.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
A4B6 / A6C6 Quattro manual https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=150574 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Dumel [ 10.mar.2021 14:42:21 ] |
Tytuł: | A4B6 / A6C6 Quattro manual |
Cześć, co prawda przywitałem się w odpowiednim temacie ale wypada jakoś zacząć. Damian z tej strony, od niedawna szczęśliwy ojciec, więc szukam kombi. Jakoś Audi zawsze omijałem z racji "toksycznej miłości" do włoskiej motoryzacji. Aktualnie dosiadam Peugeota 407SW i okazyjnie Merca W169 żony. Miałem okazję pojeździć A4B5 1.8T kumpla i jestem pod wrażeniem jakości tego auta. Dlatego, jako że większość czasu poruszam się po mieście, zacząłem się rozglądać za A4B6 w 1.8T Quattro i 6 biegowym manualem. Warunek to ostatni rok produkcji czyli 2004. Ceny na otomoto i innych trochę osadziły mnie w miejscu, średnio 20k za sensowny egzemplarz. Poza tym trafiłem na jeszcze jedną interesującą mnie konfigurację, czyli A6C6 Quattro 2.4 V6. Generalnie niewiele wiem o A6C6. A4B6 jeździłem, fajne zwinne auto, jeszcze "staroszkolne" i dość analogowe. Taką motoryzację lubię. A6 kusi mnie wolnossącym V6, wiem że demon to nie będzie, ale do normalnej jazdy wystarczy. Nie wiem tylko jak z kosztami i elektroniką. A4B6 jest popularne i części raczej nie są drogie. Z A6C6 nie wiem, niby tego sporo jeździ ale większość 3.0 TDI, a diesel nie wchodzi w grę. Poza tym w razie co, chcę mieć możliwość zagazowania bez problemu (nie wierzę że to rozważam). Doradzicie coś? Szukać A4 czy dorzucić do A6? Temat nie jest pilny, i tak najpierw muszę Żepota pogonić, a to dopiero latem/jesienią. Co nie znaczy że nie mogę szukać i ewentualnie kupić, mam jakąś tam rezerwę. Doradźcie coś, bo akurat w tematach związanych z Audi i generalnie VAGiem laikiem jestem. |
Autor: | gitmar [ 12.mar.2021 01:50:40 ] |
Tytuł: | Re: A4B6 / A6C6 Quattro manual |
Jeśli mieścisz się w A4 B6 to idź w tym kierunku i daj sobie spokój z A6. Akurat 2.4 w C6 to jedna z lepszych jednostek, da się zagazować zwykłą instalacją sekwencyjną ale jak prawie we wszystkich silnikach w C6 napęd rozrządu umieszczony jest od strony ściany grodziowej, w dodatku do bezawaryjnych nie należy. Z drugiej strony zrobisz to raz i na długo masz spokój...ale w B6 ta operacja będzie kilkukrotnie tańsza. Utrzymanie B6 vs C6 to będzie dzień do nocy. Auto bardziej napchane elektroniką i ogólnie droższe w utrzymaniu. Jeśli chodzi o 1.8T to jest to stara sprawdzona jednostka, dobrze się gazuje, ma potencjał na zwiększenie mocy i nie sprawia większych problemów. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |