.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lut.2025 14:22:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jakie Audi 100 C4 kupić? 2,0 2,3 2,6
PostNapisane: 17.lut.2007 22:25:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2007 21:57:15
Posty: 21
Witam wszystkich.
Bardzo proszę o pomoc w zakupie Audi 100 C4 kombi z silnikiem benzynowym. Mam problem - nie wiem jaki motor wybrać. Na pewno będę chciał go przerobić na gaz, albo już taki kupić. Na co muszę zwrócić uwagę przy zakupie, jak sprawdzić, czy silnik nie jest zajechany i czy nie został dolany "doktor".
Który z wymienionych silników najlepiej nadaje się do przerobienia na gaz (gaz najprawdopodobniej będzie drugiej generacji).
Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam Marcin


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2007 23:05:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
Najpierw zapraszam TU a potem przedstawić się TU


Te 3 silniki jeżeli chodzi o gaz to ogólnie kibel... :/
A jeżeli mówisz o drugiej generacji to w zasadzie sam sobie ograniczasz wybór do 2.0 (a i tak cudów nie będzie). II generacja + BLOS może sobie poradzić, ale może być ciężko ze zmieszczeniem BLOSa w instalacji.
2.3 - mechaniczny wtrysk, co kwalifikuje go do IIIciej generacji (wtrysk ciągły), ale niestety ciężko znaleźć dobrego gazownika od tego (ja szukam i szukam...). Ewentualnie II + BLOS, są takie 2-3 samochody w klubie.
2.6 - niewdzięczny bardzo do gazowania, II generacja to zupełna porażka do tego silnika. Sekwencja też nie bardzo bo kolektor jest do bani.

Jeżeli chcesz zagazować to paradoksalnie najlepszym silnikiem jest 2.8 + sekwencja i możesz latać. Chociaż yooo25 miał już 2 sztuki 2.8 z gazem IIgiej generacji i jeździł bez większych zastrzeżeń.

Co do sprawdzania silników - najlepiej zabierz kogoś kto się zna na danej jednostce :peace:

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Ostatnio edytowano 17.lut.2007 23:07:27 przez Monster, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2007 23:06:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Jedynie 2,3 lub 2,8 , to moje zdanie i praktyka :peace:

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2007 23:08:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
Możesz rozwinąć swoją praktykę z zagazowanym 2,3 bo jestem zainteresowany ? :):

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2007 23:22:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
że niby co ma kolektor w abc do sekwencji bo nie kumam czaczy?

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2007 23:24:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Dawno to bylo na BRC , specjalna klapka na gumie od przeplywomierza i silniczek krokowy na wezu od parownika do mixera. Chodzilo fajnie nie bylo problemow ale vmax na gazie odbiegal znacznie od vmax na benzynce. Pali srednio 12 gazu. Wiecej nie pisze poniewaz w temacie gazowniczym jestem troche slaby :/

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2007 00:28:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2005 05:48:11
Posty: 351
Lokalizacja: Heidenheim (Germany)
Ja bym polecal 2.6 lub 2.8 plus sekwencja skoro ma byc gaz.
Przy sekwencji nie ma znaczenia jaki kolektor tam jest czy plastik czy metal :peace:

_________________
BMW E39-jest
Audi A4 2.6 bylo http://www.hasoo.mojewww.com/audi/
A6 2.4-Ojca wozidełko
Audi Coupe 2.0 było
Audi 100 c3 2.3 bylo
A4 2.5 V6 TDI Avant- było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2007 10:33:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2007 21:57:15
Posty: 21
Witam, mam propozycjię kupna C4 2.8 z gazem II generacjji. Z tego co wiem to ma walniety czujnik położenia wałka i czujnik ABS. W silniku został zamątowany kolektor metalowy. Silnik nie posiada osłon, ale jak twierdzi cały rozrząd z rolkani i napinaczem został zmieniony na nowy. Właściciel twierdzi że po mieście pali gazu 15-16L (czy to prawda?) Tu podaje link do strony http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2149883
Szkoda tylko że niema zdjęcia silnika.
Pozdrawiam Marcin


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2007 11:32:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
uuu z tego co posiujesz to jest na maxa grat a nie auto do smigania. jesli uwazasz że kupisz porządna 100 quattro za takie pieniądze to rzycze ci powodzenia

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2007 20:44:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2006 17:28:18
Posty: 896
Lokalizacja: Olsztyn
ciochu napisał(a):
Witam, mam propozycjię kupna C4 2.8 z gazem II generacjji. Z tego co wiem to ma walniety czujnik położenia wałka i czujnik ABS. W silniku został zamątowany kolektor metalowy. Silnik nie posiada osłon, ale jak twierdzi cały rozrząd z rolkani i napinaczem został zmieniony na nowy. Właściciel twierdzi że po mieście pali gazu 15-16L (czy to prawda?) Tu podaje link do strony http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2149883
Szkoda tylko że niema zdjęcia silnika.
Pozdrawiam Marcin
Daj spokój z tym kiblem , skoro zamontowany jest metalowy kolektor to jest 2,6 motor, a gość pisze w ogłoszeniu 2.8 i faktytcznie wiele osób może nabrać bo kto się nie zna to szuka różnicy tylko w kolektorze a co np. ze skracaniem dolotu w takiej przeróbce itp. :!!:

_________________
C3 KP było C4 AAH było S4 AAN jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2007 21:09:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2003 16:23:46
Posty: 366
Lokalizacja: PL
Auto: BMW 320d
widzialem to auto jak bylo do sprzedania w Mielcu - totalny szrot!!
kolektor metalowy wyglada jakby zrobiony byl z kaloryfera, wszystkie plastiki pod maska popekane połamane , korozja na drzwiach tylnej klapie , blotnikach itp
auto mialo uszkodzona glowice, gotowalo wode
silowniki od klapy od poloneza caro ;d
tragedia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2007 22:02:40 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
jeśli chodzi o silnik, radzę 2.8 AAH. Będzie to najrozsądniejszy wybór. Jak zakładać gaz to najlepiej sekwencję, już za 3000zł można to zrobić. Spalanie jak na to auto, dosyć przyzwoite. Sam mam takie auto więc wiem co piszę :peace: w trasie przy oszczędnej jeździe potrafi spalić ok.11l LPG, jak lubisz przycisnąć ok.13 l. Na mieście ciężko powiedzieć - różne są miasta, warunki, pory roku ale myślę że nie powinno przekroczyć 16 l. Miałem też 4 lata temu C4 2.3 AAR z instalacją I generacji i też to jeździło ale były problemy z ustawieniem obrotów biegu jałowego. Na szczęście mój ojciec ma trochę pojęcia na ten temat i uporaliśmy się z tym :peace: Przejechałem tamtym autem przez rok czasu ok.70 tys.km i nigdy mi nic nie strzeliło. Ale paliło tyle samo co 2.8. Obecnym audi też przejeździłem od maja zeszłego roku 40 tysi km i nie miałem właściwie żadnych problemów. Co prawda za jakiś będę ją sprzedawał ale tylko dlatego że potrzebuję gotówki a trafiła mi się tanio B4 2.8 quattro i też będę pakował sekwencję. Chociaż 100-tką (nawet bez quattro) jeździ się o niebo lepiej :peace: Bardzo trwały (przy odpowiednim użytkowaniu) i komfortowy wózek

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2007 23:27:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2007 21:57:15
Posty: 21
Witam, bardzo dziekuję wszystkim za odpowiedzi udzioelone. Czytając na Forum opinie na temet silników najprawdopodobniej będę sie skłaniał przy zakupie Audi z silnikiem 2,6 oczywiście tylko w kombi i z gazem. Ile taka jednostka może spalać gazu? I bardzo wielka prożba, piszecie o różnych typach danego silnika (AAR, AAH, jakos tak :) ) Jak rozpoznać taki silnik, i który byłby lepszy i dla czego?
Pozdrawiam Marcin


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2007 23:34:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Silniki, o które pytasz to ABC tj., 2,6 150KM; oraz AAH czyli 2,8 174KM. Oczywiście oba V6, spalanie podobne, osiągi na korzyść tego drugiego. ;)

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2007 23:47:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
2,8 smiga ale na sekwencji :D

U siebie w 2.6 nie mam Lpg i wyłoje kazda 2.8 z LPG II generacji :diabel: :peace:

a co do kupna auta to trzymaj się zasady: "taniego mięsa to psy nie jedza"

jak tanio kupisz to bedziesz wiecej czasu spedzał chodzac na nogach a auto bedzie u mechanika wiecznie. I jak porównasz wydatki + kupno tańszego auta bedzie sie = duzo wiekszy koszt :zly:

hehe 100 C4 avant za 8000 :diabel: :diabel: dobre b4 kosztuje powyzej 10 000 :)

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2007 23:54:46 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
ciochu napisał(a):
Witam, bardzo dziekuję wszystkim za odpowiedzi udzioelone. Czytając na Forum opinie na temet silników najprawdopodobniej będę sie skłaniał przy zakupie Audi z silnikiem 2,6 oczywiście tylko w kombi i z gazem. Ile taka jednostka może spalać gazu? I bardzo wielka prożba, piszecie o różnych typach danego silnika (AAR, AAH, jakos tak :) ) Jak rozpoznać taki silnik, i który byłby lepszy i dla czego?
Pozdrawiam Marcin


na Twoim miejscu skłaniał bym się jednak ku silnikowi 2.8 AAH. Spalanie właściwie to samo co w 2.6 ABC a moc większa i mniej problemów z zagazowaniem. Do 2.6 włożysz jedynie sekwencję. Na zwykłym gazie II generacji jeździć to nie będzie i masz niemal pewne że będzie strzelać i niszczyć silnik krok po kroku. Przy 2.8 jeśli będziesz jednak żałował kasy na sekwencję to istnieje możliwość założenia zwykłej instalki, ewentualnie + BLOS. Nie upierał bym się na Twoim miejscu przy Avancie, sedan ma bardzo duży i pakowny bagażnik, butla ładnie wchdzi za tylne siedzenie i po otwarciu bagażnika właściwie jej nie widać. W Avancie albo blokujesz miejsce, albo wozisz koło zapasowe które zawsze będzie przeszkadzać przy przewożeniu czegoś :/ I jeszcze jedno. Ciężko będzie znaleźć coś sensownego poniżej 13-14 tys.zł. Większość tych które jeżdżą to totalne szroty, a jak ktoś sprzedaje sprawne auto w dobrym stanie to tanio nie będzie go cenił :peace:

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2007 23:58:18 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
yooo25 napisał(a):
2,8 smiga ale na sekwencji :D

U siebie w 2.6 nie mam Lpg i wyłoje kazda 2.8 z LPG II generacji :diabel: :peace:

a co do kupna auta to trzymaj się zasady: "taniego mięsa to psy nie jedza"

jak tanio kupisz to bedziesz wiecej czasu spedzał chodzac na nogach a auto bedzie u mechanika wiecznie. I jak porównasz wydatki + kupno tańszego auta bedzie sie = duzo wiekszy koszt :zly:

hehe 100 C4 avant za 8000 :diabel: :diabel: dobre b4 kosztuje powyzej 10 000 :)


nic dodać, nic ująć. Do autora wątku - słuchaj tych którzy jeżdżą, bądź jeździli dłużej takim autem :peace:

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 01:42:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
Ja sam smigam 2.3 133KM oznaczenie AAR ale polecam Ci silnik 2.8 O niebo lepsiejsze osiagi, nie brzmi moze tak fajnie jak R5 ale V6 tez fajny jest no i jego podstawowa zaleta to to ze jest to wtrysk elektroniczny a nie mechaniczny :!!: 2.6 odpuscil bym bo to jakies nieporozumienie, nie wiem jaka byla sytuacja ze zrobili taki silnik skoro 2.8 ma 24KM wiecej z 200cm3 i kolektor ktory daje Ci komfort montazu dowolnej instalacji

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 10:25:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
mAlIbOr napisał(a):
Ja sam smigam 2.3 133KM oznaczenie AAR ale polecam Ci silnik 2.8 O niebo lepsiejsze osiagi, nie brzmi moze tak fajnie jak R5 ale V6 tez fajny jest no i jego podstawowa zaleta to to ze jest to wtrysk elektroniczny a nie mechaniczny :!!: 2.6 odpuscil bym bo to jakies nieporozumienie, nie wiem jaka byla sytuacja ze zrobili taki silnik skoro 2.8 ma 24KM wiecej z 200cm3 i kolektor ktory daje Ci komfort montazu dowolnej instalacji
a po czym tak sądzisz o 2.6 bo co miałes czy wiesz co koledzy mówią...... i wszytko wiesz. Ale lepiej znać sie widząc V na obrazku niz posiadać :diabel:
Brawa dla kolego za idealną znajomosc tematu

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 12:55:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
yooo25 napisał(a):
mAlIbOr napisał(a):
Ja sam smigam 2.3 133KM oznaczenie AAR ale polecam Ci silnik 2.8 O niebo lepsiejsze osiagi, nie brzmi moze tak fajnie jak R5 ale V6 tez fajny jest no i jego podstawowa zaleta to to ze jest to wtrysk elektroniczny a nie mechaniczny :!!: 2.6 odpuscil bym bo to jakies nieporozumienie, nie wiem jaka byla sytuacja ze zrobili taki silnik skoro 2.8 ma 24KM wiecej z 200cm3 i kolektor ktory daje Ci komfort montazu dowolnej instalacji
a po czym tak sądzisz o 2.6 bo co miałes czy wiesz co koledzy mówią...... i wszytko wiesz. Ale lepiej znać sie widząc V na obrazku niz posiadać :diabel:
Brawa dla kolego za idealną znajomosc tematu


ja wiem :diabel: jezdzilem 2,6 w i to w osce, byla tragedia :D wg mnie mul :):

Kiedy "wyloisz" moje na gazie? :diabel: :):

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 75 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: