.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Zakup Audi A6 C5 https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=150392 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Berniie [ 29.sty.2021 18:42:42 ] |
Tytuł: | Zakup Audi A6 C5 |
Witam, Planuje zakupić wkrótce samochód - i cel trafił na Audi A6 C5. Powód jest taki, iż stwierdziłem, że mój pierwszy (uważam jeden z dobrze wykonanych samochodów - w domu posiadam Q3, Insignie, E60, a i tak największa frajda jest tym autkiem) C4 Avant 2.6 będę wystawiał na sprzedaż. ![]() ![]() |
Autor: | Baskecior [ 29.sty.2021 19:15:10 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi A6 C5 |
ACK quattro. |
Autor: | bloku [ 29.sty.2021 22:15:58 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi A6 C5 |
Najlepsze silniki do tej budy: - 2,4 V6 jeśli nie zależy Ci na super dynamice - 2,8 V6 optymalny ale tylko w przedlifcie (trwała i solidna jednostka) - 2,7 V6 - według mnie najlepszy wybór bo masz dynamiczne auto i tak samo bezawaryjne jak 2,8. Z jednym ale...o ile serwis rozrządu czy ogólne naprawy są takie same w kosztach co 2,8 o tyle masz dodatkowo dwie turbiny. Za to frajda z jazdy znacznie lepsza. - 3,0 30V - silnik wymagający wiedzy i dobrej ręki aby go nie zarżnąć przedwcześnie. Zła ręka mechanika i robi się z tego skarbonka bez dna. Dynamika nieznacznei lepsza od 2,8 ale spalanie sporo wyższe. Występuje tylko w polifcie. - 4,2 V8 do 20k można spokojnie znaleźć. Świetna opcja ale serwis, naprawy x2 względem takiego 2,8. Nie mniej jednak jednostka dość solidna choć równie czuła na zły dotyk mechanika co 2,7 czy 3,0. Ja wybrałbym 2,7 bo dynamiczny lub 2,4 jeśli nie zależy Ci na super osiągach. |
Autor: | myszon90 [ 29.sty.2021 22:37:15 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi A6 C5 |
Ja dodam od siebie, że wszystkie te silniki jadą tak samo po tylu latach, może poza V8, który w automacie nie jedzie.. ![]() Na Twoim miejscu nie zmienialbym auta...no chyba, że brakuje ci już cierpliwości na jego kaprysy... |
Autor: | Berniie [ 30.sty.2021 10:52:18 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi A6 C5 |
Baskecior napisał(a): ACK quattro. Jest to dobra opcja z tym, że trudno obecnie jest znaleźć ACK w Quattro - jeśli już to bez Quattro albo 2.8 ale z innym kodem silnika o ile bo w tym jestem zielony przykładowo ALG jest taki sam bądź podobny z silnikiem ACK. Żałuje, że moja C4 nie posiada 2.8 ![]() bloku napisał(a): Ja wybrałbym 2,7 bo dynamiczny lub 2,4 jeśli nie zależy Ci na super osiągach. Bloku - Spoglądałem właśnie w ofertach Przy 2.4 - pełno ofert ale zapewne 2.4 bym nie pocieszył bo nie miała by ikry tak jak sam opisałeś, 2.7 - zastanawiam się czy tej jednostki nie przetestować oprócz tych tradycyjnych 2.4, 2.8 bądź nawet 4.2, z tym, że pytanie do Ciebie - Czy nie ma kłopotów z częściami na wypadek jakich uszkodzeń - oprócz turbin, których już czytałem w poprzednich tematach, Czy nie ma kłopotów jak z zamiennikami przy 2.4 czy 2.8 lub na co zwracać uwagę przy 2.7 myszon90 napisał(a): Ja dodam od siebie, że wszystkie te silniki jadą tak samo po tylu latach, może poza V8, który w automacie nie jedzie.. Na Twoim miejscu nie zmienialbym auta...no chyba, że brakuje ci już cierpliwości na jego kaprysy... Pewnie i zgodziłbym się z Tobą, nie wiem jak V8 w manaul'u sprawuję się na czele z silnikiem - tutaj kierowałbym się waszym doświadczeniem. Wspominałeś abym nie zmieniał auta - Nie zaadaptowałbym innego samochodu niż ten co mam - ale mam chrapkę, ochotę - mimo zalet czy wad bo po to te samochody w końcu są budowane samochody, zasiąść za kierownicą C5 i cieszyć się jazdą. O tyle problem ze mną jest taki - że o autko dbam jak o jajko - czyli pewnie po zakupie zaraz nie będę od razu żyłował auta tylko zająć się usterkami, które mechanik tam przypuszczajmy znajdzie - czy to podwozie czy osprzęt silnika (O ile ludzie wspominają mają umiejętność pracy przy niektórych silnikach aby ich nie uszkodzić) nie mówię, że kupie wraka ![]() I dzięki za komentarze - zawsze to jakiś kierunek w przód ![]() |
Autor: | bloku [ 30.sty.2021 14:09:29 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi A6 C5 |
ACK to tylko oznaczenie jedno z wielu dla 2,8. Jest to silnik przedliftowy najczęściej spotykany w C5 (jako 2,8). Ale są też inne oznaczenia tego silnika np .APR. Dostępność części do 2,7 jest taka sama jak do 2,8. Generalnie to bardzo podobne jednostki - mają kilka różnic ale konstrukcyjnie bliźniacze. Wiadomo jak klekną turbiny to wydatek jakiś jest - jak przy każdym aucie z turbo tyle, że tu x2. A6 C5 V8 występuje tylko w automacie. Jego dynamika jest najlepsza ze wszystkich seryjnych wariantów w automacie - nawet 2,7 250KM nie jest tak dynamiczny bo ma nieco inną, słabszą skrzynię. Ale można swapować skrzynie z 2,5 TDI V6. A6 V8 tak jak S6 czy RS6 ma przewagę nad innymi pod względem stylistycznym - szeroka buda. Dostępność części jeszcze jest spora, nawet tych najmniej spotykanych - choć przednie lampy (są inne niż w "zwykłych" budach) potrafią być bardzo drogie. |
Autor: | hubos21 [ 30.sty.2021 15:16:46 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi A6 C5 |
bloku napisał(a): Najlepsze silniki do tej budy: - 4,2 V8 do 20k można spokojnie znaleźć. Świetna opcja ale serwis, naprawy x2 względem takiego 2,8. x2 to może nie ale drożej jest, C5 to bym szukał tylko 2.7 z ostatnich roczników, jakby kumpel przywiózł na części Allroada z BES wcześniej to bym się poważnie zastanowił czy reanimować V8 |
Autor: | Berniie [ 30.sty.2021 15:52:36 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi A6 C5 |
bloku napisał(a): ACK to tylko oznaczenie jedno z wielu dla 2,8. Jest to silnik przedliftowy najczęściej spotykany w C5 (jako 2,8). Ale są też inne oznaczenia tego silnika np .APR. Okej - na przyszłość będę pamiętał - zawsze coś nowego do encyklopedii. bloku napisał(a): Dostępność części do 2,7 jest taka sama jak do 2,8. Generalnie to bardzo podobne jednostki - mają kilka różnic ale konstrukcyjnie bliźniacze. Wiadomo jak klekną turbiny to wydatek jakiś jest - jak przy każdym aucie z turbo tyle, że tu x2. Bloku - skoro wcześniej wspomniałeś o 2.7 co bardziej do niego będzie pasować - skrzynia Manualna czy Automatyczna? ![]() hubos21 napisał(a): x2 to może nie ale drożej jest, C5 to bym szukał tylko 2.7 z ostatnich roczników, Hubos21 - Bo jestem zielony, ostatnie roczniki - ze względu na licznik, wyposażenie czy stan samochodu ? Abym zrozumiał ![]() |
Autor: | bloku [ 30.sty.2021 22:30:36 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi A6 C5 |
Przy 2,7 bezpieczniejszy jest manual. Automat ZF 5HP19 jest nieco za słaby do tego silnika. Moment obrotowy nie jest tak liniowo przekazywany co powoduje, że kosze forwardu w tej skrzyni pękają szybciej niż np w 2,8 czy 3,0. W V8 znowu jest 5HP24, nieco trwalsza skrzynia ale też łatwo ją ubić ![]() Manual to otwarte drzwi do szybkiego C5. Dodatkowo w Allroadzie występowały manuale z reduktorem ![]() |
Autor: | Morgi [ 30.sty.2021 22:34:22 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi A6 C5 |
Nie wiem jakie dokładnie jest oznaczenie skrzyni w ABZ (ja wiem że CML), ale wytrzymuje *wszystko* - mam od 14 lat, pierwsza wymiana oleju po 323 kkm (jak kupiłem w 2007) i do dzisiaj OK. Za to w BMW 5.4 V12 zabiłem skrzynię po 2 latach... |
Autor: | bloku [ 30.sty.2021 22:43:00 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi A6 C5 |
Ty masz 4biegowca więc pancerny 4HP - ma jedną wadę, jest mega wolna w porównaniu do 5HP. Ale za to pancerna i występowała tylko w D2. |
Autor: | Morgi [ 30.sty.2021 22:56:14 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi A6 C5 |
Dlatego V8 w automacie nie jedzie, ale jechałem tym 270 km/h. |
Autor: | Berniie [ 31.sty.2021 13:30:20 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi A6 C5 |
bloku napisał(a): Przy 2,7 bezpieczniejszy jest manual. Automat ZF 5HP19 jest nieco za słaby do tego silnika. Moment obrotowy nie jest tak liniowo przekazywany co powoduje, że kosze forwardu w tej skrzyni pękają szybciej niż np w 2,8 czy 3,0. W V8 znowu jest 5HP24, nieco trwalsza skrzynia ale też łatwo ją ubić W takim razie postanowione ![]() ![]() Morgi napisał(a): Za to w BMW 5.4 V12 zabiłem skrzynię po 2 latach... Oby wyeksploatowana, bo chyba jej nie zakatowałeś ![]() ![]() Na chwilę obecną temat mógłbym uznać za zamknięty lub otwarty gdyby ktoś też był miłośnikiem C5. ![]() ![]() Na chwilę obecną Serdecznie Dzięki za posty: - Baskecior - Bloku - myszon90 - hubos21 - Morgi Powinno się znaleźć autko do zakupy - jedno się pewne - mordował go nie będę ale jego charakter i potencjał kiedyś musi wyjść (pewnie tylko na autostradzie ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |