.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 11:01:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A3 8P - jaki silnik wybrać?
PostNapisane: 30.sie.2013 19:42:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2013 17:52:59
Posty: 139
Witam
Zamierzam a właściwie to jestem zdecydowany(kwestia kilku msc) na kupno Audi A3 II 8P, chciałem starsza A3 8L, ale stwierdziłem ze chyba warto dozbierać i kupić coś lepszego na dłuższy czas.

Będzie to moje pierwsze auto i chciałbym aby było w miare bezawaryjne i ekonomiczne, wyczytałem że w dieslu 2.0 pęka głowica, a 1.9 jest niby słaby i stara konstrukcja -chodząca jak ciągnik.

Do benzyny można załozyć gaz i jeżdzić taniej czyli wiecej:) tak wiec stawiam na benzyne i wyczytałem ze najodporniejszy i "bezobsługowy" jest zwykły 1.6 (102km) spalanie 7-8L i pracuje dobrze na gazie.

Ale idac dalej sa też silniki 1.6 FSI (115km) ze skrzynia 6biegową i niby spalają one ok.6.5-7.5L(tyle ze zalecają lać tylko 98okt) ale poczytałem i coś tam jest problem z nalotem, a jnajważniejsze to instalacja gazowa do tego silnika czytałem, ale posty jakieś stare sa sprzed 2-3lat ze sie nie opłaca i tu moje najważniejsze pytanie:

Jak wygląda to na obecna chwilę sprawa instalacji gazowej w silniku FSI da sie załozyć? i czy sie opłaca zakładać?

Lub jesli nie zakładać gazu to jaki wziąć najlepiej silnik zeby palił do max. 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 8P - jaki silnik wybrać?
PostNapisane: 30.sie.2013 20:54:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 21:32:56
Posty: 1072
Auto: b5fl AVB,c5 AKN
Dlaczego nie chcesz 1.9 tdi? bo to bezawaryjna i dobra jednostka, w dodatku z małym apetytem na ropę?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 8P - jaki silnik wybrać?
PostNapisane: 30.sie.2013 22:44:58 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Bierz 2.0 TDi... miałem takie auto... z tym silnikiem ta fura lata nad ziemią... tylko trzeba dobrze kupić.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 8P - jaki silnik wybrać?
PostNapisane: 30.sie.2013 23:28:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2012 09:42:22
Posty: 125
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6C6 2,7TDI CANB
majkel1615 napisał(a):
Dlaczego nie chcesz 1.9 tdi? bo to bezawaryjna i dobra jednostka, w dodatku z małym apetytem na ropę?

Kolega ma rację, można rzec iż 1,9 tdi to już niemal legendarna jednostka. Szkoda że w tym nowszym modelu a3 wyszła trochę okrojona mocowo wersja i ze skrzynia 5 obiegowa. Ja nie dawno sprzedałem swoją starsza a3 z tym motorem w wersji 130KM i z 6-biegowa skrzynia. Choć motor pracuje dość głośno to w żadnym wypadku nie jak traktor ( te na pompie VP tak terkocza) choć są jeszcze bardziej cenione za trwałość. 1,6 choć tanio spali na gazie to na pewno nie da Ci tyle frajdy co 1,9 tdi. Wszystkie inne motory gwarantują większe lub mniejsze problemy. Jest jeszcze jedno wyjście - kupić topowa wersję z 3,2 i ew. zagazowac jeżeli nie chcesz dużo płacić za benzynę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 8P - jaki silnik wybrać?
PostNapisane: 31.sie.2013 09:16:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2013 17:52:59
Posty: 139
3.2? no niby na gazie ok. spali za tyle co benzyna 1.6 ale instalacja czytałem 3-4tyś

Ogólnie wole silniki benzynowe, takim dieslem 2.0 w passacie chyba z 2009 miałem okazje sie przejechać to rzeczywiście idzie fajnie, czytałem ze te 2.0 biorą 8-9L(bo ja raczej po miescie) tylko ta głowica jak pęknie to 3tys pójdą a czytałem ze chyba w każdym pęka, coś poprawili w nowszych rocznikach, ale jak to rozpoznać czy to juz nowszy typ poprawiony?

i co z tą benzyną FSI da sie tam założyć ten gaz ile mniej-wiecej koszt?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 8P - jaki silnik wybrać?
PostNapisane: 31.sie.2013 10:18:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2012 09:42:22
Posty: 125
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6C6 2,7TDI CANB
Tych mniejszych FSI nie bierz pod uwage, ich sie już nie produkuje - jedynie TFSI czyli doladowane FSI. Tylko że do tych benzyniakow z bezpośrednim wtryskiem paliwa nie opłaca sie instalować LPG - poszukaj na necie to dowiesz sie dlaczego. A co do 2,0 TDI to te na Common Railu podobno są dobre bez wad poprzedników. W A4 i w A6 są montowane od 2008 roku, ale w A3 to chyba rok lub nawet 2 lata pozniej - łatwo sprawdzić.
I widzisz skoro w Passacie idzie 2,0 tdi zwlasza ten 177 KM to wyobraź sobie jak to musi iść w ponad ćwierć tony lzejszej A3.
I jeszcze jedno - nie wiem skąd u młodych ludzi przekonie, niczym nie poparte typu: wolę silniki benzynowe, zwlaszcza 1,6 stawiany jako ideał, te TDI są porównywane do traktorów, gnojowkowozow, ropa do gnojowki tylko dlatego że pan Jozio jeździ starym "klekotem". Gdzie tak naprawdę ropa jest o wiele bardziej energetyczna od benzyny, silniki TDI mają zdecydowanie większą sprawność a ich konstrukcja i działanie sprawia , że nawet po dużych przebiegach nie pobierają oleju, w uzytecznym zakresie obrotów mają nieporównywalnie większy moment obrotowy i wreszcie te współczesne cicho pracują a te większe V6 czy V8 mają nawet rasowe brzmienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 8P - jaki silnik wybrać?
PostNapisane: 31.sie.2013 11:03:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2013 17:52:59
Posty: 139
ten passat to wersja 140km

a będą miał do wydania z 25tys takze to chyba niski pułap?, bo chcę tez 4/5drzwi 2005 to max co za te pieniadze chyba wiec na jakis nowszy silnik sie nie załapie.

o FSI czytałem ale posty sa stare z co najmniej 2lat, a niby coś sie tam ruszłyło i teraz gaz wykorzystuje te wtryski benzynowe co tam są, bo wczesniej palił na gazie ale bęzynę tez dodatkowo spalał

dlaczego nie diesel? boje się troche ze jak coś walnie to tam polecą koszty w tysiacach, a benzyna raczej bezawaryjna, 2.0 i na dzień dobry będzie moze trzeba wymienić głowice bo tego sprawdzić sie nie da chyba na szybko


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 8P - jaki silnik wybrać?
PostNapisane: 31.sie.2013 15:47:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2012 09:42:22
Posty: 125
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6C6 2,7TDI CANB
Tych 2,0 TDI to absolutnie nie bierz zwłaszcza tych z początku produkcji. Koniecznie kup sportbacka czyli 5 drzwiowy. Te 8P są o tyle fajniejsze od 8L że mają z przodu grila, masywniejsza sylwetkę, wielowachaczowe zawieszenie z tylu. W cenie która podajesz to jesteś skazany raczej na egzemplarze z początku produkcji i tak naprawdę bardzo ciężko będzie Ci trafić na motory 1,6 PB albo 1,9 tdi - czyli te bezawaryjne. Np. w tym 1,9 tdi można spokojnie podnieść mu moc do 140 KM i tu nie musisz sie obawiac że pęknie Ci glowica a ewentualne naprawy typu regeneracją turbosprezarki czy pompowtryskiwaczy nie jest taka droga. Przy normalnym obchodzeniu sie z tym motorem nawet nie zachodzi taka potrzeba a jeśli już to może raz na 300 tys km. Z 1,6 benzyna jest jeszcze taniej ale tam już nic nie podkrecisz, szkoda że w tej wersji 8P nie wychodziły 1,8 T (turbobenzyna) z mozliwoscia zchipowania i założenia LPG.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 8P - jaki silnik wybrać?
PostNapisane: 01.wrz.2013 09:13:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2010 11:49:04
Posty: 533
Lokalizacja: kuj-pom
a miałeś A3 2.0TDI? a wiesz, że tam były inne - mniej awaryjne - silniki? czy piszesz tak żeby pisać? ja miałem 2.0TDI 8V (oznaczenie BMM) i złego słowa nie dam powiedzieć, nigdy mnie nie zawiodło i mojego brata (odkupił auto ode mnie) też nie zawodzi. ale na BMM to trzeba pewnie ok 35-40 tys mieć ;)

_________________
Audi: Przewaga dzięki technice :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 8P - jaki silnik wybrać?
PostNapisane: 01.wrz.2013 13:49:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2013 17:52:59
Posty: 139
tak tez myslalem ze opinie sa podzielone ale tych diesli 2.0 jest bardzo duzo z 3/4 ofert, kwota 25tys widze jest progowa za model 5drzwiowy troche drogie to auto, ale nie ma opcji kupie na pewno audi, znajomy jezdzi na te place do niemiec(koło berlina -mam niedaleko) z autami i planowałbym cos tam wybrać, ale słyszałem tez ze tam to zabardzo audi'c nie ma, ktos jezdzi tam i mógłby coś powiedzieć czy da rade coś kupic dobrego?

aha a niby te diesle 2.0 poprawili w 2005roku? a wersje 5drzwi sa tylko od 2005roku - sa z ta nowsza nie pekajaca wersją?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 8P - jaki silnik wybrać?
PostNapisane: 01.wrz.2013 13:56:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2012 09:42:22
Posty: 125
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6C6 2,7TDI CANB
jedrekx napisał(a):
a miałeś A3 2.0TDI? a wiesz, że tam były inne - mniej awaryjne - silniki? czy piszesz tak żeby pisać? ja miałem 2.0TDI 8V (oznaczenie BMM) i złego słowa nie dam powiedzieć, nigdy mnie nie zawiodło i mojego brata (odkupił auto ode mnie) też nie zawodzi. ale na BMM to trzeba pewnie ok 35-40 tys mieć ;)


Dlatego napisałem żeby nie brał zwłaszcza tych z początku produkcji. Napisz w takim razie od którego roku zaczeły wchodzić te lepsze BMM, żeby chłopak wiedział czego szukać - bo najprawdopodobniej będzie skazany właśnie na samochód z motorem 2,0 TDI ponieważ zdecydowana większość ogłoszeń sprzedaży dotyczy takich właśnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 8P - jaki silnik wybrać?
PostNapisane: 02.wrz.2013 09:19:47 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Ja mialem A3 8P z silnikiem BKD z poczatku produkcji... nic sie nie działo.... tylko trzeba mądrze uzytkowac auto.
IMO - 25 tys na 8P z silnikiem diesla to za malo na godne auto.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 8P - jaki silnik wybrać?
PostNapisane: 02.wrz.2013 19:42:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2010 11:49:04
Posty: 533
Lokalizacja: kuj-pom
win75 napisał(a):
jedrekx napisał(a):
a miałeś A3 2.0TDI? a wiesz, że tam były inne - mniej awaryjne - silniki? czy piszesz tak żeby pisać? ja miałem 2.0TDI 8V (oznaczenie BMM) i złego słowa nie dam powiedzieć, nigdy mnie nie zawiodło i mojego brata (odkupił auto ode mnie) też nie zawodzi. ale na BMM to trzeba pewnie ok 35-40 tys mieć ;)


Dlatego napisałem żeby nie brał zwłaszcza tych z początku produkcji. Napisz w takim razie od którego roku zaczeły wchodzić te lepsze BMM, żeby chłopak wiedział czego szukać - bo najprawdopodobniej będzie skazany właśnie na samochód z motorem 2,0 TDI ponieważ zdecydowana większość ogłoszeń sprzedaży dotyczy takich właśnie.


z tego co pamiętam to BMM wchodził od końca 2006 roku. łatwo go rozpoznać - to jednostka 8V z DPF'em.

przemik napisał(a):
Ja mialem A3 8P z silnikiem BKD z poczatku produkcji... nic sie nie działo.... tylko trzeba mądrze uzytkowac auto.
IMO - 25 tys na 8P z silnikiem diesla to za malo na godne auto.


otóż to..

_________________
Audi: Przewaga dzięki technice :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 8P - jaki silnik wybrać?
PostNapisane: 02.wrz.2013 19:52:19 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Ciekawostka - BMM nie ma problemu glowicy, a z tego co czytalem na innych forach - pakujesz glowice BMM do BKD i masz spokoj w kochni. Problem z glowicami w BKD - VAG rozwiazał od 2007 w gore.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 8P - jaki silnik wybrać?
PostNapisane: 04.wrz.2013 09:16:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2013 17:52:59
Posty: 139
wiem wiem napisałem 25tys bo tak licze w najgorszym wypadku, z tego co widze po allegro to zaczynają sie ok.27tys i o tańsze cieżko i wszystko to rocznik 2005 z tym nieszczesnym 2.0

A ten 1.9tdi to słyszałem ze w golfach mało pali i mozna zejsc do 4.5L

Czyli ogolnie wnioskujac widze ze najlepiej brać 1.6benzyna albo 1.9tdi lub 2.0 ten BMM

a tego 1.9 sa chyba dwie wersje tak? 105km i 130km? ale zazwyczaj jest ta 105km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 8P - jaki silnik wybrać?
PostNapisane: 04.wrz.2013 12:46:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2012 09:42:22
Posty: 125
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6C6 2,7TDI CANB
1,9 TDI w modelu A3 8P od 2004 wychodziły tylko w wersji 105 KM. Chyba że wyszło kilka sztuk z tym 130KM, tak jak podobno wyszło parę sztuk nawet w A6C6. Jeśli nawet tak było to trafienie z tym motorem to tak jak szukanie igły w stogu siana.
Możesz natomiast ten 105-konny bez żadnego ryzyka podkrecić do 130KM, jesli tak bardzo Ci na tym zależy. Ta wersja 130 KM ze starszych A3 8L miała o tyle wieksze możliwości, że posiadała większą turbospreżarke i 6-biegową skrzynię co dawało jeszcze wieksze możliwości tuningu.
Mnie te nominalne 130KM i 310Nm momentu obrotowego w zupełnosci wystarczały i nic nie tuningowałem - A3 waży przecież nieco ponad 1200kg.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 8P - jaki silnik wybrać?
PostNapisane: 08.wrz.2013 21:09:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sie.2012 21:56:20
Posty: 9
Witam

Mam podobne zmartwienie chciałem wymienić moje audi A3 1,9 TDI wersje Ambition z 2002 roku na coś nowszego właśnie myślałem nad rokiem 2005 ale większość ogłoszeń jest z silnikiem 2.O TDI z czego właśnie słyszałem że są one wadliwe. Zaś skok cenowy między audi z 2005 a np 2007 jest ogromny. Bardzo często mogę znaleźć ogłoszenia audi z 2005 roku od 18 tys wzwyż.

Ja chciałbym wydać maksymalnie 20 tys złotych czyli mniej niż przedmówca. Dlatego prosiłbym o radę jaki silnik wybrać w tym przedziale rocznika diesel czy beznyne np 2004 do 2005. Czy lepiej sobie to odpuścić i poczekać jakiś czas puki moje audi z 2002 ciągle jest na chodzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 8P - jaki silnik wybrać?
PostNapisane: 09.wrz.2013 06:24:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2013 17:52:59
Posty: 139
"audi z 2005 roku od 18 tys wzwyż"

to chyba za wersje 3 drzwiowa, tak? z tego co patrzę to za nie uszkodzone "lakierniczo" 5drzwi trzeba liczyć prawie 25tys. roczniki 2007 jakoś powyżej 30tys okazyjnie.

Ja chciałbym wynaleźć z niemiec także mysle ze może trafiłby za 25-30tys 2007 -chyba

jesli w 2007 głowica juz ok to ciekawe co tam będzie nie ok. wtryski/pompa?

A tak a propo to w tym silniku jeszcze coś tak nagminnie siada oprócz głowicy? pompa wyczytałem ze w
A3 ma dobry napęd.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 8P - jaki silnik wybrać?
PostNapisane: 09.wrz.2013 08:49:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2010 11:49:04
Posty: 533
Lokalizacja: kuj-pom
nic nie powinno się dziać. ewentualnie może pójść czujnik różnicy ciśnień (standard w każdym 2.0TDI) - koszt w ASO 250zł. moje byłe, obecnie mojego brata prawdopodobnie będzie na dniach na sprzedaż.. ale cena będzie 40 tys bez negocjacji

_________________
Audi: Przewaga dzięki technice :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 8P - jaki silnik wybrać?
PostNapisane: 30.lip.2015 19:34:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2015 19:46:39
Posty: 4
Witam, chciałbym odświeżyć temat i jeszcze raz zapytać się o Wasze zdanie w sprawie wyboru silnika benzynowego do audi A3 8p. Jestem aktualnie na etapie poszukiwań A3 za 20 tyś zł. Dalsze plany po zakupie auta to zamontowanie instalacji gazowej. Analizę ewentualnego wyboru silnika wysokoprężnego mam Już za sobą. Koszty przejazdu na LPG są zdecydowanie niższe niż na ropie przy założeniu pokonywania rocznie ponad 35 tyś km. Dużo już czytałem na temat silnika 1.6 102 KM i wiem, że jest to dobry wybór. Interesuje mnie natomiast czy 2.0 FSI 150 KM można również zagazowac z powodzeniem? Proszę o Wasze zdanie, doświadczenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: