Do 20k można już fajnie znaleźć. Osobiście polecam szukać rocznik 1997 lub 1998. Silnik jest ABZ bez drogiego rozrządu a już na 5HP24 (choć są ludzie co uważają, że 4HP jest bardziej pancerne ale znów mniej dynamiczne). Z typowych rzeczy to przede wszystkim....WSZYSTKO jest do uważnego przejrzenia.
Silnikowo:
- wycieki spod głowic bo spod dekli prawie zawsze jest jakiś wyciek ale spod głowic potrafią się więcej nić pocić.
- magistrala między wymiennikiem ciepła filtra oleju a prawą łapą - słynny króciec,który jak yeeebnie to olej znajdzie się w układzie chłodzenia
- odmy aby były drożne
- kultura pracy musi być wzorowa - szukanie usterki jest upierdliwe
- sprawność pompy paliwa
Skrzynia:
- w 5HP24 ważna jest historia wymiany olejów ale trzeba pamiętać, że te skrzynie wytrzymują roboczo między 250 a 300kkm potem remont.
- zmiana biegu musi być płynna bez podbijania obrotów (podczas zmiany na wyższy bieg obroty nie mogą wskoczyć wyżej niż były przed zmianą)
- szarpnięcia, uślizgi lub przeciągania w zmianie biegów w trypie TIP już świadczą, że remont blisko.
Zawias:
- o ile o przód bym się nie martwił bo dostępność części jest i ceny znośne o tyle tylne lepiej aby było w należytym stanie bo będzie drogo
- warto sprawdzić zawieszenie tylnego dyfra
Elektryka:
- jak działa to okey, gorzej jak coś nie działa bo rozbieranie wnętrza do przyjemnych nie należy. Samo usuwanie usterek (np. skracanie pancerzy linek od tylnych zagłówków) nie jest skomplikowane - no może poza wymianą krańcówek zamków drzwi
Świetne auta. Jak dla mnie najlepsze auto spośród tych z lat 90tych (Audi).