.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
jaki silnik TDI w A4 https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=55290 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Riddick [ 23.lut.2007 12:37:43 ] |
Tytuł: | jaki silnik TDI w A4 |
mysle o zmianie auta na a4 z silnikiem TDi jest to decyzja zwiazana z ekonomią bo 2,8 z automatem za duzo pali czy mozecie mi powiedziec z jakim dieslem najlepiej kupic A4? 1) wersja dynamiczna (jakie ma spalanie, oznaczenie silnika, niezawodność, w jaich rocznikach) 2) wersja ekonomiczna ale nie taka zeby mi było wstyd bo bedzie zawalidrogą (jakie ma spalanie, oznaczenie silnika, niezawodność, w jaich rocznikach) 3) co jest najlepszym połączeniem ekonomi i dynamiki, virusowanie wchodzi w gre i to nawet powaznie (z jakiego konkretnie silnika z jakiego rocznika ile da sie wycisnac bo jak widziałem na stronie tuningowej sa rozne opcje osiąganych efektow tylko ze nie napisali do jakiego konkretnie i z jakich lat) |
Autor: | Simpson [ 23.lut.2007 12:39:20 ] |
Tytuł: | |
1.9TDI 110KM (AFN) + chip ![]() |
Autor: | Riddick [ 23.lut.2007 14:30:09 ] |
Tytuł: | |
fajnie ale w jakich latach one byly robione jakie spalanie i jaka moc mozna z nich wycisnac do normalonej jazdy zeby nie wzroslo spalanie i jaka to ma dynamike? |
Autor: | Simpson [ 23.lut.2007 14:35:54 ] |
Tytuł: | |
Riddick napisał(a): fajnie ale w jakich latach one byly robione jakie spalanie i jaka moc mozna z nich wycisnac do normalonej jazdy zeby nie wzroslo spalanie i jaka to ma dynamike?
Lata 97 wzwyż, moc 140KM po chipie, spalanie jak w wiekszości 1.9TDI bardzo niskie ![]() |
Autor: | Baskecior [ 23.lut.2007 22:57:20 ] |
Tytuł: | Re: jaki silnik TDI w A4 |
Riddick napisał(a): mysle o zmianie auta na a4 z silnikiem TDi
jest to decyzja zwiazana z ekonomią bo 2,8 z automatem za duzo pali czy mozecie mi powiedziec z jakim dieslem najlepiej kupic A4? 1) wersja dynamiczna (jakie ma spalanie, oznaczenie silnika, niezawodność, w jaich rocznikach) 2) wersja ekonomiczna ale nie taka zeby mi było wstyd bo bedzie zawalidrogą (jakie ma spalanie, oznaczenie silnika, niezawodność, w jaich rocznikach) 3) co jest najlepszym połączeniem ekonomi i dynamiki, virusowanie wchodzi w gre i to nawet powaznie (z jakiego konkretnie silnika z jakiego rocznika ile da sie wycisnac bo jak widziałem na stronie tuningowej sa rozne opcje osiąganych efektow tylko ze nie napisali do jakiego konkretnie i z jakich lat) 1) A4 3.0 TDI quattro (B7) lub A4 2,5 TDI quattro (AKE) 2) AFN/AVG/AJM/ATJ 110/110/115/115 KM 1,9 TDI (ostatnie 2 - PD) 3) AFN/AVG + chip - wzrost mocy do ok 140-150 KM , momentu do 300-350 Nm Skroty rozszyfrujesz przeszukujac forum o silnikach, cala masa wiedzy rowniez w tym samym miejscu ![]() |
Autor: | Riddick [ 23.lut.2007 23:00:50 ] |
Tytuł: | |
czyli AFN/AVG maja po 110KM i da sie je najlepiej virusowac na 140km i sa oszczedne tak? a te AJM/ATJ maja po 115KM i nie sa az tak dobre? |
Autor: | Baskecior [ 23.lut.2007 23:03:34 ] |
Tytuł: | |
1) tak 2) Sa dobre, ale po chipku więcej spalą, a Tobie chodziło o ekonomię, dlatego sugeruje silniki na pompie ![]() |
Autor: | Simpson [ 23.lut.2007 23:05:12 ] |
Tytuł: | |
Riddick napisał(a): czyli AFN/AVG maja po 110KM i da sie je najlepiej virusowac na 140km i sa oszczedne tak?
a te AJM/ATJ maja po 115KM i nie sa az tak dobre? Te 2 ostatnie są na pompo wtryskiwaczach i też są dobre ![]() AJM produkowali od sierpnia 98, a ATJ od stycznia 2000 |
Autor: | Riddick [ 23.lut.2007 23:51:09 ] |
Tytuł: | |
a silniki 2,5 sa adzo paliwozerne tak? czytałem co nieco o nich i nie wiem co myslec sa bardzo skrajne wypowiedzi jedni twierdza ze sa fajne dynamiczne lepiej pracuja ie awaryjne i nie spalaja wiecej namiescie jak 8l inni ze sa awaryjne ze pala jak smok ze sa malo dynamiczne i mimo zawirusowania nie sa za ciekawe |
Autor: | Baskecior [ 24.lut.2007 00:29:15 ] |
Tytuł: | |
Riddick napisał(a): a silniki 2,5 sa adzo paliwozerne tak?
czytałem co nieco o nich i nie wiem co myslec sa bardzo skrajne wypowiedzi jedni twierdza ze sa fajne dynamiczne lepiej pracuja ie awaryjne i nie spalaja wiecej namiescie jak 8l inni ze sa awaryjne ze pala jak smok ze sa malo dynamiczne i mimo zawirusowania nie sa za ciekawe Prawda jest jak d... , każdy ma swoją ![]() Tyle samo wiedzy możesz uzyskać u wróżki. ![]() |
Autor: | aro [ 31.mar.2009 19:43:21 ] |
Tytuł: | |
a jak rozpoznac przy kupnie czy jest to silnik 110 KM czy 115 KM ![]() ![]() |
Autor: | matitam [ 31.mar.2009 20:41:53 ] |
Tytuł: | |
np. po kodzie silnika na naklejce w bagażniku i ks serwisowej jeżeli jest |
Autor: | Baskecior [ 31.mar.2009 23:11:02 ] |
Tytuł: | |
aro napisał(a): a jak rozpoznac przy kupnie czy jest to silnik 110 KM czy 115 KM
![]() ![]() 2 opcje: - wlepka we wnęce koła zapasowego w bagażniku i rozszyfrowanie oznaczenia kodowego silnika (po lekturze tego forum umie to zrobić moja 23-miesięczna córka ![]() - spojrzenie na górę silnika i poszukiwanie VP37 ... jeśli zamiast niej jest pusta dziura a wtryskiwacze są jakieś takie duże - mamy do czynienia z PD. ![]() |
Autor: | aro [ 11.kwi.2009 10:52:34 ] |
Tytuł: | |
niestety ciezko mi znalezc A4 z silnikiem AFN ale znalazlem ladna z silnikiem AJM, prosze pomozcie mi w decyzji czy warto kupic A4 z tym silnikiem ![]() ![]() czy spalanie i eksploatacja jest porownywalna do AFN ![]() bede bardzo wdzieczny za wasze opinie bo musze sie na dniach zdecydowac ![]() |
Autor: | przemik [ 11.kwi.2009 19:31:55 ] |
Tytuł: | |
Ciezko ??? - az mi sie wierzyc nie chce... ![]() AJM - dobry motor ... pali porownywalnie do AFN a. Jest troszke drozszy w eksploatacji i nie az tak bardzo wytrzymaly. Pozdr |
Autor: | Gustav [ 11.kwi.2009 19:35:48 ] |
Tytuł: | |
przemik napisał(a): Jest troszke drozszy w eksploatacji i nie az tak bardzo wytrzymaly.
Pozdr Ale wynagradza to wysokim momentem ![]() |
Autor: | aro [ 11.kwi.2009 20:20:01 ] |
Tytuł: | |
przemik napisał(a): Ciezko ??? - az mi sie wierzyc nie chce...
zapomnialem dodac w idealnym stanie i z odpowiednim wyposazeniem |
Autor: | Gustav [ 11.kwi.2009 20:33:43 ] |
Tytuł: | |
aro napisał(a): przemik napisał(a): Ciezko ??? - az mi sie wierzyc nie chce... zapomnialem dodac w idealnym stanie i z odpowiednim wyposazeniem taki to tylko w salonie ![]() |
Autor: | Gajdzi [ 21.kwi.2009 09:04:17 ] |
Tytuł: | |
Panowie, a tak patrzac na pierwszy rzut oka po podniesieniu maski, widac roznice jaki to silnik... baskecior napisal ze szukac VP37, ale gdzie, w ktorym miejscu? Ja zapytam jeszcze na co zwrocic uwage przy zakupie a4 (z AFN). Sa jakies elementy, które szczegolnie wziasc pod uwage? Wiadomo, lakier, za uszczelkami popatrzec, w bagazniku, kolo chlodnic, progi itp, ale czy jest cos jeszcze? Jak ew. wsluchiwac sie w silnik? Jak podejsc do diognozy silnika (nie mam VAG'a, a jade po auto do DE). Ogolnie jade ze znajomym w poszukiwaniu Passata B5, Audi A4 B5 lub Golfa 4, silniki AFN, AVG a do golfa skusilbym sie nawet na 90KM (zapomnialem oznaczenia). P.S. Wiecie moze jak wygladaja włoskie papiery? I jakie dokumenty sa niezbedne do zarejestrowania w PL? |
Autor: | mihu [ 21.kwi.2009 09:21:57 ] |
Tytuł: | |
Pozwól, że zacytuję pewien poradnik: Cytuj: Jak sprawdzić samochód przed zakupem? Lista jest oczywiście bardzo długa, ale to nie zniechęci, mam nadzieję, od stosowania się przynajmniej do najważniejszych z jej punktów podczas oględzin samochodu przez zakupem. Wysiłek się opłaci - możemy uniknąć problemów, które sporo kosztują przez pierwsze dwa-trzy miesiące po zakupie! 1 Nadwozie 1.1 Dokładnie należy sprawdzić spasowanie poszczególnych części, zwłaszcza szczeliny miedzy błotnikami a pokrywą silnika oraz między tylnymi słupkami a pokrywą bagażnika; analogicznie zderzaki, przedni pas, drzwi boczne, reflektory i kierunkowskazy – wszelkie nierówności szczelin, nacieki lakieru, mogą świadczyć o naprawach blacharskich 1.2 Drobne zarysowania, zwłaszcza na krawędziach zderzaków czy pod klamkami, świadczą raczej na korzyść auta – że właściciel nie „odpicował” go na sprzedaż 1.3 Wszystkie drzwi powinny się lekko otwierać i zamykać 1.4 Kod na szybach zawiera informację o dacie produkcji ( mała cyferka oznacza rok produkcji a umieszczone poniżej kropki oznaczają miesiąc ) – powinna być zgodna z tym, co w dowodzie oraz na wszystkich szybach, choć ew. wymiana szyby mogła być spowodowana np. włamaniem do auta (szyba może być starsza niż rocznik auta, ale nie młodsza np. auto z 2005r., szyba może być z 2004 r., ale już nie z 2006, bo była wymieniana) 1.5 W komorze silnika trzeba dobrze obejrzeć przedni pas i końcówki podłużnic (lub wózka) – spawy, nacieki, śruby pomalowane w kolorze nadwozia (choć to nie dotyczy wszystkich aut), mogą świadczyć o naprawach blacharskich 1.6 W bagażniku należy obejrzeć podłogę pod wykładziną – po uderzeniu w tył, podłogi nie da się wyprostować idealnie, zawsze zostaną jakieś klepane załamania 1.7 Nadkola, progi, dolne części drzwi i klap mogą być ogniskami korozji – trzeba te miejsca dokładnie obejrzeć 1.8 Hak jest przydatnym elementem wyposażenia, ale jego posiadanie może świadczyć o nadwyrężaniu podwozia i silnika ciężkimi przyczepami – trzeba dokładnie obejrzeć, czy był używany. To widać po głowicy. 2 Podwozie 2.1 Nie powinno być jakichkolwiek wycieków – jedynie w upalne dni, przy włączonej klimatyzacji może z auta kapać woda (skropliny z parownika) 2.2 Tłumik nie powinien być skorodowany i przyczepiony do podwozia drutami 2.3 Ślady korozji na elementach podwozia i układu wydechowego mogą świadczyć o długim postoju samochodu, co źle wróży na przyszłość 2.4 Każdy narożnik auta po silnym dociśnięciu powinien się ugiąć i wrócić natychmiast do poprzedniej wysokości, bez dodatkowego bujnięcia 2.5 Opony – ich zużycie, zwłaszcza niesymetryczne, świadczą o długotrwałej jeździe z uszkodzonym zawieszeniem (luzy, zużyte amortyzatory) 2.6 Dobre, drogie opony mogą świadczyć o dużej dbałości właściciela o samochód 3 Silnik 3.1 Test silnika benzynowego 3.1.1 Przy każdej temperaturze, zimny i rozgrzany, powinien zapalić po kilku obrotach wału, nie więcej niż po ok. 5 sek. kręcenia rozrusznikiem 3.1.2 Silnik musi na obroty wkręcać się płynnie, bez szarpnięć 3.1.3 Nie powinien kopcić na niebiesko ani na postoju, ani przy ostrym zwiększaniu obrotów, ani w czasie jazdy – niebieski dym świadczy o zużyciu bądź uszczelniaczy zaworowych, bądź co gorsza pierścieni tłoków i gładzi cylindrów 3.2 Test silnika wysokoprężnego 3.2.1 Przy każdej temperaturze, zimny i rozgrzany, powinien zapalać po pierwszym zagrzaniu świec (kontrolka na desce) 3.2.2 Nie powinien kopcić na czarno ani na postoju, ani przy ostrym zwiększaniu obrotów, ani w czasie jazdy 3.2.3 Praca turbiny (jeżeli silnik jest doładowany) powinna być prawie niesłyszalna – świsty i gwizdy świadczą o nieszczelności kolektora ssącego lub o zużyciu łożyskowania turbiny 3.2.4 Dobrze jest umówić się w jakimś warsztacie na sprawdzenie kompresji 3.3 Ogólny wygląd – czy są jakieś wycieki oleju 3.4 Komora silnika – czysta może wskazywać na niedawne mycie, co może mieć na celu chęć ukrycia wycieków 3.5 Komora silnika – wszelkie nieoryginalne kable, złączki, króćce z opaskami łączące rury układu chłodzenia, mogą świadczyć o kiepskim serwisowaniu i źle zwiastować na przyszłość 3.6 Uwaga – w komorze silnika może być gdzieś naklejka (lub karteczka przyczepiona do jakiegoś kabla czy rurki opaską) informująca o ostatniej wymianie oleju – warto porównać wpisany tam przebieg z przebiegiem aktualnym… 3.7 Poziomy: oleju, płynu chłodzącego, oleju hamulcowego, oleju układu wspomagania powinny być w normie 3.8 Olej – powinien być czysty i klarowny (w dieslu może być czarny), bez zapachu paliwa, po roztarciu między palcami nie powinien się zerwać film olejowy (opuszki palców nie powinny się zetknąć „na sucho” 3.9 Uruchamianie – czy zapala łatwo, czy z trudem po długim kręceniu, czy rozrusznik pracuje głośno, czy cicho 3.10 Praca - cicho, czy głośno, czy słychać jakieś niepokojące dźwięki, szum łożyska, stuki 3.11 Po rozgrzaniu do włączenia wentylatora w zbiorniku wyrównawczym nie mogą pojawiać się pęcherzyki powietrza – podczas dodawania gazu przewód do chłodnicy nie może twardnieć. Takie objawy świadczą o wypaleniu uszczelki pod głowicą lub o mikropęknięciach głowicy i/lub bloku silnika 3.12 Przy pracującym silniku trzeba skręcić maksymalnie koła w prawo i w lewo – głośna praca pompy wspomagania przy skrajnych położeniach kół świadczy o jej zużyciu 4 Wnętrze 4.1 Wewnątrz auta należy sprawdzić stan koła kierownicy (zbyt nowe przy dużym przebiegu może świadczyć o kombinacji właściciela, podobnie jak stare i zniszczone koło i mieszek lewarka skrzyni biegów przy autach o podejrzanie niskim przebiegu) 4.2 Jakość i stan tapicerki, zwłaszcza wykładziny w okolicach pedałów, jest trudnym do odmłodzenia świadkiem przebiegu auta 4.3 Nie polecam kupowania auta po palaczu – smród jest w zasadzie niemożliwy do usunięcia – trzeba sprawdzić popielniczkę 4.4 Po przekręceniu kluczyka należy sprawdzić kontrolki – czy gaśnie kontrolka airbagów, ABS, silnika (o ile występują). Np. brak kontrolki ABS w aucie, które ABS posiada, może świadczyć o niesprawnym ww. układzie i chęci zatajenia tego faktu przez właściciela poprzez odłączenie kontrolki 4.5 Kontrola ładowania powinna się zapalić po przekręceniu kluczyka i zgasnąć po uruchomieniu silnika – inny stan może świadczyć o uszkodzeniu alternatora 4.6 Wytarta, brudna i pozadzierana tapicerka bagażnika (lub/i podsufitka) mogą świadczyć o przeciążaniu auta 4.7 Trzeba sprawdzić wszystkie przyciski, urządzenia, oświetlenie 4.8 Klimatyzacja – sprawna, po włączeniu przyciskiem, powinna podnieść lekko obroty silnika. Można też spojrzeć na sprężarkę – przy włączonej klimatyzacji obraca się także zewnętrzna tarcza na jej kole pasowym. 5 Dokumenty 5.1 Dowód rejestracyjny: 5.1.1 Zgodność numerów, zwłaszcza nr nadwozia 5.1.2 Termin ubezpieczenia 5.1.3 Termin badań 5.1.4 Ew. współwłaściciele, zastawy bankowe 5.2 Książka serwisowa 5.3 Książka pojazdu (czerwona; dot. aut rejestrowanych po raz pierwszy w Polsce po 01.05.2000) 5.4 Trzeba sprawdzić czy w polisie AC są adnotacje o wypłaconych odszkodowaniach 5.5 Dokumenty celne oraz oryginalne dokumenty – dot. aut sprowadzonych 5.6 Nr ORGA i jego zgodność z rokiem produkcji/pierwszej rejestracji 5.7 Ew. faktury za naprawy, części – co i kiedy było zrobione, przy jakim przebiegu. 6 Jazda próbna 6.1 Przed rozpoczęciem jazdy można sprawdzić, czy auto na luzie i z wyłączonym hamulcem postojowym, toczy się lekko, czy z oporami – blokujące hamulce mogą wpływać na przyspieszone zużycie łożysk piast i przegubów napędowych 6.2 Przy pracującym silniku, przy wciśnięciu i puszczeniu sprzęgła nie powinno być różnicy w dźwiękach dochodzących z układu napędowego – jeżeli jest duża różnica, może być zużyty docisk sprzęgła lub/i łożyska 6.3 Podczas ruszania nie powinno nic stukać – stuki zwiastują problem z półosiami (przegubami wewnętrznymi) lub ze skrzynią biegów (dyferencjałem) 6.4 Głośne stuki podczas ruszania ze skręconymi kołami świadczą o zużyciu przegubów napędowych zewnętrznych 6.5 Trzeba spróbować ruszyć z włączonym hamulcem postojowym – to prosty test jego sprawności 6.6 Silnik powinien na każdym biegu osiągać obroty maksymalne – równomiernie i bez szarpnięć 6.7 Podczas przyspieszania na wprost, po równej drodze, bez trzymania kierownicy, auto nie może zmieniać kierunku jazdy 6.8 Podczas ostrego przyspieszania z niskich obrotów, wzrost obrotów bez wzrostu prędkości świadczy o ślizganiu się sprzęgła 6.9 Stuki przedniego zawieszenia na krótkich nierównościach świadczą o wybiciu sworzni, łączników stabilizatora, tulei wahaczy lub poduszek kolumn zawieszenia 6.10 „Pływanie” auta po drodze z koleinami świadczy o zużyciu tulei wahaczy 6.11 Stuki tylnego zawieszenia to zwykle poduszki tylnej belki lub np. łożyskowanie wahaczy 6.12 Szum narastający wraz ze wzrostem prędkości świadczy o zużyciu łożyska/łożysk piast lub podporowego półosi 6.13 Krzywo stojące tylne koła to efekt uszkodzonego łożyskowania tylnych wahaczy wleczonych 6.14 Głośny szum opon świadczy bądź o ich zużyciu (lub kiepskiej jakości), bądź o wyząbkowaniu spowodowanym długotrwałą jazdą na zużytych amortyzatorach 6.15 Podczas gwałtownego hamowania na wprost, na równej drodze, należy puścić kierownicę – auto nie może zmienić kierunku jazdy WAŻNE: Na koniec chciałbym dodać, że nie wszystkie punkty muszą koniecznie dyskwalifikować auto. Równie dobrze wykryte usterki mogą nam pomóc w wynegocjowaniu niższej ceny, ale decyzja o "wadze" usterek i koszcie potencjalnej naprawy należy już oczywiście do Was - kupujących. Powodzenia w zakupie nowego autka!!Mam nadzieje ze to na pewno będzie Audi A4 Co do dokumentów, cytat ze strony mojego wydziału komunikacji: Cytuj: Pojazd sprowadzony z państw Unii Europejskiej:
* Wniosek o rejestrację * Faktura lub umowa zakupu za granicą (1x ksero), * Faktura lub umowa zakupu w Polsce (jeśli pojazd zakupiony przez pośrednika)(1x ksero), * Dowód rejestracyjny zagraniczny, * Decyzja o opłacie akcyzy (1x ksero) * Decyzja urzędu skarbowego VAT 25 (1x ksero) * Badanie techniczne z okręgowej stacji kontroli pojazdów, * Tłumaczenie na język polski wszystkich zagranicznych dokumentów, * Tablice z pojazdu * Potwierdzenie opłaty recyklingowej (1 x ksero) * Dowód tożsamości Pozdr. mihu |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |