.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
quattro kontra ośka - obiektywnie jakie są różnice https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=52099 |
Strona 1 z 6 |
Autor: | CZARNYOLO [ 28.gru.2006 20:48:53 ] |
Tytuł: | quattro kontra ośka - obiektywnie jakie są różnice |
Witam. Zastanawiam się nad zmianą autka, chcę się pozbyś swojej A6/4B i myślę o czymś tańszym. Po tym jak co niektórzy się szczycą że mają 4x4 i opisują jaka to rewelacja zastanawiam się nad A4 avant quattro jakieś 98r w dieselku. Nie miałem jeszcze przyjemności jeżdzić quattro. W związku z powyższym może ktoś mi powiem tak na chłopski rozum, jaka jest odczuwalna różnica między quattro a ośką? Za wszelkie sugestie z góry dziękuję. ![]() |
Autor: | ozzy [ 28.gru.2006 21:32:43 ] |
Tytuł: | Re: quattro kontra ośka - obiektywnie jakie są różnice |
CZARNYOLO napisał(a): W związku z powyższym może ktoś mi powiem tak na chłopski rozum, jaka jest odczuwalna różnica między quattro a ośką?
Na chłopski rozum ?? Na chłopski rozum po naradzie z radiem maryja wyglada to tak ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | RESO [ 28.gru.2006 21:38:50 ] |
Tytuł: | |
Ja właśnie wróciłem do domu po miejskim drifcie(bo własnei zima zaskoczyłą drogowców ![]() ![]() |
Autor: | rafala6 [ 28.gru.2006 21:43:34 ] |
Tytuł: | |
To tak samo jak klima latem tak quattro w zime.Tak na chłopski rozum ![]() |
Autor: | bubu05 [ 28.gru.2006 23:06:14 ] |
Tytuł: | |
glupie pytanie ![]() ![]() |
Autor: | bezduszny [ 28.gru.2006 23:10:25 ] |
Tytuł: | Re: quattro kontra ośka - obiektywnie jakie są różnice |
CZARNYOLO napisał(a): W związku z powyższym może ktoś mi powiem tak na chłopski rozum, jaka jest odczuwalna różnica między quattro a ośką?
Mały test. Skoda O1 kombi 4x4 (Haldex) na letnich oponach poprzedniej zymy zajechała pod górke o wieeeele dalej niż Skoda O1 z dobrymi zimówkami ale FWD. ![]() |
Autor: | Baskecior [ 29.gru.2006 00:10:20 ] |
Tytuł: | |
Jedna rzecz która naprawdę przekonała mnie do kłatro: koniec z boksowaniem kołami przy starcie ze skrzyżowania, albowiem po co komu duży moment skoro cała para idzie w dym ![]() |
Autor: | rodzynek [ 29.gru.2006 00:19:36 ] |
Tytuł: | |
Własnie wróciłem z pracy - 35 km, sypiący śnieg i ok. 4 cm leżacego na drodze. I letnie opony. I kurna, dobrze że diesel dopasował mi się do skrzyni quattro (a miałem pierwotnie wsadzać ośkę). Dodam jeszcze, że to moje pierwsze quattro (i pech, że w takiech dziwnej konfiguracji silnikowej ![]() ![]() ![]() |
Autor: | jmm [ 29.gru.2006 00:26:54 ] |
Tytuł: | |
Gdzie wy macie tyle sniegu ![]() ![]() |
Autor: | rodzynek [ 29.gru.2006 00:34:34 ] |
Tytuł: | |
jmm napisał(a): Gdzie wy macie tyle sniegu
![]() ![]() i ciągle sypie a jutro mam wolne ![]() |
Autor: | Baskecior [ 29.gru.2006 00:55:49 ] |
Tytuł: | |
U nas napadało 3 milimetry ... ![]() ![]() |
Autor: | piotr [ 29.gru.2006 02:05:46 ] |
Tytuł: | |
Kiedyś po bardzo długim biciu piany został postawiony wniosek że w sumie to nie ma żadnej..... to był pamietny watek ![]() Ale jak byś chciał to jednak sprawdzic na własnej skórze to umów sie z koms z okolicy kto nie ma upośledzonego auta i niech cie przewiezie na śniegu/lodzie, to wtedy zobaczysz. A najlepiej da na chwile na parkingu auto do ręki.... dzięki takiemu postawieniu rzeczy już paru moich znajomych przy zmianie auta nie patrzyła tylko na kolor i silnik ![]() ![]() A "na chłopski rozum" to auto trzyma sie ileś tam razy lepiej i nie mieli jak startujesz bez względu na to co ma pod kołami, inaczej poślizgi robi. Tylko pamietaj że hamuje podobnie jak ośka. |
Autor: | sebolec [ 29.gru.2006 07:22:40 ] |
Tytuł: | |
piotr napisał(a): Tylko pamietaj że hamuje podobnie jak ośka.
A nawet ciut gorzej z uwagi na większą masę q. |
Autor: | Dred [ 29.gru.2006 18:02:25 ] |
Tytuł: | |
różni się bezpieczeństwem biernym ![]() klasyczny lewoskręt przy mokrej nawierzchni żadne ESP ASR tudzież inne systemy nie zastąpią Ci Q dajesz w palnik i odjeżdżasz , czy masz diesla z potężnym momentem obrotowym czy benzynę z troszkę mniejszym ruszasz szybko sprawnie i bez buksowania , a nie zastanawiasz się czy zdążysz czy nie przed nadjeżdżającym autem. mniejsze zużycie opon WIĘKSZA frajda z jazdy większy margines bezpieczeństwa na drodze. |
Autor: | Buba [ 29.gru.2006 18:30:18 ] |
Tytuł: | |
troche dla smiechu, moze cos Ci da ![]() quattro na śniegu |
Autor: | adik [ 29.gru.2006 18:38:25 ] |
Tytuł: | |
wszystko co madre juz zostalo napisane u mnie w podpisie widac ze dokonalem zamiany ktorej sobie nie podaruje do momentu zakupu kolejnego autka a ono juz bez wapienia bedzie mialo ten rzekomo niepotrzebny w codziennej jezdzie ![]() ![]() |
Autor: | piotr [ 29.gru.2006 23:12:00 ] |
Tytuł: | |
Dred napisał(a): różni się bezpieczeństwem biernym
![]() czemu biernym? chyba ma wpływ na bezpieczeństwo czynne ![]() ![]() |
Autor: | Sopelek [ 30.gru.2006 00:25:59 ] |
Tytuł: | |
Teraz jeżdże swoim pierwszym w życiu quattro i powiem szczerze że kazdemu kupującemu auto podpowiadam żeby brał czteropęd ![]() ![]() Polecam bo naprawde chyba każdy kto posmakuje czterech łap juz nie wraca do dwóch ;p;p |
Autor: | scob [ 30.gru.2006 01:31:12 ] |
Tytuł: | |
:czarnyolo niech da ci do myslenia lektura forum: 1: posiadacze quattro czekają na zimę, kiedy innych ona drażni 2: kto raz miał quattro, ten już do przednionapędówki nie wróci nigdy... a jak to jest? to tak jakbys spytal jak to sie bzykać z babką, jak to jest pić dobre wino, jak to jest wychowywac swojego dzieciaka... mozna latami opowiadać, ale póki sam nie doświadczysz - nie będziesz wiedział o co chodzi. a obiektywnie: moment obrotowy rozłożony równomiernie na 4 koła = zapas przyczepności w stosunku do ośki, zawsze! pamietaj że ogólna przyczepnosc gumy to wektor skłądający się z wzdłużnej i poprzecznej przyczepności, ergo: w zakręcie też jest lepiej! --- Ileż jeszcze razy powtórzy się na forum taki wątek? |
Autor: | CZARNYOLO [ 30.gru.2006 08:51:24 ] |
Tytuł: | |
No właśnie o to chodzi, że jeszcze nigdy nie miałem możliwości przejażdżki quattro, tzn jeżdziłem taty terrano w zimie i też frajda była niezła, można się było wpakować do lasu, 0,5m śniegu a on jedzie do przodu. Chyba najlepiej podsumował moje pytanie scob. Zadając to pytanie o kilku podstawowych sprawach wiedziałem typu poślizgi, trzymanie sie drogi itd ale chodziło mi czy w trakcie codziennej jazdy (nie poślizgiem na parkingu w zimie) czuć to 4x4. Zima w końcu jest 2-3miesiące i ileż można szaleć na parkingu! Sytuacja mnie zmusiła do zmiany auta na tańsze a jeszcze nie miałem quattro więc myślę, że następne będzie a4 avant quattro 1,9tdi 110km + czips. No chyba, że będę zmuszony kupić busa do firmy i wtedy audi na jakiś czas przejdzie niestety do historii. |
Strona 1 z 6 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |