.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
AUDI COUPE - PYTANIA https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=43410 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Sułek [ 29.lip.2006 21:19:20 ] |
Tytuł: | AUDI COUPE - PYTANIA |
Witam ! To mój pierwszy post na forum więc proszę o wyrozumiałość Noszę się z zamiarem zakupu AUDI COUPE B4, aczkolwiek nie ukrywam równorzędnej miłości do BMW E30, E36 318is ( 136 KM / 140 KM ). Chciałbym się Was poradzić odnośnie w kilku sprawach. Mam 21 lat, prawo jazdy od 3 lat, mieszkam w Warszawie, to będzie mój pierwszy samochód. Niebawem będę się przeprowadzał pod Warszawę, przez co dziennie będę pokonywał średnio ok. 50 km dziennie. Jestem osobą młodą i niestey jeszcze w większej mierze uzależniony od rodziców (ojciec ma mi porzyczyć większą sumę, którą w najbliższej przyszłości będę skrzętnie spłacał). Co za tym idzie ? Muszę podporządkować się kryteriom związanym z ekonomią i rodzicielskim "rozsądkiem"...czyli ma mało palić i mieć niezadużą moc. Niestety jako fascynat dobrze pojętego tuningu i idealizmu każdej rzeczy muszę wybrać najrozsądniejszą opcje...normalnie kupiłbym S2, albo 2.8Q......no ale wierzę w to, że jeszcze przyjdzie czas Kryteria zakupu : Po samochód będę jechał do Niemiec, aby kupić taniej, a przede wszystkim w lepszym stanie tehcnicznym. Do wydanai będę miał ok 3.000 Euro, przebieg do 150 tys...kolor : wyłącznie czarny , wiek: 92>, wyposażenie: jak najlepsze:) Przejdzmy do meritum : 1) Jaki silnik polecacie (spalanie, osiągi, kultura pracy, ubezpieczenie, naprawa, koszt eksploatacji, wyposażenie komplementarne - np. hamulce, zawieszenie...). Moim zdaniem najlepszym wyborem będzie silnik 2.0 16v ACE - 140KM....nowoczesny, dynamiczny, ekonomiczny. S2 - odpada 2.8 - odpada 2) Czy wersje silniki miały wpływ na róznice zewnętrzne, wewnętrzne (elementy wnetrza, zawieszenie, koła, spoilery...) ? 3) Modyfikacje : dostępność części, sprawdzone sposoby polepszania osiągów, jakie elemetny według was mozna byłoby poprawić ? 4) Czy występowały całe czerwone tylne lampy ? 5) Czy występowały Xenony - ile kosztują jakby kupować osobno - nowe / używane ? 6) Jaki jest prześwit Audi Coupe B4 ? 7) Czy "drewno" jest prawdziwe, czy to plastik, okleina ? S2 nie ma drewna...żadko "normalne" nie mają...od czego to zależy ? 8) Czy tylne szyby są uchalane, jeżeli tak, to czy ktoś się spotkał z możliwość elektrycznego otwierania - ja te z przodu ? 9) Jakie jest standartowe wyposażenie / podstawowe - ABS ? Ilość głośników ? Wspomaganie ? 10) Czym jest wersja 90 - podobno to wersja na rynek amerykanski, mocniejszy silnik, inne zawieszenie...ale czesto sie spotyka w ogloszeniach...wiec chyba to nie tak... 11) Czy przednie fotele przesuwaja się po zlożeniu ? 12) Jaką pojemność ma bagażnik ? 13) Jak widzicie Audi w porównianu z Bmw e36 318is ? |
Autor: | Leo [ 29.lip.2006 22:35:05 ] |
Tytuł: | Re: AUDI COUPE B4 - PYTANIA |
Po pierwsze: http://www.s2-audi.co.uk/audi_docs/press_pack_1994.htm Cytuj: Przejdzmy do meritum : 1) Jaki silnik polecacie (spalanie, osiągi, kultura pracy, ubezpieczenie, naprawa, koszt eksploatacji, wyposażenie komplementarne - np. hamulce, zawieszenie...). 2.0 115 KM jak dla Ciebie. Quattro też się przyda, chociażby w zimie. Cytuj: 2) Czy wersje silniki miały wpływ na róznice zewnętrzne, wewnętrzne (elementy wnetrza, zawieszenie, koła, spoilery...) ? Miały choć w tym wieku auta to już dawno są zdekompletowane lub pozmieniane wizualnie.... a szkoda. Cytuj: 3) Modyfikacje : dostępność części, sprawdzone sposoby polepszania osiągów, jakie elemetny według was mozna byłoby poprawić ? lepiej nic nie grzeb. Cytuj: 4) Czy występowały całe czerwone tylne lampy ? tak Cytuj: 5) Czy występowały Xenony - ile kosztują jakby kupować osobno - nowe / używane ? nie występowały , choć mozna zawsze dołożyć. naprościej do soczewek. Cytuj: 6) Jaki jest prześwit Audi Coupe B4 ? zależy jakie koła założysz Cytuj: 7) Czy "drewno" jest prawdziwe, czy to plastik, okleina ? S2 nie ma drewna...żadko "normalne" nie mają...od czego to zależy ? w s2 też występowało drewno. to drewno a nie żaden plastik. Cytuj: 8) Czy tylne szyby są uchalane, jeżeli tak, to czy ktoś się spotkał z możliwość elektrycznego otwierania - ja te z przodu ? były, choć bardzo rzadko spotykane Cytuj: 9) Jakie jest standartowe wyposażenie / podstawowe - ABS ? Ilość głośników ? Wspomaganie ? wyposażenie to sobie można bylo jakie chcesz zamówić, nie ma reguły. ABS raczej wszystkie miały. Cytuj: 10) Czym jest wersja 90 - podobno to wersja na rynek amerykanski, mocniejszy silnik, inne zawieszenie...ale czesto sie spotyka w ogloszeniach...wiec chyba to nie tak... dupa. Nie było 90tki po 1992 roku, a w hameryce 80tka nazywała się 90tką, ze wzgldu na wypas i "prestiz" - amerykanie lubia miec lepiej niż europejczycy. Cytuj: 11) Czy przednie fotele przesuwaja się po zlożeniu ? że co ? Cytuj: 12) Jaką pojemność ma bagażnik ? nie wiem Cytuj: 13) Jak widzicie Audi w porównianu z Bmw e36 318is ? [/quote] pod jakim względem ? |
Autor: | Sułek [ 29.lip.2006 23:06:53 ] |
Tytuł: | |
1) A były 115 KM Q ? Dlaczego uważasz, że to lepszy wybór niz 16v? Rozumiem, że na pierwszy samochód to nie ma co przesadzać z mocą (w sumie to jezdze od 3 lat, tylko nie swoim), jednak nie jestem rozpieszczonym gnojem, któremu odbije pod wpływem mocy (na marginesie to nie traktuje samochodu jak przedmiotu lokomocji, raczej jak urodziwą latynoskę . Nie lubie dziadostwa, zawsze wole kupic jedna dobra rzecz niz pare kiepskich...jak zakupię samchod to bede jezdził nim pare lat i nie chce później się meczyć w niedosycie przeplatynym z roczarowaniem Patrząc na dane techniczne..to coupe jest ciutkę za ciezkie na ten 8 zaworowy silnik (moim zdaniem,130 KM to minimum, jak na samochod z aspiracjami sportowego)...no i do tego jeszcze jest przestarzały wobec tego 16v...ojciec mial 1.9e (113) w B3 z 1987, świetny samochod pod kazdym wzgledem, do normalnej jazdy ok...świetna kultura pracy, ale czasem brakowalo mocy. Oczywiscie chetnie wgłebie się polemikę, bo to wy jesteście specjalistami A jak jest z hamulcami, zawieszeniem...bo przecież im mocniejszy silnik, to jego dopełnienia mechaniczne jest z wyższej półki...w cenie samochodu nieznacznie droższe, niż jakby kupować z osobna 11) Czy jak się chce wejśc na tylnią kanapę, to po uchyleniu foteli przednich, przesuwają się do przodu - tak jak to teraz jest w kazdym hatchbacku ? 13) BMW E36 IS m42, 4cyl. , DOHC, 16 V, rozrząd na łańcuchu..uliczna, usportowiona (dodatki zew. wew. zawieszenie, inna skrzynia), naped na tył. Porównianie raczej mechaniczne...bo wyglada to subiektywne odczucia. Samochody sa w tych samych cenach...ale bmw można spotkać w wiekszej ilości na rynku wtórnym. |
Autor: | Sułek [ 29.lip.2006 23:25:05 ] |
Tytuł: | |
5) A tak z ciekawości, ile kosztuje zabieg przerobienia soczewek na xenony ? Soczewki z tego co patrzyłem to ok 1.5 tyś.(używane), chociaz pewnie da sie taniej znaleść...nowe ile kosztują ? 12) Objętość bagażnika min/ max (dm3) 296/596 |
Autor: | Leo [ 29.lip.2006 23:26:11 ] |
Tytuł: | |
Sułek napisał(a): 1) A były 115 KM Q ? Dlaczego uważasz, że to lepszy wybór niz 16v? Rozumiem, że na pierwszy samochód to nie ma co przesadzać z mocą (w sumie to jezdze od 3 lat, tylko nie swoim), jednak nie jestem rozpieszczonym gnojem, któremu odbije pod wpływem mocy (na marginesie to nie traktuje samochodu jak przedmiotu lokomocji, raczej jak urodziwą latynoskę . Nie lubie dziadostwa, zawsze wole kupic jedna dobra rzecz niz pare kiepskich...jak zakupię samchod to bede jezdził nim pare lat i nie chce później się meczyć w niedosycie przeplatynym z roczarowaniem Patrząc na dane techniczne..to coupe jest ciutkę za ciezkie na ten 8 zaworowy silnik (moim zdaniem,130 KM to minimum, jak na samochod z aspiracjami sportowego)...no i do tego jeszcze jest przestarzały wobec tego 16v...ojciec mial 1.9e (113) w B3 z 1987, świetny samochod pod kazdym wzgledem, do normalnej jazdy ok...świetna kultura pracy, ale czasem brakowalo mocy.
Oczywiscie chetnie wgłebie się polemikę, bo to wy jesteście specjalistami A jak jest z hamulcami, zawieszeniem...bo przecież im mocniejszy silnik, to jego dopełnienia mechaniczne jest z wyższej półki...w cenie samochodu nieznacznie droższe, niż jakby kupować z osobna 11) Czy jak się chce wejśc na tylnią kanapę, to po uchyleniu foteli przednich, przesuwają się do przodu - tak jak to teraz jest w kazdym hatchbacku ? 13) BMW E36 IS m42, 4cyl. , DOHC, 16 V, rozrząd na łańcuchu..uliczna, usportowiona (dodatki zew. wew. zawieszenie, inna skrzynia), naped na tył. Porównianie raczej mechaniczne...bo wyglada to subiektywne odczucia. Samochody sa w tych samych cenach...ale bmw można spotkać w wiekszej ilości na rynku wtórnym. nie dlatego, że nie umiesz jeździć. Dlatego , ze to najmniej kłopotliwy silnik. 2.3 E na mechanicznym wtrysku jest fajny, dopóki się ten kochany wtrysk nie zacznie sypać... 2.6 ani 2.8 nie chcesz... 2.0 16v to też mechaniczny wtrysk... kilka osób go ma, i jeżdżą, ale dla mnie ten mechaniczny wtrysk trochę "odrzuca" . A także jest niewskazany, jeśli chciałbyś gazować auto. ad.11 nie, nie wjeżdżają do przodu ad.13 nie pytaj mnie o bmw bo ja żadnego nie trawię hamulce oczywiście, są większe przy większych pojemnościach, ale od 2.0 16v , poprzez 2.6 i 2.8 są te same. |
Autor: | Johny [ 29.lip.2006 23:47:56 ] |
Tytuł: | |
Dlaczego tak sie uparłes na to 2.0 16V?? Moim zdaniem to kiepski wybor,lepiej juz kupic 2.3 to podobne spalania i osiagi,nizej usytuowany moment obrotowy,generalnie wiekszy wybor w autkach bo jest tego wiecej, a klang tego silnika bedzie Cie bardzo cieszyc Miałem taki silnik w C3 i bardzo miło wspominam Kolega zaproponował 2.0 8v. To moim zdanie tez dobry wybor bo to bardzo udana jednostka,mam Coupe z takim motorem i to moje absolutnie bezproblemowe autko,przejechało u mnie 70tkm i nie mam z nim zadnych problemow,chodzi idealnie,osiagi sa wystarczajace,mozna tym swobodnie jezdzic i wyprzedzic tez sie da tania obsługa i czesci,tez tego jest masa i mozna wybrac naprawde fajny egzemplarz Z tego co patrzyłem to BMW 318IS to osiagami ma raczej blisko do 2.0 8V wiec taki potwor to chyba nie jest pozatym BMW z takich rocznikow lubia juz rdzewiec niestety naprawde jest juz sporo podginłych egzemplarzy co raczej nie swiadczy dobrze o jakosci, no i te wnetrze BMW z tego roczni9ka jest fatalne no ale jak Tobie sie podoba to twoja sprawa a oto jakis przykład: http://www.autoscout24.de/home/index/de ... berschrift |
Autor: | Sułek [ 30.lip.2006 00:39:52 ] |
Tytuł: | |
"2.3 E na mechanicznym wtrysku jest fajny, dopóki się ten kochany wtrysk nie zacznie sypać... 2.6 ani 2.8 nie chcesz... 2.0 16v to też mechaniczny wtrysk..." A to 2.6 i 2.8 to nie jest na wtrsyku...to V6....no ale jak to tam działa:) ? Czy wogole wszedł do gamy silników coupe jakiś wielopunktowy (w S2 był bodajże taki ?) ? Dlaczego 2.0 16v...z danych wyczytałem, że ma bardzo dobre przyspieszenie i mniej pali niż wieksze pojemnościówki. Do tego ubezpieczenie jest tańsze...no i moj ojciec bedzie bardziej przychylny jak uslyszy 2.0 a nie 2.6 No ale reasumując, w plusach i minusach.. 2.0 16v : + dobre osiągi + "małe"spalanie + tańsze ubezpieczenie - nie ten gang co r5, v6 - mniejsza kultura pracy niz r5, v6 - trudniejszy w naprawie - droższe części - mniejsza ilość egzemplarzy na rynku wtórnym Co jeszcze |
Autor: | Sułek [ 30.lip.2006 00:50:47 ] |
Tytuł: | |
Co do porówniania z BMW...to rzeczywiście racja...wnętrze wogóle to inne światy...tak samo jaki i pare drobnych elementów, jednakże e36 ma dużo plusów..sam wygląd jest dlamnie porażający (mowa o wersji coupe), dodając do tego silniki, wyposażenie i bardzo przystepną cenę samego samochodu jak i części to uświadamiamy sobie, że jest to łakomy kąsek na rynku wtórnym No ale chodzi bardziej o mechnike...bo niestety nie mam możliwości porównania ich pod tym względem. |
Autor: | szogun0 [ 30.lip.2006 09:56:16 ] |
Tytuł: | |
Sułek napisał(a): A to 2.6 i 2.8 to nie jest na wtrsyku...to V6....no ale jak to tam działa:) ?
Czy wogole wszedł do gamy silników coupe jakiś wielopunktowy (w S2 był bodajże taki ?) ? Wszystkie silniki, które wymieniłeś są na wielopunktowym wtrysku, tylko wtrysk mechaniczny jest zupełnie odmiennej budowy. Jest rozdzielacz wtrysku, przewody wysokociśnieniowe itd. 2.0 ABK 115 KM, 2.6, 2.8 są na wielopunktowym wtrysku elektronicznym, czyli mniej więcej taki rodzaj wtrysku, jak się obecnie stosuje. Silniki 2.3, 2.0 16V sa na wtrysku mechanicznym (takim jak twój tata miał w 1.9E silniku), który jak koledzy pisali jest baaaardzo trudny do zagazowania, nie wspominając o tym, że jak układ wtryskowy zacznie szwankować, to trudno jest znaleźć specjalistę, który go ogarnie i we właściwy sposób naprawi, albo wyreguluje. |
Autor: | Picu78 [ 30.lip.2006 10:22:23 ] |
Tytuł: | |
Odnośnie audi to nic ci nie pomogę niestety bo dopoiero zgłębiam historie tej marki, ale jeśli chodzi o bmw jak najbardziej jak kupisz w dobrym stanie i znajdziesz chociażby w niemczech i jeszcze czarną to chyba ze świeczką będziesz szukać, zanim kupiłem audi też szukałem bmki bo poprzednią skasowałem i powiem tyle że jeśli chodzi o blachę lubi ją rdza na nadkolach i progi masakra jak w oplu . Ja na twoim miejscu kupiłbym audi na pewno bedzie lepsze bo bmki z tym silnikiem is to bez sensu jak już to min 2.5 l no i spalanie dużo większe . Więc kup audi naprawde warto tym bardziej że to twoja 1 bryczka bedzie. |
Autor: | Sułek [ 30.lip.2006 10:38:37 ] |
Tytuł: | |
No to zostańmy przy tym Audi 2.0, 2.0 16v, 2.3...który byście wybrali ? Silniki 2.3 jak wypada z porównianiu z 2.0 16v...? Coś możecie powiedzieć o tej jednostce, opróćz tego, że jest 5 cyl. Aha... no i jak wyglada sprawa z Q z tym silnikiem. Czy naped 4x4 bardzo spowalnia i zwiększa spalanie ? Tam chyba da się blokować tylny most, jak to działa ? |
Autor: | Sprinter [ 30.lip.2006 11:08:52 ] |
Tytuł: | |
Jak myślisz o ekonomii to tylko 2.0 8v. Jeśli miałbym znaleźć kompromis to 2.3, piękny dźwięk R5, baardzo elastyczny i całkiem dynamiczny. Obsługa względnie tania, bo są części zamienne, ale jak się zacznie sypać układ wtryskowy, to będziesz miał ciężki orzech do zgryzienia. Rozdzielacze wtrysku używane, to towar maksymalnie deficytowy na rynku, a że co drugie auto jest zdrutowane na mikserze LPG, to co chwila ktoś rozwala rozdzielacz. Poza tym możliwym problemem (co nie znaczy, że tak będzie) większość jest do przejścia i nie będzie kłopotliwa. Spalanie nie powinno odstraszać, w mieście to 11-15L PB w zależności od stylu jazdy, na trasie 8-10 zależy jak będziesz jeździł. Osobiście próbowałbym znaleźć z silniczkiem 2,3NG. |
Autor: | jmm [ 30.lip.2006 18:05:02 ] |
Tytuł: | |
Moze na mojej stronce znjdziesz jakies info: http://audicoupe.sol.pl |
Autor: | foxbat [ 30.lip.2006 20:10:57 ] |
Tytuł: | |
2.3 naprawdę fajnie jeździ - jest mega elastyczny, możesz toczyć się 60kmh na 5 biegu i spokojnie bujnąć się do 180kmh na tym samym biegu. Owszem zasilanie paliwem dość sklomplikowane ale dopóki nie zakładasz LPG to spokojnie do ogarnięcia - wystarczy trochę wiedzy z elektryki i parę godzin szperania po tym forum i można samemu wiele rzeczy zrobić. Zużycie paliwa nie jest też tragiczne - przez ostatnie 2 tygodnie zrobiłem po Polsce ok. 2500km i średnio wyszło 8,3 -9,2 l na 100km. No i ten dźwięk jak wyprzedzasz na III i kręcisz ponad 5k rpm... Wyłączam radio |
Autor: | szwagier [ 30.lip.2006 20:29:33 ] |
Tytuł: | |
Polecam 2.3 naprawde bardzo rozsadny silniczek,niepali duzo a dzwiek to juz inna rozmowa |
Autor: | sokolnh [ 30.lip.2006 21:53:02 ] |
Tytuł: | |
włacze sie do rozmowy nie wiem jak w przypadku Audi, ale wiem jak w przypadku VW (choć to w sumie to samo) jest z silnikami : 2.0 16V lubi sie krecic i trzeba ją trzymac na obrotach zeby jakoś jechała, poza tym tego silnika sie nie gazuje, a jak zagazujesz to mozesz sie pozegnac z osiagami i nawet 2.0 8V cie wezmie na gazie ( testowane na VW ) , także jesli nie masz zamiaru gazowac i lubisz wkrecac auto na obroty to bierz. 2.0 8V bardzo fajny silniczek, w VW Golfie III zapie***la ładnie, a z tego co patrzyłem na danych technicznych audi w coupe 10.9 do setki do tez niezle no i ciągnie od dołu 2.3 nie wystepuje w VW takze nic nie umiem na jego temat powiedziec pozdrawiam |
Autor: | newman [ 15.gru.2006 17:29:28 ] |
Tytuł: | |
Wg mojego doświadzczenia co do ACE powiem tak: Spalanie (przypuszczam) jak 2.8 tzn 14-16 miasto, trasa nigdy poniżej 10 (gaz)-osiągi przyśpieszenie słabiuteńkie. Po przesiadce do diesla który też ma 140KM, zupełnie inna lepsza jazda. wg mnie zamiast 20 16V -tylko 2.8. Odczucia przyjemniejsze, spalanie zbliżone. Ps. Nie wiem jakie koszty części 2.8 Chodzi mi tylko o osiągi/spalanie |
Autor: | s2power [ 16.gru.2006 13:29:43 ] |
Tytuł: | |
Wez 2.0 8V, quattro w tym silniku wydaje sie zbedne, pomoglo by moze troszke w zimie. w kazdych innych warunkach to wieksza masa, opory toczenia i spalanie. przy tym silniku poza tym bez quattro nie grozi Ci palenie gum przy starcie na mokrym co przy V6 zaczyna byc problemem jak ktos sie przyzwyczai do ostrej jazdy. blachy bez porownania z BMW, inny swiat, wnetrze dla mnie tez ponadczasowe i zdecydowanie mniej plastikowe niz w E36. jak trafisz nie zajezdzony egzemplaz to bedzie Ci sluzyl bezawaryjnie przez lata. jak juz pare lat pojezdzisz to wtedy przesiadka na jakies V6, V8 lub dobre turbo |
Autor: | wowo [ 16.gru.2006 13:33:42 ] |
Tytuł: | |
Jesli coupe, to tylko z motorkiem, które nie zawstydzi tego auta: 2.2T 20V, 2.3 20V i 2.8 V6. Reszte bym sobie odpuścił. |
Autor: | s2power [ 16.gru.2006 13:50:47 ] |
Tytuł: | |
Wowo, tylko to ma jeszcze byc w miare ekonomiczne, moje S2 pali przy mojej jezdzie 15 l srednio Pb98. Swoja droga opisz te Coupe do sprzedania dokladniej. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |