.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.gru.2024 00:49:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Audi A4 Avant 2.5TDI 155KM] - kilka pytań
PostNapisane: 20.paź.2006 13:09:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2006 10:52:53
Posty: 28
Witam,

Jestem już po kilugodzinnej lekturze archiwum Forum.Pojawiła mi się możliwość kupna Audi A4 Avant 2.5TDI 155KM (teraz juz wiem, ze symbol to pewnie AYM), skrzynia manual. Szukałem bardziej BMW 330d Touring, niestety znalezienie pewnego egzemplarza jest trudne :(, a akurat pojawiło sieciekawe A4.

Moje pytania:
- na forum dużo jest opinii o awaryjności jednostek 2.5 TDI (padające turbo, wycierające się wałki)- czy ta jednostka też jest na to narażona? Rok 2002, Przebieg 116tys (prawdziwy)
- powiedziałem sobie, że jeśli Audi to tylko w quattro, ale niestety znaleźć coś takiego jest bardzo cieżko. I wspomniana A4 to fwd. Jak się bedzie prowadzic to autko? Czy z racji ciezkiego przodu nie bedzie dziwnie zachowywał się przód w zakrętach?
- tak jak napisałem chciałem kupić 330d. Czy wspomniana A4-ka nie będzie żółwiem z tym silnikiem? Z tego co pisaliscie na forum, ta jednostka nie znosi tego tak dobrze jak 1.9? :/
- po V6 spodziewałem siętez wysokiej lultury pracy podobnej do 330d. Z tego co przeczytałem nie jest jednak tak kolorowo?
- kwestia spalania - z lektury wynika, że bedzie to 10 w mieście i 8 na trasie?

I ostatnia kwestia - co radzicie? Czy A4 z tym silnikiem będzie wdzięcznym autem? Czy jednak nie iść na kompromis i szukać dalej 330d lub A4 2.5 quattro 180?

Dzięki za opinie,

Pzdr,
TS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2006 14:05:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2005 09:43:02
Posty: 83
Lokalizacja: torun
ad1. po przejechaniu 500 tys to prawda
ad2. mnie się jeździ spoko co prawda nie jeździłem quattro więc to subiektywna opinia
ad3. nie wiem nie jeździłem 330d
ad4. jak dla mnie jest kolorowo
ad5. nie pali 8 w cyklu mieszanym - tak pokazuje komp i tak wychodzi z obliczeń na kilku tysiącach km.

_________________
Audi a4 2.5 tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2006 14:08:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
w kolejnosci:

- ani turbo, ani walki nie sa bardziej lub mniej awaryjne od jakiegokolwiek innego TDI. jedynym problemem V6 TDI bylo i jest zrodlo pochodzenia auta (czyt.: wlasciciel, tryb serwisowania/uzytkowania i rzeczywisty przebieg - trudno by po 600 000km walki byly w dobrym stanie). wiekszosc opinii nt. silnikow jest dzielem osob nie posiadajacych danych jednostek. z moich np. obserwacji wynika, ze najwiecej problemow na tym forum maja posiadacze AAT i AEL - skonikad uchodzacacych za bezawaryjne...;

- skoro Audi Gmbh. wyprodukowalo B6 z AYM, to znaczy, ze daje sie zapanowac nad tym autem. a zupelnie powaznie: uwazam, ze 95% mezczyzn posiadajacych prawo jazdy nie odrozniloby w miescie na suchym napedu q od oski;

- z tego wynika, ze 1.9 (zalozmy AWX) > 2.5 (AYM). zawsze mnie uczono, ze 155 jest wiecej niz 130... AYM to bardzo szybki silnik. duzo szybszy niz AWX;

- jezeli masz zamiar kupic cokolwiek nie jezdzac tym wczesniej, a tylko czytajac, to znaczy, ze jestes szalony. zorganizuj sobie jazdy 330D i AYM. porownasz i wybierzesz to, co bardziej Ci odpowiada. pamietaj, ze kazdy ma inne priorytety, ktorte stanowia podstawe formulowania opinii/sadow;

- w miescie circa 9.5; trasa to ok 7.



ode mnie dodam, ze wymaga dobrego oleju (markowego za 60pln za litr, nie z allegro) i dobrego paliwa (BP Diesel Ultimate, nie nalewamy na Neste, badz - o zgrozo - rozowej...). te silniki to wyzsza polka (anizeli budzetowe 1.9) i druciarstwo jest niewybaczalne.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2006 14:13:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Jeżeli jest to manual, to można pokusic sie o zmiane softu i wtedy bedziesz mial juz czym polatac. Mialem okazje jezdzic 330d i kultura pracy w porownaniu do mojej V6 jest porazajaca na korzysc BMW, przyspieszenie takze, no ale ja posiadam kondona 150KM i do tego jeszcze Tiptronic(to duzo tłumaczy) Jezeli chodzi o podsterownosc to pomimo ciezkiego motoru ta cecha nie jest zauwazalna. Jezeli bedziesz naprawde chcial wpasc w poslizg to oczywiscie najpierw pojdzie przod, choc nie zawsze, ale to musi byc naprawde ekstremum. Jestem chyba na tym forum najbardziej znanym "narzekaczem" na V6 TDI pomimo tego ze owy posiadam(lubie byc obiektywny), ale moj kondon tak naprawde pomimo 240 tys przebiegu, nie chce sie psuc. Fakt robilem walki, ale w mocy, kulturze pracy nic to nie pomoglo. Byl to raczej moj kaprys w poszukiwaniu mocy. To taka sama jednostka jak z wczesniejszych lat prod. i bedzie to muł jeżeli nie zrobisz softu. 330d w porownaniu do AYM to przeciąg.
pzdr.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2006 14:22:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
meszrum napisał(a):
w kolejnosci:

- ani turbo, ani walki nie sa bardziej lub mniej awaryjne od jakiegokolwiek innego TDI. jedynym problemem V6 TDI bylo i jest zrodlo pochodzenia auta (czyt.: wlasciciel, tryb serwisowania/uzytkowania i rzeczywisty przebieg - trudno by po 600 000km walki byly w dobrym stanie). wiekszosc opinii nt. silnikow jest dzielem osob nie posiadajacych danych jednostek. z moich np. obserwacji wynika, ze najwiecej problemow na tym forum maja posiadacze AAT i AEL - skonikad uchodzacacych za bezawaryjne...;

- skoro Audi Gmbh. wyprodukowalo B6 z AYM, to znaczy, ze daje sie zapanowac nad tym autem. a zupelnie powaznie: uwazam, ze 95% mezczyzn posiadajacych prawo jazdy nie odrozniloby w miescie na suchym napedu q od oski; :peace: Jak konczyłem posta, to chciałem napisać, że pewnie zaraz jak tylko Meszrum się obudzi to prawde Ci powie!!!, wklejam posta, atu hop jestem za Meszem!!!! :diabel: Pozdrówka o guru.... :peace:

- z tego wynika, ze 1.9 (zalozmy AWX) > 2.5 (AYM). zawsze mnie uczono, ze 155 jest wiecej niz 130... AYM to bardzo szybki silnik. duzo szybszy niz AWX;

- jezeli masz zamiar kupic cokolwiek nie jezdzac tym wczesniej, a tylko czytajac, to znaczy, ze jestes szalony. zorganizuj sobie jazdy 330D i AYM. porownasz i wybierzesz to, co bardziej Ci odpowiada. pamietaj, ze kazdy ma inne priorytety, ktorte stanowia podstawe formulowania opinii/sadow;

- w miescie circa 9.5; trasa to ok 7.



ode mnie dodam, ze wymaga dobrego oleju (markowego za 60pln za litr, nie z allegro) i dobrego paliwa (BP Diesel Ultimate, nie nalewamy na Neste, badz - o zgrozo - rozowej...). te silniki to wyzsza polka (anizeli budzetowe 1.9) i druciarstwo jest niewybaczalne.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2006 14:25:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Kurde gdzies w srodek Twojego wkleilem swojego posta, ale Mesz doczytasz sie :peace:

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2006 14:52:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Nie ma co porównywać szukaj BMW jeszcze z 3.0D to już sama radość dla ucha i jazdy :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2006 15:09:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Norbi napisał(a):
Kurde gdzies w srodek Twojego wkleilem swojego posta, ale Mesz doczytasz sie :peace:


:):

wracajac do tematu...
330d jest wyraznie mocniejsze, ale jezeli mowimy o wersji 204ps.
mialem przyjemnosc stawac na przecznicy z 184ps'owym mojego ziomala i dostawal baty (choc wynikalo to stad, ze jest kiepskim drajwą). w kazdym razie - pojezdzilem 184 i jest ok - bardziej plynnie niz 2.5TDI, ale nie odczuwalem roznicy w ciagu.
320d (150) za to pieknie sunie jak na swoje parametry...

BMW jest jeszcze bardziej delikatne niz 2.5TDI i wymaga jeszcze wiekszych wyrzeczen. koszty napraw sa wyzsze niz w 2.5TDI.

jezeli mam byc zupelnie szczery, to wzialbym beemwej w benzynie.


[+]
jeszcze jedno: nie patrzcie z wielka ufnoscia na dane techniczne BMW (szczegolnie 0-100km/h i spalanie), gdyz to juz chyba tradycja, ze BMW znacznie zawyza osiagi swoich silnikow - testy wyraznie to pokazuja...
z kolei Audi zaniza osiagi...

ciekawe ;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2006 16:21:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2006 10:52:53
Posty: 28
meszrum napisał(a):
...........
- z tego wynika, ze 1.9 (zalozmy AWX) > 2.5 (AYM). zawsze mnie uczono, ze 155 jest wiecej niz 130... AYM to bardzo szybki silnik. duzo szybszy niz AWX;

- jezeli masz zamiar kupic cokolwiek nie jezdzac tym wczesniej, a tylko czytajac, to znaczy, ze jestes szalony. zorganizuj sobie jazdy 330D i AYM. porownasz i wybierzesz to, co bardziej Ci odpowiada. pamietaj, ze kazdy ma inne priorytety, ktorte stanowia podstawe formulowania opinii/sadow;

- w miescie circa 9.5; trasa to ok 7.

ode mnie dodam, ze wymaga dobrego oleju (markowego za 60pln za litr, nie z allegro) i dobrego paliwa (BP Diesel Ultimate, nie nalewamy na Neste, badz - o zgrozo - rozowej...). te silniki to wyzsza polka (anizeli budzetowe 1.9) i druciarstwo jest niewybaczalne.


Dzięki za odpowiedź!

Jeździłem już 330d, ale z A4 jedynie 1.9TDI i tylko na tej podstawie mogę coś oceniać. Przy oględzinach na pewno przejadę się samochodem i ocenię co i jak, chciałem jednak wcześniej zasiegnąc opinii użytkowników.

Co do oleju/etc to nie ma problemu. W obecym autku (z którym niestety się rozstanę - sedan, a potrzbuję kombi) leję Shella Helixa Ultra Racing 10W60 i nigdy na tym nie oszczędzam.

Pzdr,
TS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2006 16:26:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2006 10:52:53
Posty: 28
Norbi napisał(a):
Jeżeli jest to manual, to można pokusic sie o zmiane softu i wtedy bedziesz mial juz czym polatac. Mialem okazje jezdzic 330d i kultura pracy w porownaniu do mojej V6 jest porazajaca na korzysc BMW, przyspieszenie takze, no ale ja posiadam kondona 150KM i do tego jeszcze Tiptronic(to duzo tłumaczy) ....................................... To taka sama jednostka jak z wczesniejszych lat prod. i bedzie to muł jeżeli nie zrobisz softu. 330d w porownaniu do AYM to przeciąg.
pzdr.


Dlatego własnie szukam manuala. Wgranie chipa jest wtedy łatwiejsze i nie ma kllopotow ze skrzynia.

330d słynie z super kultury pracy. Miałem nadzieję, że podobnie będzie z 2.5TDI (jeździłem sporo Superbem 1.9 i wolalbym jednak V6 lub R6).

Pzdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2006 16:31:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2006 10:52:53
Posty: 28
meszrum napisał(a):
330d jest wyraznie mocniejsze, ale jezeli mowimy o wersji 204ps.
mialem przyjemnosc stawac na przecznicy z 184ps'owym mojego ziomala i dostawal baty (choc wynikalo to stad, ze jest kiepskim drajwą). w kazdym razie - pojezdzilem 184 i jest ok - bardziej plynnie niz 2.5TDI, ale nie odczuwalem roznicy w ciagu.
320d (150) za to pieknie sunie jak na swoje parametry...

BMW jest jeszcze bardziej delikatne niz 2.5TDI i wymaga jeszcze wiekszych wyrzeczen. koszty napraw sa wyzsze niz w 2.5TDI.


Nie wiem czy do 65tys.zł uda mi sie znalezc 330d 204KM w dobrym stanie. Wiekszosc to jednak 184KM.

Chętnie kupiłłbym 320d, ale slyszałem, że roczniki '02-'04 maja problemy z turbinami. No i kutura pracy to nie 330d ;).

Pzdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2006 18:38:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jeśli A4 2,5 TDI quattro to tylko AKE. Tylko B6.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2006 18:50:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
baskecik napisał(a):
Jeśli A4 2,5 TDI quattro to tylko AKE. Tylko B6.


...innego q w B6 2.5TDI nie bylo...
:mikolaj:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2006 18:55:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
meszrum napisał(a):
baskecik napisał(a):
Jeśli A4 2,5 TDI quattro to tylko AKE. Tylko B6.


...innego q w B6 2.5TDI nie bylo...
:mikolaj:

To jest kwintesencja mojej wypowiedzi. Takie bedzie nastepne i tego zycze kolezde (kolegom).

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2006 20:11:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2006 10:52:53
Posty: 28
baskecik napisał(a):
Jeśli A4 2,5 TDI quattro to tylko AKE. Tylko B6.


Czyli wersja 180KM? Z tego co widzę praktycznie 95% tych aut ma skrzynie automat. a ja wolalbym manualną :|.

A co odnośnie tego konkretnego egzemplarza co mogę kupić, czyli A4 2.5TDI 155KM ('02, manual 6bieg.)? Odpuścić go?

Korci mnie w nim dobre wyposazenie (bi-xenony,ESP,klima aut, Radio CD z Bose, etc) i pewnosc pochodzenia no i oczywiscie dobra cena.

Ale jesli piszecie, ze A4 2.5TDI 180KM i 330d jest zdecydowanie lepsze, moze warto poczekac :(.?

Pzdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2006 20:55:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
TS147 napisał(a):

Ale jesli piszecie, ze A4 2.5TDI 180KM i 330d jest zdecydowanie lepsze, moze warto poczekac :(.?

Pzdr


mam AYM, mialem przez poltora roku AKE.
wg mnie nie warto czekac - AYM pod wzgledem dynamiki da Ci to samo, co AKE q, gdyz q konsumuje skutecznie te 25 koni nadwyzki...

[+]
climatronic i ESP sa seryjnym wyposazeniem.
najwazniejszym czynnikiem decydujacym o zakupie nie powinno byc AKE, AYM, BDG... etc, nie powinno byc takze wyposazenie; powinno byc pewne pochodzenie i dobry stan.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2006 00:01:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2006 12:56:11
Posty: 68
Lokalizacja: Hilden
Witam. Mam 2.5 TDI A6. Auto kupione w Niemczech w salonie Audi z pierwszej reki. Pierwszym wlascicielem byl Facet w wieku 55 lat ( jako ciekawostke dodam szef czerwonego krzyza na polnocne Niemcy ) Auto z wygladu bajka, nietypowy unikat swietnie zrobiony poprostu milosc od pierwszego wejrzenia.Gosciu mial gust. Pojechalem po avanta wyjechalem limo. Zuzycie paliwa. Miasto 7.5 l. Poza miastem do 140/h 6.8 l. Autostrada przy 180/h 7.5 - 8.0. Kultura jazdy klasa, nic dodac nic ujac. Jezeli chodzi o awaryjnosc to mialem z tym wozkiem dwa powazne problemy.

1.Walki rozrzadu przy120 tys.km
2.Blad fabryczny kola zamachowego. Przy140km/h pekniecie kola zamachowegoi uszkodzenie obudowy skrzyni biegow. Zeby bylo weselej odlamana czesc bloku na mocowaniu skrzyni z blokiem. Mam dobrego kumpla ktory jest mechanikiem na warsttacie Audi, takze zlozyl auto idealnie. Od tamtej pory minal rok i nic nowego sie nie dzieje. Poprostu jest ok.O waklach rozrzadu slyszalem bardzo wiele. Trafione sa motory napewno AKN i inne. Jak bedziesz chcial to sluze pomoca jakie jeszcze. Wiem napewno ze pozniejsze wersje byly lepsze i to bylo od roku 2001 sierpnia . Podejrzewam tez niewlasciwy olej. 0W- 30 long life. Mam wielu znajomych ktorzy maja te auta i niemaja z tym problemu. Ja mam poprostu pecha. Gdyby nie moj koles wpadlbym na straszne koszta, ale naszczescie nie bylo tak zle jak sie na poczatku wydawalo. Sprawe zostawiam do przemyslenia.

_________________
Audi A6 2.5TDI, Chip ABT 180 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2006 07:14:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Tak apropos też mam chip ABT zakladany w niemczech i wpis w briefie 180KM (posiadam AKN) To ABT to jest jakis smiech. Wrzuc autko na hamownie bo te 180 jest mocno wirtualne. Firma mimo duzych tradycji w przeróbkach Audic, daje ciala w chiptuningu :zly:

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2006 07:58:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 06:07:13
Posty: 12
Lokalizacja: Gdynia
No to i ja sie doloze w temacie awaryjnosci 2.5 TDI...

Kupilem to cudo równo rok temu, z wiarygodnym przebiegiem 157 tys km. Kupno typowe - ogledziny przez mechanika Audi, komputer itd. Wszystko wygladalo lepiej niz OK :).
Zalewalem markowymi olejami Castrola, tankowalem na Shellu (na trasy lalem V-powerka, na codzien normalną). Serwisowane w Bosch'u w Gdyni...

Wymienilem rozrzad (1.8 tys) i olej oraz filtr w skrzynce biegów...

Turbine wymienilem po miesiacu od zakupu (poszarpane śmigielka). Sprawdzenie zaworow, glowicy itd - diagnoza: wszystko OK (do dzis nie wiadomo czemu padla) - koszt jakies 1.8tys

Po 3 miesiacach padla pompa wtryskowa - diagnoza: padl sterownik. Zregenerowalem w specjalistycznym warsztacie - koszt 3tys

8 miesięcy był spokój (przejechane jakies 20 tys) i wystarczala standardowa obsluga (klocki, filtry, olej, po drodze wahacz). Wybralem sie do Chorwacji...

W Austrii padła skrzynka biegów :( Pare razy szarpnelo przy przelaczaniu a potem weszla w tryb awaryjny (pala sie wtedy wszystkie kontrolki skrzyni). Autko zlawetowane do Polski - skrzynia naprawiona w specjalistycznym punkcie we Wroclawiu - koszt 5.5tys (nie liczac holowania).

Wrocilem do Gdanska i tydzien temu autko zaczelo na zimnym silniku stawiac niebieską zasłonkę i brać olej (prawdopodobnie uszczelka pod glowicą). Komputer ponownie wrzucil skrzynie w tryb awaryjny...

Dzisiaj autko jedzie do warsztatu żeby naprawić co jest do naprawienia a potem pójdzie do ludzi.... Mechanik nadal namawia na zasadzie "już tyle Pan zrobił, to uż sie nie ma co poważnego zepsuc". Niestety ja mam już dość a żona powiedziałą, że w trase tym samochodem już sobie nie wyobraża a trzymać takie autko żeby do pracy dojeżdżać - bez sensu....

Możliwe (a raczej pewne), że miałem pecha... Możliwe, że autko było robione na sprzedaż.... Możliwe, że następny właściciel będzie jeżdził do 500kkm i będzie zadowolony, ale ... ja już nie chę Audi :(, nawet jeśli w okresie między awariami jest to auto bajka...

_________________
A6 Avant 2.5 TDI, AKE, 2000 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2006 08:21:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2006 12:56:11
Posty: 68
Lokalizacja: Hilden
Norbi co z tym chipem ? Szczerze mowiac to nic u mnie nie wyglada na 180 PS. Bralem sie z kolega, ktory ma 155 PS z 2003 r i malym przebiegiem. Jechalismy rowno. Chcialem juz jechac do ABT-a zeby moj wozek przejzeli, ale z tego co widac to wydal bym tylko pieniadze. Jest jeszcze dobra strona medalu. OD ABT-ow nie padaja silniki. Bardzo duzo autek z chipami ma duze problemy po czasie. Kolega z Audi mowil ze jeszcze nie mieli nic po ABT na warsttacie a pracuje tam juz 16 rok.

_________________
Audi A6 2.5TDI, Chip ABT 180 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: