.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.gru.2024 18:59:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: B8 1.8 tfsi czy 2.0 tdi więcej miejskiej jazdy
PostNapisane: 07.sie.2021 16:50:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2021 16:42:55
Posty: 3
Mam możliwość finansową (chcociaż nie aż tak wielką) sprowadzić z DE b8 w kombi. Dotychczas jeździłem benzyna gdyż wiecej po mieściepomykam. Do roboty 2 km, do marketów podobnie. Jednak różne artykuły z autoswiata mówia bezpieczniej 2.0tdi inne, że 1.8 tfsi nie taki straszny (a kasy raczej na początek produkcji) i mam dylemta. Dizelek ma dpfa a czasem zdarzy się, że w trasę nie jade cały miesiąc a jak juz jadę to tylko 50km (czasem dużo więcej) w jedną stronę. Boję się, że wsadzę kasę i będzie kłopot. Inna strona znowu, że lepiej w takim wypadku kupić 1.8 ale opinie o pierścieniach i pobieraniu oliwy, czy wadliwym napinaczu, skłoniły mnie do napisania do Was o poradę. Czy te 1.8 to rzeczywiście popusje się od razu i czy 2.0 tdi będzie smigać po mieście i dfp nie spowoduje, że auto stanie i nie pojedzie dalej? Powiem Wam, że za dużo sprzecznych artykułów w prasie motoryzacyjnej jest i męci mi umysł.
dzięki, jak kogoś uraziłem pytaniem które się już pojawiło tutaj na forum to przepraszam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B8 1.8 tfsi czy 2.0 tdi więcej miejskiej jazdy
PostNapisane: 07.sie.2021 17:04:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10335
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Tak tak, już tu się dowiesz :D ...zaraz przyjdzie Basket powie tylko Tdi, reszta powie kupuj benzynę, a jeszcze jakiś od jazdy na kropelkę zaleci Ci LPG. Zważ że już w niektórych miastach europejskich nie wpuszczają dizli do centrum. Znając naszych gamoni w rządzie tylko patrzyć jak skopiują te "pozytywne" wzorce. Jak robisz takie małe odcinki, to chyba logiczne że najlepsza będzie benzyna. A co do brania oleju, to chyba stać cię dolać pół litra na 1000 km :D

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B8 1.8 tfsi czy 2.0 tdi więcej miejskiej jazdy
PostNapisane: 07.sie.2021 18:37:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2021 16:42:55
Posty: 3
Dzieki za odpowiedz.
Tak, stać mnie dolac. Bardziej chciałem usłyszeć, tak to awaryjna jednostka nie godna polecenia lub godna, lub bierz dizla na 100% lepszy wybór. W sumie ludzie jeżdżą tym czym (1.8) i jakoś nie słychać spektakularnych rozje*ek tego silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B8 1.8 tfsi czy 2.0 tdi więcej miejskiej jazdy
PostNapisane: 08.sie.2021 09:58:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Na owe dystanse wystarczy rower.
DPFa nie należy się obawiać, jeśli auto jest z pewnego, dobrego źródła.
Powyżej 2010 roku wszystkie motory są ok. Otto i diesle.
Pamiętaj - quattro.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B8 1.8 tfsi czy 2.0 tdi więcej miejskiej jazdy
PostNapisane: 19.sie.2021 11:18:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sie.2021 10:45:08
Posty: 15
Problem nadmiernego spalania oleju występuje w silnikach ea888 gen.2, tj. w 1,8 TFSI oznaczonych kodami CABB, CDHB (2007.11 - 2012.03) i CDHA (2008.04 - 2015.12) oraz w 2,0 TFSI o kodach CDNC, CAEB (2008.06 - 2013.05) i CDNB, CFKA (2008.06 - 2015.12).
Jeżeli nie znamy kodu silnika to najłatwiej rozpoznać je po okrągłej obudowie z pojedynczym wyjściem regulatora faz rozrządu.
Problem olejowy rozwiązano wraz z nadejściem kolejnej generacji silnika ea888 gen.3 TFSI (regulatory zmiennych faz rozrządu na obu wałkach):
1,8 TFSI o kodzie CJEB (2011.11 - 2015.12)
2,0 TFSI o kodzie CNCD (2013.05 - 2015.12)
Część aut z silnikami TFSI jest już po serwisie. Serwis można też zrobić w swoim zakresie, choć jest kosztowny. Ale moim zdaniem ten silnik jest tego wart z uwagi na osiągi, kulturę pracy, spalanie - do jazdy na co dzień.
TDI to nadaje się na trasy, a nie do miasta. Mam 2,0 TDI CGLC i również mogę polecić.
Z tym, że utrzymanie samochodu to już odczuwalnie większe koszty niż B6/B7, nie mówiąc o starszych generacjach. Wystarczy sprawdzić ile kosztuje koło dwumasowe. Jeżeli stać cię na kwotę jedynie na zakup auta a nie na serwis to znaczy, że cię nie stać.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: