.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

[B6] 1.8T vs 3.0V6 ???
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=57244
Strona 1 z 1

Autor:  tommylee [ 29.mar.2007 19:49:17 ]
Tytuł:  [B6] 1.8T vs 3.0V6 ???

Witajcie, po przeczytaniu miliona postów mam już niezły mentlik w głowie. Jestem na etpaie kupowowania B6 i pytanie jak w temacie. Czy wybrać silnik 1,8T (+virus) czy iść w 3.0V6. Wiem, że silnik V6 to mega kultura pracy, nie wysilony, ale też spalanie 16L to raczej norma. Z kolei 1.8T obojętnie w jakiej wersji) to silnik popularny, w miarę żway, spalanie gdzieś chyba z 12-13L, ale na pewno mniej żywotny. No i co tu panowie mi radzicie?? Oglądałem 3.0V6 Quattro w tiptronicu i jestem zakochany w tym aucie, ale dotarłem do danych techn. gdzie napisane jest, że takie autko śmiaga to setki aż 8,9s gdzie ten sam motor w ośce i manualu ma tylko 6,9s!!

Sam już nie wiem co wybrać, help!!

Autor:  Heveliusz [ 29.mar.2007 20:39:26 ]
Tytuł: 

To zależy... Osiągi się różnią, bo quattro swoje waży i spowalnia start, a skrzynia tiptronic (jak i każdy inny manual) ogranicza trochę auto...
Wybór silnika zależy od tego co chcesz dalej z nim robić. 1.8T+virus to dobra opcja, ale po wirusie będzie się lepiej wkręcał i pewnie palił tyle samo co 3.0, bo to się chce przycisnąć :) V6 to zupełnie inny silnik. Nadaje się do długich tras, nie jest ścigaczem (chociaż w żadnym wypadku nie jest ospały). Jego walory odczujesz dopiero w 100% po przekroczeniu pewnych prędkości. Jest 1000 razy bardziej kulturalny i ma niepowtarzalny dźwięk (jak większość w układzie V). Do tego wytrzyma o wiele więcej, ale z drugiej strony jest droższy w servisie...

Wszystko zależy od tego, czy chcesz się statecznie wozić, przy pięknym gangu silnika, z duzym zapasem mocy, lub np. oszczędzać na LPG, czy raczej ruszać z piskiem spod świateł i kręcić go do wysokich obrotów (1.8T)...
Ja wybrałbym 3.0, bo to trwalsza solidniejsza i równie mocna konstrukcja, przy tym wystarczająco żwawa...


Obojętnie, który wybierzesz zadbaj o to, żeby to było QUATTRO!!! Różnicy 1sek na przyspieszeniu nie żałuj (chyba, że rwiesz spod każdych świateł z gazem w podłodze), bo prowadzenie i komfort jazdy zimą zrekompensująCi to z nawiązką... :peace:

Autor:  tommylee [ 30.mar.2007 16:59:32 ]
Tytuł: 

ale mam mętlik w głowie niezły. Tak czy inaczej czy do 1.8T czy do 3.0V6 i tak założe sekwencję (są w podobnych cenach), moja jazda to pół na pół, trochę trasy i miasta. Przy okazji mam pytanie czy multitronic i tiptronic w B6 to całkiem inne skrzynie, a jeżeli tak to kiedy jaka wychodziła?

Autor:  rafala6 [ 30.mar.2007 17:52:14 ]
Tytuł: 

Tylko 3.0V6 lub więcej i tak będziesz gazował :):

Autor:  GrzesB [ 30.mar.2007 18:09:04 ]
Tytuł: 

rafala6 napisał(a):
Tylko 3.0V6 lub więcej i tak będziesz gazował :):


Jak kupisz quattro to tylko z tiptronikiem - multitronika się wystrzegaj - panują kiepskie nastroje po jego zakupie ;-)

Autor:  Dred [ 30.mar.2007 18:14:37 ]
Tytuł: 

multitronic wychodził tylko w ośkach to raz a dwa zapomnij o tej skrzyni dobrze Ci radzę
moim zdaniem najfajniej jest kupić 1.8 T Q w manualu

więcej części, mniej kosztowne , więcej kowali zna ten silnik , bo jest dośćpopularny
3.0 V6 fajny silnik ale z częściami gorzej bo duuuuużo mniej go sprzedano , nawet do ASO bardzo żadko zaglądają auta z tym silnikiem

Autor:  Kornel [ 30.mar.2007 21:27:56 ]
Tytuł: 

Nie wiem czy występowały w B6 ale 1.8T z elektroniczną przepustnicą i większą turbinką K04 ma 180KM, a jak zapodasz wirusika to moc skoczy do ok. 225KM i 300Nm, spalanie nie powinno się wiele zmienić, ale to będzie zależało od twojego stylu jazdy. Z 1.8T można jeszcze sporo wycisnąć.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/