.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

A4 B6 1.9TDI
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=56582
Strona 1 z 3

Autor:  Miki_V6 [ 17.mar.2007 22:42:09 ]
Tytuł:  A4 B6 1.9TDI

Wiec tak przeczytalem wiele postow na tym forum , wpierw podpalilem sie na A4 2.5 TDI V6 QUattro 180KM ale jak przeczytalem jak awaryjny jest ten silnik wybralem raczej 1.9.
Tanszy w eksploatacji, mniej pali, po zawirusowaniu fajnie chodzi,tansza wymiana rozrzadu itp.
Pytanie moje dotyczy tego jaki silnik (jaki model) kupic? Chcialbym go w najblizszym czasie zawirusowac i chcialbym wybrac wg Was najmniej awaryjny i najlepszy model silnika w A4 B6.
Doradzcie
:diabel:

Autor:  Baskecior [ 17.mar.2007 22:45:34 ]
Tytuł: 

AVF quattro (1,9 TDI R4 130 KM 305 Nm) :peace:

Autor:  Miki_V6 [ 17.mar.2007 23:05:54 ]
Tytuł: 

Baskecior napisał(a):
AVF quattro (1,9 TDI R4 130 KM 305 Nm) :peace:

Najmniej awaryjny? Najbardziej podatny na chiptuning?
Ile mozna z niego wycisnac poprzez zawirusowanie?

Autor:  Hugo [ 17.mar.2007 23:16:48 ]
Tytuł: 

Jak znajdziesz 1.9TDI z quattro to będzie sukces :) Ja mam AWX i po programie 176KM i 369Nm

Autor:  wowo [ 18.mar.2007 13:45:49 ]
Tytuł: 

MikiV6 -> jak sie zdecydjesz na konkretny modelA4, A6 łatwiej będzie Ci znaleźć coś konkretnego.

Autor:  Miki_V6 [ 18.mar.2007 16:18:49 ]
Tytuł: 

Wiem wiem ze jestem malo zdecydowany i wciaz zmieniam swoje upodobania.
Mialem okazje przejechac sie A6 2.8, 2.5TDI 180KM, a teraz jezdzilem A4 B6 2.5TDIV6 Q i spodobalo mi sie, fajnie chodzi,troche mniej miejsca niz w A6 ale mi wystarczy, fajniejsze zegary niz w A6 ale nastal problem, poczytalem na AKP Forum ze te silniki 2.5TDI sa nie udane, nie wiem dlaczego ale tak piszecie, wiem ze duzo pali, wiem ze duze koszty eksploatacji itp.
Mysle wiec teraz nad A4 1.9 130KM Quattro i zawirusowaniu go, podobno chodzic bedzie fajnie,porownywalnie do 2.5 no i te 1.9 to najlepiej skonstruowane silniki podobno.
Nie wiem czy dobry to wybor ale chce azebym nie mial pozniej klopotow z autem typu cos padlo w silniku,koszt wymiany rozrzadu TDI v6.

Powiedzcie mi jeszcze jakich modeli 1.9TDI szukac a jakich unikac?

Autor:  Baskecior [ 18.mar.2007 21:57:20 ]
Tytuł: 

Nareszcie ... ;)
Szukaj 1,9TDI q ... najlepiej w opcji avant z AVF ... + chips :peace:

Autor:  Miki_V6 [ 18.mar.2007 22:08:17 ]
Tytuł: 

AVF to rozumiem ze model silnika a czym sie roznia inne modele 130km? Sa gorsze do chipowania?

Autor:  Baskecior [ 18.mar.2007 23:46:46 ]
Tytuł: 

Chipsują się tak samo, różnica to + 1 bieg i + kilkanaście Nm, co napisałem poniżej.

Autor:  Miki_V6 [ 19.mar.2007 09:57:27 ]
Tytuł: 

Rozumiem ze jak A4 1.9 130km ma 6 biegow to bedzie prawdopodobnie ten AVF?
A niech mi ktos powie dlaczego te 2.5TDI V6 sa takie awaryjne? Czy chodzi tu o koszty typu spalanie,wymiana rozrzadu itp? czy jest cos jeszcze w nich co psuje sie czesto bo rozrzad nie wymienia sie az tak czesto?
Przeciez w benz silniki V6,V8 sa nie do zameczenia a dlaczego inaczej jest przy V6 TDI?
Pytam bo znalezc 1.9 130km Quattro jest jak widze dosc trudne, czesciej bywaja 2.5TDI V6 Q.
A poza tym A6 jak jest w TDI to zazwyczaj sa V6 i gdyby byly az takie zle to nikt by ich nie kupowal, czyz nie?

Autor:  spanky [ 19.mar.2007 10:18:10 ]
Tytuł: 

Miki_V6 napisał(a):
Rozumiem ze jak A4 1.9 130km ma 6 biegow to bedzie prawdopodobnie ten AVF?
A niech mi ktos powie dlaczego te 2.5TDI V6 sa takie awaryjne? Czy chodzi tu o koszty typu spalanie,wymiana rozrzadu itp? czy jest cos jeszcze w nich co psuje sie czesto bo rozrzad nie wymienia sie az tak czesto?
Przeciez w benz silniki V6,V8 sa nie do zameczenia a dlaczego inaczej jest przy V6 TDI?
Pytam bo znalezc 1.9 130km Quattro jest jak widze dosc trudne, czesciej bywaja 2.5TDI V6 Q.
A poza tym A6 jak jest w TDI to zazwyczaj sa V6 i gdyby byly az takie zle to nikt by ich nie kupowal, czyz nie?


o silnikach V6 TDI pisane juz były litanie/elaboraty .... :):
poszukaj postów klubowiczów o nicku: Meszrum,Piotruś,Carlnova i wszystko bedziesz wiedzial ....

Autor:  wowo [ 19.mar.2007 16:18:37 ]
Tytuł: 

Kup 2.5 V6 TDI. Wymień na dzień dobry hydraulike i VP44 i będziesz latał i latała z zadowoleniem.
To jest silnik które my swoje słabe punkty i prędzej czy później trzeba będzie ju usunąć.

Autor:  Miki_V6 [ 20.mar.2007 20:48:26 ]
Tytuł: 

wowo napisał(a):
Kup 2.5 V6 TDI. Wymień na dzień dobry hydraulike i VP44 i będziesz latał i latała z zadowoleniem.
To jest silnik które my swoje słabe punkty i prędzej czy później trzeba będzie ju usunąć.

A jaki jest koszt wymiany takiej hydrauliki oraz ile i co to jest VP44?
Poza tym dlaczego w 1.9 A4 to sie nie dzieje? Czyzby lepiej dopracowany silnik?

Autor:  wowo [ 20.mar.2007 21:48:45 ]
Tytuł: 

Hydraulika około 1600zł kpl
Ewentualna regeneracja wałków rozrządu 1200zł
VP44 - pompa wtryskowa - naprawa, regeneracja około 2000-2500zł
:peace:

Autor:  Miki_V6 [ 21.mar.2007 00:19:45 ]
Tytuł: 

To fajnie ale dlaczego w 1.9 A4 to sie nie dzieje? Czyzby lepiej dopracowany silnik?

Autor:  Piotruś [ 21.mar.2007 01:28:15 ]
Tytuł: 

Spokojnie Miki. Celujesz w model B6, w którym silnik 2.5 ma zdecydowanie mniej słabych punktów niż B5. Starsze (AKN i AFB) też nie są takie złe jak by to wynikało z lektury AKP. Tutaj trafiają najczęściej ludzie już "po fakcie", czyli po awarii. A z silnikami V6 jest tak, że nawet w głupiej książeczce serwsiowej są opisane wszystkie czynności gwarantujące bezproblemową eksploatację. Mści się tylko zaniechanie (niestety nawet w samochodach regularnie obsługiwanych przez ASO) wymaganych instrukcją pomiarów/wymian.
Nowsze modele - te które znajdują się w zasięgu Twojego zainteresowania - są zagrożone "jedynie" wycierającymi się wałkami rozrządu, ponieważ nawet silnik BFC (163PS) produkowany do końca 2004 roku - był na "starej" hydraulice. Jeżeli jednak nie zaniechasz porządnej diagnostyki przed zakupem - to i ten problem Cię ominie, a przyjemność z eksploatacji 2.5TDi (w porównaniu do 1.9) jest nie do opisania i jak dla mnie - nieporównywalna do 4-cylindrowego "grzechotnika".
Moim zdaniem - każde auto należy jak najdokładniej sprawdzić przed zakupem, a jeśli zrobisz to starannie, to kwestia wyboru 1.9 vs 2.5 powinna zależeć wyłącznie od Twoich własnych upodobań :D .
:peace:

Autor:  Baskecior [ 21.mar.2007 08:48:27 ]
Tytuł: 

Miki_V6 napisał(a):
To fajnie ale dlaczego w 1.9 A4 to sie nie dzieje? Czyzby lepiej dopracowany silnik?

Mówiąc krótko: tak. Mówiąc wprost: mniejsze ryzyko wpakowania 5000 zł istnieje przy zakupie R4 niz V6 TDI. Niezaprzeczalnym faktem są lepsze osiągi V6 oraz wyższa kultura pracy, ale cóż po powyższych , jesli ryzyko jest wysokie.
Wybór nalezy do Ciebie ;)

Autor:  Miki_V6 [ 21.mar.2007 21:40:56 ]
Tytuł: 

5tys wpakowac to mi sie nie usmiecha, pozostane przy poszukiwaniu 1.9 130KM najlepiej Q ale z tym bedzie gorzej.
Poza tym jak zawirusuje go na 150-160 KM to juz bedzie GIT i chyba duzo nie bedzie sie roznic osiagami od 2.5?

Autor:  wowo [ 22.mar.2007 09:43:24 ]
Tytuł: 

:diabel:
Ale zawsze bedziesz miał ten piękny klekot pod maską

Autor:  KrzysiekR [ 22.mar.2007 17:33:41 ]
Tytuł: 

Miki_V6 napisał(a):
5tys wpakowac to mi sie nie usmiecha, pozostane przy poszukiwaniu 1.9 130KM najlepiej Q ale z tym bedzie gorzej.
Poza tym jak zawirusuje go na 150-160 KM to juz bedzie GIT i chyba duzo nie bedzie sie roznic osiagami od 2.5?


Kup 1,9 130KM+virus :peace:
-> Bedziesz zadowolony

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/