.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Audi 100 C4 2,3 benzyna w kombi https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=56349 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | ciochu [ 13.mar.2007 22:30:02 ] |
Tytuł: | Audi 100 C4 2,3 benzyna w kombi |
Witam, mam upatrzoną C4 2,3benzyna. Bardzo proszę powiedzcie mi ile moze ona spalić przy spokojnej jeździe po mieście, oczywiście benzyny. i czy opłaca się ją przerobic na gaz (2 gen.) Jakie powinno być ciśnienie oleju i na zimnym i ciepłym silniku? Jak sprawdzić czy nie ma wlanego doktora do oleju? Bardzo proszę o pare rad Serdecznie pozdrawiam Ciochu |
Autor: | Monster [ 14.mar.2007 14:50:49 ] |
Tytuł: | |
Spalanie: to zależy od miasta. Ja robie 20km w jedną stronę we wrocławskich korkach. Przy jeździe do 2000rpm ![]() Co do gazu - ciężki silnik, bo gazownicy nie mają pojęcia co to mechaniczny wtrysk K-Jetronic. A na blosa ciasno (ale da się). Ale są na forum egzemplarze co rzekomo nalatały na gazie 50-100 tysięcy, nic się nie działo i jeszcze miały doskonałe osiągi ![]() Ciśnienie oleju zimnego 5 bar, po rozgrzaniu na wolnych obrotach mam (wg wskaźnika na desce) 1,9bara i rośnie w miarę obrotów do 5. Zdrowy silnik szybko się rozgrzewa i trzyma 89-91 stopni. Temp oleju nawet jadąc cały czas 160km/h zasadniczo nie przekracza ok. 75stopni. |
Autor: | ovation1 [ 14.mar.2007 23:59:02 ] |
Tytuł: | Re: Audi 100 C4 2,3 benzyna w kombi |
Potwierdzam - do załozenia gazu potrzeba fachowców i po taniości tego nie zrobisz. A jak zrobisz - to zapewne będziesz rwał wlosy z głowy, bo dostroić mechaniczny wtrysk do gazu to spore wyzwanie i pierwszy lepszy gazownik może mieć z tym problemy. Ja mam wtrysk ciągły gazu, tzw. 3 generację. Pomijając koszty - polecam, zero problemów, o strzałach i zmasakrowanej klapie przepłwomierza można zapomnieć. Spalanie (na gazie) - w ruchu mieszanym pali ok 13,5-14 litrów, w trasie przy prędkościach do 100 km/h - 10,5-11l. Jeżeli silnik bedziesz mial zadbany i dobrze podregulowany - przyjemnie się tym jeździ. Silniczek niewysilony, ale przez to żywotny i wg mnie nie do zajechania przy normalnej jeździe. |
Autor: | adamusek [ 21.mar.2007 00:18:27 ] |
Tytuł: | |
ja mam na 2 gen + blos zrobilem ponad 60 tysiecy na gaziku, nie było strzałów chociaż świece i kable zmienilem jak nie chciał już jechać i dalej daje rade ![]() Ale decyzja należy do Ciebie ![]() |
Autor: | Maciej [ 21.mar.2007 14:16:36 ] |
Tytuł: | |
Miałem C3 2.3 z gazem chyba I generacji i były problemy. Może nie z samym gazem bo na nim chodził dobrze, ale z paliwem na nim nie chciał chodzić. Silnik dostał od tego gazu. Ten silnik jak już to lepiej gazować sekwencją. |
Autor: | Monster [ 21.mar.2007 18:19:47 ] |
Tytuł: | |
Maciej napisał(a): Ten silnik jak już to lepiej gazować sekwencją.
![]() |
Autor: | yooo25 [ 21.mar.2007 22:29:45 ] |
Tytuł: | |
Maciej napisał(a): Miałem C3 2.3 z gazem chyba I generacji i były problemy. Może nie z samym gazem bo na nim chodził dobrze, ale z paliwem na nim nie chciał chodzić. Silnik dostał od tego gazu. Ten silnik jak już to lepiej gazować sekwencją. nie masz pojęcia o czym piszesz ![]() |
Autor: | Dred [ 22.mar.2007 11:38:54 ] |
Tytuł: | |
są przypadki że da rade założyć sekwencję lecz to jest spooora rzeźba i najlepiej najtaniej ( w ogólnym rozrachunku ) wychodzi IGS czyli 3 generacja ciągłego wtrysku kumpel z roboty ma zagazowane AAR avant Q w manualu 15 zima 17 lato spryski soczewki relingi i mase innych pierdółek kolor czerwony i cosik niedługo zamierza to sprzedać |
Autor: | PONURY [ 30.mar.2007 21:43:13 ] |
Tytuł: | |
Nie chce zakładać nowego tematu wiec sie podłacze. Chce zakupic Audi 100 C4 avanta silnik jaki mnie interesuje to 2.0 lub 2.3. Który z nich nie bedzie miał problemów z instalacją gazową. Czy do takiej masy 2.0 daje sobie rade czy lepiej zakupić 2.3. Bede wdzieczny bo mam małego dylemata czego szukać. ![]() |
Autor: | adamusek [ 30.mar.2007 23:03:29 ] |
Tytuł: | |
Było już ale powtórze... Kup 2.3 i załóż DOBRY wtrysk gazu czyli 3g. Ja mam 2gen+BLOS ale sporo osób ma problemy na 2gen więc polecam 3gen. Mnie akurat chodzi dobrze na tym co mam. 2.0 to słabizna do tej budy. 2.3 to ABSOLUTNE minimum, zwłaszcza ze planujesz avanta. A najlepiej to kupic 2.8 do tej budy ![]() |
Autor: | ciechwoj [ 30.mar.2007 23:12:20 ] |
Tytuł: | |
monster szkoda silnika na taka jazde do 2000 tys.. spali Ci pół litra wiecej a korbowody tak po dupie dostawac nie będą.. 2,3 nie nadaje sie na mikser 30mm jaki kazdy gazownik Ci włoży, ogólna średnica przepustnic to 30mm mała + 50 mm duza wiec popatrz jak to go dusi. jedynym wyjsciem jest blos/wtrysk ciągły 3 gen ale tego jest jak kot napłakał. ale z drugiej strony ja sam reguluje i serwisuje sobie gaz ( jeszcze na palniku, zbieram na blosa) i nienarzekam.. zero strzałów, w porządku pali. wazne zeby nie przesadzic z mieszanką, lepiej zeby palił pół litra wiecej niz miał przypalac zawory wypalac uszczelę albo co gorsza kichać w kolektor |
Autor: | Monster [ 30.mar.2007 23:27:09 ] |
Tytuł: | |
ciechwoj napisał(a): monster szkoda silnika na taka jazde do 2000 tys..
Nie no, jasne, tylko napisałem, że taki test został przeprowadzony, nie że jeżdzę tak na codzień ![]() |
Autor: | ZiPi [ 31.mar.2007 20:55:46 ] |
Tytuł: | |
PONURY napisał(a): Nie chce zakładać nowego tematu wiec sie podłacze.
Chce zakupic Audi 100 C4 avanta silnik jaki mnie interesuje to 2.0 lub 2.3. Który z nich nie bedzie miał problemów z instalacją gazową. Czy do takiej masy 2.0 daje sobie rade czy lepiej zakupić 2.3. Bede wdzieczny bo mam małego dylemata czego szukać. ![]() Akurat mam w C-4 Avancie silnik 2.0E ABK. Jest to silnik na elektronicznym wtrysku "Digifant" ( tzw full grup, wszystkie wtryski pracuja razem ) i dobrze znosi gaz II generacji. Najslabszym jego elementem jest oczywiscie przeplywomierz, ktory przewaznie ulega uszkodzeniu przy mocniejszym strzale ![]() Niestety ten silnik to zadkosc w C - 4, przewaznie byl on montowany w B - 4 Rakieta to nie jest, ale spala w granicach 10 L gazu w trasie. Jesli szukasz silnika do gazu, to unikaj silnikow na mechanicznym wtrysku, ale wbrew pozorom, to nie gaz je niszczy, tylko brak paliwa. |
Autor: | Maciej [ 31.mar.2007 22:00:34 ] |
Tytuł: | |
yooo25 napisał(a): Maciej napisał(a): Miałem C3 2.3 z gazem chyba I generacji i były problemy. Może nie z samym gazem bo na nim chodził dobrze, ale z paliwem na nim nie chciał chodzić. Silnik dostał od tego gazu. Ten silnik jak już to lepiej gazować sekwencją. nie masz pojęcia o czym piszesz ![]() Rzeczywiście popłynąłem z tą sekwencją do 2.3. Moja wiedza w tym zakresie jest mizerna ![]() |
Autor: | ciechwoj [ 31.mar.2007 22:43:04 ] |
Tytuł: | |
nie tylko Ty popłynąłeś, bo wtrysk bezpośredni gazu to chyba 10 generacja. chodziło mu pewnie o 3 gen wtrysk ciągły |
Autor: | Maciej [ 01.kwi.2007 21:57:27 ] |
Tytuł: | |
ciechwoj napisał(a): nie tylko Ty popłynąłeś, bo wtrysk bezpośredni gazu to chyba 10 generacja. chodziło mu pewnie o 3 gen wtrysk ciągły
![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |