.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

A8d2 W12
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=151334
Strona 1 z 2

Autor:  togus [ 09.gru.2021 07:09:48 ]
Tytuł:  A8d2 W12

Panowie ktoś zna poniższe auto? wiem ze jest z nim film na YouTube. Ile może kosztować naprawa rozrusznika ? Warto się nim interesować ? https://m.olx.pl/d/oferta/audi-a8-d2-6- ... LqUzl.html

Autor:  Maniek_kox [ 09.gru.2021 10:55:02 ]
Tytuł:  Re: A8d2 W12

Jak pytasz o cenę naprawy rozrusznika to chłopie odpuść sobie auto bo jak klęknie coś grubszego to pójdziesz się powiesić

Autor:  togus [ 09.gru.2021 11:17:07 ]
Tytuł:  Re: A8d2 W12

Pytam ponieważ ktoś mi powiedział ze trzeba do tego wyjmować silnik a to pierdoła, wybierając 6.0 mam świadomość co chce. Na filmie już ciężko odpalał 2 lata temu i nadal jest problem z tego co jest w opisie dlatego tez pytam. Jakby to było łatwe to pewnie ktoś by to zrobił w ciągu tych 2 lat. Wiec zasadnicze pytanie czy to wymiany rozrusznika rwać cały silnik ?

Autor:  dice111 [ 09.gru.2021 15:03:21 ]
Tytuł:  Re: A8d2 W12

https://a8team.pl/d3-04-w12-wymiana-roz ... t24964.htm masz tam posty dotyczące D2, także silnika rwać nie trza, ale według procedury tak.
Uderz do Marka od nas z forum ma D2 i D3 W12 i zjadł na nich zęby: https://a8team.pl/profiles/2306.htm

PS - jakbyś nie spamował z tematami, to mozna sie tego było dowiedziec od nas z forum ;p

Co do w/w egzemplarza, cięzko stwierdzić, było widac, że leje i jeździ. Nie wiadomo jak tam LPG wsadzone, dla mnie na dzien dobry trza by to było malować, bo to nie folia, a wygląda tragicznie.
Cena jest okazyjna, ale spokojnie możesz drugie tyle do niej wsadzic.

Autor:  Morgi [ 10.gru.2021 14:14:42 ]
Tytuł:  Re: A8d2 W12

W12 w którym komuś nie chce się zrobić rozrusznikia i do tego jeździ na LPG - mi się by zapaliła czerwona lampka, ale to może tylko mi.

Autor:  dice111 [ 10.gru.2021 15:56:39 ]
Tytuł:  Re: A8d2 W12

Morgi napisał(a):
W12 w którym komuś nie chce się zrobić rozrusznikia i do tego jeździ na LPG - mi się by zapaliła czerwona lampka, ale to może tylko mi.

Ale jak to dyc cytuję:
Cytuj:
Auto ogólnie kupione jako bardzo zadbane i dalej dbane - wciąż jest bardzo zadbane, sprawne, wszystko wymieniane na bieżąco

:D

Autor:  togus [ 10.gru.2021 21:48:08 ]
Tytuł:  Re: A8d2 W12

Szkoda ze nikt go nie oglądał

Autor:  mały v8 [ 11.gru.2021 00:19:34 ]
Tytuł:  Re: A8d2 W12

Pokonała go ta technologika, jak widać dwa lata temu już ledwo kręcił. :D

Autor:  togus [ 11.gru.2021 12:34:30 ]
Tytuł:  Re: A8d2 W12

Dlatego tez pytałem czy to takie trudne do wymiany ze ktoś tak jeździ od 2 lat, ciekawi mnie blokad na 4 Rpm, rozumiem ze skrzynia działa cały czas w trybie sport ? Nr Rej ma dedykowane :) kusi mnie go zobaczyć:) mam 200 km do Wrocka, namiar na warsztat już mam z forum -szeryfisch. Drugiej strony trochę obawiam się rozczarowania

Autor:  dice111 [ 11.gru.2021 13:19:30 ]
Tytuł:  Re: A8d2 W12

Jak ktoś usłyszy 1k za wyjęcie samego silnika, o ile już znajdzie kogoś kto chce tego w ogóle podjąć to co się dziwić ? Jaka blokada 4 rpm ? Tryb S dłużej trzyma niższy bieg, kręci wyżej przy zmianie kolejnego, to samo przy redukcji, bardziej odczuwalne "hamowanie biegami" (szybciej redukuje przy zwalnianiu) - jak dla mnie uszkodzony sterownik.

Autor:  mały v8 [ 11.gru.2021 13:50:45 ]
Tytuł:  Re: A8d2 W12

Podobną akcję z rozrusznikiem miałem w starym V8 D11. Raz na 5 razy nie kręcił, ktoś chciał to przede mną zrobić urwał taką długą śrubę przelotowa,i tak zostawił ja tego za bardzo nie widziałem/namacałem , pojechałem do majstra typowego od rozruszników niech zrobi kompleksową regeneracje wyjmie i wsadzi...zajeżdżam na drugi dzień, a on mu przyje.b..ał łomem i wyjął w kawałkach, taką mi regeneracje zrobił. Tak sobie pomyślałem że taki mądry to i ja byłem, dobrze że używane po 100 złotych były to w miarę tanio to wyszło. Prawda jest taka, ze jak nie masz odrobinę zaplecza warsztatowego, wiedzy i umiejętności, to daj sobie z tym spokój, bo będziesz tylko pracował na ten pomnik, a i tak nim nie pojeździsz.

Autor:  dice111 [ 11.gru.2021 17:38:04 ]
Tytuł:  Re: A8d2 W12

Co warto dodać, jak chcesz kupić tylko dla osiągów, a podoba Ci się buda D2 - kup se eSke w manualu, 0-100 jedzie to tak samo (tip zmula ten samochód), a 100-200 W12 dopiero trochę odstawia przy 180, co więcej on pojedzie 250 i odcinka, a Ty jak zdrowe licznikowe 300.

Autor:  togus [ 11.gru.2021 21:12:29 ]
Tytuł:  Re: A8d2 W12

Ten samochód ma na YouTube film auto testuje Zachar, gdzie właściciel opowiada o nim, coś zrozumiałem o blokadzie do 4 tys rpm. Chyba jednak poszukam s-ki tak jak mówicie. Ostatnio jeździłem d2 4.2 z 1995 r, 4 biegowy automat - coś pięknego ten dźwięk i kickdown :). Autem chciałem jeździć a nie trzymać pod pierzyną :P

Autor:  Probe041 [ 11.gru.2021 23:07:30 ]
Tytuł:  Re: A8d2 W12

Trzeba silnik podwiesić, opuścić sanki i rozrusznik wyjdzie. W warunkach garażowych raczej ciężki temat bez podnośnika. https://youtu.be/o0Ltuzz1JHU?t=406

Autor:  hubos21 [ 12.gru.2021 16:41:04 ]
Tytuł:  Re: A8d2 W12

W sumie roboty tyle samo co w V8, sanki w dół

Autor:  togus [ 26.gru.2021 13:24:54 ]
Tytuł:  Re: A8d2 W12

Jeśli będzie w miarę dobrym stanie to przebieg prawie 300 tys km robi wrażenie na tym silniku ? Czy lepiej szukać d3w12?

Autor:  dice111 [ 26.gru.2021 16:54:15 ]
Tytuł:  Re: A8d2 W12

togus napisał(a):
Jeśli będzie w miarę dobrym stanie to przebieg prawie 300 tys km robi wrażenie na tym silniku ?

Nie.

togus napisał(a):
Czy lepiej szukać d3w12?

To już inny silnik. Sporo rzeczy poprawionych (m.in zrezygnowano z suchej miski), w D2 układ chłodzenia dość skomplikowany, bardzo podobny jak ten z 3.3 TDI (drogi termostat i tylko w oryginale). Oba jednak wrażliwe na wysokie temperatury, w D2 bardziej (z doświadczenia, po samych zdjęciach jak widać pod pokrywą silnika odłażącą farbę na górze i/lub wyższe wskazania temperatury na liczniku to w większości przypadków nie ma po co jechać po ten samochód).
Generalnie polecam poczytać stare zeszyty serwisowe SSP na temat obu jak Cię to interesuje. Fajne silniki, ale specjalnej troski i mało kto jest ochotny się w ogóle za nie brać ze względu na koszty i brak wiedzy.

Autor:  togus [ 26.gru.2021 17:40:43 ]
Tytuł:  Re: A8d2 W12

Przeczytałem wszystkie posty na forum i nie ma chyba jednoznacznej odpowiedzi co do awaryjności w12. To raczej mało spotykane samochody.

Autor:  dice111 [ 26.gru.2021 20:16:55 ]
Tytuł:  Re: A8d2 W12

Z jednej strony, same w sobie nie są i nigdy nie były jakoś szczególnie awaryjne, problem wziął się głównie stąd, że cokolwiek wokół przy V6 czy V8 zrobisz bez wyciągania silnika, tak przy V10 czy W12 juz często sie nie dało. Druga sprawa - mało samochodów, także też mało tematów w dziale technicznym na ich temat, dlatego u nas ktos może powiedziec, ale ten ABZ/AHC czy BFM awaryjny bo 3/4 tematów ich dotyczy, a powodem jest głównie ich popularność.

Autor:  togus [ 26.gru.2021 22:47:10 ]
Tytuł:  Re: A8d2 W12

Chyba ta wersja w12 występowała w phaeton ale tez nie ma zbyt dużo info:/, w każdym razie nie widziałem tematów o nastawnikach jak w 4.2:) rozrząd na łańcuchu. Wiem natomiast ze żaden z moich mechaników nie będzie chciał nic ruszyć prócz wymiany oleju czy zawieszenia, hamulców:). Autko chciałem wykorzystywać dla funu z jazdy plus jakieś zagraniczne wakacje raz w roku. Nie myślałem wykorzystywać go jako daily raczej weekendowy for fun. Nie wiem czy jest sens mierzyć go
Miernikiem lakieru skoro został przemalowany chyba tylko zobaczyć czy nie ma szpachli. Nadwozie jest z Alu natomiast nie wiem jak podwozie ? tez jest Alu? Czy nie mam gdzie szukać znaków rudej?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/