Piotrek260 napisał(a):
Witam wszystkich. Nosze sie z zamiarem kupna audi s4, silnik biturbo 2,7 rocznik 1999- 2001. W zwiazku z tym oczywiscie mam sporo pytan
bede wdzieczny za wszelka pomoc
1) czy drogie sa czesci do tego silnika i czy sa dostepne w sklepach czy tylko w serwisie?
2) jak sprawdzic turbo sprezarki?
3) czy naped quattro jest awaryjny?
4) do jakiego przebiegu mozna go kupic, aby jeszcze nim pojezdzic?
5) czy sprzeglo jest wytrzymale i ile kosztuje tarcza sprzeglowa?
No i to by bylo na tyle z pytaniami. dzieki z gory za kazda odpowiedz.
Pozdrawiam. Piotrek.
ad1. nie jest az tak zle bo czesc rzeczy pasuje od 2.8 30V , poza tym to zwykle A4 takze nic bardzo dziwnego wiec i w sklepach czesci sporo.
ad2. przede wszystkim sprawdz czy nie puszcza niebieskich bakow przy ostrym dodaniu gazu , druga sprawa to po zdieciu rury wylotowej z czesci zimniej mozna dostac sie do oski i wtedy sprawdzic luzy i ilosc oleju w dolocie. jezeli sa luzy wzdluzne to minimalnie moze byc ale jezeli boczne to turbo juz sie konczy. niemniej jednak regeneracja turbin to koszt od 2000 do 3000 tys wiec jeszcze nie tak zle ale jak wiesz ze trzeba to zrobic przed zakupem to wtedy jest o co sie targowac
ad3. quattro sie nie sypie bo te skrzynie i caly naped wytrzymuja nawet 3krotne zwiekszenie mocy
ad4. przebieg nie gra roli bo mozna zrobic 500 tys w 3 lata a mozna zrobic 50 tys w 5 lat i auto bedzie wygladalo tak samo. wszystko zalezy od tego jak kto dbal o auto takze nie przywiazuj wagi do licznika a do wszystkiego poza nim co wskazuje na stan auta
ad5. sprzeglo jest wytrzymale o ile nie jezdzi sie na polsprzegle. a tarcza docisk i lozysko jest takie samo jak w wiekszosci A4 tyle ze docisk jest mocniejszy takze mozna kupic komplet za 1000 pln a mozesz wydac duzo wiecej a jak umiesz jezdzic to na tym za 1000 pln tez bedziesz normalnie jedzil. oczywiscie jezeli nie bedziesz znaczaco grzebal przy silniku w celu przyrostu mocy . wtedy trzeba sie rozejzec za czyms dedykowanym pod konkretne przyrosty mocy