.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

[B3 90 2.3 20v quattro] Na co zwracać uwagę przy zakupie.
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=47887
Strona 1 z 1

Autor:  Laique [ 17.paź.2006 15:41:43 ]
Tytuł:  [B3 90 2.3 20v quattro] Na co zwracać uwagę przy zakupie.

Witam serdecznie.
Zawsze podobały mi się samochody marki i audi i mam okazję kupić jednego z nich. to będzie mój pierwszy samochód.
Mam do kupienia 90 B3 z roku 1990 2.3 20v quattro. pełne wyposażene, LPG. sprowadzony, zarejestrowany.
na co zwracać uwagę przy zakupie takiego samochodu? oczywiście wybieram sie do stacji diagnostycznej na badania zbierzność, zawieszenia, spalania itp.
będę wdzięczny za wszelką pomoc.
czy dysponuje ktoś instrukcją obsługi i napraw do tego auta?

[do moderatorów]. przepraszam jeśli zamieściłem ten topic nie tu gdzie trzeba albo jesli jest on niezgodny z regulaminem. jestem nowy na forum.
pozdrawiam serdecznie.

Autor:  Mauzer [ 17.paź.2006 16:01:22 ]
Tytuł: 

dzem dobry

na co zwracać uwage - na to samo co przy innych autach, jeśli ma gaz i to II gen to znaczy że ktoś napewno na tym aucie oszczędzał i będzie do odchwaszczenia (przygotuj 1500 to tak lekko) na dzień dobry, jeśli ma klime to jak będzie działać to jesteś szczęśliwcem jeśli nie (drugi 1000) a jeśli tylko pusta to max 300pln.
Wiadome że pierdoły typu przyciski szyb blokada dyfra, podświetlanie itp..itd mogą szwankować po latach więc tu możesz sobie sam poradzić ale z elektryką silnika oraz osprzętu już będziesz miał gorzej.
Jeśli to wersja po 90roku to odpadnie ci pare problemów z psującym się osprzętem silnika, a także łatwiej będzie zdiagnozować usterki.
Primo sprawdź zawieszenie dokładnie, sprawnośc amorków (kosztowne), sprawdź czy wydech oryginalny jeszcze, czy wszystkie lampy, szyby są oryginalne.
Nie zdziw sie jak z głowicy silnika będzie dobiegał hałas rozrządu oraz zębatki rozdzielacza, auto ma nie kopcić do przebiegu 200tyś na rozgrzanym silniku, temp. oleju przy normalnej jeździe ok 80-90st. temp wody 92-95st, ładowanie ok 14V w starszej wersji może być mniej, ciśnienie oleju od 1.2bar na wolnych (gorący silnik) do 2.5bar, wypytaj na jakim oleju jeździ.
Zapytaj kiedy była zakładana instalka bo może nie jest jeszcze za późno by wrzucuć sekwencje.
Na pierwszym czy drugim biegu przy gwałtownym przyspieszeniu nie może być słychać głuchych uderzeń w tylnej częsci autka, przejedź się z otwartą szybą kierwocy i wsłuchaj się w pracę napędu przy puszczonym gazie na dwójce trójce oraz przy przyspieszaniu.

Znam jedno zadbane 20v do sprzedania, ale ma jedną wielką wade (dla nielicznych zalete) - nie ma gazu ;)

Autor:  jmm [ 17.paź.2006 16:13:10 ]
Tytuł: 

brawo Mauzer, mozna dodać do FAQa :peace:

Sprawdź jeszcze oponki czy na obu osiach sa identyczne, bo takowe muszą być przy Q

Autor:  bubu05 [ 17.paź.2006 19:31:41 ]
Tytuł: 

Mauzer napisał(a):
dzem dobry

na co zwracać uwage - na to samo co przy innych autach, jeśli ma gaz i to II gen to znaczy że ktoś napewno na tym aucie oszczędzał i będzie do odchwaszczenia (przygotuj 1500 to tak lekko) na dzień dobry, jeśli ma klime to jak będzie działać to jesteś szczęśliwcem jeśli nie (drugi 1000) a jeśli tylko pusta to max 300pln.
Wiadome że pierdoły typu przyciski szyb blokada dyfra, podświetlanie itp..itd mogą szwankować po latach więc tu możesz sobie sam poradzić ale z elektryką silnika oraz osprzętu już będziesz miał gorzej.
Jeśli to wersja po 90roku to odpadnie ci pare problemów z psującym się osprzętem silnika, a także łatwiej będzie zdiagnozować usterki.
Primo sprawdź zawieszenie dokładnie, sprawnośc amorków (kosztowne), sprawdź czy wydech oryginalny jeszcze, czy wszystkie lampy, szyby są oryginalne.
Nie zdziw sie jak z głowicy silnika będzie dobiegał hałas rozrządu oraz zębatki rozdzielacza, auto ma nie kopcić do przebiegu 200tyś na rozgrzanym silniku, temp. oleju przy normalnej jeździe ok 80-90st. temp wody 92-95st, ładowanie ok 14V w starszej wersji może być mniej, ciśnienie oleju od 1.2bar na wolnych (gorący silnik) do 2.5bar, wypytaj na jakim oleju jeździ.
Zapytaj kiedy była zakładana instalka bo może nie jest jeszcze za późno by wrzucuć sekwencje.
Na pierwszym czy drugim biegu przy gwałtownym przyspieszeniu nie może być słychać głuchych uderzeń w tylnej częsci autka, przejedź się z otwartą szybą kierwocy i wsłuchaj się w pracę napędu przy puszczonym gazie na dwójce trójce oraz przy przyspieszaniu.

Znam jedno zadbane 20v do sprzedania, ale ma jedną wielką wade (dla nielicznych zalete) - nie ma gazu ;)

Ja bym kupil od mauzera :D

Tak na marginesie klime to ja przerabialem 1000 to lekko ,1200 na sprezarke z odczyszczaniem i ladowaniem ,pozniej szczelala chlodnica czyli 700 zł itd itd.... jak nie dziala to nie rob bo sie nie oplaca :)
Czesci drogie ,ale autko super sam bym sobie takie kupil ,mozemy sie zamienic Ty masz quattro ja mam navi :P powymieniamy sie plusami i wszyscy beda zadowoleni :D.
Pozdrawiam - dobrze sie przygladnij silnikowi bo to najbardziej bedzie bolec ,bo zalac doctorem to nie jest filozofia.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/