyjęte. Poluje na B7 Q z 1,8 T. Dlaczego? 1,8 T na moje potrzeby wystarczy, lepiej znany wśród mechaników. Gdyby przycisnęło to taniej zagazowac. BFB Q jak na benzynę i tak ma długą skrzynię. |
Autor: | audi_cygaro [ 30.maja.2019 16:58:50 ] |
Tytuł: | Re: Audi a4 b7 1.8t/ 2.0 tfsi nada się na daily? |
Dokładnie A jeżeli autorowi aż tak bardzo nie zależy na mocy to oczywiście 1.8T z programem też nieźle pojedzie i jego bym polecał, no i faktycznie my tu gadu gadu a 20k to za mało raczej na b7 więc zostaje b6. Amen |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |