.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
(C5) V8 z dziwną (a może nie) awarią skrzyni https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=151259 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | newman [ 30.paź.2021 23:19:52 ] |
Tytuł: | (C5) V8 z dziwną (a może nie) awarią skrzyni |
Cześć Tak pacze , i oczom mym %, ukazało się https://m.olx.pl/d/oferta/audi-a6-c5-4- ... LecO4.html Wytłumaczcie proszę, jak to możliwe że tip działa, a automat nie; i ile to może kosztować |
Autor: | mały v8 [ 31.paź.2021 07:55:10 ] |
Tytuł: | Re: (C5) V8 z dziwną (a może nie) awarią skrzyni |
Możliwe, a co do kosztów to naszykuj się na 3-5 tyś bo jak to już majstry rozbiorą to może okazać się remont kapitalny. To mniej więcej tak jest jak z klimatyzacją "do nabicia". |
Autor: | bloku [ 31.paź.2021 09:15:30 ] |
Tytuł: | Re: (C5) V8 z dziwną (a może nie) awarią skrzyni |
Tip działa bo wysterowaniem jesteś Ty. Automat ma swój sterownik (kasetę), która odpowiednio kanałami puszcza ciśnienie dobierając odpowiednie przełożenie. Naprawa 5HP24 to okolice 8k. Pytanie czy ta usterka to tylko problem elektryczny czy już zużycie - nie naprawia się tych skrzyń po taniości bo się zemści. |
Autor: | newman [ 31.paź.2021 09:37:30 ] |
Tytuł: | Re: (C5) V8 z dziwną (a może nie) awarią skrzyni |
Dzięki za info |
Autor: | hubos21 [ 31.paź.2021 17:48:08 ] |
Tytuł: | Re: (C5) V8 z dziwną (a może nie) awarią skrzyni |
Negocjować, zapakować ręczną gałę. Graty do C5 z 2.5 są tanie, mechanicznie sam wszystko zrobisz jak masz gdzie, ECU Ci zrobią wysyłkowo, licznika kodować nie trzeba nie wiem jak tam z ABSem w C5 czy to samo o co w małyszu ale wielkiego fachowca nie trzeba do tego. Nasz bierze 1000zł od człowieka z ulicy, zawozisz auto, odjeżdżasz na kołach, jak robisz więcej po znajomości, 600zł ogarnięte wszystko na tip top. |
Autor: | mały v8 [ 31.paź.2021 18:18:06 ] |
Tytuł: | Re: (C5) V8 z dziwną (a może nie) awarią skrzyni |
hubos21 napisał(a): Negocjować, zapakować ręczną gałę. Graty do C5 z 2.5 są tanie, mechanicznie sam wszystko zrobisz jak masz gdzie, ECU Ci zrobią wysyłkowo, licznika kodować nie trzeba nie wiem jak tam z ABSem w C5 czy to samo o co w małyszu ale wielkiego fachowca nie trzeba do tego. Nasz bierze 1000zł od człowieka z ulicy, zawozisz auto, odjeżdżasz na kołach, jak robisz więcej po znajomości, 600zł ogarnięte wszystko na tip top. Tylko po co ,jak ceny tych samochodów "na chodzie" zaczynają się od 6 tyś , i jest ich pełno |
Autor: | hubos21 [ 31.paź.2021 18:31:29 ] |
Tytuł: | Re: (C5) V8 z dziwną (a może nie) awarią skrzyni |
mały v8 napisał(a): hubos21 napisał(a): Negocjować, zapakować ręczną gałę. Graty do C5 z 2.5 są tanie, mechanicznie sam wszystko zrobisz jak masz gdzie, ECU Ci zrobią wysyłkowo, licznika kodować nie trzeba nie wiem jak tam z ABSem w C5 czy to samo o co w małyszu ale wielkiego fachowca nie trzeba do tego. Nasz bierze 1000zł od człowieka z ulicy, zawozisz auto, odjeżdżasz na kołach, jak robisz więcej po znajomości, 600zł ogarnięte wszystko na tip top. Tylko po co ,jak ceny tych samochodów "na chodzie" zaczynają się od 6 tyś , i jest ich pełno Dla Ciebie to wszystko jest a 6k na chodzie, mam wyszukiwania poustawiane i jakoś w takich pułapach cenowych z V8 to nie się nie pojawiają, chyba, że bita, anglik albo z uwaloną skrzynią ale w takich pieniądzach to jedna na ileś |
Autor: | mały v8 [ 31.paź.2021 19:00:39 ] |
Tytuł: | Re: (C5) V8 z dziwną (a może nie) awarią skrzyni |
W dzisiejszych czasach ludzie się tego pozbywają, a chętnych na stara krypę z takim silnikiem jest niewielu. Zadzwoń na dowolne ogłoszenie i zobaczysz jak sprzedawcy schodzą z ceny. Inna sprawa czy newman chciał by takie rzeźbienie odstawiać jak mu radzisz, i czy w ogóle wchodzi w grę manual w takim aucie. |
Autor: | hubos21 [ 31.paź.2021 19:36:06 ] |
Tytuł: | Re: (C5) V8 z dziwną (a może nie) awarią skrzyni |
Przełożenie gratów z jednego auta do drugiego to faktycznie rzeźba okrutna, prosta i szybka robota na jeden dzień, a sorry trzeba uciąć końcówkę króca przy zbiorniczku bo jest zaślepiony |
Autor: | newman [ 31.paź.2021 20:58:20 ] |
Tytuł: | Re: (C5) V8 z dziwną (a może nie) awarią skrzyni |
Rzeźb już parę w życiu miałem, i nadal mnie do dziwnych tematów niestety ciągnie. Manual by mi pasił, bo z tymi automatami wiadomo jak jest. 8k za remont samej skrzyni, to się nagle z wozu za 7tysi, 25 zrobi. Ps. Jest gotowiec na internetach https://m.olx.pl/d/oferta/audi-a6-s6-c5 ... bserved_ad Dzwoniłem dziś, niby wóz OK. Gość ma go parę lat, wszystko działa łącznie z tempomatem. Jak się nie sprzeda, to może pod koniec tygodnia uderzę. 600km w jedną stronę ciężko ogarnąć na szybko |
Autor: | bloku [ 31.paź.2021 22:29:44 ] |
Tytuł: | Re: (C5) V8 z dziwną (a może nie) awarią skrzyni |
mały v8 napisał(a): hubos21 napisał(a): Negocjować, zapakować ręczną gałę. Graty do C5 z 2.5 są tanie, mechanicznie sam wszystko zrobisz jak masz gdzie, ECU Ci zrobią wysyłkowo, licznika kodować nie trzeba nie wiem jak tam z ABSem w C5 czy to samo o co w małyszu ale wielkiego fachowca nie trzeba do tego. Nasz bierze 1000zł od człowieka z ulicy, zawozisz auto, odjeżdżasz na kołach, jak robisz więcej po znajomości, 600zł ogarnięte wszystko na tip top. Tylko po co ,jak ceny tych samochodów "na chodzie" zaczynają się od 6 tyś , i jest ich pełno Mały rozumiem żart ale... Akurat C5 z V8 w dobrym stanie trzymają cenę. Jak Hubos wspomniał, przeszczep z V6 TDi to najlepsza opcja i auto raz, że staje się dynamiczne to zapominasz o problemach z przeniesieniem napędów. Ci co sprzedają poniżej ceny rynkowej to ludzie, którzy zamarzyli sobie przeskok z przysłowiowego 1,9 TDi i nie dźwignęli kosztów utrzymania V8ki. Próbuja odzyskać kasę. Nabywca świadomy wie ile to warte i na co zwracać uwagę. Jedyne co dodam to fakt, że ten egzemplarzs jest mocno zmęczony życiem. Przy takim przebiegu powinien wyglądać w środku o niebo lepiej - ale wiadomo, jak ktoś używał a nie dbał to i tak nie jest źle. |
Autor: | hubos21 [ 31.paź.2021 23:30:57 ] |
Tytuł: | Re: (C5) V8 z dziwną (a może nie) awarią skrzyni |
Mam automata, wszystko działa ale jak by skrzynia pierdnęła to manual pewnie, 8k to mogę dać ale jakby mi ktoś przeszczepił 6HP |
Autor: | Dymian [ 31.paź.2021 23:50:38 ] |
Tytuł: | Re: (C5) V8 z dziwną (a może nie) awarią skrzyni |
Aż z ciekawości przejrzałem ceny 4.2 w różnych audi. Do cen spokojnie pododawali z 10k zł lekko w większości przypadków. Czasem komuś się mnożnik załączył: https://www.otomoto.pl/oferta/audi-s6-a ... E9WaU.html? |
Autor: | hubos21 [ 01.lis.2021 02:23:05 ] |
Tytuł: | Re: (C5) V8 z dziwną (a może nie) awarią skrzyni |
Zobacz jak masz mało części do tych silników, jest kilku co skupuje silniki, auta, głowice a ostatnio V8 zaczynają kaprysić to korba to panewki, jeden napinacz w ASO na dzień dzisiejszy 3100zł to używki po 1200zł się sprzedają a Ty byś chciał żeby były po tyle co 2.5. 10k odejmujesz od jakiej kwoty? To że ktoś wystawia za 50 czy 60k to już jego sprawa, na nadmiar telefonów raczej nie narzeka. |
Autor: | Dymian [ 01.lis.2021 10:14:53 ] |
Tytuł: | Re: (C5) V8 z dziwną (a może nie) awarią skrzyni |
hubos21 napisał(a): Zobacz jak masz mało części do tych silników, jest kilku co skupuje silniki, auta, głowice a ostatnio V8 zaczynają kaprysić to korba to panewki, jeden napinacz w ASO na dzień dzisiejszy 3100zł to używki po 1200zł się sprzedają a Ty byś chciał żeby były po tyle co 2.5. 10k odejmujesz od jakiej kwoty? To że ktoś wystawia za 50 czy 60k to już jego sprawa, na nadmiar telefonów raczej nie narzeka. piszę o jedynie sytuacji z połowy pandemii, a teraz. Przez 15 miesięcy nagle zrobiła się taka posucha z częściami i korby na covid padają czy kij wuj? Do D2 prelift jeszcze ciężej o części, a przytoczone napinacze tyczą się całej rodziny 4.2, których jest na pęczki w vagu. |
Autor: | dice111 [ 01.lis.2021 10:42:04 ] |
Tytuł: | Re: (C5) V8 z dziwną (a może nie) awarią skrzyni |
Dymian napisał(a): Do D2 prelift jeszcze ciężej o części Wszystko zależy czego szukamy, to czego jest mało zaczyna mieć chore ceny, wszystko przez ową dostępność, ale wciąż można wyrwać całe samochody na części, tylko trzeba mieć gdzie to trzymać i czas na rozbiórkę, jak również na zwrot inwestycji, ew zarobek. Co do remontu ASB, w okolicach 10k trzeba liczyć, jak ktoś robi dla siebie, najgorzej zrzucić i założyć skrzynie, jak ja już masz na stole to z górki. Niektóre rzeczy z ASB można zrobić na samochodzie, wtedy można przysłowiowo syfa pudrem, albo lepić z g... ale jak ja już masz zrzuconą to mały sens, chyba, że na handel i inaczej się nie dało. Chętnie bym sprawdził błędy w sterowniku skrzyni tej C5, bo może być prosta i tania usterka elektryczna równie dobrze. generalnie w Avancie fajne wozidła gdyby je nie zaczynała żreć ruda szm... |
Autor: | newman [ 02.lis.2021 00:18:09 ] |
Tytuł: | Re: (C5) V8 z dziwną (a może nie) awarią skrzyni |
Panowie, wracając do tego wozu z manualem. Rozrząd niedawno zmieniany. Pytałem o nastawniki, to nie były ruszane, ale był ktoś kto niby sprawdzał i z tego co mówił, to na jednej czapce wyszło 0, na drugiej -2. Co myślicie? Oprócz tego wyświetla kontrolkę oil sensor czy jakoś tak. |
Autor: | bloku [ 02.lis.2021 08:13:21 ] |
Tytuł: | Re: (C5) V8 z dziwną (a może nie) awarią skrzyni |
Pytanie co jest pod pojęciem sprawdzane nastawniki. To, że synchro na 093 jest 0 i -2 nie oznacza, że nastawniki działają poprawnie. Logi dynamiczne dla 090 + 002 + korekty pod zapłonach powiedzą wszystko. Szkoda, że tak daleko ode mnie bo bym pomógł. Ale może ktoś na miejscu jest co ogarnia diagnostykę pełną z logami. |
Autor: | hubos21 [ 02.lis.2021 14:09:26 ] |
Tytuł: | Re: (C5) V8 z dziwną (a może nie) awarią skrzyni |
bloku napisał(a): Pytanie co jest pod pojęciem sprawdzane nastawniki. To, że synchro na 093 jest 0 i -2 nie oznacza, że nastawniki działają poprawnie. Logi dynamiczne dla 090 + 002 + korekty pod zapłonach powiedzą wszystko. Szkoda, że tak daleko ode mnie bo bym pomógł. Ale może ktoś na miejscu jest co ogarnia diagnostykę pełną z logami. Tylko przy zwykłej dziadkowatej jeździ one też chyba za wiele roboty nie mają, trzeba odpowiednio gaz traktować, kiedyś jak będę miał czas to zrobię logi tak z ciekawości |
Autor: | bloku [ 02.lis.2021 16:36:58 ] |
Tytuł: | Re: (C5) V8 z dziwną (a może nie) awarią skrzyni |
Do 3800 służą tylko jako prowadnica łańcuchów Dopiero potem ich rola nabiera znaczenia. Co lepsza w manualu bardziej jest odczuwalna zmiana fazy względem tipa. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |