.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lut.2025 14:11:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A8 2.8 V6 30V tiptronik - warto?
PostNapisane: 27.kwi.2007 14:31:36 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
nie bede sie brandzlowac nad V8 ;) wiec spytam o V6 2,8 30V w A8 '96.
naped - quattro
skrzynia - tiptronik
LPG - sekwencyjny wtrysk gazu landi renzo
-> auto ma byc w 99% na trase, po miescie tlukl sie bede sporadycznie
-> rocznie okolo 40-50 tys km do przejechania
warto sie w takie cos pchac?

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2007 17:25:18 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Takie 2.8 w Tipie i quattro średnio fajnie jeździ... Fakt, że jeździłem A6q Avant a to trochę ciężkie, ale po przesiadce z eSki będziesz odczuwał mega dyskomfort... No chyba, że się zestarzałeś (jak ja :diabel: ) i już Ci nie przeszkadza, że auto rozpędza się dużo wolniej a szukasz komfortowego krażownika :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2007 17:26:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
jeśli zamiarem będzie przemieszczanie się z ptk A do B to tak
frajdy już nie będziesz miał takiej o osiągach to w ogóle zapomnij
będzie wygoda i będzie luxus ze spalaniem to tak różnie nie powinno być jakieś dramatyczne bo A8 jest dosyć lekkie jak na swoje gabaryty

sprawdź BARDZO dokładnie skrzynie w A8 tiptron lubi się krzaczyć :(

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2007 20:27:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lut.2006 18:32:04
Posty: 321
Lokalizacja: małopolska
Nie jestem żadnym ekspertem w temacie, mogę się jedynie podzielić własnymi spostrzeżeniami, w A8, nawet biorąc pod uwagę, że jest to auto o masie zbliżonej do C5, to 2,8 quattro+tip będzie mulaste, nie wspominając już o tym, że przesiadasz się z eski... ;)
Jeśli jeździsz dużo to poszukaj takiego z ręczną skrzynią lub 2,5 TDI AKE ale znowu koszty utrzymania tego będą większe (nawet jeśli znajdziesz nie zajeżdżony egzemplarz...).
Moim zdaniem jak A8 to 2,8 30V manual, 2,5 TDI AKE (też lepiej manual), lub 4,2+gaz. Jak dla mnie odpadałyby wszystkie 3,7 6,0 i 3,3 TDI
A jeśli już wogóle tip (mało zresztą przydatny na trasie) to zwróć na to ustrojstwo szczególną uwagę bo często mają defekty będące oznakami ich dobiegającego końca. Zmienić olej przy dużym przebiegu to ryzyko, nie zmieniać to skazać skrzynię prędzej czy później na powolną śmierć :/

_________________
A8 AKE
W wolnym czasie: www.konradwojcik.xt.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2007 20:58:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.wrz.2005 19:20:30
Posty: 1314
Lokalizacja: Zabrze
Jak chcesz na trasy to wez traktora a nie takiego móła 2.8 w a8 jeszcze w tiptronie ,kopa zero a pali z 18 wiec to ma byc oszczednosc . :zly:

_________________
Audi 100 C4 2.8
Audi 80 1.6 rok
Audi 90 Quattro 2.3
Audi V8 3.6 { Full wypas ]
Audi 90 Quattro 2.3
VW Passat B5FL HIGHLINE 2.5 V6 TDI AKN 4MOTION.

"Dopóki nie użyłem Internetu nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2007 21:30:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Bilu - żeby tylko nie okazało się tak, że "zmęczony" sprzedażą eSki z jednej, a koniecznością ograniczenia kosztów paliwa z drugiej strony - pójdziesz na zbyt daleko idące "ustępstwa" cenowe. Nie wiem jaki budżet potrafisz "wystrugać" na auto do codziennych dojazdów ale myślę, że dobrze utrzymany 1Z lub AFNik z wirusem byłby optymalny do celów zawodowych. Sorry, wiem że OT ale jakoś tak szkoda mi tej przepięknej eS-y ... :galy: :(: .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2007 21:37:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Piotruś szkoda też żeby eSka wyjeżdżała 2 razy w miesiącu po zakupy.
Bilu potrzebuje auta do jazdy do pracy i praktycznie do niczego innego.

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2007 11:41:07 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
nie chodzi mi o dojezdzanie do roboty rakieta bo wowczas nie sprzedawalbym eSki.
chce kupic auto ktore zapewni mi komfort i tanie bedzie w eksploatacji (paliwo, ale i serwis rowniez).
stwierdzenie, ze to nie jedzie jakos do mnie nie przemawia - prawie 200 km w budzie lzejszej niz A6...rozumiem zmulenie napedem i skrzynia, ale bez przesady...
mialem 1Zeta i AELa q wiec wiem jak sie jezdzi "normalnie" ;)
sam chyba siebie przekonuje bo:

buda:
pasuje mi duza fura do latania w trasy bo jazda nie bedzie az tak meczaca

naped:
wszystko jasne :diabel:

silnik:
- silnik oszczedniejszy od AAH i do tego mocniejszy
- bez specjalnego apetytu na olej (co przy takich przebiegach rocznych tez jest juz istotnym kosztem eksploatacyjnym)
- z racji wystepowania w A4 i A6 ceny zwiazane z osprzetem nie beda pochodzic z "polki A8" (tak sobie mysle ;) )
- ponoc jednostka wytrzymala i nie obarczona defektami fabrycznymi

skrzynia:
tu mam najwieksze obawy bo tip nie bedzie mi az tak przydatny w trasie a wygenerowac moze tylko koszty...

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2007 11:47:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lut.2006 18:32:04
Posty: 321
Lokalizacja: małopolska
Więc zagazowane 2,8 30V (ale z ręczną skrzynią) byłoby chyba dobrym wyborem ;)

_________________
A8 AKE
W wolnym czasie: www.konradwojcik.xt.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2007 11:56:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
a zadam pytanko czy A8 z ACK i Q było w manualu??

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2007 13:08:23 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
ostatnio przerabiałem temat zakupu używanego tipa - gdziekolwiek nie zadzwonisz, całej skrzyni nikt nie ma, ale prawie każdy gość który zajmuje się automatami zapraszał mnie od razu do siebie na remont. Czas - max 2 dni, koszt - średnio 4.500 zł. Sprawdzone w kilku miejscach, w tym kilku przypadkowych i dwóch już znajomych i dane mniej więcej się pokrywają. W związku z tym kombinowałbym tak: jeśli auto z tipem jest w na tyle atrakcyjnej cenie że będę mógł położyć sobie na półce te 4.500 zł to dla mnie to załatwiałoby kwestię awaryjności tipa. Dwa dni w warsztacie - to chyba da się znieść a przecież wcale nie jest powiedziane że ci się tip zaraz sypnie.

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2007 13:14:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Dred napisał(a):
a zadam pytanko czy A8 z ACK i Q było w manualu??

było
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2386263

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2007 13:52:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lut.2006 18:32:04
Posty: 321
Lokalizacja: małopolska
Simpson napisał(a):
Dred napisał(a):
a zadam pytanko czy A8 z ACK i Q było w manualu??

było


potwierdzam :)
w benzynowych quattro w manualu nie było dostępne w 3,7 i 4,2

_________________
A8 AKE
W wolnym czasie: www.konradwojcik.xt.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2007 13:53:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
czyli w benzynie był manual tylko w 2.8

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2007 14:00:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lut.2006 18:32:04
Posty: 321
Lokalizacja: małopolska
Tak. I jeszcze w 4,2 S8 :D

_________________
A8 AKE
W wolnym czasie: www.konradwojcik.xt.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2007 18:32:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
skoro nie przeszkadza Ci moc 2.8 30v to poszukalbym c4 2.8 30 quattro, po co Ci a8 z tipem :diabel:

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2007 19:31:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
Może to pragnienie zmiany budy? :diabel:
Z C4 na D2 będzie przyjemnie ;)

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2007 20:12:55 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
j@cek napisał(a):
skoro nie przeszkadza Ci moc 2.8 30v to poszukalbym c4 2.8 30 quattro, po co Ci a8 z tipem :diabel:

to nie jest kwestia tego co ja chce tylko tego co mi oferuja w zamian za eSke.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2007 23:12:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2007 01:17:07
Posty: 154
Lokalizacja: Gliwice
Szkoda na to czasu, tak samo jest z traktorem. Taki 2,8 paliwa zeżre tyle co 4,2 a jazda żadna. A w automacie to już zupełny kanał przy tych silnikach. Jak chcesz coś taniego do jazdy to kup A6 w dizelku bo "8" do ekonomicznych nie należy pod jakimkolwiek względem. "8" z silnikiem 2,8 albo dizelek nie pojedzie. Napęd 4x4, klimatronik, do tego automat i lacie 225. W tym zestawie będzie miał kłopot koła uciągnąć, a gdzie reszta budy? Pozdrawiam i szczerze odradzam.

_________________
wcześniej różne marki VW, Opel, BMW, Audi 2,8V6, Audi A8 4,2
Obecnie:
BMW e38 750il
Ford Explorer 4,0 V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2007 23:43:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lut.2006 18:32:04
Posty: 321
Lokalizacja: małopolska
A co za różnica między "6" a "8"? Różnice zarówno w przyspieszeniu jak i zużyciu paliwa rzędu 0,2-0,3 sekundy/litra...

_________________
A8 AKE
W wolnym czasie: www.konradwojcik.xt.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: