.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.gru.2024 03:17:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 1.8 TQ vs. V6 2.4Q.......
PostNapisane: 08.lis.2006 22:52:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2003 02:21:39
Posty: 405
Lokalizacja: Brighton UK
ktory z silnkow jest lepszy do audi A6 2002 rok......1.8T z napedem Q czy V6 2.4 rowniez z napedem Q...spalanie srednie, awaryjnosc, potrzebne mi info w zwiazku z tymi ogloszeniami
pierwsze
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... %3AIT&rd=1



drugie
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... &rd=1&rd=1

dzieki :peace:

_________________
4F 2007 2.0TDI
S-Line
7 gear


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2006 23:28:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Jak to ma być z Q, to ja bym szukał przynajmniej silnika 3.0.

Pomiędzy 1.8T a 2.4, ciężko powiedzieć. Oba bedą troche przymulaste przy tej masie. 1.8T można zaczipować to przynajmniej powyżej 3k rpm będzie nieźle śmigał, ale w dolnym zakresie dalej będzie niemrawy. A w ogóle to kierownica nie z tej strony... :diabel:

Pozdr.
Pete

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 09:04:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Ja bym łyknął V6.Lepsza kultora pracy i silniczek też mocniejszy.
A zacipowanie 1.8T w UK to będzie trochę drogie i trudne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 09:14:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2006 14:29:21
Posty: 519
Lokalizacja: Dallas TX
Auto: 1995 audi 80 cabrio
Jak nie 1.8T to 2,8 30v. 2,4 jest przy 2,8 30v taki, jak 2,6 przy 2,8 tym starym.Podobne spalanie a kop wiele większy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 17:50:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 12:06:01
Posty: 778
Lokalizacja: Gdynia
Pomijając wszystko inne, to ten drugi (1.8T) jest o wiele ładniejszy (wnętrze). Oprócz tego zwróć uwagę, na to jakim językiem jest napisany opis tego pierwszego (2.4) - "...Air condition blows cold and funktions correctly.The car drives very well I happy to sell this car whith no faults...."
Jakieś Pakistany,Araby albo f.... knows who, go sprzedają, a z takimi bym uważał.
Just my 2 cents.
M

_________________
Skoda Rapid TDI (2015-)
Skoda Fabia II TDI 2009 r. (2009-2015)
Rover 75 CDT 2000 r. (2008 - 2009)
Audi A4 1.6 (ADP) 1995 r. (2004 - 2007)
Audi 80 B3 1.8 (PM) 1990 r. (1999-2004)
Audi 80 B2 GTE (MU) przejściowka 1985 r. (1996-1999)
Audi 80 B2 GTE (DZ) 1983 r. (1992-1996)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 17:56:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Cytuj:
Jak nie 1.8T to 2,8 30v.

W 2002 jeszcze montowali 2.8 V6 do A6?

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 17:58:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
quattro PETE napisał(a):
Cytuj:
Jak nie 1.8T to 2,8 30v.

W 2002 jeszcze montowali 2.8 V6 do A6?

ostatnie wyszły w styczniu 2002 (wg. etki)

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 23:30:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Ani jeden ani drugi...

Poszukaj z benzyniaczków 2.8 V6... bardzo udana jednostka, lub 2.5 TDI

1.8T to fajna jednostka do A3, A4... W takiej dużej budzie jak A6 trzeba to kręcić aby jakoś jechać.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2006 11:09:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2003 02:21:39
Posty: 405
Lokalizacja: Brighton UK
pytanie pomocnicze.....duza jest roznica w spalaniu miedzy V6 a 1.8T :peace:

_________________
4F 2007 2.0TDI
S-Line
7 gear


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2006 11:43:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
bezduszny napisał(a):
1.8T to fajna jednostka do A3, A4... W takiej dużej budzie jak A6 trzeba to kręcić aby jakoś jechać.


no chyba nie do końca masz racje. przy tym silniku masz przecież turbosprężarkę, to nie wolnossak, ciągnie ładnie od dołu, max moment osiaga juz od 2000obr. 2,8 5V w granicach 3000. 1.8turbo 180KM+ moim zdaniem bedzie rownie żwawy jak 2.8 jak nie żwawszy.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2006 11:46:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Miałem ten silnik w O1RS poprawiony na 220KM...

Do 2500 ogrotów jak normalny 1.8.... potem turbo daje ciśnienie i zaczyna się zabawa.

Ten sam silnik w SuperB jest montowany... i ma 150KM. Jak nie masz powyżej 2500 obrotów to nie masz jazdy...

A6 nie jest małym samochdem i nie jest lekka. Silnik da radę... ale jak się będzie go kręciło.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2006 12:13:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
bezduszny napisał(a):
Miałem ten silnik w O1RS poprawiony na 220KM...

Do 2500 ogrotów jak normalny 1.8.... potem turbo daje ciśnienie i zaczyna się zabawa.

Ten sam silnik w SuperB jest montowany... i ma 150KM. Jak nie masz powyżej 2500 obrotów to nie masz jazdy...

A6 nie jest małym samochdem i nie jest lekka. Silnik da radę... ale jak się będzie go kręciło.


ty chyba miales k04, wiec pozniej ladowala. Znajomy ma A4q przechipowaną z 150 na 180KM z k03. Odejscie ma z miejsca juz wlasnie łapie cug od 2krpm.

nie upieram sie mocno przy tym 1.8t. Wybor bardziej zalezy od stylu jazdy. V6 są spokojne, basrdziej "dostojne", 1.8t to taki mały szatanik. JA osobiscie brałbym z suszarą.

P.S. 1.8t nie nadaje sie do gazowania. takze jesli masz to na uwadze to v6.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2006 12:20:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Ale superB ma 150KM i K03....

Te silniki to nie są dizle, które łapia moment już od około 1700 obr. a turbina daje od samego dołu.

Nie ważne jakie turbo wsadzisz... K03, K03s K04...ono musi mieć odpowiednie obroty silnika aby wadać cisnienie.

Do takich samochodów jak A6 lepiej pasuje V6

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2006 13:07:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2003 02:21:39
Posty: 405
Lokalizacja: Brighton UK
moze wezmiemy pod uwage parametry takie jak masa i spalanie, naped......w koncu nie kupuje auta na scigawki i takie tam zylowanie....lubie szybka jazde ale bez przesady nie chce sie scigac od swiatel do swiatel.....kultura pracy, ergonomia spalania, zuzycia czesci, myslalem ze 1.8T jest bardziej ekonomiczny niz V6 ale z kolei mam ogolne mniemanie ze V-ka jest lepsza do Q.....prosze o kontynuowanie dyskusji :peace:

_________________
4F 2007 2.0TDI
S-Line
7 gear


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2006 14:26:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.maja.2006 08:27:56
Posty: 235
Lokalizacja: Sosnowiec
bierz V6...jak wrócisz do polski możesz wsadzić gaz..a najlepiej..przejedź się..i sam oceń..każdy ma inne odczucia z jazdy i wymagania od samochodu :)

_________________
" no bass, no fun " :)
lepsze niż gogle http://www.audiklub.org/phpBB2/search.php :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2006 15:22:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Lightmen napisał(a):
moze wezmiemy pod uwage parametry takie jak masa i spalanie, naped......w koncu nie kupuje auta na scigawki i takie tam zylowanie....lubie szybka jazde ale bez przesady nie chce sie scigac od swiatel do swiatel.....kultura pracy, ergonomia spalania, zuzycia czesci, myslalem ze 1.8T jest bardziej ekonomiczny niz V6 ale z kolei mam ogolne mniemanie ze V-ka jest lepsza do Q.....prosze o kontynuowanie dyskusji :peace:


Teoretycznie jest bardziej ekonomiczny.... ale jak zrobisz mu troche modów, podniesiesz moc i takie tam (turbo K04, FMIC, soft). Nie zmienia to faktu, że aby się rozpędzic trzeba docisnąć... a masa robi swoje.

Jak już kupować to A6q 2.8 V6 z beznyniaczków.... No i zawsze bez problemu wstawisz gaz do niego.

Do silników TURBO jest problem z instalacjami... i nie wierz w to, że ktoś wstawił tanią instalację i jest wszystko OK.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2006 22:27:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2003 02:21:39
Posty: 405
Lokalizacja: Brighton UK
chlopaki czy 1.8 TQ jest silnikiem bardziej awaryjnym od V-ki czy sa to silniki jakies specjalnej troski......warunki eksploatacji .....ma ktos pojecie o takim silniku czy przebieg 200.000 km to duzo......w sobote jade obejzec i byc moze kupic ta wlasnie bestie..(srodek mnie sie spodobal)....jakies komentarze :?:

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... otohosting

_________________
4F 2007 2.0TDI
S-Line
7 gear


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2006 23:48:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Trzeba się obchodzić jak z każdym innym silnikiem turbo - nie pałować na zimnym, nie wyłączać od razu po ostrej jeździe, stosować dobry olej i często wymieniać. Jeśli poprzedni właściciel(e) tego nie przestrzegał, to nowy właściciel może mieć problemy....

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2006 09:51:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Jak chcesz do nie założyć LPG to zajedziesz go...

Miałem taki w RS'ce i prawdę powiedziawszy... nie znam lepszego silnika na rynku wśród czterocylindrowców. Dbać o niego jak pisał PETE i będziesz bardzo zadowolony.

Silnik bardzo podatny na mody podnoszące moc.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: