cartur napisał(a):
Mam prośbę. Doradźcie prosze. Chce kupic A6 z 2000 roku z silnikiem 2,5 tdi. MEchanik powiedzil ze w 2000 roku byly poprawki w silniku. Silniki sprzed 2000 roku mialy wade polegającą na uszkodzaniu sie szklanek w silniku i wałków rozrządu. Czu to prawda i jak poznać czy to silnik starego typu.
Jeszcze jedno pytanie krówy silnik bedzie lepszy 2.5 tdi czy 1.9 tdi.
Z góry przepraszam za takie oczywiste pytania ale nie potrafie znaleźć na nie odpowiedzi.
1. Zaopatrz się w kilka(-naście ?) browarków i skorzystaj z opcji "szukaj". W interesującym Cię temacie znajdziesz odpowiedź na wszystkie wątpliwości
2. Zmień mechanika
- to nie jest sarkazm.
- hydropopychacze jakiej by nie były konstrukcji należy wymieniać we wszystkich silnikach co każde 100 tyś.km. - albo przynajmniej kontrolować zużycie (do kazdego auta są opracowane ścisłe procedury w tym zakresie)
- na przełomie lat 99/00 zmieniono system olejowy w slnikach V6 (a nie jakieś szklanki czy wałki)
- pod koniec 2001 roku w silnikach V6 zastosowano wzmocnione wałki rozrządu ale ze względu na wady materiałowe hydrauliki zaworowej i tak ulegają zużyciu (do czasu wprowadzenia silników BAU/BDG/BDH (nie dotyczy BFC) ).
Oczywiście w silnikach BAU/DBG/BDH również należy kontrolować hydrauliczne kompensatory luzu i wrazie potrzeby wymienić (jeśli luz na styku z dźwignią zaworową jest > 0,2 mm )
Przekaż tą wiedzę swojemu mechanikowi - będzie mądrzejszy.