.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

jaki silnik TDI w A4
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=55290
Strona 1 z 2

Autor:  Riddick [ 23.lut.2007 12:37:43 ]
Tytuł:  jaki silnik TDI w A4

mysle o zmianie auta na a4 z silnikiem TDi
jest to decyzja zwiazana z ekonomią bo 2,8 z automatem za duzo pali

czy mozecie mi powiedziec z jakim dieslem najlepiej kupic A4?
1) wersja dynamiczna (jakie ma spalanie, oznaczenie silnika, niezawodność, w jaich rocznikach)

2) wersja ekonomiczna ale nie taka zeby mi było wstyd bo bedzie zawalidrogą (jakie ma spalanie, oznaczenie silnika, niezawodność, w jaich rocznikach)

3) co jest najlepszym połączeniem ekonomi i dynamiki, virusowanie wchodzi w gre i to nawet powaznie (z jakiego konkretnie silnika z jakiego rocznika ile da sie wycisnac bo jak widziałem na stronie tuningowej sa rozne opcje osiąganych efektow tylko ze nie napisali do jakiego konkretnie i z jakich lat)

Autor:  Simpson [ 23.lut.2007 12:39:20 ]
Tytuł: 

1.9TDI 110KM (AFN) + chip :peace:

Autor:  Riddick [ 23.lut.2007 14:30:09 ]
Tytuł: 

fajnie ale w jakich latach one byly robione jakie spalanie i jaka moc mozna z nich wycisnac do normalonej jazdy zeby nie wzroslo spalanie i jaka to ma dynamike?

Autor:  Simpson [ 23.lut.2007 14:35:54 ]
Tytuł: 

Riddick napisał(a):
fajnie ale w jakich latach one byly robione jakie spalanie i jaka moc mozna z nich wycisnac do normalonej jazdy zeby nie wzroslo spalanie i jaka to ma dynamike?

Lata 97 wzwyż, moc 140KM po chipie, spalanie jak w wiekszości 1.9TDI bardzo niskie :):

Autor:  Baskecior [ 23.lut.2007 22:57:20 ]
Tytuł:  Re: jaki silnik TDI w A4

Riddick napisał(a):
mysle o zmianie auta na a4 z silnikiem TDi
jest to decyzja zwiazana z ekonomią bo 2,8 z automatem za duzo pali

czy mozecie mi powiedziec z jakim dieslem najlepiej kupic A4?
1) wersja dynamiczna (jakie ma spalanie, oznaczenie silnika, niezawodność, w jaich rocznikach)

2) wersja ekonomiczna ale nie taka zeby mi było wstyd bo bedzie zawalidrogą (jakie ma spalanie, oznaczenie silnika, niezawodność, w jaich rocznikach)

3) co jest najlepszym połączeniem ekonomi i dynamiki, virusowanie wchodzi w gre i to nawet powaznie (z jakiego konkretnie silnika z jakiego rocznika ile da sie wycisnac bo jak widziałem na stronie tuningowej sa rozne opcje osiąganych efektow tylko ze nie napisali do jakiego konkretnie i z jakich lat)


1) A4 3.0 TDI quattro (B7) lub A4 2,5 TDI quattro (AKE)
2) AFN/AVG/AJM/ATJ 110/110/115/115 KM 1,9 TDI (ostatnie 2 - PD)
3) AFN/AVG + chip - wzrost mocy do ok 140-150 KM , momentu do 300-350 Nm

Skroty rozszyfrujesz przeszukujac forum o silnikach, cala masa wiedzy rowniez w tym samym miejscu ;)

Autor:  Riddick [ 23.lut.2007 23:00:50 ]
Tytuł: 

czyli AFN/AVG maja po 110KM i da sie je najlepiej virusowac na 140km i sa oszczedne tak?
a te AJM/ATJ maja po 115KM i nie sa az tak dobre?

Autor:  Baskecior [ 23.lut.2007 23:03:34 ]
Tytuł: 

1) tak
2) Sa dobre, ale po chipku więcej spalą, a Tobie chodziło o ekonomię, dlatego sugeruje silniki na pompie ;)

Autor:  Simpson [ 23.lut.2007 23:05:12 ]
Tytuł: 

Riddick napisał(a):
czyli AFN/AVG maja po 110KM i da sie je najlepiej virusowac na 140km i sa oszczedne tak?
a te AJM/ATJ maja po 115KM i nie sa az tak dobre?

Te 2 ostatnie są na pompo wtryskiwaczach i też są dobre :peace:
AJM produkowali od sierpnia 98, a ATJ od stycznia 2000

Autor:  Riddick [ 23.lut.2007 23:51:09 ]
Tytuł: 

a silniki 2,5 sa adzo paliwozerne tak?
czytałem co nieco o nich i nie wiem co myslec sa bardzo skrajne wypowiedzi
jedni twierdza ze sa fajne dynamiczne lepiej pracuja ie awaryjne i nie spalaja wiecej namiescie jak 8l
inni ze sa awaryjne ze pala jak smok ze sa malo dynamiczne i mimo zawirusowania nie sa za ciekawe

Autor:  Baskecior [ 24.lut.2007 00:29:15 ]
Tytuł: 

Riddick napisał(a):
a silniki 2,5 sa adzo paliwozerne tak?
czytałem co nieco o nich i nie wiem co myslec sa bardzo skrajne wypowiedzi
jedni twierdza ze sa fajne dynamiczne lepiej pracuja ie awaryjne i nie spalaja wiecej namiescie jak 8l
inni ze sa awaryjne ze pala jak smok ze sa malo dynamiczne i mimo zawirusowania nie sa za ciekawe

Prawda jest jak d... , każdy ma swoją ;)
Tyle samo wiedzy możesz uzyskać u wróżki. ;)

Autor:  aro [ 31.mar.2009 19:43:21 ]
Tytuł: 

a jak rozpoznac przy kupnie czy jest to silnik 110 KM czy 115 KM :?: jest wogole taka mozliwosc :?:

Autor:  matitam [ 31.mar.2009 20:41:53 ]
Tytuł: 

np. po kodzie silnika na naklejce w bagażniku i ks serwisowej jeżeli jest

Autor:  Baskecior [ 31.mar.2009 23:11:02 ]
Tytuł: 

aro napisał(a):
a jak rozpoznac przy kupnie czy jest to silnik 110 KM czy 115 KM :?: jest wogole taka mozliwosc :?:

2 opcje:
- wlepka we wnęce koła zapasowego w bagażniku i rozszyfrowanie oznaczenia kodowego silnika (po lekturze tego forum umie to zrobić moja 23-miesięczna córka ;)
- spojrzenie na górę silnika i poszukiwanie VP37 ... jeśli zamiast niej jest pusta dziura a wtryskiwacze są jakieś takie duże - mamy do czynienia z PD. :)

Autor:  aro [ 11.kwi.2009 10:52:34 ]
Tytuł: 

niestety ciezko mi znalezc A4 z silnikiem AFN ale znalazlem ladna z silnikiem AJM, prosze pomozcie mi w decyzji czy warto kupic A4 z tym silnikiem :?: czego musze sie obawiac kupujac Audi z tym silnikiem i na co musze byc nastawiony :?:
czy spalanie i eksploatacja jest porownywalna do AFN :?:

bede bardzo wdzieczny za wasze opinie bo musze sie na dniach zdecydowac :|

Autor:  przemik [ 11.kwi.2009 19:31:55 ]
Tytuł: 

Ciezko ??? - az mi sie wierzyc nie chce... :)
AJM - dobry motor ... pali porownywalnie do AFN a.
Jest troszke drozszy w eksploatacji i nie az tak bardzo wytrzymaly.

Pozdr

Autor:  Gustav [ 11.kwi.2009 19:35:48 ]
Tytuł: 

przemik napisał(a):
Jest troszke drozszy w eksploatacji i nie az tak bardzo wytrzymaly.

Pozdr


Ale wynagradza to wysokim momentem ;)

Autor:  aro [ 11.kwi.2009 20:20:01 ]
Tytuł: 

przemik napisał(a):
Ciezko ??? - az mi sie wierzyc nie chce...

zapomnialem dodac w idealnym stanie i z odpowiednim wyposazeniem

Autor:  Gustav [ 11.kwi.2009 20:33:43 ]
Tytuł: 

aro napisał(a):
przemik napisał(a):
Ciezko ??? - az mi sie wierzyc nie chce...

zapomnialem dodac w idealnym stanie i z odpowiednim wyposazeniem


taki to tylko w salonie :P , nie ma samochodów idealnych ... zawsze coś tam będzie do zrobienia ...

Autor:  Gajdzi [ 21.kwi.2009 09:04:17 ]
Tytuł: 

Panowie,

a tak patrzac na pierwszy rzut oka po podniesieniu maski, widac roznice jaki to silnik...

baskecior napisal ze szukac VP37, ale gdzie, w ktorym miejscu?

Ja zapytam jeszcze na co zwrocic uwage przy zakupie a4 (z AFN). Sa jakies elementy, które szczegolnie wziasc pod uwage?

Wiadomo, lakier, za uszczelkami popatrzec, w bagazniku, kolo chlodnic, progi itp, ale czy jest cos jeszcze?

Jak ew. wsluchiwac sie w silnik? Jak podejsc do diognozy silnika (nie mam VAG'a, a jade po auto do DE).

Ogolnie jade ze znajomym w poszukiwaniu Passata B5, Audi A4 B5 lub Golfa 4, silniki AFN, AVG a do golfa skusilbym sie nawet na 90KM (zapomnialem oznaczenia).

P.S.
Wiecie moze jak wygladaja włoskie papiery? I jakie dokumenty sa niezbedne do zarejestrowania w PL?

Autor:  mihu [ 21.kwi.2009 09:21:57 ]
Tytuł: 

Pozwól, że zacytuję pewien poradnik:

Cytuj:
Jak sprawdzić samochód przed zakupem?

Lista jest oczywiście bardzo długa, ale to nie zniechęci, mam nadzieję, od stosowania się przynajmniej do najważniejszych z jej punktów podczas oględzin samochodu przez zakupem. Wysiłek się opłaci - możemy uniknąć problemów, które sporo kosztują przez pierwsze dwa-trzy miesiące po zakupie!


1 Nadwozie

1.1 Dokładnie należy sprawdzić spasowanie poszczególnych części, zwłaszcza szczeliny miedzy błotnikami a pokrywą silnika oraz między tylnymi słupkami a pokrywą bagażnika; analogicznie zderzaki, przedni pas, drzwi boczne, reflektory i kierunkowskazy – wszelkie nierówności szczelin, nacieki lakieru, mogą świadczyć o naprawach blacharskich
1.2 Drobne zarysowania, zwłaszcza na krawędziach zderzaków czy pod klamkami, świadczą raczej na korzyść auta – że właściciel nie „odpicował” go na sprzedaż
1.3 Wszystkie drzwi powinny się lekko otwierać i zamykać
1.4 Kod na szybach zawiera informację o dacie produkcji ( mała cyferka oznacza rok produkcji a umieszczone poniżej kropki oznaczają miesiąc ) – powinna być zgodna z tym, co w dowodzie oraz na wszystkich szybach, choć ew. wymiana szyby mogła być spowodowana np. włamaniem do auta (szyba może być starsza niż rocznik auta, ale nie młodsza np. auto z 2005r., szyba może być z 2004 r., ale już nie z 2006, bo była wymieniana)
1.5 W komorze silnika trzeba dobrze obejrzeć przedni pas i końcówki podłużnic (lub wózka) – spawy, nacieki, śruby pomalowane w kolorze nadwozia (choć to nie dotyczy wszystkich aut), mogą świadczyć o naprawach blacharskich
1.6 W bagażniku należy obejrzeć podłogę pod wykładziną – po uderzeniu w tył, podłogi nie da się wyprostować idealnie, zawsze zostaną jakieś klepane załamania
1.7 Nadkola, progi, dolne części drzwi i klap mogą być ogniskami korozji – trzeba te miejsca dokładnie obejrzeć
1.8 Hak jest przydatnym elementem wyposażenia, ale jego posiadanie może świadczyć o nadwyrężaniu podwozia i silnika ciężkimi przyczepami – trzeba dokładnie obejrzeć, czy był używany. To widać po głowicy.

2 Podwozie

2.1 Nie powinno być jakichkolwiek wycieków – jedynie w upalne dni, przy włączonej klimatyzacji może z auta kapać woda (skropliny z parownika)
2.2 Tłumik nie powinien być skorodowany i przyczepiony do podwozia drutami
2.3 Ślady korozji na elementach podwozia i układu wydechowego mogą świadczyć o długim postoju samochodu, co źle wróży na przyszłość
2.4 Każdy narożnik auta po silnym dociśnięciu powinien się ugiąć i wrócić natychmiast do poprzedniej wysokości, bez dodatkowego bujnięcia
2.5 Opony – ich zużycie, zwłaszcza niesymetryczne, świadczą o długotrwałej jeździe z uszkodzonym zawieszeniem (luzy, zużyte amortyzatory)
2.6 Dobre, drogie opony mogą świadczyć o dużej dbałości właściciela o samochód

3 Silnik

3.1 Test silnika benzynowego

3.1.1 Przy każdej temperaturze, zimny i rozgrzany, powinien zapalić po kilku obrotach wału, nie więcej niż po ok. 5 sek. kręcenia rozrusznikiem
3.1.2 Silnik musi na obroty wkręcać się płynnie, bez szarpnięć
3.1.3 Nie powinien kopcić na niebiesko ani na postoju, ani przy ostrym zwiększaniu obrotów, ani w czasie jazdy – niebieski dym świadczy o zużyciu bądź uszczelniaczy zaworowych, bądź co gorsza pierścieni tłoków i gładzi cylindrów

3.2 Test silnika wysokoprężnego

3.2.1 Przy każdej temperaturze, zimny i rozgrzany, powinien zapalać po pierwszym zagrzaniu świec (kontrolka na desce)
3.2.2 Nie powinien kopcić na czarno ani na postoju, ani przy ostrym zwiększaniu obrotów, ani w czasie jazdy
3.2.3 Praca turbiny (jeżeli silnik jest doładowany) powinna być prawie niesłyszalna – świsty i gwizdy świadczą o nieszczelności kolektora ssącego lub o zużyciu łożyskowania turbiny
3.2.4 Dobrze jest umówić się w jakimś warsztacie na sprawdzenie kompresji
3.3 Ogólny wygląd – czy są jakieś wycieki oleju
3.4 Komora silnika – czysta może wskazywać na niedawne mycie, co może mieć na celu chęć ukrycia wycieków
3.5 Komora silnika – wszelkie nieoryginalne kable, złączki, króćce z opaskami łączące rury układu chłodzenia, mogą świadczyć o kiepskim serwisowaniu i źle zwiastować na przyszłość
3.6 Uwaga – w komorze silnika może być gdzieś naklejka (lub karteczka przyczepiona do jakiegoś kabla czy rurki opaską) informująca o ostatniej wymianie oleju – warto porównać wpisany tam przebieg z przebiegiem aktualnym…
3.7 Poziomy: oleju, płynu chłodzącego, oleju hamulcowego, oleju układu wspomagania powinny być w normie
3.8 Olej – powinien być czysty i klarowny (w dieslu może być czarny), bez zapachu paliwa, po roztarciu między palcami nie powinien się zerwać film olejowy (opuszki palców nie powinny się zetknąć „na sucho”
3.9 Uruchamianie – czy zapala łatwo, czy z trudem po długim kręceniu, czy rozrusznik pracuje głośno, czy cicho
3.10 Praca - cicho, czy głośno, czy słychać jakieś niepokojące dźwięki, szum łożyska, stuki
3.11 Po rozgrzaniu do włączenia wentylatora w zbiorniku wyrównawczym nie mogą pojawiać się pęcherzyki powietrza – podczas dodawania gazu przewód do chłodnicy nie może twardnieć. Takie objawy świadczą o wypaleniu uszczelki pod głowicą lub o mikropęknięciach głowicy i/lub bloku silnika
3.12 Przy pracującym silniku trzeba skręcić maksymalnie koła w prawo i w lewo – głośna praca pompy wspomagania przy skrajnych położeniach kół świadczy o jej zużyciu

4 Wnętrze

4.1 Wewnątrz auta należy sprawdzić stan koła kierownicy (zbyt nowe przy dużym przebiegu może świadczyć o kombinacji właściciela, podobnie jak stare i zniszczone koło i mieszek lewarka skrzyni biegów przy autach o podejrzanie niskim przebiegu)
4.2 Jakość i stan tapicerki, zwłaszcza wykładziny w okolicach pedałów, jest trudnym do odmłodzenia świadkiem przebiegu auta
4.3 Nie polecam kupowania auta po palaczu – smród jest w zasadzie niemożliwy do usunięcia – trzeba sprawdzić popielniczkę
4.4 Po przekręceniu kluczyka należy sprawdzić kontrolki – czy gaśnie kontrolka airbagów, ABS, silnika (o ile występują). Np. brak kontrolki ABS w aucie, które ABS posiada, może świadczyć o niesprawnym ww. układzie i chęci zatajenia tego faktu przez właściciela poprzez odłączenie kontrolki
4.5 Kontrola ładowania powinna się zapalić po przekręceniu kluczyka i zgasnąć po uruchomieniu silnika – inny stan może świadczyć o uszkodzeniu alternatora
4.6 Wytarta, brudna i pozadzierana tapicerka bagażnika (lub/i podsufitka) mogą świadczyć o przeciążaniu auta
4.7 Trzeba sprawdzić wszystkie przyciski, urządzenia, oświetlenie
4.8 Klimatyzacja – sprawna, po włączeniu przyciskiem, powinna podnieść lekko obroty silnika. Można też spojrzeć na sprężarkę – przy włączonej klimatyzacji obraca się także zewnętrzna tarcza na jej kole pasowym.

5 Dokumenty

5.1 Dowód rejestracyjny:
5.1.1 Zgodność numerów, zwłaszcza nr nadwozia
5.1.2 Termin ubezpieczenia
5.1.3 Termin badań
5.1.4 Ew. współwłaściciele, zastawy bankowe
5.2 Książka serwisowa
5.3 Książka pojazdu (czerwona; dot. aut rejestrowanych po raz pierwszy w Polsce po 01.05.2000)
5.4 Trzeba sprawdzić czy w polisie AC są adnotacje o wypłaconych odszkodowaniach
5.5 Dokumenty celne oraz oryginalne dokumenty – dot. aut sprowadzonych
5.6 Nr ORGA i jego zgodność z rokiem produkcji/pierwszej rejestracji
5.7 Ew. faktury za naprawy, części – co i kiedy było zrobione, przy jakim przebiegu.

6 Jazda próbna

6.1 Przed rozpoczęciem jazdy można sprawdzić, czy auto na luzie i z wyłączonym hamulcem postojowym, toczy się lekko, czy z oporami – blokujące hamulce mogą wpływać na przyspieszone zużycie łożysk piast i przegubów napędowych
6.2 Przy pracującym silniku, przy wciśnięciu i puszczeniu sprzęgła nie powinno być różnicy w dźwiękach dochodzących z układu napędowego – jeżeli jest duża różnica, może być zużyty docisk sprzęgła lub/i łożyska
6.3 Podczas ruszania nie powinno nic stukać – stuki zwiastują problem z półosiami (przegubami wewnętrznymi) lub ze skrzynią biegów (dyferencjałem)
6.4 Głośne stuki podczas ruszania ze skręconymi kołami świadczą o zużyciu przegubów napędowych zewnętrznych
6.5 Trzeba spróbować ruszyć z włączonym hamulcem postojowym – to prosty test jego sprawności
6.6 Silnik powinien na każdym biegu osiągać obroty maksymalne – równomiernie i bez szarpnięć
6.7 Podczas przyspieszania na wprost, po równej drodze, bez trzymania kierownicy, auto nie może zmieniać kierunku jazdy
6.8 Podczas ostrego przyspieszania z niskich obrotów, wzrost obrotów bez wzrostu prędkości świadczy o ślizganiu się sprzęgła
6.9 Stuki przedniego zawieszenia na krótkich nierównościach świadczą o wybiciu sworzni, łączników stabilizatora, tulei wahaczy lub poduszek kolumn zawieszenia
6.10 „Pływanie” auta po drodze z koleinami świadczy o zużyciu tulei wahaczy
6.11 Stuki tylnego zawieszenia to zwykle poduszki tylnej belki lub np. łożyskowanie wahaczy
6.12 Szum narastający wraz ze wzrostem prędkości świadczy o zużyciu łożyska/łożysk piast lub podporowego półosi
6.13 Krzywo stojące tylne koła to efekt uszkodzonego łożyskowania tylnych wahaczy wleczonych
6.14 Głośny szum opon świadczy bądź o ich zużyciu (lub kiepskiej jakości), bądź o wyząbkowaniu spowodowanym długotrwałą jazdą na zużytych amortyzatorach
6.15 Podczas gwałtownego hamowania na wprost, na równej drodze, należy puścić kierownicę – auto nie może zmienić kierunku jazdy


WAŻNE:


Na koniec chciałbym dodać, że nie wszystkie punkty muszą koniecznie dyskwalifikować auto. Równie dobrze wykryte usterki mogą nam pomóc w wynegocjowaniu niższej ceny, ale decyzja o "wadze" usterek i koszcie potencjalnej naprawy należy już oczywiście do Was - kupujących. Powodzenia w zakupie nowego autka!!Mam nadzieje ze to na pewno będzie Audi A4


Co do dokumentów, cytat ze strony mojego wydziału komunikacji:

Cytuj:
Pojazd sprowadzony z państw Unii Europejskiej:

* Wniosek o rejestrację
* Faktura lub umowa zakupu za granicą (1x ksero),
* Faktura lub umowa zakupu w Polsce (jeśli pojazd zakupiony przez pośrednika)(1x ksero),
* Dowód rejestracyjny zagraniczny,
* Decyzja o opłacie akcyzy (1x ksero)
* Decyzja urzędu skarbowego VAT 25 (1x ksero)
* Badanie techniczne z okręgowej stacji kontroli pojazdów,
* Tłumaczenie na język polski wszystkich zagranicznych dokumentów,
* Tablice z pojazdu
* Potwierdzenie opłaty recyklingowej (1 x ksero)
* Dowód tożsamości


Pozdr.
mihu

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/