.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Chcę kupić Audi A6 Avant Quattro. Ale jaki silnik??
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=53867
Strona 1 z 1

Autor:  Kraja74 [ 29.sty.2007 16:01:09 ]
Tytuł:  Chcę kupić Audi A6 Avant Quattro. Ale jaki silnik??

Witam
Od jakiegoś czasu obserwuję forum, gdyż noszę się z zamiarem kupna Audi A6 rocznik 2003 C5 Avant Quattro tiptronic silnik 2,5 TDI (180KM) lub 3.0 V6(220KM).
- Mam pytanie odnośnie silnika 3.0 - jak ten silnik poddaje sie gazowaniu i jakie spalanie ma na benzie i na gazie (na forum nie ma zbyt dużo informacji o tym silniku)?
- Na co zwracać szczególnie uwagę przy zakupie A6 z tego rocznika i z w/w silnikami?
- Prośba o zbiór wad i zalet silnika 2,5TDI 180KM (ile mozna z niego wyciągnąć bez przeginania po virusie lub boxie - i co polecacie, jaki zakład, itp)
- Jakie są koszty utrzymania webasto w A6

Uprzedzając niektórych forumowiczów, forum przejżałem dość dokładnie. :D

Autor:  Simpson [ 29.sty.2007 16:08:49 ]
Tytuł: 

Jeśli chodzi o 2.5TDI 180KM
Wpisz w wyszukiwarce: AKE
poczytaj posty użytkownika:
meszrum , baskecik

Jeden ze znalezionych wątków:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... hlight=ake

Autor:  ld_ven0m [ 02.lut.2007 11:47:24 ]
Tytuł: 

co do 3.0 ASN też troche bylo.poczytaj a jak bedziesz mial jakies jeszcze pytania to sluze pomoca.

Autor:  meszrum [ 02.lut.2007 12:52:48 ]
Tytuł:  Re: Chcę kupić Audi A6 Avant Quattro. Ale jaki silnik??

Kraja74 napisał(a):
- Prośba o zbiór wad i zalet silnika 2,5TDI 180KM (ile mozna z niego wyciągnąć bez przeginania po virusie lub boxie - i co polecacie, jaki zakład, itp)
- Jakie są koszty utrzymania webasto w A6



zasadą jest, że w AKE nie powinno modyfikować się programu.
wynika więcej z tego problemów, aniżeli mocy - problemem jest nm [skrzynia w AKE ma kłopot z nm pow. 400] i turbina [nie lubi zwiękosznej temperatury spalin].
ten silnik jest irracjonalnie drogi w utrzymaniu w założeniu, że chciałbyś go użytkować prawidłowo.
moim zdaniem znacznie lepiej jest kupić 3.0, czy nawet 4.2 - koszty na benzynie wyjdą po 2 latach podobne jak w przypadku prawidłowo eksploatowanego 2.5TDI...

webasto? nic nie kosztuje - spala 0.6l na 1h pracy.
koszt instalacji - nowe ok. 5000 - 7000pln, używane od 800pln.

[+]
a tak w ogóle, to bardziej się opłaca kupić 4.2.
spalanie o 3l większe, a silnik sprawdzony.

Autor:  Blinkey mr2 [ 03.lut.2007 02:03:22 ]
Tytuł: 

@ meszrum

O jakich przebiegach rocznych myślisz wspominając o 2 latach i wyrównaniu kosztów?
Ja akurat też jestem w trakcie poszukiwania takiego auta i szczerze mówiąc nastawiłem się już na 180 KM. Roczny przebieg będzie wynosił około 25 tkm i zakładam, że za 3 lata będę go gonił. O ile w przypadku stylu jazdy mojej żony (a to ona ma w większości tym autem jeździć) cieszę się z tego co słyszałem o spalaniu, to wiem, że jak kupię benzynę to będę słyszał tylko jak wir wiruje w baku. Zwłaszcza jak ja (rzadku bo rzadzko ale...) zasiądę za kierownicę. Ostatnie moje doświadczenie z Dodgem Grand Caravanem pokazało, że w autach z taką pojemnością i taką mocą moje spalanie benzyny na 100 km wynosi średnio 24 litry.
Oczywiście koszty serwisowania to zupełnie inna bajka ale przecież 3,7 czy 4,2 też trzeba serwisować.
A tak wogóle to obejrzałem dzisiaj bardzo ładny egzemplarz a6 i wszystko szlag trafił jak zobaczyłem jakie dokumenty miałbym podpisać przy jego zakupie. Nic nie trzymało się kupy. Za 2 tygodnie chyba sam pojadę do Niemiec poszukać takiego.

Autor:  meszrum [ 03.lut.2007 09:08:27 ]
Tytuł: 

Blinkey mr2 napisał(a):
@ meszrum

O jakich przebiegach rocznych myślisz wspominając o 2 latach i wyrównaniu kosztów?
(...)
Za 2 tygodnie chyba sam pojadę do Niemiec poszukać takiego.


po zakupie AKE/BAU/BDH powinienes bezwglednie wymienić rozrząd [3500pln], olej [300pln z filtrem], filtry [najlepiej Knecht 200pln], olej w skrzyni [nie wiem, jaka to kwota]. reszta czynności będzie kosztować tyle, ile kosztuje w normalnym samochodzie.
do tego zachodzi ryzyko zużytych wałków rozrząduw przeciwnym razie dojdzie kwota rzędu 4000pln.
2.5TDI, a w szczególności pompa VP44, wymaga najlepszego paliwa - z reguły BP Ultimate, gdyż na innym [nawet na Shell'u] szarpie.
to są moje spostrzeżenia po kilku latach uzytkowania 2.5TDI.
minusem jest bez wątpienia długi okres rozgrzewania się silnika - uzyskuje temp. roboczą po ok. 10 km - zatem jeżeli ma służyć do jazdy miejskiej, to będziecie korzystać z ok. 80ps...
spalanie powyżej 13l w AKE Q TIP też będzie codziennością.

wyjazd do D / SUI to jedyna szansa na zakup sprawnego 2.5TDI. to, co jest w pl, wymaga zazwyczaj dużych nakładów finansowych, wiedzy i konsekwencji w doprowadzeniu auta do stanu używalności.

miałem przyjemność posiadać A8 2.8 [2001] - zupełnie inne koszty [niższe], brak turbiny i cisza. koszty po 2 latach były mniejsze, niż w przypadku 2.5TDI.


:517:

Autor:  Kraja74 [ 03.lut.2007 14:18:55 ]
Tytuł: 

Gdy czytam Wasze opinie coraz mniej podoba mi się 2,5 AKE - do tej pory byłem wielkim fanem Diesli (w tym momencie poruszam się już 3 dieslem - Focusem 1,8 TDDI zavirusowanym z 90 na 122 KM - zrobiłem nim już 95000 bez najmniejszych problemów), zawsze uważałem silnik 2,5TDi za ideał - a tu zderzenie z rzeczywistością. Coraz bardziej skłaniam się ku 2,8 lub 3,0 benzyna, ale tu jako laik w gazowaniu mam pytanie:
- słyszałem, że są problemy z zakładaniem instalacji gazowych do niektórych typów silników - czy w przypadku 2,8 lub 3.0 występują takowe??
- Jaki jest koszt założenia instalacji gazowej, dobrej, aby było z instalacją jak najmniej kłopotów??

Autor:  KrzysiekR [ 03.lut.2007 14:54:01 ]
Tytuł: 

Kraja74 napisał(a):
Gdy czytam Wasze opinie coraz mniej podoba mi się 2,5 AKE - do tej pory byłem wielkim fanem Diesli (w tym momencie poruszam się już 3 dieslem - Focusem 1,8 TDDI zavirusowanym z 90 na 122 KM - zrobiłem nim już 95000 bez najmniejszych problemów), zawsze uważałem silnik 2,5TDi za ideał - a tu zderzenie z rzeczywistością. Coraz bardziej skłaniam się ku 2,8 lub 3,0 benzyna, ale tu jako laik w gazowaniu mam pytanie:
- słyszałem, że są problemy z zakładaniem instalacji gazowych do niektórych typów silników - czy w przypadku 2,8 lub 3.0 występują takowe??
- Jaki jest koszt założenia instalacji gazowej, dobrej, aby było z instalacją jak najmniej kłopotów??

Z sekwencją nie ma problemu.Problemy były z silnikami 2,6 (plastikowy kolektor ssący)jak ktoś chciał założyc zwykłą instalację.Teraz staniały sekwencje i nie ma problemu z montażem.Cena okoła 3,5tys zł

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/