.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

[pytanie o wybor Audi] prosze o dobra rade
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=44874
Strona 1 z 2

Autor:  GORG [ 24.sie.2006 14:29:43 ]
Tytuł:  [pytanie o wybor Audi] prosze o dobra rade

Witam klubowiczow i uzytkownikow.
Na forum Audi jestem po raz pierwszy - przegladajac je stwierdzam z przyjemnoscia ze panuje tu dosyc przyjazna atmosfera, qulturka i chec niesienia pomocy :peace: ... - o ktora wlasnie prosze.
Zaczne od tego ze na temat Audi nie mam absolutnie zadnego pojecia (oprocz sportowych legend tej marki), nigdy takowego nie posiadalem i nie uzywalem. Jestem milosnikiem dwoch i czterech kolek z naciskiem na joung i oldtimer :) - jako funCar posiadam BMW 635 csi.

Czas przejsc do meritum: W najblizszym czasie chce zakupic (ekonomiczne!) autko rodzinne, pojemne, do dalszych eskapad z rodzina i bagazem. Biorac pod uwage stosunek ceny do jakosci - wybor padl na BMW i Audii. Niestety do BMW z przyczyn subiektywnych nie dolozy sie moja malzonka :D wiec jedyna opcja to AUDI.

Prosze was o rade przy nastepujacych zalozeniach:
Kombi
Ekonomia (w gre moze wchodzic sekwencja) lub TD
Dynamika
Komfort
Quattro (no fajnie by bylo :) )
Budzet: 15-20 tys zl.
Auta powyzej lat 90'...
Oczywiscie wzglednie mala awaryjnosc :)

Jakie modele wchodza w gre i z jakich rocznikow. Jakie silniki.
Wiem ze temat rzeka - a zalozenia dosyc szerokie - ale jak juz zaznaczylem - nie mam o Audii zielonego pojecia. Prosze wiec o moze jak najbardziej pragmatyczne rady... :)
pozdrawiam
Gorg

Autor:  Leo [ 24.sie.2006 14:44:44 ]
Tytuł: 

A6 2.5 tdi quattro 180 KM jest dla Ciebie idealny.

Autor:  hans [ 24.sie.2006 14:58:23 ]
Tytuł: 

Leo , ale do 20 tys :D ... chyba ze chodzi o 20 tys E :P ... w przypadku pierwszej opcji to owszem 2.5 TDI quattro ale 140KM z lat 95-97 mowa oczywiscie o A6 Avant.

Autor:  j@cek [ 24.sie.2006 15:36:15 ]
Tytuł: 

a4 tdi quattro

Autor:  GORG [ 24.sie.2006 15:50:44 ]
Tytuł: 

przegladam forum - nie ogarniam... :)
Przewijaja sie dobre opinie o Audi 100 C4 i o silniku 2.8 V6 (gladko przyjmuje sekwencje i potrafi byc "ekonomiczny" :) ) . Co do TDI - w budzecie ktorym bede dysponowal obawiam sie ze silniki moga miec duze przebiegi - a w obecnym czasie ceny benz./disel sa zblizone - bardziej oplacalna wydaje sie byc sekwencja...hmm..

Czy mozna trafic dobry egzemplarz np. 100 C4 quattro z silnikiem nadajacym sie do sekwencji? tzn. czy zmiescilbym sie w budzecie laczne z instalacja ?

Autor:  hans [ 24.sie.2006 16:33:25 ]
Tytuł: 

pewnie ze da rade... tylko z miejscem na bagaz bedzie gorzej niz w dizlu.

Autor:  Mauzer [ 24.sie.2006 17:32:15 ]
Tytuł: 

A6/c4 2.8 30V Avant quattro + seq. Do 20tyś można coś znaleźć fajnego.

lecz

A6 2.5Tdi 140ps napewno nie będzie stwarzał większych problemów niż 2.8.

jesli benzyna to kupujesz bez gazu potem wstawiasz sam.

Autor:  KSYSIU A6 [ 25.sie.2006 08:30:06 ]
Tytuł: 

a6 2,5 tdi 180 km na pewno będzie ci pasowało pozdrawiam

Autor:  GORG [ 25.sie.2006 09:40:16 ]
Tytuł: 

Dziekuje wam za wskazanie swiatelka w tunelu :). Musze teraz "na zywo" przymierzyc sie do A6 lub 100. Co do silnika-nie wiem czy nie za bardzo ponosi mnie fantazja - szukam ekonomicznego "toczydelka" i od razu siegam po 2.8 .... :diabel: . Ale z przyzwyczajenia wszystko co ma ponizej 2 litrow (oczywiscie bez Turbo) traktuje jako rozrusznik :) :peace:
Poszukam jeszcze dla czystosci sumienia oipinii o mniejszych enginach. Dziekuje Wam bardzo i pozdrawiam. Temat bede pewnie co jakis czas odswierzal - bo ciemny jestem...
:peace:

Autor:  GrzesB [ 25.sie.2006 10:43:39 ]
Tytuł: 

Jak chcesz tanio jeździć to B4 1.9 TDI (1Z) kupisz w tych pieniążkach i na podstawowe sprawy jeszcze Ci kasy zostanie, ale w nich nie było quattro. Na A4 TDI z quattro też Ci zabraknie - pozatym bardzo mało ich było. Znalezienie porządnego egzemplarza A6 R5 2.5 TDI z quattro nie będzie wcale łatwe, a i cena jest zazwyczaj wyższa niż owe 20 tys. zł. Jeśli ma być ekonomicznie to sugeruję diesla - sam mam 2.8 i uwierz mi - w tym samochodzie to akurat koszty paliwa nie są istotne ;-)

Autor:  GORG [ 25.sie.2006 12:06:19 ]
Tytuł: 

GrzesB napisał(a):
Jeśli ma być ekonomicznie to sugeruję diesla - sam mam 2.8 i uwierz mi - w tym samochodzie to akurat koszty paliwa nie są istotne ;-)


mozesz te mysl ...R O Z S Z E R Z Y C ? ;)

Autor:  hans [ 25.sie.2006 12:18:02 ]
Tytuł: 

no wlasnie Grzes, mozesz rozszerzyc ? :):

Autor:  GORG [ 25.sie.2006 16:10:35 ]
Tytuł: 

Mam jeszcze pytanie - byç moze banalne - ale ze wzgledu na micro wymiary mojej drugiej polowki - CZY W A6 C4 JEST REGULOWANA WYSOKOSC FOTELA KIEROWCY ?

Autor:  BiLu [ 25.sie.2006 16:18:26 ]
Tytuł: 

GORG napisał(a):
Mam jeszcze pytanie - byç moze banalne - ale ze wzgledu na micro wymiary mojej drugiej polowki - CZY W A6 C4 JEST REGULOWANA WYSOKOSC FOTELA KIEROWCY ?

nie wiem czy jest to standard ale w poprzedniej mialem i teraz rowniez mam regulacje wysokosci. co prawda zakres nie jest duzy ale jest ;-)

Autor:  GORG [ 25.sie.2006 16:36:36 ]
Tytuł: 

Dziekuje... :)
:510: Zaczynam poszukiwania A6 Avant 2500 TDi.....
Czy te auta i silnik maja jakas rodzinna przypadlosc, na ktora musze zwrocic szczegolna uwage?

Autor:  GrzesB [ 25.sie.2006 18:33:02 ]
Tytuł: 

GORG napisał(a):
GrzesB napisał(a):
Jeśli ma być ekonomicznie to sugeruję diesla - sam mam 2.8 i uwierz mi - w tym samochodzie to akurat koszty paliwa nie są istotne ;-)


mozesz te mysl ...R O Z S Z E R Z Y C ? ;)


Jasne, że mogę... tam są dwie głowice, większe koszta użytkowania... a jak nie daj boże coś Ci piardnie to spore koszta pierdół - zdejmowanie głowic wiąrze się z planowaniem, wymianą zaworów (u mnie), nowymi szpilkami (po 30 pln sztuka), uszcelkami itd. Generalnie koszty spore i zazwyczaj takie auto trzeba doprowadzić do stanu używalności... Chyba, że kupisz od klubowicza co dba o samochód...

Autor:  spanky [ 25.sie.2006 20:35:43 ]
Tytuł: 

GORG napisał(a):
Dziekuje... :)
:510: Zaczynam poszukiwania A6 Avant 2500 TDi.....
Czy te auta i silnik maja jakas rodzinna przypadlosc, na ktora musze zwrocic szczegolna uwage?

tak ... poprzedni własciciel ..... :diabel:
a tak powaznie to oprzeszukaj forum .. na ten temat bylo bardzo duzo ....

Autor:  sero c4 [ 25.sie.2006 21:53:35 ]
Tytuł: 

GrzesB napisał(a):
GORG napisał(a):
GrzesB napisał(a):
Jeśli ma być ekonomicznie to sugeruję diesla - sam mam 2.8 i uwierz mi - w tym samochodzie to akurat koszty paliwa nie są istotne ;-)


mozesz te mysl ...R O Z S Z E R Z Y C ? ;)


Jasne, że mogę... tam są dwie głowice, większe koszta użytkowania... a jak nie daj boże coś Ci piardnie to spore koszta pierdół - zdejmowanie głowic wiąrze się z planowaniem, wymianą zaworów (u mnie), nowymi szpilkami (po 30 pln sztuka), uszcelkami itd. Generalnie koszty spore i zazwyczaj takie auto trzeba doprowadzić do stanu używalności... Chyba, że kupisz od klubowicza co dba o samochód...
Myślę że trzeba mieć pecha żeby doprowadzić silnik 2.8 do takiego stanu żeby podnosić głowice , są to jedne z trwalszych jednostek benzynowych a jeśli taka przygoda spotka kogoś z 2.5 tdi to napewno remoncik nie będzie tanszy :diabel:

Autor:  quattro [ 26.sie.2006 02:43:56 ]
Tytuł: 

Jedne z twarlszych to 2.3 wszystkie R5 :>

Autor:  GORG [ 04.sty.2007 15:00:39 ]
Tytuł: 

Wybor padl na B4 2.3 / 2.6 avant quattro. Ze wzgledu na gabaryty, 4 lapy oraz niezawodnosc. W moim nowym miejscu zamieszkania przyda sie do ..."na skroty" :)
Pozdrawiam
Gorg

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/