.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Grubosc lakieru -wie ktos? https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=50360 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kompres [ 24.lis.2006 18:16:07 ] |
Tytuł: | Grubosc lakieru -wie ktos? |
Na poczatku witam wszystkich forumowiczow-to moj pierwszy temat na forum AUDI. Mam na oku fajne,dosc bogato wyposazone i teoretycznie w miare pewne audi A4 1.9 tdi 110km avant 98r ,posiada ksiazke serwisowa. Glownie chcialbym spytac jaka powinna byc grubosc lakieru na takim autku? Chetnie przeczytam wszelkie porady (na co zwrocic uwage) przy kupnie akurat tego samochodu. Z gory DZIEKUJE. |
Autor: | LykaN [ 24.lis.2006 18:56:23 ] |
Tytuł: | |
Po pierwsze masz link: http://www.autotech.rybnik.pl/index.php ... da_05.html, po2 wpisz sobie 'grubosc lakieru" w google.pl po3 weź ze sobą lakiernika jak idziesz po autko, dobry lakiernik zauwazy co było malowane. po4 a przywitałes sie w NEWBIE juz? a po 5..witam |
Autor: | kompres [ 24.lis.2006 19:28:09 ] |
Tytuł: | |
He he... mam wrazenie, ze kolega ma mnie za czubka troche tak? albo to taka fala na forum tak? - ZART. Tak powaznie ; 1- pod adresem podanej strony nie znalazlem grubosci lakieru a4. 2- wpisywalem w google na rozne sposoby no i efekt jest taki,ze zostalem zawalony ofertami miernikow do lakieru. 3-tak sklada ,ze lakiernikiem to ja jestem, choc dla pewnosci pojechalem z bardziej doswiadczonym kolega. Moze inaczej- na nasze oko auto nie malowane,rowne szczeliny,rysy pod klamkami, w stycznych spoinach brud-mułek, jednolita struktura powirzchni-zadne lusterko. Po pomiarze- jedne drzwi raczej malowane choc ich nie podejrzewalismy bo mialy punktowe wgniecenie i ryse na malowanej listwie,a jednak wynik 200 pare mikronow,widzocznie musialy byc lak. dawniej przez jakies rysy lub cos podobnego. Pytam dlatego ,ze wiekszosc nielakier. aut w oryginale wynosi 90-120 mikr. ,a ta a4 miala od 100-150 mikr. wiec dziwna grubosc troche grubo jak na oryginal, a stanowczo za cienko jak na dwie warstwy. Wiec ponownie zapytam jaka powinna byc grubosc oryginal. lakieru w takich audikach? |
Autor: | kompres [ 25.lis.2006 11:37:12 ] |
Tytuł: | |
Moze jednak mierzyl ktos swoja a4 i zechce sien podzielic jaka srednia grubosci lakieru uzyskal? ,rzecz jasna- lakier oryginal hehe. |
Autor: | ADAM 12 [ 25.lis.2006 11:43:57 ] |
Tytuł: | |
A prałeś pod uwagę powierzchnię ocynku?? |
Autor: | kompres [ 25.lis.2006 12:13:57 ] |
Tytuł: | |
Dzieki za szczere checi ale powierzchnia ocynku jest odbierana przez miernik jako metal i wlasnie do jego powierzchni jest mierzona grubosc lakieru lub szpachli Powtorze jeszcze raz (poprosze) jezeli ktos z Was ma mozliwosc niech zmierzy swoje autko najlepiej a4, a jeszcze lepiej w podobnym roczniku i podzieli sie ze nami wynikiem jaki uzyskal. No to kto pierwszy ??????????????? |
Autor: | LykaN [ 25.lis.2006 17:10:19 ] |
Tytuł: | |
PO 1 kolega nie ma cie za czubka. Po 2 skoro jestes lakiernikiem to powinienes wiedziec gdzie zapytac? Po3 z pytaniem JAKA GRUBOSC NA AUDi to moze do ASO przedzwon? Albo idx na lakiernie w ASO i zapytaj kogos. I skoro DWÓCH doświadczonych lakierników twierdzi, że lakier OK to w czym problem? Nie ma chyba co szukac dziury w całym, skoro jest OK. Po 3. Koledze sie chyba nei chce szukac w google.pl.... oto 11 wynik na pierwszej stronie wyszukiwania "grubosc lakieru": http://www.motofakty.pl/artykul/wiedzie ... aucie.html jest tam napisane srednia grubość. A AUDI...sądze ze europjeskie samochody, czy to Audi czy BMW czy Peugeot, podobne wartosci będa miały. Zawse istenieje jakis odskok od ksiażkowej wartosci. Wyciagnij srednią i tego się trzymaj. Pozdrawiam. |
Autor: | yooo25 [ 26.lis.2006 09:44:50 ] |
Tytuł: | |
jestes lakiernikiem i jeśli dobrym to sam zauważysz co było malowane co nie. A tak prawda prawda jesli podoba Ci sie jakies auto wydaje Ci sie że jest OK i np miało pomalowane drzwi to co juz rezygnujesz nie wierzysz w dobra prace innych lakierników |
Autor: | hans [ 26.lis.2006 10:49:04 ] |
Tytuł: | |
zamiast skupiac sie na grubosci lakieru , spradzilbys czy auto ma prosta podloge i nieklepane podluznice i wez ze soba kolege blacharza bo konstrukcja ktora daje bezpiecenstwo i solidnosc auta to nie lakier a blacha. dalej, skupm sie na silniku i osprzecie bo to tez tanie nie jest jak silnik byl zajezdzony przez jakiegos chama |
Autor: | dendrytus [ 26.lis.2006 15:52:34 ] |
Tytuł: | |
zakup http://www.allegro.pl/item145068383_mie ... al_fe.html i zmierz w różnych miejscach |
Autor: | kOZ@ [ 05.gru.2006 00:00:29 ] |
Tytuł: | |
Daj sobie na luz, blacharze mieszają opiłki metalu ze szpachlą i twoje mierzenie na nic się nie zda. |
Autor: | LykaN [ 05.gru.2006 15:59:03 ] |
Tytuł: | |
kOZ@ napisał(a): Daj sobie na luz, blacharze mieszają opiłki metalu ze szpachlą i twoje mierzenie na nic się nie zda.
Blacharze nic nie mieszają Jest szpachla firmy CarSystem "ALU" Jest srebrna (kolor) z opiłkami aluminium dodanymi w procesie produkcji. Tak samo jak szpachla z włóknem szklanym na zardzewiane maluchy:-) |
Autor: | kOZ@ [ 05.gru.2006 16:05:24 ] |
Tytuł: | |
LykaN napisał(a): Blacharze nic nie mieszają Jest szpachla firmy CarSystem "ALU" Jest srebrna (kolor) z opiłkami aluminium dodanymi w procesie produkcji. Tak samo jak szpachla z włóknem szklanym na zardzewiane maluchy:-) Akurat aluminium a tym bardziej włókno szklane nie reaguje na magnes więc zły przykład podałeś. |
Autor: | Tofik20 [ 05.gru.2006 19:58:17 ] |
Tytuł: | |
Moze cos niepokolei mam we łbie ale kupujac auta nie sprawdzalismy z ojczulkiem ktory element moze byl malowany i czy ew. ma gdziesz troche szpachlu. Wazniejszy jest chyba stan techniczny i czy ewentualne malowania byly po parkingowej obcierce czy dachowaniu |
Autor: | LykaN [ 05.gru.2006 21:26:09 ] |
Tytuł: | |
kOZ@ ja aukrat nie miałem zamiaru nic przykładowac, tylko powiedziec ze nie spotkałem sie z mieszaniem blacharzy opiłków ze szpachlą:) A wiadomo ze kitu sie zaden magnes nie chwyci. |
Autor: | kOZ@ [ 07.gru.2006 00:31:09 ] |
Tytuł: | |
Tofik20 napisał(a): Moze cos niepokolei mam we łbie ale kupujac auta nie sprawdzalismy z ojczulkiem ktory element moze byl malowany i czy ew. ma gdziesz troche szpachlu. Wazniejszy jest chyba stan techniczny i czy ewentualne malowania byly po parkingowej obcierce czy dachowaniu
To że nie sprawdzaliście nie znaczy że masz coś z głową tylko że nie sprawdziłeś auta od A do Z |
Autor: | KRISOO [ 17.gru.2006 13:58:26 ] |
Tytuł: | |
Obserwuje Waszą dyskusję i dodam od siebie parę groszy. Po co dokładnie znać grubość lakieru (z dokładnością do jednek jednostki). Wystraczy porównać wartość na każdym z elementów (powinna być podobna) najlepiej porównac symetrycznie. Poza tym jak auto było klepane prawie zawsze pod światło lub pod odpowiednim kątem widać rożnice w powierzchni powłoki, lub charakterystyczne strupki - niedocierki. Sprawdzając poszczególne elementy przyrządem do badania grubości lakieru trzeba dokładnie sprawdzić centymetr po centymetrze np. słupki - tam gdzie były spawane to wartość jest zdecydowanie większa. Poza tym dopasowanie elementów- szpary miedzy nimi po obu stronach auta, maska, odcięcie malowania na blachach - nigdy nie jest tak, że lakiernik nie pozostawi przypadkowo po sobie jakichś śladów- zawsze go coś zdradzi. Dodatkowo wnętrze kolor plastików na kierownicy, airbagach. Fakt że lakiernicy sa już perfekcjonalistami, ale niestety nie usykają 100% jakości jak w nowym, niebitym aucie. Przy odrobinie cierpliwości i wnikliwości przy oglądaniu auta zawsze coś się znajdzie. |
Autor: | Baskecior [ 17.gru.2006 14:38:55 ] |
Tytuł: | Re: Grubosc lakieru -wie ktos? |
kompres napisał(a): Mam na oku fajne,dosc bogato wyposazone i teoretycznie w miare pewne audi A4 1.9 tdi 110km avant 98r ,posiada ksiazke serwisowa.
Chetnie przeczytam wszelkie porady (na co zwrocic uwage) przy kupnie akurat tego samochodu. Z gory DZIEKUJE. Wpisz w wyszukiwarce forum hasło : AFN Dzięki temu dowiesz się dużo o silniku, przy zakupie należy zdiagnozować autko VAG`iem/VAS`em lub kombinacją laptopka+ interfejs diagnostyczny+VAG-COM (Ross-Tech). Do analizy bloki: -013 -011 -008 -003 Opisy bloków oraz ich analizę również znajdziesz na forum. Napisaliśmy o tym setki postów. Do do oględzin - przede wszystkim wjedź na kanał i obejrzyj dokładnie spód auta, sprawdź podłogę, podłużnice. Obejrzyj dokładnie silnik i skrzynię biegów - duże wycieki powinny Cię zaniepokoić. Jesli silnik umyty - to niedobrze , lepiej oglądać brudny motor, przynajmniej widać ew. wycieki. W środku powinna być cisza (nie dotyczy to skrzypiącej tylnej rolety w bagażniku - standart w B5 avant). Sprawdź wiarygodność wpisów w książce serwisowej, to podstawa powodzenia PS: lakiernikiem nie jestem, ale koledzy dobrze radzą ... nie ma aut prawie 10-letnich czystych i nie bitych czy odrapanych - dziewiczych. [/url] |
Autor: | LykaN [ 17.gru.2006 15:23:13 ] |
Tytuł: | |
Jedna dobra rada - zdjac uszczelki otworu drzwiowego. Czy nie ma odciecia lakieru, zgrzewów, syfu. Leniwy lakiernik oklepi otwór na rancie, dobry lakiernik oklei wewnatrz tak zeby nie było widac odciecia na rancie. Kazdy rant sprawdzic czy ne ma na wewnetrznej stronie odciecia lakieru, takiej chropowatowej linii. Jakby co to pytac jak mozna oszukac oko szarego człowieka pzdr |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |