.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Audi A6 2.6 https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=58211 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | jacek151 [ 17.kwi.2007 06:34:22 ] |
Tytuł: | Audi A6 2.6 |
Chcem kupić Audi A6 2.6 link http://www.gratka.pl/moto/tresc.phtml?i ... 4cad426802 Jaki gaz lepszy jest na 2.6 sekwencyjny czy zwykły ![]() |
Autor: | SLAWKO 83 [ 17.kwi.2007 13:48:48 ] |
Tytuł: | |
2.6 ma plastikowe kolektory jak gaz to tylko sekwencja (wtryski) coś dziwnie niska cena za taki rocznik i autko łee niema quattro i jeszcze do tego automat |
Autor: | egzekutor30 [ 18.kwi.2007 18:58:55 ] |
Tytuł: | |
Ja na Twoim miejscu szukałbym 2.8 i to nie dlatego że akurat mam do sprzedania tylko że jest lepszy spalanie takie samo, czesci w tej samej cenie a 24KM wiecej i ma metalowy kolektor. Do 2.8 możesz zaryzykowac i wsadzic zwykły gaz ale do 2.6 juz bym nie radził. |
Autor: | matys80 [ 20.kwi.2007 09:05:40 ] |
Tytuł: | |
Ale silnik 2,6 jest bardziej prosty w obsłudze jest mniej rzeczy do psucia, nie jest wyżyłowany,a co za tym idzie to jego żywotność.A co chodzi o spalanie to bardzo podobne do 2,8. |
Autor: | Dred [ 20.kwi.2007 09:24:08 ] |
Tytuł: | |
wyżyłowany ?? 2.8?? oj kolego chyba coś msz dziwne pojęcie słowa "wyżyłowany" żywotność silnika 2.8 jest duuuża pod warunkiem że auto było dobrze serwisowane (zaniedbanych jest masa ) a takich z przebiegiem około 200 tysi też ( w rzeczywistości mają po 350 ![]() szukaj 2.8 ale tam też tylko sekwencja , bo ze zwykłym sa szopki i wcale nie jest prostszy i mniej rzeczy do popsucia ja bym powiedział , że oba silniki sa na takim samym poziomie zaawansowania |
Autor: | egzekutor30 [ 20.kwi.2007 09:55:19 ] |
Tytuł: | |
Kolega matys chyba nie widział na oczy silnika 2.6 i 2.8 to są te same silniki ta sama konstrukcja ten sam rozrzad,głowica itp 2.8 ma tylko metalowy ssacy i przepływomierz przy filtrze powietrza. A z wyżyłowaniem to chyba raczej nic wspólnego to on nie ma patrząc np na to, że BMW i Opel z 2.5litrowego silnika ma taka samom moc. |
Autor: | Johny [ 20.kwi.2007 17:57:55 ] |
Tytuł: | |
nie no 2.6 jest jednak prostrzy- brak przeplywki oraz skracania dolotu to jednak 2 zeczy mniej do psucia (a ta przeplywka potrafi byc chyba droga nawet ?) co nie zmienia faktu, ze jakby nie patrzec zapewne koszta utrzymania sa zblizone. Ale fakt jest tez taki ze jakos 2.8 w dobrym stanie duzo trudniej trafic niz 2.6. Nie wiem czym to jest spowodowane, moze tym ze kazdy kto chcial mocno poganiac to brał mocniejszego ![]() Jak na autko z tego rocznika i jesli ma byc w benzynie to sa jedyne 2 sluszne silniki do wyboru, po prostu trzeba kupic tego w lepszym stanie. No chyba ze chcesz Traktora (fuj) to R5 TDI cieszy sie tu bardzo dobra opinia ![]() |
Autor: | zserty [ 20.kwi.2007 18:27:41 ] |
Tytuł: | |
egzekutor30 napisał(a): Kolega matys chyba nie widział na oczy silnika 2.6 i 2.8 to są te same silniki ta sama konstrukcja ten sam rozrzad,głowica itp 2.8 ma tylko metalowy ssacy i przepływomierz przy filtrze powietrza. A z wyżyłowaniem to chyba raczej nic wspólnego to on nie ma patrząc np na to, że BMW i Opel z 2.5litrowego silnika ma taka samom moc.
Jeżeli mogę coś powiedzieć na temat silników opla to to, że uzyskują podobną moc z 2,5l nie dlatego, że są wykręcone.Tam po prostu są po cztery zawory na cylinder i taka V6 mająca 24 zawory przez co zapewniają sobie lepszą wymianę gazów i lepiej napełniają się ponownie mieszanką. Taki 2,5l po wymianie map paliwowych i wałków osiąga moc ok, 200km bez żadnego wysiłku. Dwu litrowy silnik C20XE (16V) w serii miał 150km i ta sama jednostka była bazę do C20LET, który to wyróżniał się turbinką i osiągał 220km. Ogólnie silniki dysponujące min.4 zaworami na cylinder najlepiej nadają się do uturbienia. Tak więc uważam, że akurat silniki 2,6 lub 2,8 nie umywają się do oplowskich. Za mało mocy jak na pojemność, a co za tym idzie koszty eksploatacji. |
Autor: | Dred [ 20.kwi.2007 18:28:43 ] |
Tytuł: | |
Johny napisał(a): Jak na autko z tego rocznika i jesli ma byc w benzynie to sa jedyne 2 sluszne silniki do wyboru
jeden to 2.2 a drugi???? jaki miałeś na mysli |
Autor: | Johny [ 20.kwi.2007 18:34:00 ] |
Tytuł: | |
Dred napisał(a): Johny napisał(a): Jak na autko z tego rocznika i jesli ma byc w benzynie to sa jedyne 2 sluszne silniki do wyboru jeden to 2.2 a drugi???? jaki miałeś na mysli Mowa jest o A6 C4 a nie S4 ![]() ![]() |
Autor: | matys80 [ 20.kwi.2007 18:39:29 ] |
Tytuł: | |
Kolega matys widział 2,8 a 2,6 posiadam obecnie.Miałem dokładnie na myśli to co napisał Johny.Wystarczy zobaczyc ile jest postów na temat silnika ABC a ile AAH.Do normalnej jazdy te 150 KM jest wystarczające ale każdy kupuje to co mu się podoba i każdy może wyrazić swoją opinię,a kolega egzekutor od razu się stresuje ![]() |
Autor: | Dred [ 20.kwi.2007 18:39:37 ] |
Tytuł: | |
buda c4 wiec 2 silniki 2.2 i 4.2 v8 ![]() |
Autor: | pebo [ 20.kwi.2007 18:42:53 ] |
Tytuł: | |
Witam. Oba silniki są zbliżone konstrukcyjnie do siebie, ale niuanse tkwią właśnie w drobnych szczegółach. Jeżeli planujesz założenie instalacji gazowej - to popieram kolegów, którzy dobrze doradzają - metalowy kolektor dolotowy to o wiele mniej problemów z instalacją. Ponadto 2,8 ma trochę inny rozkład momentu obrotowego, a to na co dzień Ci się przyda (przyśpieszanie). Jak słusznie zauważyli przedmówcy - 2,8 ma tyle mocy co niektóre 2,5 - co już wskazuje na to, że nie jest to jednostka zbytnio obciążona. Nie jest to miejski ścigacz, ale stateczna limuzyna. Niski moment obrotowy i subtelną pracę silnika docenisz na pewno na trasie, a i na stacji benzynowej nie przeżyjesz szoku. Pozdrawiam i życzę udanego wyboru. |
Autor: | Johny [ 20.kwi.2007 18:52:56 ] |
Tytuł: | |
pebo napisał(a): Witam. Oba silniki są zbliżone konstrukcyjnie do siebie, ale niuanse tkwią właśnie w drobnych szczegółach. Jeżeli planujesz założenie instalacji gazowej - to popieram kolegów, którzy dobrze doradzają - metalowy kolektor dolotowy to o wiele mniej problemów z instalacją. Ponadto 2,8 ma trochę inny rozkład momentu obrotowego, a to na co dzień Ci się przyda (przyśpieszanie). Jak słusznie zauważyli przedmówcy - 2,8 ma tyle mocy co niektóre 2,5 - co już wskazuje na to, że nie jest to jednostka zbytnio obciążona. Nie jest to miejski ścigacz, ale stateczna limuzyna. Niski moment obrotowy i subtelną pracę silnika docenisz na pewno na trasie, a i na stacji benzynowej nie przeżyjesz szoku. Pozdrawiam i życzę udanego wyboru.
Chcesz do 2.8 zwykly gaz wlozyc bo ma metalowy kolektor ? A co ze skracaniem dolotu? przeciez wystrzaly gazu na takiej instalce rozpieprza Ci to ![]() Do obu sekwencje, wtedy rodzaj kolektora nie ma znaczenia ![]() |
Autor: | egzekutor30 [ 20.kwi.2007 18:58:10 ] |
Tytuł: | |
ja mam już drugie 2.8 zagazowane i w żadnym nie miałem problemów z przepływomierzem, ale zato powiem, że stawałem już z kilkoma 2.6 i nawet z moją wcześniejszą 2.8 z quattro 2.6 oska nie miała nic do powiedzenia. Ale fakt każdy kupuje, co mu odpowiada ja tylko napisałem, że za tą samą kasę zakupu i eksploatacji bez żadnego tuningu można mieć 24KM więcej, czyli tyle co 126p he he. Po zatem kolega matys ma B4 i tam 2.6 sprawdza się na pewno lepiej jak to ma miejsce A6,której waga i gabaryty są znacznie wieksze. |
Autor: | Johny [ 20.kwi.2007 19:07:32 ] |
Tytuł: | |
egzekutor30 napisał(a): ja mam już drugie 2.8 zagazowane i w żadnym nie miałem problemów z przepływomierzem, ale zato powiem, że stawałem już z kilkoma 2.6 i nawet z moją wcześniejszą 2.8 z quattro 2.6 oska nie miała nic do powiedzenia.
Ale fakt każdy kupuje, co mu odpowiada ja tylko napisałem, że za tą samą kasę zakupu i eksploatacji bez żadnego tuningu można mieć 24KM więcej, czyli tyle co 126p he he. Po zatem kolega matys ma B4 i tam 2.6 sprawdza się na pewno lepiej jak to ma miejsce A6,której waga i gabaryty są znacznie wieksze. No 24km robi swoje jednak. Ja bym w A6 szukal chyba tylko 2.8 bo to i tak ma osiagi chyba gorsze niz np 2.6 u mnie w A4 ![]() ![]() |
Autor: | matys80 [ 20.kwi.2007 21:20:17 ] |
Tytuł: | |
egzekutor30 napisał(a): ja mam już drugie 2.8 zagazowane i w żadnym nie miałem problemów z przepływomierzem, ale zato powiem, że stawałem już z kilkoma 2.6 i nawet z moją wcześniejszą 2.8 z quattro 2.6 oska nie miała nic do powiedzenia.
Ale fakt każdy kupuje, co mu odpowiada ja tylko napisałem, że za tą samą kasę zakupu i eksploatacji bez żadnego tuningu można mieć 24KM więcej, czyli tyle co 126p he he. Po zatem kolega matys ma B4 i tam 2.6 sprawdza się na pewno lepiej jak to ma miejsce A6,której waga i gabaryty są znacznie wieksze. Faktycznie to tez trzeba brać pod uwagę buda b4 jest lżejsza od a6 i tutaj 2,6 radzi sobie bardzo dobrze ale już w a6 nie wiem bo nie jeździłem ale te 24 koniki mogą się przydać. |
Autor: | GrzesB [ 20.kwi.2007 23:16:32 ] |
Tytuł: | |
Te 24 koniki były być może jak auto wyjechało z fabryki, ale napewno nie po 10 czy 15 latach... Co do silników to są przedewszystkim trwałe i baaaaardzo elastyczne, a przy odrobinie chęci 2.8 spali tyle co Polonez - 13l/100km miasto (Warszawa). Niniejszym powiem też, że gdybym teraz kupował takie auto pewnie szukałbym 2.8 zdrowego, ale jeśli by się trafiło ładne 2.6 to też bym wziął... i odwołuję wszystko co powiedziałem na temat dużego spalania 2.8 - da się toczyć oszczędnie. Moje ostatnie testy dowiodły, że 2.8 w mieście spali 13l/100km o ile będzie się jeździło baaaaardzo delikatnie, najlepiej nie przekraczając 100km/h. Tylko po co wtedy kupować V6... |
Autor: | pebo [ 03.maja.2007 20:19:21 ] |
Tytuł: | |
Johny napisał(a): pebo napisał(a): Witam. Oba silniki są zbliżone konstrukcyjnie do siebie, ale niuanse tkwią właśnie w drobnych szczegółach. Jeżeli planujesz założenie instalacji gazowej - to popieram kolegów, którzy dobrze doradzają - metalowy kolektor dolotowy to o wiele mniej problemów z instalacją. Ponadto 2,8 ma trochę inny rozkład momentu obrotowego, a to na co dzień Ci się przyda (przyśpieszanie). Jak słusznie zauważyli przedmówcy - 2,8 ma tyle mocy co niektóre 2,5 - co już wskazuje na to, że nie jest to jednostka zbytnio obciążona. Nie jest to miejski ścigacz, ale stateczna limuzyna. Niski moment obrotowy i subtelną pracę silnika docenisz na pewno na trasie, a i na stacji benzynowej nie przeżyjesz szoku. Pozdrawiam i życzę udanego wyboru. Chcesz do 2.8 zwykly gaz wlozyc bo ma metalowy kolektor ? A co ze skracaniem dolotu? przeciez wystrzaly gazu na takiej instalce rozpieprza Ci to ![]() Do obu sekwencje, wtedy rodzaj kolektora nie ma znaczenia ![]() Akurat w swoim mam instalkę zwykłego gazu od 4 lat (w 2003r. sekwencja była zbyt droga). Strzeliło może ze cztery razy przede wszystkim na słabym gazie. Instalacja działa bardzo dobrze, silniczek śmiga elegancko. Często (a może nie?) wymieniam filtr powietrza - raz w roku - przy przebiegu rzędu 10 tys, km. rocznie. Zauważyłem poprawę przy wysokich obrotach. |
Autor: | Dred [ 03.maja.2007 20:46:23 ] |
Tytuł: | |
no rzeczywiście instalacja działa idelanie skoro tylko 4 razy strzeliła ![]() to ciekaw jestm jak wg Ciebie źle dziła instalacja gazowa ?? rany ![]() ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |