.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 00:19:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4 B6 1.9TDI
PostNapisane: 17.mar.2007 22:42:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
Wiec tak przeczytalem wiele postow na tym forum , wpierw podpalilem sie na A4 2.5 TDI V6 QUattro 180KM ale jak przeczytalem jak awaryjny jest ten silnik wybralem raczej 1.9.
Tanszy w eksploatacji, mniej pali, po zawirusowaniu fajnie chodzi,tansza wymiana rozrzadu itp.
Pytanie moje dotyczy tego jaki silnik (jaki model) kupic? Chcialbym go w najblizszym czasie zawirusowac i chcialbym wybrac wg Was najmniej awaryjny i najlepszy model silnika w A4 B6.
Doradzcie
:diabel:

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2007 22:45:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
AVF quattro (1,9 TDI R4 130 KM 305 Nm) :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2007 23:05:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
Baskecior napisał(a):
AVF quattro (1,9 TDI R4 130 KM 305 Nm) :peace:

Najmniej awaryjny? Najbardziej podatny na chiptuning?
Ile mozna z niego wycisnac poprzez zawirusowanie?

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2007 23:16:48 
Moderator

Dołączył(a): 19.lip.2003 14:18:17
Posty: 3402
Jak znajdziesz 1.9TDI z quattro to będzie sukces :) Ja mam AWX i po programie 176KM i 369Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 13:45:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
MikiV6 -> jak sie zdecydjesz na konkretny modelA4, A6 łatwiej będzie Ci znaleźć coś konkretnego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 16:18:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
Wiem wiem ze jestem malo zdecydowany i wciaz zmieniam swoje upodobania.
Mialem okazje przejechac sie A6 2.8, 2.5TDI 180KM, a teraz jezdzilem A4 B6 2.5TDIV6 Q i spodobalo mi sie, fajnie chodzi,troche mniej miejsca niz w A6 ale mi wystarczy, fajniejsze zegary niz w A6 ale nastal problem, poczytalem na AKP Forum ze te silniki 2.5TDI sa nie udane, nie wiem dlaczego ale tak piszecie, wiem ze duzo pali, wiem ze duze koszty eksploatacji itp.
Mysle wiec teraz nad A4 1.9 130KM Quattro i zawirusowaniu go, podobno chodzic bedzie fajnie,porownywalnie do 2.5 no i te 1.9 to najlepiej skonstruowane silniki podobno.
Nie wiem czy dobry to wybor ale chce azebym nie mial pozniej klopotow z autem typu cos padlo w silniku,koszt wymiany rozrzadu TDI v6.

Powiedzcie mi jeszcze jakich modeli 1.9TDI szukac a jakich unikac?

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 21:57:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Nareszcie ... ;)
Szukaj 1,9TDI q ... najlepiej w opcji avant z AVF ... + chips :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 22:08:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
AVF to rozumiem ze model silnika a czym sie roznia inne modele 130km? Sa gorsze do chipowania?

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 23:46:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Chipsują się tak samo, różnica to + 1 bieg i + kilkanaście Nm, co napisałem poniżej.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2007 09:57:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
Rozumiem ze jak A4 1.9 130km ma 6 biegow to bedzie prawdopodobnie ten AVF?
A niech mi ktos powie dlaczego te 2.5TDI V6 sa takie awaryjne? Czy chodzi tu o koszty typu spalanie,wymiana rozrzadu itp? czy jest cos jeszcze w nich co psuje sie czesto bo rozrzad nie wymienia sie az tak czesto?
Przeciez w benz silniki V6,V8 sa nie do zameczenia a dlaczego inaczej jest przy V6 TDI?
Pytam bo znalezc 1.9 130km Quattro jest jak widze dosc trudne, czesciej bywaja 2.5TDI V6 Q.
A poza tym A6 jak jest w TDI to zazwyczaj sa V6 i gdyby byly az takie zle to nikt by ich nie kupowal, czyz nie?

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2007 10:18:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Miki_V6 napisał(a):
Rozumiem ze jak A4 1.9 130km ma 6 biegow to bedzie prawdopodobnie ten AVF?
A niech mi ktos powie dlaczego te 2.5TDI V6 sa takie awaryjne? Czy chodzi tu o koszty typu spalanie,wymiana rozrzadu itp? czy jest cos jeszcze w nich co psuje sie czesto bo rozrzad nie wymienia sie az tak czesto?
Przeciez w benz silniki V6,V8 sa nie do zameczenia a dlaczego inaczej jest przy V6 TDI?
Pytam bo znalezc 1.9 130km Quattro jest jak widze dosc trudne, czesciej bywaja 2.5TDI V6 Q.
A poza tym A6 jak jest w TDI to zazwyczaj sa V6 i gdyby byly az takie zle to nikt by ich nie kupowal, czyz nie?


o silnikach V6 TDI pisane juz były litanie/elaboraty .... :):
poszukaj postów klubowiczów o nicku: Meszrum,Piotruś,Carlnova i wszystko bedziesz wiedzial ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2007 16:18:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Kup 2.5 V6 TDI. Wymień na dzień dobry hydraulike i VP44 i będziesz latał i latała z zadowoleniem.
To jest silnik które my swoje słabe punkty i prędzej czy później trzeba będzie ju usunąć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2007 20:48:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
wowo napisał(a):
Kup 2.5 V6 TDI. Wymień na dzień dobry hydraulike i VP44 i będziesz latał i latała z zadowoleniem.
To jest silnik które my swoje słabe punkty i prędzej czy później trzeba będzie ju usunąć.

A jaki jest koszt wymiany takiej hydrauliki oraz ile i co to jest VP44?
Poza tym dlaczego w 1.9 A4 to sie nie dzieje? Czyzby lepiej dopracowany silnik?

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2007 21:48:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Hydraulika około 1600zł kpl
Ewentualna regeneracja wałków rozrządu 1200zł
VP44 - pompa wtryskowa - naprawa, regeneracja około 2000-2500zł
:peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2007 00:19:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
To fajnie ale dlaczego w 1.9 A4 to sie nie dzieje? Czyzby lepiej dopracowany silnik?

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2007 01:28:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Spokojnie Miki. Celujesz w model B6, w którym silnik 2.5 ma zdecydowanie mniej słabych punktów niż B5. Starsze (AKN i AFB) też nie są takie złe jak by to wynikało z lektury AKP. Tutaj trafiają najczęściej ludzie już "po fakcie", czyli po awarii. A z silnikami V6 jest tak, że nawet w głupiej książeczce serwsiowej są opisane wszystkie czynności gwarantujące bezproblemową eksploatację. Mści się tylko zaniechanie (niestety nawet w samochodach regularnie obsługiwanych przez ASO) wymaganych instrukcją pomiarów/wymian.
Nowsze modele - te które znajdują się w zasięgu Twojego zainteresowania - są zagrożone "jedynie" wycierającymi się wałkami rozrządu, ponieważ nawet silnik BFC (163PS) produkowany do końca 2004 roku - był na "starej" hydraulice. Jeżeli jednak nie zaniechasz porządnej diagnostyki przed zakupem - to i ten problem Cię ominie, a przyjemność z eksploatacji 2.5TDi (w porównaniu do 1.9) jest nie do opisania i jak dla mnie - nieporównywalna do 4-cylindrowego "grzechotnika".
Moim zdaniem - każde auto należy jak najdokładniej sprawdzić przed zakupem, a jeśli zrobisz to starannie, to kwestia wyboru 1.9 vs 2.5 powinna zależeć wyłącznie od Twoich własnych upodobań :D .
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2007 08:48:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Miki_V6 napisał(a):
To fajnie ale dlaczego w 1.9 A4 to sie nie dzieje? Czyzby lepiej dopracowany silnik?

Mówiąc krótko: tak. Mówiąc wprost: mniejsze ryzyko wpakowania 5000 zł istnieje przy zakupie R4 niz V6 TDI. Niezaprzeczalnym faktem są lepsze osiągi V6 oraz wyższa kultura pracy, ale cóż po powyższych , jesli ryzyko jest wysokie.
Wybór nalezy do Ciebie ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2007 21:40:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
5tys wpakowac to mi sie nie usmiecha, pozostane przy poszukiwaniu 1.9 130KM najlepiej Q ale z tym bedzie gorzej.
Poza tym jak zawirusuje go na 150-160 KM to juz bedzie GIT i chyba duzo nie bedzie sie roznic osiagami od 2.5?

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2007 09:43:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
:diabel:
Ale zawsze bedziesz miał ten piękny klekot pod maską


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2007 17:33:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2006 23:49:09
Posty: 517
Lokalizacja: Drawsko Pom
Auto: A6 C6 3,0 QUATTRO 232PS 2007r
Miki_V6 napisał(a):
5tys wpakowac to mi sie nie usmiecha, pozostane przy poszukiwaniu 1.9 130KM najlepiej Q ale z tym bedzie gorzej.
Poza tym jak zawirusuje go na 150-160 KM to juz bedzie GIT i chyba duzo nie bedzie sie roznic osiagami od 2.5?


Kup 1,9 130KM+virus :peace:
-> Bedziesz zadowolony

_________________
A6 Avant 3.0 TDI 232 KM ASB
A6 Avant 1.9 TDI 130 KM AWX
A4 Avatn 1.9 TDI 110 KM AFN
A6 1.9 TDi AFN
MB W211 2.7 CDI
E65 BMW 730D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: