.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

A8 d2 4.2 lift
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=150416
Strona 1 z 3

Autor:  audi_cygaro [ 05.lut.2021 00:09:22 ]
Tytuł:  A8 d2 4.2 lift

Cześć

Od dłuższego czasu rozglądam się za d2 lift, w okolicy pojawił się interesujący mnie egzemplarz i zamierzam wybrać się na oględziny, dysponował będę kolegą z vcds :D moja prośba jest taka czy ktoś mógłby opisać jak przetestować prace nastawnikow- bloki 091 092 093 jakie wartości są ok.
Jak sprawdzić gruszki od skracania dolotu i tiptronic.
Na co jeszcze zwrócić uwagę- oczywiście chodzi mi o najkosztowniejsze elementy w d2 ?

Konkretnie ten egzemplarz:
https://www.olx.pl/oferta/audi-a8-d2-4- ... Io6xH.html

Sugestie mile widziane :)

Autor:  bloku [ 05.lut.2021 08:23:02 ]
Tytuł:  Re: A8 d2 4.2 lift

Podstawa to:
002 - wartość przepływki pod pełnym obciążeniem powinna dojść do min 250.
032-035 - korekty po sondach - najlepiej jakby wszystkie były zbliżone do siebie (im bliżej 0 tym lepiej)
090 - logi dynamiczne lub obserwacja wychylenia nastawników wałków. Minimalna wartość to 21 a maksymalna 23,5. Powinien utrzymywać stałe te wartości w momencie zmienionej fazy (ON). Na jałowych nie powinny wychodzić poza 0 do -1.
093 - synchronizacja rozrządu. Silnik min temp 83st. Im bliżej 0 tym lepiej. Suma dla każdej z głowic nie powinna przekraczać +-6 (uznawane za akceptowalne), +-6 do +-12 korekty ECU dają sobie z tym radę ale będzie to odczuwalne na silniku. Powyżej +-18 czerwone światełko bo jest blisko możliwości kolizji choć spotkałem się z 40V, która pracowała kulawo ale bez kolizji nawet na 21.

W D2 warto sprawdzić tylny zawias, czy działa w pełni elektryka w środku oraz z mojego doświadczenia praca pompy paliwa.

Ale poczekaj jeszcze na wypowiedź większych speców od D2 - a są tu tacy ;-)

Autor:  dice111 [ 05.lut.2021 09:44:18 ]
Tytuł:  Re: A8 d2 4.2 lift

Poza tym co bloku już wspomniał generalnie wszystkie wycieki, czy to przy silniku, skrzyni, łączeniu ze skrzynią, torsenem, półosi, stan odmy, węży olejowych, magistrali wodnych, wspomagania itd. Pekac lubi króciec w zbiorniczku wyrównawczym. Czasem "awarii" ulega tez korek, to samo z korkiem oleju sprawdzic se uszczelke po latach dobrze by wymienic. Stan łączek elastycznych wydechu, generalnie przejrzeć cały układ jak OE a nie modyfikowany (koncowy widze juzm inny, chyba ze tylko koncowki zmienione), środkowy lubi się rozpadać po latach, płaszcz potem rzęzi, poza tym jak ktoś chce mieć cisze a nie brzęczenie czy drgania i rezonans zostawić katy, jak ktoś mówi że przelotowe są ok - to kłamie.
Mechanizm wycieraczek (FL potem miał juz ten poprawiony) ale i tak po latach tulejki lubia sie wyrabiac, spryski (tu polecam od razu wymiane na mgielkowe np ze Skody).
Magiel jak zmieniał pytanie jak zrobiony (zapytaj w ogole czy klepal czy sie lalo), pompa czy została ZFa, bo zazwyczaj jak robią komplet to ładują chińczyka, który długo nie pociągnie, klima pisał, że mrozi - zapytaj czy coś robił, tutaj też w 90% przypadków ładują chińskie parowniki i skraplacze. Zrób se przy okazji test klapek (jak nie wiesz jak mozesz skorzystac z filmu dla A2, który jest na YT). Z navi poruszac ekranem (lubi padac tasma przez to), pobawić sie wszystkim czy po prostu działa. To samo dotyczy oswietlenia, mikrostyków w zamkach, sprawdzic czy kanapy grzeja, lubia padac maty w fotelach (zamiast naprawic bo kupa rozbiorki jest ze sportowymi stolkami to daja rezystory) itd (pierdoly ale jak sie tego zbierze to roboty kupa, jak se zrobisz sam to ok, ale jak dasz komus to potem plac za roboczogodziny).
Zapytaj jakie nastawniki dał, jak OE to masz spokój (chociaż był u nas przypadek na forum, że zaczął stukać po paru tys km ale ASO wymieniło na gwarancja zaraz na nowy), ryżowe to loteria.
Czy zimny nie kopci przy odpalaniu. Najlepiej to by było pomierzyć kompresje (pytanie czy Ci się sprzedający na to zgodzi). Ile to zre oleju tez mozna spytac (o ile prawde powie).
Z ASB to samo - najlepiej sprawdzić ja jak jest zimna i ciepla. Jak ja niedawno robili to pewnie wszystko bedzie ok, ale z opisu widac ze pewnie tez po kosztach a nie generalka.

Autor:  audi_cygaro [ 05.lut.2021 14:41:33 ]
Tytuł:  Re: A8 d2 4.2 lift

Nie spodziewałem się aż tak wspaniałego zbioru wiedzy- dzięki! :)

Nastawniki dane niestety zamienniki "lepsze" dlatego temu tematowi chciałbym się dokładnie przyjrzeć, Tip zmieniony konwerter i płyta, magiel po regeneracji reszta ori. Podobno w aucie działa wszystko bez wyjątku- do weryfikacji oczywiście, z doświadczenia wiem (tzn. ze starych 2.6 i 2.8 :D ), że te auta raczej nie lubią wykastrowania z katów- o to muszę dopytać.

acha, a z tym skracaniem dolotu- z tego co wiem gruszki przy rozruchu powinny "zassać", czy w tym temacie jeszcze można to jakoś sprawdzić?

Autor:  hubos21 [ 05.lut.2021 20:00:38 ]
Tytuł:  Re: A8 d2 4.2 lift

Same gruszki to raz, zobacz czy klapy chodzą, czyli czy da się ramieniem lekko ruszyć, bo u siebie w kolektorze miałem taki beton że młotkiem nie szło ruszyć ani wybić, obudowa pękła a ośka stała, poza tym w tym aucie każda rzecz kosztuje więc jak tylko gruszka do wymiany albo dwie to i tak żadne pieniądze :D Druga sprawa, że w takim aucie zawsze coś znajdziesz, więc pytanie czy to ma Cię odstraszyć czy będzie to pretekstem do negocjacji. Jakbym miał wydawać okolice 20tyś to sprawdził bym wszystko dookoła a w mniejszym stopniu skupiał się na wyciekach z silnika bo to prędzej czy później i tak będzie Cię czekać. Skrzynia, napędy, elektryka, zobacz na chłodnicę wody bo tania nie jest. Pękają kostki od czujników stukowych od temp i starości, dużo takich bzdetów i grubszych rzeczy. Nastawniki nawet jak będą sprawne w grupach to stan ślizgów trzeba zweryfikować namacalnie bo wielu się przekonało, ja kupiłem głowice do swojej z A6tki do w kanale też znalazłem kawałek ślizgu. Newralgicznych punktów takich jak łączenie przewodów plusowych na podłużnicy, pęknięty króciec w chłodniczce oleju i tak nie sprawdzisz na szybko. Poniżej masz 600zł na kilka zdjęciach a to nawet nie początek :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Tutaj jeszcze kilka k pln

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Autor:  audi_cygaro [ 05.lut.2021 21:04:48 ]
Tytuł:  Re: A8 d2 4.2 lift

Ja wszystko rozumiem, chodzi mi po prostu o to aby zminimalizować pakiet startowy :D

Autor:  dice111 [ 05.lut.2021 21:58:55 ]
Tytuł:  Re: A8 d2 4.2 lift

audi_cygaro napisał(a):
acha, a z tym skracaniem dolotu- z tego co wiem gruszki przy rozruchu powinny "zassać", czy w tym temacie jeszcze można to jakoś sprawdzić?

Organoleptycznie. Tu możesz poczytać w temacie gruszek i ich pracy:
https://a8team.pl/d2-99-42pb-lpg-gruszk ... vt9759.htm
https://a8team.pl/d2-02-42pb-lpg-gruszk ... t14911.htm
Niestety uszkodzony układ jak wspomniał Damian nie wywali żadnego błędu.

Co do nastawników, czyli tak jak myślałem - Mehenker ;p

Autor:  hubos21 [ 05.lut.2021 22:41:35 ]
Tytuł:  Re: A8 d2 4.2 lift

audi_cygaro napisał(a):
Ja wszystko rozumiem, chodzi mi po prostu o to aby zminimalizować pakiet startowy :D


Jakiś Szwajcar z pewnym przebiegiem zostaje albo z naszego rynku od jakiegoś znajomego, jeden z kolegów kiedyś tu sprzedawał ładną sztukę

Autor:  audi_cygaro [ 05.lut.2021 23:19:05 ]
Tytuł:  Re: A8 d2 4.2 lift

jakiś czas temu oglądałem kilka pre-fl które okazały się szrotami :/ Decyzja padła na FL, wspomnianą sztukę obejrzę- zobaczymy :>

Autor:  Morgi [ 06.lut.2021 07:59:58 ]
Tytuł:  Re: A8 d2 4.2 lift

Ja trochę wiem ile kosztuje utrzymanie A8 na chodzie, ale mam przedlifta (od 14 lat ten sam).

Autor:  dice111 [ 06.lut.2021 13:27:41 ]
Tytuł:  Re: A8 d2 4.2 lift

Znam te szwajcarskie perły (tam to dopiero lepią z g.... ) :d Zasada wciąż ta sama obowiązuje wszędzie - nie ma tanio i dobrze, D2 za 20k musi mieć mankamenty. Zadbane samochody z przebiegiem poniżej 200k km są wciąż w cenie.
Ja bym olał FL jak to nie musi być lifting tylko buda D2 i kupił preFL eSe, w kraju jedyne co teraz sensownego widzę by obejrzeć to m.in to. Widać, że coś tam malowane, ale wygląda dobrze, jak tak samo jeździ to wywalić tylko te ledy z przodu i można latać.

Autor:  audi_cygaro [ 06.lut.2021 13:52:14 ]
Tytuł:  Re: A8 d2 4.2 lift

Morgi napisał(a):
Ja trochę wiem ile kosztuje utrzymanie A8 na chodzie, ale mam przedlifta (od 14 lat ten sam).

śledziłem temat :)

Spóźniłem się ósemka się sprzedała a miałem dziś zobaczyć. :/ Raczej jestem nastawiony na lift, gdyż bardziej mi się podoba/wygląda świeżej, ale dla super S8 pre-fl chyba mógłbym zrobić wyjątek, oglądałem kiedyś i wiem, że jazda S daje zupełnie inne odczucia :)
No mam też kilka "must have" w D2: Recaro, Navi/2Din, nie srebrna!! :D - tak wiem można to doposażyć sobie ale zwykle tak robiłem ze swoimi autami a teraz chciał bym kupić "gotowca" zgodnego z Vin :)

Idealną konfigurację i interesujący stan ma ten: https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a8-4 ... DxQAf.html?

ale mam daleko a cena lekko zaporowa jest. :/

Autor:  hubos21 [ 06.lut.2021 14:21:06 ]
Tytuł:  Re: A8 d2 4.2 lift

audi_cygaro napisał(a):
Morgi napisał(a):
Ja trochę wiem ile kosztuje utrzymanie A8 na chodzie, ale mam przedlifta (od 14 lat ten sam).

śledziłem temat :)

Spóźniłem się ósemka się sprzedała a miałem dziś zobaczyć. :/ Raczej jestem nastawiony na lift, gdyż bardziej mi się podoba/wygląda świeżej, ale dla super S8 pre-fl chyba mógłbym zrobić wyjątek, oglądałem kiedyś i wiem, że jazda S daje zupełnie inne odczucia :)
No mam też kilka "must have" w D2: Recaro, Navi/2Din, nie srebrna!! :D - tak wiem można to doposażyć sobie ale zwykle tak robiłem ze swoimi autami a teraz chciał bym kupić "gotowca" zgodnego z Vin :)

Idealną konfigurację i interesujący stan ma ten: https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a8-4 ... DxQAf.html?

ale mam daleko a cena lekko zaporowa jest. :/


Na fejsbukach wisiałą to ktoś się skusił

Autor:  dice111 [ 06.lut.2021 14:31:12 ]
Tytuł:  Re: A8 d2 4.2 lift

Przeczytałem
Cytuj:
Audi A8 w wersji S Line z pakietem chrom (...) wersja wyposażenia full (..)
i mam dość ;)

Autor:  audi_cygaro [ 06.lut.2021 14:55:59 ]
Tytuł:  Re: A8 d2 4.2 lift

Jak to, no przecież ten pakiet zawiera znaczki na klapie i grillu i lusterka w chromie :diabel: Fakt opis kolorowy, ale auto może nie być winne... :D Na zdjęciach wygląda dość zacnie (prócz zaparowanej lampy, pakietu znaczków... no i tego wydechu...z hondy :D )

Autor:  Inter32 [ 06.lut.2021 16:41:07 ]
Tytuł:  Re: A8 d2 4.2 lift

Szukaj lepiej przed lifta, trwalsza mechanika i nie będziesz miał poobdzieranych raczek od drzwi w kabinie

Autor:  rodzynek [ 06.lut.2021 23:59:59 ]
Tytuł:  Re: A8 d2 4.2 lift

Porównaj fotel kierowcy tego czarnego polifta z przebiegiem 325 tys km z tym:

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 6-216-8045

Autor:  audi_cygaro [ 07.lut.2021 01:40:53 ]
Tytuł:  Re: A8 d2 4.2 lift

Sugerujesz, że ma nalotu x2 ? :zly2:

Autor:  rodzynek [ 07.lut.2021 02:59:48 ]
Tytuł:  Re: A8 d2 4.2 lift

Może nie od razu tyle, ale właśnie o takie skojarzenie mi chodziło ;)

Autor:  audi_cygaro [ 07.lut.2021 13:14:01 ]
Tytuł:  Re: A8 d2 4.2 lift

odwieczna zagadka stan licznika :D , nie wiem co o tym sądzić, dajmy na to np. tu: https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a8-d ... DAMuo.html? deklarowane 255tys. fotel wygląda na ideał, albo ktoś tu robi dobry retusz albo faktycznie to auto ma tyle :galy:

A takie pytanko może ktoś potwierdzi: skrzynia Tip S8 vs Tip A8 na 5 biegu jest chyba o dobre 800rpm krótsza od a8, prawda to?

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/