.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Zakup A8 D2
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=147831
Strona 1 z 2

Autor:  DawidRLA [ 07.sie.2019 17:12:51 ]
Tytuł:  Zakup A8 D2

Witam.
Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem zakupu Audi A8 D2 z silnikiem raczej tym najbardziej cenionym w tym modelu czyli 4.2.Odrazu zaznaczam, że inne motory również biorę pod uwagę.Nie jestem jakimś już dzieciuchem że muszę mieć powera na światłach by zloic komuś dupe.Tak wiec nie pisac ze to muł jak na ta pojemność. Szukam wygodnego, bezpiecznego i w miarę bezawaryjnego auta to pokonywania sporych odległości w komfortowych warunkach.
Ale do rzeczy na co uważać głównie w tym modelu? Szukam tak gdzieś do 20 000zl (kwota na sam zakup).
Wybrać silnik 4.2? Czy może inny? Diesel? Lub mniejszy benzynowy?
Pozdrawiam.

Autor:  Morgi [ 07.sie.2019 18:51:22 ]
Tytuł:  Re: Zakup A8 D2

4.2 polecam, mam od 12 ponad lat i jestem zadowolony.

Autor:  DawidRLA [ 07.sie.2019 20:49:24 ]
Tytuł:  Re: Zakup A8 D2

Jakieś problemy ze skrzynią biegów miałeś?

Autor:  bloku [ 07.sie.2019 21:31:18 ]
Tytuł:  Re: Zakup A8 D2

Do 20k można już fajnie znaleźć. Osobiście polecam szukać rocznik 1997 lub 1998. Silnik jest ABZ bez drogiego rozrządu a już na 5HP24 (choć są ludzie co uważają, że 4HP jest bardziej pancerne ale znów mniej dynamiczne). Z typowych rzeczy to przede wszystkim....WSZYSTKO jest do uważnego przejrzenia.

Silnikowo:
- wycieki spod głowic bo spod dekli prawie zawsze jest jakiś wyciek ale spod głowic potrafią się więcej nić pocić.
- magistrala między wymiennikiem ciepła filtra oleju a prawą łapą - słynny króciec,który jak yeeebnie to olej znajdzie się w układzie chłodzenia
- odmy aby były drożne
- kultura pracy musi być wzorowa - szukanie usterki jest upierdliwe
- sprawność pompy paliwa

Skrzynia:
- w 5HP24 ważna jest historia wymiany olejów ale trzeba pamiętać, że te skrzynie wytrzymują roboczo między 250 a 300kkm potem remont.
- zmiana biegu musi być płynna bez podbijania obrotów (podczas zmiany na wyższy bieg obroty nie mogą wskoczyć wyżej niż były przed zmianą)
- szarpnięcia, uślizgi lub przeciągania w zmianie biegów w trypie TIP już świadczą, że remont blisko.

Zawias:
- o ile o przód bym się nie martwił bo dostępność części jest i ceny znośne o tyle tylne lepiej aby było w należytym stanie bo będzie drogo
- warto sprawdzić zawieszenie tylnego dyfra

Elektryka:
- jak działa to okey, gorzej jak coś nie działa bo rozbieranie wnętrza do przyjemnych nie należy. Samo usuwanie usterek (np. skracanie pancerzy linek od tylnych zagłówków) nie jest skomplikowane - no może poza wymianą krańcówek zamków drzwi :D :P

Świetne auta. Jak dla mnie najlepsze auto spośród tych z lat 90tych (Audi).

Autor:  Morgi [ 08.sie.2019 12:11:33 ]
Tytuł:  Re: Zakup A8 D2

Cytuj:
choć są ludzie co uważają, że 4HP jest bardziej pancerne ale znów mniej dynamiczne

Ja do tych ludzi należę, auto ma 25 lat, skrzynia nigdy nie zawiodła, kupiłem 12 lat temu i po 323kkm zmieniony olej był, teraz jest ponad 400kkm.
Mniej dynamiczna, ale pancerniejsza, tak sądzę - wiele czytałem o awariach 5HP a o 4HP nie pamiętam (choć może się. mylę, tyle lat minęło).

Autor:  bloku [ 08.sie.2019 13:12:54 ]
Tytuł:  Re: Zakup A8 D2

Łukasz mniej 4HP wyszło stąd też mniej słychać o ich usterkach. 5HP ładowane były od końca 1996 aż do 2004 roku.

Autor:  Morgi [ 08.sie.2019 14:27:38 ]
Tytuł:  Re: Zakup A8 D2

Możliwe, nie mówię nie, ale naprawdę moim zdaniem 4HP poza tym, że mułowata, jest bardzo OK.

Autor:  endriu1991 [ 05.wrz.2019 16:49:41 ]
Tytuł:  Re: Zakup A8 D2

podłącze się do pytania jeśli autor nie ma nic przeciwko ;) 5.5 roku mam Volvo v40 1.9 dCi 2003 ale powoli zastanawiam się nad zmianą auta i właśnie myślę o A8 D2 4.2(raz prowadziłem i się zakochałem, podobnie jak dawniej w V40) z tym, że ja bym celował w wersje po lifcie i teraz moje pytanie, jaką kwotę powinienem mieć aby na spokojnie coś znaleźć w tym przedziale oraz drugie pytanie o koszty podstawowych części i napraw bo wiadomo skok duży zarówno w mocy jak i klasy samochodu, chodzi mi tutaj o takie rzeczy jak rozrząd, filtry, hamulce czy zawieszenia, pozdrawiam i liczę na odpowiedź doświadczonych posiadaczy A8

Autor:  bloku [ 05.wrz.2019 17:25:33 ]
Tytuł:  Re: Zakup A8 D2

4,2 40V (takowy w polifcie) to od 16k do 30k w zależności od stanu.

Co do kosztów:
- rozrząd i jego koszt zależy od zużycia napinaczy i łańcuchów spinających wałki. Może to być 1800 ale i 6000 za same części
- heble przód na dość dobrych częściach około 1200 PLN
- elementy zawieszenia - komplet wahaczy, tulejek i łączników stabilizatora przód od 1200 za coś dobrego po 2300 za górną półkę
- olej w silniku 7,6 litra lub 8,5 w zależności od obecności chłodnicy oleju
- skrzynia automat 5HP24 jak działa to wymiana oleju co 60kkm a jeśli remont to 5-8k za kapitalkę
- kosztowne są pierdółki, plastiki, etc
- pompa paliwa - tu tylko oryginał albo bardz ale to bardzo dobry zamiennik

To tak z grubsza.

Autor:  hubos21 [ 05.wrz.2019 19:11:42 ]
Tytuł:  Re: Zakup A8 D2

Padnie chłodnica wody i 2k następne leci, fajne auta ale niestety trzeba się przygotować na możliwe wydatki. Przedlift niby tańszy ale rozszczelni się chłodniczka oleju i już problem, do lifta były jeszcze nie dawno dostępne zamienniki po 250zł a do takiego ABZta cała podstawa z chłodniczką 1400EUR

Autor:  bloku [ 05.wrz.2019 20:30:55 ]
Tytuł:  Re: Zakup A8 D2

hubos21 napisał(a):
Padnie chłodnica wody i 2k następne leci, fajne auta ale niestety trzeba się przygotować na możliwe wydatki. Przedlift niby tańszy ale rozszczelni się chłodniczka oleju i już problem, do lifta były jeszcze nie dawno dostępne zamienniki po 250zł a do takiego ABZta cała podstawa z chłodniczką 1400EUR


Temat już się rozwiązał z rurką przy wymienniku ciepła. Podstawa mocala + normalna chłodnica oleju np od automatycznej skrzyni biegów z Volvo 8xx/9xx.

Autor:  hubos21 [ 05.wrz.2019 20:55:05 ]
Tytuł:  Re: Zakup A8 D2

bloku napisał(a):
hubos21 napisał(a):
Padnie chłodnica wody i 2k następne leci, fajne auta ale niestety trzeba się przygotować na możliwe wydatki. Przedlift niby tańszy ale rozszczelni się chłodniczka oleju i już problem, do lifta były jeszcze nie dawno dostępne zamienniki po 250zł a do takiego ABZta cała podstawa z chłodniczką 1400EUR


Temat już się rozwiązał z rurką przy wymienniku ciepła. Podstawa mocala + normalna chłodnica oleju np od automatycznej skrzyni biegów z Volvo 8xx/9xx.


To dobrze wiedzieć, właśnie kiedyś myślałem sobie, że nikt jeszcze nic nie wymyślił z zewnętrzną chłodnicą a ta podstawka to jakaś uniwersalna?

Autor:  bloku [ 05.wrz.2019 21:15:37 ]
Tytuł:  Re: Zakup A8 D2

Podstawę dobierasz pod gwinty i ilość wyjść jakie ma mieć. No i oczywiście termostat. W rajdówce miałem coś takiego

Obrazek

I z tego co wiem to do ABZ też można tego typu ustrojstwo posadzić z wyjściem na chłodnicę.

Autor:  Morgi [ 06.wrz.2019 05:49:58 ]
Tytuł:  Re: Zakup A8 D2

fakt do ABZ zaczyna powoli brakować części, a Audi to nei BMW - w doopie mają stare auta.

Autor:  hubos21 [ 06.wrz.2019 08:35:13 ]
Tytuł:  Re: Zakup A8 D2

Morgi napisał(a):
fakt do ABZ zaczyna powoli brakować części, a Audi to nei BMW - w doopie mają stare auta.


W ogólnym ASO nie ma ale w VW Classic Parts można kupić jeszcze dużo rzeczy jak nie wszystkie. Ostatnio przykład z przelotką klapy do C4, na forach piszą już od lat, że nie dostępna a ja u nich kupiłem i mieli dwie szt na miejscu. Do 80tki też już nie mają w Polskich ASO a u wroga w magazynach są.

Autor:  dice111 [ 06.wrz.2019 09:00:00 ]
Tytuł:  Re: Zakup A8 D2

Audi Tradition pozostaje. Ceny wysokie, ale i tak dużo niższe niż za to samo co było niedawno w ASO.

Autor:  hubos21 [ 06.wrz.2019 09:10:51 ]
Tytuł:  Re: Zakup A8 D2

dice111 napisał(a):
Audi Tradition pozostaje. Ceny wysokie, ale i tak dużo niższe niż za to samo co było niedawno w ASO.

VW Classic Parts z nimi wspópracuje i można zamówić u nich, wspomniana przelotka w Audi Tradition jest po 8,54EUR a w Polsce w VCP 45zł

Autor:  Morgi [ 06.wrz.2019 11:59:43 ]
Tytuł:  Re: Zakup A8 D2

Warto wiedzieć jak mi się cos wysypie.

Autor:  endriu1991 [ 06.wrz.2019 16:37:00 ]
Tytuł:  Re: Zakup A8 D2

z ty 6k za rozrząd to mnie trochę wystraszyłeś, rozumiem, że to duży silnik i limuzyna ale jednak myślałem, że 20letnie auto trochę mnie będzie kosztowało ale cóż, rozrząd to na łańcuchu rozumiem?

Autor:  hubos21 [ 06.wrz.2019 17:09:44 ]
Tytuł:  Re: Zakup A8 D2

endriu1991 napisał(a):
z ty 6k za rozrząd to mnie trochę wystraszyłeś, rozumiem, że to duży silnik i limuzyna ale jednak myślałem, że 20letnie auto trochę mnie będzie kosztowało ale cóż, rozrząd to na łańcuchu rozumiem?


Pasek z osprzętem cenowo znośnie, ale z drugiej strony głowicy są łańcuchy i nastawniki faz rozrządu, które kosztują ok 2,5k /szt ale je wymienia się w razie zużycia, zależy od przebiegu i tego czy ktoś już to robił, czasem można znaleźć auto już po tej wymianie

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/