.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 17.maja.2025 21:08:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 C5 avant tdi- czego mogę się spodziewać
PostNapisane: 18.kwi.2007 13:44:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2007 21:14:02
Posty: 4
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Witam serdecznie!

Jestem Bartek i mieszkam w Ostrówie Wielkopolskim...

Poszukuję audi a6 z 99 roku z silnikiem 2,5 tdi 150 konnym. Na forum przeczytalem, ze auto z tego roku w dobrym stanie to wydatek okolo 35 kola. Wlasnie -+ taka kwota dysponuje. Jedyne udziwnienie jakie mi sie marzy to jasna skora. W gre wchodzi tylko skrzynia manualna i naped na przod.

Samochodu poszukuje w Polsce oraz u naszych zachodnich sasiadow.

http://www.gratka.pl/moto/tresc.phtml?i ... 4d696cba6d

http://www.gratka.pl/moto/tresc.phtml?i ... 4d696cba6d

http://www.gratka.pl/moto/tresc.phtml?i ... 4d696cba6d




Czy za podana wyzej cene znajde auto, ktore bedzie spelniac powyzsze wymagania? Czytalem, wasze opinie i wnioski ze 9/10 aut o niskich cenach to jedna wielka podpucha:P

Mam tez pare pytan odnosnie samej eksploatacji tego auta. Bylem posiadeczem skody octavi z silnikiem 1,9 tdi agr i jazda dieslem nie jest mi obca.
-Ile bedzie spalac 2,5 tdi w polaczeniu z manualem? (w archwium tylko znalazlem info o automacie)
- auta z 99 roku praktycznie musza miec przejechane min te 180 - 200 tys. Czy taki przebieg robi duze wrazenie na dobrze serwisowanym silniku? Zakladamy, ze poprzedni wlasciciel dbal o autko ;) Oczywiscie
- jakie sa ceny przegladow i wymian czesci eksploatacyjnych. Stosowac oryginaly czy zamienniki ?
- zawieszenie? o tym nic nei wiem :(

Dodam, ze namietenie czytam archwium, ale ogrom informacji mnie przeraza i zaczynam sie gubic. Stad postanowilem zalozyc ten temat.

Prosze o pomoc i korygowanie moich bledow. Strach przed kupnem wynika z niewiedzy, a to chyba jedyne miejsce, gdzie mozna ja zdobyc

Pozdrawiam,
Bartek

_________________
Szukam Audi A6 C5 avant z manualna skrzynią '99


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2007 14:09:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2006 19:38:05
Posty: 235
Lokalizacja: Wrocław
Cze..

Jestem posiadaczem takiego tylko że z roku 2000, przebieg 200 000 km

Przeszukaj to forum a znajdziesz mnóstwo odpowiedzi na twoje pytania...
I zrób to zanim kupisz....!!!

Ode mnie małe, ogólne uwagi:
- PRZECZYTAJ TE FORUM !!!
- sam nie kupuj - weź fachowca z programem i laptopem przed kupnem;
- pali w trasie do 150 km/h ok. 7..8 litrów;
- z 1999 roku może mieć bardzo duży przebieg- te auta służą przeważnie firmom do pędzenia po autostradach
-przeanalizuj wszystkie papiery jakie ewentualnie dostaniesz z autem (serwisy itp...)
-auto drogie w utrzymaniu a w razie awarii poważnej (pompa wtryskowa, wtryskiwacze, turbina, itp...) BARDZO DROGIE!!!
- nie patrz ile pali bo pozostałe koszty i tak ci zjedzą oszczędności
- eksploatacja droga bo najlepiej lubi oryginalne części i dobrą ropę, olej, filtry, itp....
- to wszystko rekompensuje JAZDA tym autem - trzyma się drogi, zwinny, szybki i zrywny ale ....

ale pamiętaj - DROGIE W UTRZYMANIU...

Bolączka tych aut to wg mnie:
- wszelkie awarie: drogi serwis i części;
- nie zawsze jest dobrze stosować zamienniki części przez co jesteś skazany na serwis ASO;
- kradzieże...6 miejsce pod względem kradzieży w Polsce (audi)

W pewnym programie na TVN Turbo jest test na najlepszą i najgorszą rzecz w aucie...
- najlepsze = TO AUDI!!!
- najgorsza - drganie całego auta, taki grzechot przy przyspieszaniu... I te typy tak mają....

Pozdrawiam...

_________________
Jest:
AUDI A6 C5 2,5 TDI AVANT/2000r...

były:
VW SHARAN 2,0 BENZYNA/1996, T4 MULTIVAN 2,4/1994, VW PASSAT 1,9 TDI/1995, VW GOLF 1,9/1992, AUDI 100 AVANT 2,3/1989, AUDI 80 1,6 PRZEJŚCIÓWKA/1986, Polonez 1,5, Maluch 650, Fiat Kombi 1,5, reszty grzechów nie pamiętam..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2007 14:16:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2007 21:14:02
Posty: 4
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Wlasnie rozmawialem z posiadaczem takiego autka i powiedzial, ze wszystko ok dopoki nie zaczyna sie psuc. Dodal, ze na poczatek w aucie z tym przebiegiem trzeba bedzie wymienic walki 5 tys i rozrzad 3..... Myslalem nad fordem mondeo w podobnej cenie, ale to tez awaryjne jak cholera auto.

Chyba zdecyduje sie na 1,9 tdi plus lekkie dodanie mocy ok 130 koni. Autko bedzie robic jakies 20 tys. roczenie, wiec chyba nie wplynie to jakosc zle na silnik.

Aha zawieszenie. Jeszcze nie aluminiowe, wiec trwale. To prawda?

_________________
Szukam Audi A6 C5 avant z manualna skrzynią '99


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2007 14:23:55 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
Batrek napisał(a):
Aha zawieszenie. Jeszcze nie aluminiowe, wiec trwale. To prawda?


nieprawda... jest jak najbardziej aluminiowe...

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 09:46:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2006 19:38:05
Posty: 235
Lokalizacja: Wrocław
Batrek napisał(a):
Wlasnie rozmawialem z posiadaczem takiego autka i powiedzial, ze wszystko ok dopoki nie zaczyna sie psuc. Dodal, ze na poczatek w aucie z tym przebiegiem trzeba bedzie wymienic walki 5 tys i rozrzad 3..... Myslalem nad fordem mondeo w podobnej cenie, ale to tez awaryjne jak cholera auto.

Chyba zdecyduje sie na 1,9 tdi plus lekkie dodanie mocy ok 130 koni. Autko bedzie robic jakies 20 tys. roczenie, wiec chyba nie wplynie to jakosc zle na silnik.

Aha zawieszenie. Jeszcze nie aluminiowe, wiec trwale. To prawda?


To zależy od dziur wg mnie...Jak mieszkasz w dziurawym mieście to nie ma różnicy...Oczywiście oprócz kosztów wymiany - wtedy jest róznica... :)

_________________
Jest:
AUDI A6 C5 2,5 TDI AVANT/2000r...

były:
VW SHARAN 2,0 BENZYNA/1996, T4 MULTIVAN 2,4/1994, VW PASSAT 1,9 TDI/1995, VW GOLF 1,9/1992, AUDI 100 AVANT 2,3/1989, AUDI 80 1,6 PRZEJŚCIÓWKA/1986, Polonez 1,5, Maluch 650, Fiat Kombi 1,5, reszty grzechów nie pamiętam..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 10:10:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
skoro chcesz kupić mały silnik, to zastanów się nad 1.8T w benzynie.

prawdą jest, że silnik 2.5TDI został skonstruowany chyba tylko dla pasjonatów... do tego silnika powinno się dodawać VAG'a 1552 jako brelok do kluczy i całą literaturę serwisową...
to silnik specjalnej troski dla nie do końca normalnych ludzi :): .

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 10:35:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2007 21:14:02
Posty: 4
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Niestety w gre wchodzi tylko wysokoprezny klekot.

Czytalem o zmianie turbiny od 130 pd i oczywiscie zmianie softa. Ile taka przyjemnosc kosztuje, jaka moze byc orientacyjna moc tak zeby nie wplynelo to mocno na trwalosc silnika. Czy w takim przypadku konieczna bedzie wymiana hamulcy? Jak to wytrzyma skrzynia i sprzeglo ?

Pozdrawiam

_________________
Szukam Audi A6 C5 avant z manualna skrzynią '99


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 11:27:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Batrek napisał(a):
Niestety w gre wchodzi tylko wysokoprezny klekot.

Czytalem o zmianie turbiny od 130 pd i oczywiscie zmianie softa. Ile taka przyjemnosc kosztuje, jaka moze byc orientacyjna moc tak zeby nie wplynelo to mocno na trwalosc silnika. Czy w takim przypadku konieczna bedzie wymiana hamulcy? Jak to wytrzyma skrzynia i sprzeglo ?

Pozdrawiam



tuning nie jest złem, lecz takie auto wymaga nieco innej eksploatacji.
wymiany turbin zazwyczaj czynią użytkownicy, którzy ją uszkodzili - to nie jest tak, że czynią to w poszukiwaniu mocy... trudno jest oczekiwać, by prawie 10letni silnik dobrze znosił podwyższenie mocy o 20%.

jeżeli ma to być samochód rodzinny, który jest sprawny, to odpuść sobie modyfikacje.

w przeciwnym razie koszty wzrosną nieproporcjonalnie do 4cylindrowego klekotu i rzeczywiście, bardziej opłacalny stanie się zakup V6.

jest takie powiedzenie: jeżeli chcesz mieć więcej koni, to kup mocniejszy silnik.
doprawdy, bardzo mało jest osób, które nie mają jakichkolwiek problemów/dziwnych zjawisk z tuningowanym silnikiem.
...choć oczywiście wszyscy mówią inaczej...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 16:40:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Odpowiadając założycielowi tematu:
Skoro wysiadłeś się z bezobsługowego AGR`a i chcesz kupić najbardziej beznadziejnego diesla w historii Audi to sam chyba pragniesz strzelić sobie w stopę.
Odradzam Ci zdecydowanie, a dodatkowo polecam wątki poświęcone tym silnikom na naszym forum ;) Musisz tylko odsiać 70% spamu aby dokopać się do treści.
@ Meszrum: ja również twierdzę że tuninkowane (+ 25%-30%) 1,9 TDI jeżdzą latami i tysiącami kilometrów bez jakichkolwiek problemów, mówi to ktoś kto już wykręcił 74 tys km rezanym 1Z`tem ,który jeździ na ON/OO/OR i każdy kto mnie zna , wie że lekkiego życia nie miał.
Można je śmiało kręcić i cieszyć się spokojna jazdą w akompaniamencie znienawidzonego klekotu :D
Po zmianie turbo możesz wycisnąć lekko ok 150-160 KM (mam znajomka, który zaszczepił do AFN`a turbo od AWX`a i latał na takim programie. Ten setup miał w AFN`ie quattro, skrzynia ori , sprzęgło raczej też, ale musiałbym jeszcze dopytac).

Poza tym drogi meszrumie, jeszcze jakichś czas temu zachwalałeś 2,5 TDI pod niebiosy a teraz wieszasz na nich sabaki ? Widzę pewną niekonsekwencję wypowiedzi ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 21:14:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.mar.2006 12:50:29
Posty: 231
Lokalizacja: okolice Częstochowy
Witam
Posiadam dokładnie takie autko jakiego szukasz A6 Avant 2.5 tdi 150 KM Quattro
auto jest z pażdziernika 99 i kupiłem je 7 miesięcy temu. koszt auta + wydatki związane ze sprowadzeniem auta ok. 40 tyś. złotych. przebieg w momencie kupna 196 tyś km. (sprawdzony ).
jeśli chodzi o awaryjność auta to mam chyba jeden z nielicznych modeli bo bezawaryjny :diabel:
. od momentu kupna wymieniłem rozrząd, termostat, wszystkie filtry i oleje i na tym inwestycja sie skończyła . jak na razie żadnych problemów nie było.
mój też jest w manualu i przy normalnej jeździe (większość miasto) pali w zakresie 9.5 -10 litrów /100km
P.S. jeśli masz jeszcze jakieś pytania to PW lub GG
pozdrawiam

_________________
polonez 1.6 +LPG '95 - był
audi 100 C3 1.8 '89 - był
audi a6 2.5 TDI Q '99 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: