.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Chcę kupić Audi A6 Avant Quattro. Ale jaki silnik?? https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=53867 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Kraja74 [ 29.sty.2007 16:01:09 ] |
Tytuł: | Chcę kupić Audi A6 Avant Quattro. Ale jaki silnik?? |
Witam Od jakiegoś czasu obserwuję forum, gdyż noszę się z zamiarem kupna Audi A6 rocznik 2003 C5 Avant Quattro tiptronic silnik 2,5 TDI (180KM) lub 3.0 V6(220KM). - Mam pytanie odnośnie silnika 3.0 - jak ten silnik poddaje sie gazowaniu i jakie spalanie ma na benzie i na gazie (na forum nie ma zbyt dużo informacji o tym silniku)? - Na co zwracać szczególnie uwagę przy zakupie A6 z tego rocznika i z w/w silnikami? - Prośba o zbiór wad i zalet silnika 2,5TDI 180KM (ile mozna z niego wyciągnąć bez przeginania po virusie lub boxie - i co polecacie, jaki zakład, itp) - Jakie są koszty utrzymania webasto w A6 Uprzedzając niektórych forumowiczów, forum przejżałem dość dokładnie. |
Autor: | Simpson [ 29.sty.2007 16:08:49 ] |
Tytuł: | |
Jeśli chodzi o 2.5TDI 180KM Wpisz w wyszukiwarce: AKE poczytaj posty użytkownika: meszrum , baskecik Jeden ze znalezionych wątków: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... hlight=ake |
Autor: | ld_ven0m [ 02.lut.2007 11:47:24 ] |
Tytuł: | |
co do 3.0 ASN też troche bylo.poczytaj a jak bedziesz mial jakies jeszcze pytania to sluze pomoca. |
Autor: | meszrum [ 02.lut.2007 12:52:48 ] |
Tytuł: | Re: Chcę kupić Audi A6 Avant Quattro. Ale jaki silnik?? |
Kraja74 napisał(a): - Prośba o zbiór wad i zalet silnika 2,5TDI 180KM (ile mozna z niego wyciągnąć bez przeginania po virusie lub boxie - i co polecacie, jaki zakład, itp)
- Jakie są koszty utrzymania webasto w A6 zasadą jest, że w AKE nie powinno modyfikować się programu. wynika więcej z tego problemów, aniżeli mocy - problemem jest nm [skrzynia w AKE ma kłopot z nm pow. 400] i turbina [nie lubi zwiękosznej temperatury spalin]. ten silnik jest irracjonalnie drogi w utrzymaniu w założeniu, że chciałbyś go użytkować prawidłowo. moim zdaniem znacznie lepiej jest kupić 3.0, czy nawet 4.2 - koszty na benzynie wyjdą po 2 latach podobne jak w przypadku prawidłowo eksploatowanego 2.5TDI... webasto? nic nie kosztuje - spala 0.6l na 1h pracy. koszt instalacji - nowe ok. 5000 - 7000pln, używane od 800pln. [+] a tak w ogóle, to bardziej się opłaca kupić 4.2. spalanie o 3l większe, a silnik sprawdzony. |
Autor: | Blinkey mr2 [ 03.lut.2007 02:03:22 ] |
Tytuł: | |
@ meszrum O jakich przebiegach rocznych myślisz wspominając o 2 latach i wyrównaniu kosztów? Ja akurat też jestem w trakcie poszukiwania takiego auta i szczerze mówiąc nastawiłem się już na 180 KM. Roczny przebieg będzie wynosił około 25 tkm i zakładam, że za 3 lata będę go gonił. O ile w przypadku stylu jazdy mojej żony (a to ona ma w większości tym autem jeździć) cieszę się z tego co słyszałem o spalaniu, to wiem, że jak kupię benzynę to będę słyszał tylko jak wir wiruje w baku. Zwłaszcza jak ja (rzadku bo rzadzko ale...) zasiądę za kierownicę. Ostatnie moje doświadczenie z Dodgem Grand Caravanem pokazało, że w autach z taką pojemnością i taką mocą moje spalanie benzyny na 100 km wynosi średnio 24 litry. Oczywiście koszty serwisowania to zupełnie inna bajka ale przecież 3,7 czy 4,2 też trzeba serwisować. A tak wogóle to obejrzałem dzisiaj bardzo ładny egzemplarz a6 i wszystko szlag trafił jak zobaczyłem jakie dokumenty miałbym podpisać przy jego zakupie. Nic nie trzymało się kupy. Za 2 tygodnie chyba sam pojadę do Niemiec poszukać takiego. |
Autor: | meszrum [ 03.lut.2007 09:08:27 ] |
Tytuł: | |
Blinkey mr2 napisał(a): @ meszrum
O jakich przebiegach rocznych myślisz wspominając o 2 latach i wyrównaniu kosztów? (...) Za 2 tygodnie chyba sam pojadę do Niemiec poszukać takiego. po zakupie AKE/BAU/BDH powinienes bezwglednie wymienić rozrząd [3500pln], olej [300pln z filtrem], filtry [najlepiej Knecht 200pln], olej w skrzyni [nie wiem, jaka to kwota]. reszta czynności będzie kosztować tyle, ile kosztuje w normalnym samochodzie. do tego zachodzi ryzyko zużytych wałków rozrząduw przeciwnym razie dojdzie kwota rzędu 4000pln. 2.5TDI, a w szczególności pompa VP44, wymaga najlepszego paliwa - z reguły BP Ultimate, gdyż na innym [nawet na Shell'u] szarpie. to są moje spostrzeżenia po kilku latach uzytkowania 2.5TDI. minusem jest bez wątpienia długi okres rozgrzewania się silnika - uzyskuje temp. roboczą po ok. 10 km - zatem jeżeli ma służyć do jazdy miejskiej, to będziecie korzystać z ok. 80ps... spalanie powyżej 13l w AKE Q TIP też będzie codziennością. wyjazd do D / SUI to jedyna szansa na zakup sprawnego 2.5TDI. to, co jest w pl, wymaga zazwyczaj dużych nakładów finansowych, wiedzy i konsekwencji w doprowadzeniu auta do stanu używalności. miałem przyjemność posiadać A8 2.8 [2001] - zupełnie inne koszty [niższe], brak turbiny i cisza. koszty po 2 latach były mniejsze, niż w przypadku 2.5TDI. |
Autor: | Kraja74 [ 03.lut.2007 14:18:55 ] |
Tytuł: | |
Gdy czytam Wasze opinie coraz mniej podoba mi się 2,5 AKE - do tej pory byłem wielkim fanem Diesli (w tym momencie poruszam się już 3 dieslem - Focusem 1,8 TDDI zavirusowanym z 90 na 122 KM - zrobiłem nim już 95000 bez najmniejszych problemów), zawsze uważałem silnik 2,5TDi za ideał - a tu zderzenie z rzeczywistością. Coraz bardziej skłaniam się ku 2,8 lub 3,0 benzyna, ale tu jako laik w gazowaniu mam pytanie: - słyszałem, że są problemy z zakładaniem instalacji gazowych do niektórych typów silników - czy w przypadku 2,8 lub 3.0 występują takowe?? - Jaki jest koszt założenia instalacji gazowej, dobrej, aby było z instalacją jak najmniej kłopotów?? |
Autor: | KrzysiekR [ 03.lut.2007 14:54:01 ] |
Tytuł: | |
Kraja74 napisał(a): Gdy czytam Wasze opinie coraz mniej podoba mi się 2,5 AKE - do tej pory byłem wielkim fanem Diesli (w tym momencie poruszam się już 3 dieslem - Focusem 1,8 TDDI zavirusowanym z 90 na 122 KM - zrobiłem nim już 95000 bez najmniejszych problemów), zawsze uważałem silnik 2,5TDi za ideał - a tu zderzenie z rzeczywistością. Coraz bardziej skłaniam się ku 2,8 lub 3,0 benzyna, ale tu jako laik w gazowaniu mam pytanie:
- słyszałem, że są problemy z zakładaniem instalacji gazowych do niektórych typów silników - czy w przypadku 2,8 lub 3.0 występują takowe?? - Jaki jest koszt założenia instalacji gazowej, dobrej, aby było z instalacją jak najmniej kłopotów?? Z sekwencją nie ma problemu.Problemy były z silnikami 2,6 (plastikowy kolektor ssący)jak ktoś chciał założyc zwykłą instalację.Teraz staniały sekwencje i nie ma problemu z montażem.Cena okoła 3,5tys zł |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |