.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
1.8 TQ vs. V6 2.4Q....... https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=49402 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Lightmen [ 08.lis.2006 22:52:55 ] |
Tytuł: | 1.8 TQ vs. V6 2.4Q....... |
ktory z silnkow jest lepszy do audi A6 2002 rok......1.8T z napedem Q czy V6 2.4 rowniez z napedem Q...spalanie srednie, awaryjnosc, potrzebne mi info w zwiazku z tymi ogloszeniami pierwsze http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... %3AIT&rd=1 drugie http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... &rd=1&rd=1 dzieki ![]() |
Autor: | quattro PETE [ 08.lis.2006 23:28:54 ] |
Tytuł: | |
Jak to ma być z Q, to ja bym szukał przynajmniej silnika 3.0. Pomiędzy 1.8T a 2.4, ciężko powiedzieć. Oba bedą troche przymulaste przy tej masie. 1.8T można zaczipować to przynajmniej powyżej 3k rpm będzie nieźle śmigał, ale w dolnym zakresie dalej będzie niemrawy. A w ogóle to kierownica nie z tej strony... ![]() Pozdr. Pete |
Autor: | ADAM 12 [ 09.lis.2006 09:04:46 ] |
Tytuł: | |
Ja bym łyknął V6.Lepsza kultora pracy i silniczek też mocniejszy. A zacipowanie 1.8T w UK to będzie trochę drogie i trudne. |
Autor: | K@mil [ 09.lis.2006 09:14:15 ] |
Tytuł: | |
Jak nie 1.8T to 2,8 30v. 2,4 jest przy 2,8 30v taki, jak 2,6 przy 2,8 tym starym.Podobne spalanie a kop wiele większy. |
Autor: | maciekmpl [ 09.lis.2006 17:50:16 ] |
Tytuł: | |
Pomijając wszystko inne, to ten drugi (1.8T) jest o wiele ładniejszy (wnętrze). Oprócz tego zwróć uwagę, na to jakim językiem jest napisany opis tego pierwszego (2.4) - "...Air condition blows cold and funktions correctly.The car drives very well I happy to sell this car whith no faults...." Jakieś Pakistany,Araby albo f.... knows who, go sprzedają, a z takimi bym uważał. Just my 2 cents. M |
Autor: | quattro PETE [ 09.lis.2006 17:56:14 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Jak nie 1.8T to 2,8 30v.
W 2002 jeszcze montowali 2.8 V6 do A6? |
Autor: | Simpson [ 09.lis.2006 17:58:30 ] |
Tytuł: | |
quattro PETE napisał(a): Cytuj: Jak nie 1.8T to 2,8 30v. W 2002 jeszcze montowali 2.8 V6 do A6? ostatnie wyszły w styczniu 2002 (wg. etki) |
Autor: | bezduszny [ 09.lis.2006 23:30:39 ] |
Tytuł: | |
Ani jeden ani drugi... Poszukaj z benzyniaczków 2.8 V6... bardzo udana jednostka, lub 2.5 TDI 1.8T to fajna jednostka do A3, A4... W takiej dużej budzie jak A6 trzeba to kręcić aby jakoś jechać. |
Autor: | Lightmen [ 21.lis.2006 11:09:31 ] |
Tytuł: | |
pytanie pomocnicze.....duza jest roznica w spalaniu miedzy V6 a 1.8T ![]() |
Autor: | Lukasik [ 21.lis.2006 11:43:19 ] |
Tytuł: | |
bezduszny napisał(a): 1.8T to fajna jednostka do A3, A4... W takiej dużej budzie jak A6 trzeba to kręcić aby jakoś jechać.
no chyba nie do końca masz racje. przy tym silniku masz przecież turbosprężarkę, to nie wolnossak, ciągnie ładnie od dołu, max moment osiaga juz od 2000obr. 2,8 5V w granicach 3000. 1.8turbo 180KM+ moim zdaniem bedzie rownie żwawy jak 2.8 jak nie żwawszy. |
Autor: | bezduszny [ 21.lis.2006 11:46:57 ] |
Tytuł: | |
Miałem ten silnik w O1RS poprawiony na 220KM... Do 2500 ogrotów jak normalny 1.8.... potem turbo daje ciśnienie i zaczyna się zabawa. Ten sam silnik w SuperB jest montowany... i ma 150KM. Jak nie masz powyżej 2500 obrotów to nie masz jazdy... A6 nie jest małym samochdem i nie jest lekka. Silnik da radę... ale jak się będzie go kręciło. |
Autor: | Lukasik [ 21.lis.2006 12:13:33 ] |
Tytuł: | |
bezduszny napisał(a): Miałem ten silnik w O1RS poprawiony na 220KM...
Do 2500 ogrotów jak normalny 1.8.... potem turbo daje ciśnienie i zaczyna się zabawa. Ten sam silnik w SuperB jest montowany... i ma 150KM. Jak nie masz powyżej 2500 obrotów to nie masz jazdy... A6 nie jest małym samochdem i nie jest lekka. Silnik da radę... ale jak się będzie go kręciło. ty chyba miales k04, wiec pozniej ladowala. Znajomy ma A4q przechipowaną z 150 na 180KM z k03. Odejscie ma z miejsca juz wlasnie łapie cug od 2krpm. nie upieram sie mocno przy tym 1.8t. Wybor bardziej zalezy od stylu jazdy. V6 są spokojne, basrdziej "dostojne", 1.8t to taki mały szatanik. JA osobiscie brałbym z suszarą. P.S. 1.8t nie nadaje sie do gazowania. takze jesli masz to na uwadze to v6. |
Autor: | bezduszny [ 21.lis.2006 12:20:55 ] |
Tytuł: | |
Ale superB ma 150KM i K03.... Te silniki to nie są dizle, które łapia moment już od około 1700 obr. a turbina daje od samego dołu. Nie ważne jakie turbo wsadzisz... K03, K03s K04...ono musi mieć odpowiednie obroty silnika aby wadać cisnienie. Do takich samochodów jak A6 lepiej pasuje V6 |
Autor: | Lightmen [ 21.lis.2006 13:07:36 ] |
Tytuł: | |
moze wezmiemy pod uwage parametry takie jak masa i spalanie, naped......w koncu nie kupuje auta na scigawki i takie tam zylowanie....lubie szybka jazde ale bez przesady nie chce sie scigac od swiatel do swiatel.....kultura pracy, ergonomia spalania, zuzycia czesci, myslalem ze 1.8T jest bardziej ekonomiczny niz V6 ale z kolei mam ogolne mniemanie ze V-ka jest lepsza do Q.....prosze o kontynuowanie dyskusji ![]() |
Autor: | talib1990 [ 21.lis.2006 14:26:25 ] |
Tytuł: | |
bierz V6...jak wrócisz do polski możesz wsadzić gaz..a najlepiej..przejedź się..i sam oceń..każdy ma inne odczucia z jazdy i wymagania od samochodu ![]() |
Autor: | bezduszny [ 21.lis.2006 15:22:30 ] |
Tytuł: | |
Lightmen napisał(a): moze wezmiemy pod uwage parametry takie jak masa i spalanie, naped......w koncu nie kupuje auta na scigawki i takie tam zylowanie....lubie szybka jazde ale bez przesady nie chce sie scigac od swiatel do swiatel.....kultura pracy, ergonomia spalania, zuzycia czesci, myslalem ze 1.8T jest bardziej ekonomiczny niz V6 ale z kolei mam ogolne mniemanie ze V-ka jest lepsza do Q.....prosze o kontynuowanie dyskusji
![]() Teoretycznie jest bardziej ekonomiczny.... ale jak zrobisz mu troche modów, podniesiesz moc i takie tam (turbo K04, FMIC, soft). Nie zmienia to faktu, że aby się rozpędzic trzeba docisnąć... a masa robi swoje. Jak już kupować to A6q 2.8 V6 z beznyniaczków.... No i zawsze bez problemu wstawisz gaz do niego. Do silników TURBO jest problem z instalacjami... i nie wierz w to, że ktoś wstawił tanią instalację i jest wszystko OK. |
Autor: | Lightmen [ 28.lis.2006 22:27:28 ] |
Tytuł: | |
chlopaki czy 1.8 TQ jest silnikiem bardziej awaryjnym od V-ki czy sa to silniki jakies specjalnej troski......warunki eksploatacji .....ma ktos pojecie o takim silniku czy przebieg 200.000 km to duzo......w sobote jade obejzec i byc moze kupic ta wlasnie bestie..(srodek mnie sie spodobal)....jakies komentarze ![]() http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... otohosting |
Autor: | quattro PETE [ 28.lis.2006 23:48:50 ] |
Tytuł: | |
Trzeba się obchodzić jak z każdym innym silnikiem turbo - nie pałować na zimnym, nie wyłączać od razu po ostrej jeździe, stosować dobry olej i często wymieniać. Jeśli poprzedni właściciel(e) tego nie przestrzegał, to nowy właściciel może mieć problemy.... |
Autor: | bezduszny [ 29.lis.2006 09:51:59 ] |
Tytuł: | |
Jak chcesz do nie założyć LPG to zajedziesz go... Miałem taki w RS'ce i prawdę powiedziawszy... nie znam lepszego silnika na rynku wśród czterocylindrowców. Dbać o niego jak pisał PETE i będziesz bardzo zadowolony. Silnik bardzo podatny na mody podnoszące moc. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |