.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lut.2025 16:24:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 C5 2003r czy warto kupić.
PostNapisane: 30.kwi.2007 09:31:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.kwi.2007 08:25:35
Posty: 4
Cześć,
Poczytałem sobie troche archiwum no i cóż, zamierzałem kupić sobie audi jak w temacie, ale troche ochłodziliście mój zapał ;-)
Jednak do rzeczy: Chciałbym kupić audi A6 2.5TDi z 2003r, chciałbym sedana, z manualną skrzynią, najchętniej sprowadzonego z książką serwisową (czy dobrze robie? czy jednak szukać czegoś na krajowym rynku?)
Znalazłem na razie 2 autka które mi się "podobają":
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2590473
http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2606158

Pierwsze pytanie: gdzie jeszcze szukać używanych aut?
Czy może te znalezione przeze mnie ktoś z forum oglądał (wiadomo świat jest mały)? Jaka powinna być cena takiego autka? Tzn. jakaś średnia, żeby nie wdać się w jakąś wątpliwą okazje? Czego można się spodziewać po takim audi? Czytałem troche na forum, ale dominują opinie o pierwszych C5, więc może ktoś może się wypowiedzieć więcej o takim właśnie z tego rocznika?
Może ktoś zna namiar na kogoś obeznanego w sprawie, kto specjalizuje się w sprowadzaniu Audi na zamówienie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2007 09:55:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Dobrze, że pytasz (sprawdzasz) kryterium ceny :!!:

Ogłoszenia które nam pokazałeś tego kryterium nie spełniają - te auta są stanowczo zbyt tanie (chociaż logicznym jest, że każdy chce kupić tanio).

O zakupach od Pana ze Świnoujścia było już na Forum - skorzystaj z szukajki ... .
Ogólnie temat zakupów A6-tek ostatnio przewija się w miarę często - tym bardziej polecam archiwum.

W razie kolejnych pytań - troszeczkę dam radę Ci pomóc :): .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2007 10:28:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.kwi.2007 08:25:35
Posty: 4
Witam ponownie,
Faktycznie, dziękuje za informację. Poszedłem tym tropem, poczytałem archiwum jeszcze pod tym kątem i cóż - Polska to faktycznie kraj cudów - samochód sprowadzony jest tańszy niż ten co stoi jeszcze w Niemczech, czy gdzieś tam (Szwajcaria, Holandia..).
Tak więc stanęło na tym, że jednak sam się wybiore po to auto do Niemiec. Powiedzmy szczerze - nie chodzi o 1tys Euro, tylko, żeby nie zaczynać od serwisu, tak więc może być droższe, ale dobre.
Poczytałem troche o kosztach sprowadzania itd.
Mam pytanie, w sumie klasyczne, przeszukałem forum niezbyt znalazłem odpowiedź na moje pytanie. Chodzi o silnik - czy wybrać 2.5tdi czy 1.9tdi. Oczywiście często piszecie - "szukaj w archiwum", no poszukałem, są różne opinie, jedni piszą tak inni inaczej. W sumie nie interesują mnie zmiany tunningowe silnika, jak mnie wyprzedzi Opel Astra na drodze to nie popełnie samobójstwa, nie o to chodzi (mam takie wrażenie jak czasem czytam posty 1.9 vs 2.5, że głownie o to chodzi). Chciałbym, żeby silnik był w miarę bezawaryjny, to czy on bedzie palić 1l więcej czy mniej, niezbyt ma dla mnie znaczenie, chciałbym mieć jakąs moc pod pedałem, że jak już wyprzedzam to żebym nie musiał się zmartwić w połowie, że chyba już nie dam rady, dlatego skłaniam się do 2.5tdi, szczególnie, że to cieżki samochód jest. Czy ktoś mógłby mnie wyprowadzić z błędu lub przyznać racje?
No i teraz wyniki 'polowania':
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=3umiyncvmdw
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=sclkajvirsc

To mi się podoba (ma navi), choć cena już wysoka:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=3utrx3ize1b

I jakby ktoś mógł mnie wspomóc (mój niemiecki jest hm.. w sumie go nie ma :D ), co to jest za wynalazek, cena wysoka ja rozumiem, ale dlaczego taki przebieg?:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... 2j&asrc=fa
http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... 2c&asrc=fa

Tak się zastanawiałem na co jeszcze zwrócić uwagę, co takie A6 powinno mieć? Co warte byłoby uwagi? Czy nawigację uda się wyposażyć w polskie mapy i zmienić jej język (obsługi) na angielski lub polski? W sumie to myślę, że nawigacja mi nie potrzebna ;-) ale tak może warto wiedzieć..

mocno się rozpisałem, ale może pomożecie ;-)

pozdrawiam,



Piotruś napisał(a):
Dobrze, że pytasz (sprawdzasz) kryterium ceny :!!:

Ogłoszenia które nam pokazałeś tego kryterium nie spełniają - te auta są stanowczo zbyt tanie (chociaż logicznym jest, że każdy chce kupić tanio).

O zakupach od Pana ze Świnoujścia było już na Forum - skorzystaj z szukajki ... .
Ogólnie temat zakupów A6-tek ostatnio przewija się w miarę często - tym bardziej polecam archiwum.

W razie kolejnych pytań - troszeczkę dam radę Ci pomóc :): .

:peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2007 11:02:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Odnosnie kupowania w Niemczech, to miej na uwadze, ze w komisie, co najwyzej pozwola Ci zajrzec pod maske i sie przejechac autem. O sprawdzaniu samochodu VAG - iem mozesz zapomniec. Z wiadomych powodow bardzo niechetnie ida na cos takiego :diabel:
Co innego gdy bedziesz kupowal od prywatnej osoby.
Mozesz tez, tak jak duzo Niemcow robi, kupic uzywany samochod u dilera Audi z gwarancja serwisowa. Przeplacisz troche, ale zakup bedzie pewniejszy.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2007 11:31:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
cosgdzies napisał(a):
Chodzi o silnik - czy wybrać 2.5tdi czy 1.9tdi.


Z tego co widać - dysponujesz odpowiednim funduszem, żeby nabyć samochód wyprodukowany po połowie 2003 roku. To bardzo dobrze, ponieważ mniej więcej w tamtym okresie do A6-tek trafiły przekonstruowane silniki 2.5TDi V6 - wolne zupełnie od wad wcześniejszych modeli (wałki, hydraulika, VP44). W tym układzie zakup A6 z silnikiem 1.9TDi - w moim odczuciu byłby nieporozumieniem. Silnik 4 cylindrowy (PD) jest fantastyczny ale do kompaktów i "klasy Passata". Do A6 aż się prosi V6-tka - i nie chodzi tu o moc nominalną. Poprostu w tej klasie ("D+") traktorek (nawet solidnie wykonany) - nie pasuje, przede wszystkim pod względem kultury pracy. Co oczywiste - lepiej jeździć "na pół gwizdka" dobrym V6, niż permanentnie przesilanym R4.

cosgdzies napisał(a):
Czy ktoś mógłby mnie wyprowadzić z błędu lub przyznać racje?


Gdybyś "celował" w A4 - sam bym Cię namawiał na 1.9TDi. Do A6 ten silnik naprawdę nie pasuje ... .
Ponadto w modelu A4 nawet jeszcze w 2004 roku montowali silnik BFC (starszy konstrukcyjnie) ... .


cosgdzies napisał(a):


Fatalnie - w tych samochodach na 99% siedzą silniki AYM (zagrożone wadami rozrządu). Gdyby były dosłownie o kilka m-cy nowsze ... . Poza tym ten pierwszy jest sprzedawany przez zwykły autohaus (ogólnie omijam te miejsca "z definicji" - ryzyko wtopy, tureckie nazwisko współwłaściciela też nie działa zachęcająco).

cosgdzies napisał(a):
To mi się podoba (ma navi), choć cena już wysoka:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=3utrx3ize1b


Ja bym powiedział, że cena normalna :): . Wkurzają mnie ogłoszenia, z których jasno nie wynika "bezwypadkowość" i ciągłość serwisowa -> ale zawsze można o to zapytać (a potem oczywiście zweryfikować z natury)... .

cosgdzies napisał(a):
I jakby ktoś mógł mnie wspomóc (mój niemiecki jest hm.. w sumie go nie ma :D ), co to jest za wynalazek, cena wysoka ja rozumiem, ale dlaczego taki przebieg?:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... 2j&asrc=fa
http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... 2c&asrc=fa


Vorfuehrwagen to samochód służący w salonie CCCO do jazd testowych. Niskie przebiegi (nawet jeśli prawdziwe chociaż miałbym duże wątpliwości) są teoretycznie możliwe ... . Linki do ogłoszeń wzbudzają wątpliwości ze względu na to, że vorfuehrwageny są sprzedawane przez ASO AUDI "samodzielnie", a te konkretne samochody stoją (tak mi to wygląda) w "zwykłym" komisie. Dodając do tego to, że model C5 nie jest oferowany od około 2 lat - coś mi "śmierdzi" i zaniechałbym zainteresowanie tymi ogłoszeniami ... .

Jeśli mógłbym Ci coś zasugerować, to poszerz zainteresowanie również o avant-y (kombi). Limuzyn jest jak na lekarstwo, a to już niesamowicie zawęża krąg poszukiwań ... (oczywiście to tylko sugestia).


cosgdzies napisał(a):
Tak się zastanawiałem na co jeszcze zwrócić uwagę, co takie A6 powinno mieć? Co warte byłoby uwagi?


To już raczej kwestia indywidualnych upodobań. Pamiętaj tylko, żebyś nie kupił samochodu z multitronikiem (automat stosowany do 2.5TDi 163PS) - kłopoty i duże wydatki zagwarantowane seryjnie :(: ... ) .


cosgdzies napisał(a):
Czy nawigację uda się wyposażyć w polskie mapy i zmienić jej język (obsługi) na angielski lub polski? W sumie to myślę, że nawigacja mi nie potrzebna ;-) ale tak może warto wiedzieć..


Nic nie przebije seryjnej nawigacji ale tylko na zachód od Odry. Mapy "na Polskę" są (i chyba dla RNS pozostaną na zawsze) do d...y (przez duże "D"). Jeżeli masz zamiar dużo podróżować po prawdziwej EU - fabryczna nawigacja byłaby tu nieodzowna :!!:

cosgdzies napisał(a):
mocno się rozpisałem, ale może pomożecie ;-)


Tzw. "szybkie pytania" (jeśli oczywiście chcesz) - kieruj na PW. Podam Ci numer komórki.

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2007 11:38:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
W końcu jedyna osoba która szuka auto w realnych cenach.Za te pieniądze i ten rocznik napewno będzie igła z oryginalnym przebiegiem.Dużo takich aut w tej kasie widziałem u dilerów w de.Jak je oglądałem to nie można było się do niczego doczepić poprostu wyglądały jak nowe i były z gwarancją.Więc życze ci dobrych łowów :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2007 11:52:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
rafala6 napisał(a):
W końcu jedyna osoba która szuka auto w realnych cenach.


Też się zdziwiłem :galy: :): ... . Pierwszy realista od conajmniej kilku miesięcy :diabel: .
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2007 19:33:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.kwi.2007 08:25:35
Posty: 4
Panowie dziękuję!
Może nie jestem realistą tylko pesymistą? ;-)
Co do nawigacji - w sumie tak właśnie myślałem, że nie jest mi potrzebna, jeżdze głównie po Polsce i w tej chwili w "nieznanych" terenach wspomaga mnie AutoMapa i jestem zadowolony, troche tylko powiedzmy umiejscowienie palmtopa mnie denerwuje więc tak sobie pomyślałem, że fajnie jakby to było wbudowane, ale jak się nie da to się nie da.

Co do tego Avant - hm.. no wiem, że ofert jest dużo wiecej, no ale, co ja poradze jak mi się to już tak nie podoba :diabel: sedan to jest to fajne :D

Dziękuję bardzo za to informację o silnikach - czyli szukać czegoś co jest z października, listopada, grudnia 2003? Teraz mam pytanie, czy jest jakaś inna możliwość sprawdzenia jaki silnik jest w środku? Bo czy nie wiem.. można było zarejstrować w październiku samochód z lipca? Czy taki wariant nie wchodzi zbytnio w grę i jak upoluje coś z tych późnych miesiecy to o kwestie jaki silnik jest pod maską mogę być już spokojny?

Przeszukam jeszcze oferty Audi (salony firmowe, auta z gwarancją), dziękuje za cenną informację może coś znajdę godnego moich poszukiwań.

Jeszcze mam takie pytanie - udało mi się zorientować, że na Allegro są instrukcje obsługi samochodu - tak więc pierwszy problem mam "z głowy", a czy znajdę gdzieś w internecie listę co przy danym kilometrze się wymienia? Gdzie Panowie serwisujecie swoje autka? Czy są to salony Audi w Polsce, czy może jednak jacyś zaprzyjaźnieni mechanicy? Do tej pory moje podejście było takie, że auta serwisowałem w ASO i byłem z efektów zadowolony (nawet bardzo) więc w sumie skłaniałbym się chyba ku tej opcji(choć do tej pory to były znacznie tańsze modele), aczkolwiek.. hm.. czuje lekki niepokój dotyczący kosztów, no ale cóż - jak się chce dobry samochód (luksusowy) to i na serwis trzeba mieć pieniądze, ciekawe czy spustoszą moją kieszeń do reszty ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2007 19:56:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
W temacie navigacji w Audi :
przerobiłem wszystkie typy map w roznych systemach dx,rns,mmi itd..
Najdokładniejsza Polska jest dostępna w technologii MMI DVD 2007 r.
ale ten system jest tylko w modelach A8,A6,Q7,R8 :P

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2007 20:01:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
cosgdzies napisał(a):
Czy taki wariant nie wchodzi zbytnio w grę i jak upoluje coś z tych późnych miesiecy to o kwestie jaki silnik jest pod maską mogę być już spokojny?


Niestety (prawie) wszystko może się zdarzyć, dlatego ZAWSZE powinieneś sprawdzać kod literowy silnika. Ciebie interesują: BAU, BDG, BDH, BCZ. W żadnym przypadku BFC. W grę wchodzi jak najbardziej AKE ale w tym przpadku musisz "naocznie" sprawdzić czy jest 3-ciej generacji (zdjąć korek wlewu oleju i sprawdzić typ wałków rozrządu - widać to "gołym okiem" tylko musisz rozróżniać rodzaj). Kod literowy silnika znajdziesz na 2-giej stronie książki serwisowej i/lub na wlepce w bagażniku (tej z kodami wyposażenia).


cosgdzies napisał(a):
Przeszukam jeszcze oferty Audi (salony firmowe, auta z gwarancją), dziękuje za cenną informację może coś znajdę godnego moich poszukiwań.


Dobra metoda ale radzę Ci wyostrzyć uwagę :!!: Zdarzają się samochody poleasingowe - serwisowane w bardzo "szczególny" sposób (rzeczywisty przebieg duuuużo wyższy od tego na liczniku, w sterowniku silnika i w bazie danych CCCO).
Dłuuuugi temat, a fakt istnienia gwarancji nie świadczy jeszcze o tym, że auto faktycznie jest "czyste". Niestety .................... .


cosgdzies napisał(a):
czy znajdę gdzieś w internecie listę co przy danym kilometrze się wymienia?


Wykaz czynności znajdziesz nawet w książce serwisowej ale to stanowczo zbyt mało. O wielu sprawach instrukcje serwisowe nie wspominają wogóle lub zalecenia są umieszczane w dokumentacji serwisowej CCCO ale PL-ASO to (przeważnie) dyletanci i nie potrafią z tej bazy korzystać (a przede wszystkim nie chce im się).

cosgdzies napisał(a):
Gdzie Panowie serwisujecie swoje autka? Czy są to salony Audi w Polsce, czy może jednak jacyś zaprzyjaźnieni mechanicy?


Dla bezproblemowej eksploatacji potrzebujesz kogoś dużo bardziej zaangażowanego niż mechanicy z ASO (jeśli zdarzają się pozytywne wyjątki to tylko poświadczające smutną regułę). Musisz zdradzić z jakiego rejonu PL pochodzisz - wtedy zawsze ktoś Ci doradzi porządny serwis (relatywnie blisko).


cosgdzies napisał(a):
Do tej pory moje podejście było takie, że auta serwisowałem w ASO i byłem z efektów zadowolony (nawet bardzo) więc w sumie skłaniałbym się chyba ku tej opcji(choć do tej pory to były znacznie tańsze modele), aczkolwiek.. hm.. czuje lekki niepokój dotyczący kosztów, no ale cóż - jak się chce dobry samochód (luksusowy) to i na serwis trzeba mieć pieniądze, ciekawe czy spustoszą moją kieszeń do reszty ;-)


Jeśli kupisz auto z jednym z wwym. silników nie grożą Ci żadne "podwyższone" koszty serwisu/eksploatacji. Warunek jest jeden - samochód musi być doglądany przez doświadczonego i zaangażowanego fachowca, czego - powtórzę - w ASO raczej nie osiągniesz.

Pablo200 napisał(a):
Najdokładniejsza Polska jest dostępna w technologii MMI DVD 2007 r.
ale ten system jest tylko w modelach A8,A6,Q7,R8 :P


Ten jak to nazywasz "system" występuje również w modelach C5 i nazywa się RNS-E, a rzekoma dokładność mapy PL - w dalszym ciągu jest do d...y i na takim samym miernym poziomie, jak mapa DX w edycji 2006/2007.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2007 00:29:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Szanowny kolego mylisz się
RNS-E i MMI to zblizone systemy ale INNE oraz zupełnie inne płyty DVD

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2007 08:55:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Pablo200 napisał(a):
Szanowny kolego mylisz się
RNS-E i MMI to zblizone systemy ale INNE oraz zupełnie inne płyty DVD


W "zakresie technicznym" oczywiście masz rację, bowiem dla systemu RNS-E przeznaczona jest rodzina produktów oznaczonych 8P0 919 884 E, A, L ... itd., zaś do nawigacji MMI pasują płyty z rodziny 4E0 919 884 C, D, E ... AF ... itd. .

Co do zawartaści merytorycznej, to pomimo tego, że płyty zaczynające się od 4E0919... umożliwiają wyszukiwanie np. po kodzie pocztowym - pokrycie terenu PL dalej stoi na bardzo niskim poziomie (oprócz dużych aglomeracji typu GOP, W-wa - ale to już w DXach było nieźle)... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2007 09:43:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
W systemie MMI Polska pojawiła sie dopiero w edycji 2007 r.
Jak na pierwszy raz jes bardzo bobrze ;)



Piotruś napisał(a):
Pablo200 napisał(a):
Szanowny kolego mylisz się
RNS-E i MMI to zblizone systemy ale INNE oraz zupełnie inne płyty DVD


W "zakresie technicznym" oczywiście masz rację, bowiem dla systemu RNS-E przeznaczona jest rodzina produktów oznaczonych 8P0 919 884 E, A, L ... itd., zaś do nawigacji MMI pasują płyty z rodziny 4E0 919 884 C, D, E ... AF ... itd. .

Co do zawartaści merytorycznej, to pomimo tego, że płyty zaczynające się od 4E0919... umożliwiają wyszukiwanie np. po kodzie pocztowym - pokrycie terenu PL dalej stoi na bardzo niskim poziomie (oprócz dużych aglomeracji typu GOP, W-wa - ale to już w DXach było nieźle)... .

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2007 15:01:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2007 15:28:07
Posty: 83
Lokalizacja: Wrocław
rafala6 napisał(a):
W końcu jedyna osoba która szuka auto w realnych cenach.Za te pieniądze i ten rocznik napewno będzie igła z oryginalnym przebiegiem.Dużo takich aut w tej kasie widziałem u dilerów w de.Jak je oglądałem to nie można było się do niczego doczepić poprostu wyglądały jak nowe i były z gwarancją.Więc życze ci dobrych łowów :):


No ja szukając swojego nie liczyłem na zakup auta z 12.2003 za 5.000 Euro. :): I kupiłem. I od dealera Audi. I jestem zadowolony. Też wolałem zapłacić trochę więcej ale mieć auto w bardzo dobrym stanie. Ten z pierwszego ogłoszenia z Polski ma taką samą skórę jak mój. Brakuje tylko napisu Quattro na okładzinie drewnianej, sterowania w kierownicy i telefon jakiś doklejany. W podłokietniku jest pięknie schowany i nie przeszkadza. Przebieg w takich autach jest też najczęściej oryginalny. No chyba, że od Hasana z komisu na rogu. :diabel:

_________________
Latem drift, zimą Quattro. :-)
Są:
Toyota MR2 SW20
Obrazek
Audi A6 C5 Avant 2.4 Quattro
Niedługo: :-)
Nissan GT-R


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2007 15:33:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
uważam, że świadomy zakup 2.5TDI powinien być dokonany w towarzystwie osoby, która jeździ takim samochodem na co dzień.
doprawdy, to najpopularniejszy silnik w C5 [w PL], lecz aż jest niewiarygodne, jak bardzo niewielu mechaników ma jakiekolwiek pojęcie o nim...
będę powtarzać jak mantrę, że ten silnik jest tak dobry, jak opieka serwisowa, którą był otoczony. nie bez znaczenia jest też kultura eksploatacji.

odnoszę także wrażenie [po dosyć fatalnych zakupach moich znajomych silników Bxx], że szczęście jest najważniejszym czynnikiem przy zakupie 2.5TDI. doprawdy, moje AFB jest w o niebo lepszym stanie, aniżeli świeże zakupy moich znajomych [BDG i BAU].
tyle tylko, że AFB mieszka u mnie od urodzenia... ;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2007 09:00:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.kwi.2007 08:25:35
Posty: 4
Bardzo dziękuje za wszystkie informacje, w szczególności Piotruśowi, jakoś się tak uspokoiłem troche, przestaje to być wielką magią ;-)

Co do serwisów - jestem z Opola, tak więc ktoś może już tak troche wyprzedzając kogoś poleci z regionu. Dziękuje za opinie o ASO, w sumie sam nigdy bym nawet nie pomyślał, że może im się "niechcieć", człowiek przyjeżdża i ma nadzieje, że zapłaci i bedzie zrobione, a tu jednak tak wcale być nie musi, faktycznie polecony mechanik zapewne będzie najlepszy!

meszrum napisał(a):
odnoszę także wrażenie [po dosyć fatalnych zakupach moich znajomych silników Bxx], że szczęście jest najważniejszym czynnikiem przy zakupie 2.5TDI. doprawdy, moje AFB jest w o niebo lepszym stanie, aniżeli świeże zakupy moich znajomych [BDG i BAU].
tyle tylko, że AFB mieszka u mnie od urodzenia... ;)


Napewno ma Pan rację, aczkolwiek (niestety jestem tego pewien) po spustoszeniu wszystkich kieszeni i kieszonek mojego ubrania i oddania butów nie starczy na nowe Audi A6, tak więc niestety.. jeśli myślę o tym samochodziku to jednak szukam używanego. Myślę, że dzięki pomocy z forum i znajomych w D coś się uda kupić i mam nadzieje, że będe zadowolony :D
Jeszcze raz serdeczne podziękowania za wszystkie informację, pewnie jeszcze nie jedno wzbudzi moją ciekawość, więc będę szukać w archiwum i pewnie dopytywać dla pewności :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2007 10:18:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
cosgdzies napisał(a):
jeśli myślę o tym samochodziku to jednak szukam używanego. Myślę, że dzięki pomocy z forum i znajomych w D coś się uda kupić i mam nadzieje, że będe zadowolony :D


Satysfakcję masz zagwarantowaną :P :D . Z kilku powodów:
- szukasz auta wg. właściwych priorytetów (cena nie jest najważniejsza)
- "celujesz" w samochody z silnikami pozbawionymi wszystkich wad modeli wcześniejszych.

Silniki: BCZ, BDG, BDH, BAU i AKE 3-ciej generacji - w stosunku do poprzedników różnią się:
- zredukowanymi oporami o >50% (głowice "identyczne" jak w 2.7 i 3.0 TDi)
- układem olejenia (trwałość całego silnika i cichsza praca)
- układem dolotowym i kolektorami wydechowymi
- układem zasilania (nowa generacja pompy wtryskowej VP44 i zmienione chłodzenie paliwa)

O wyżej wymienionych zaletach przekonuję się w codziennej eksploatacji własnego samochodu oraz "na gruncie zawodowym" :): .

Kolego "cosgdzies" - powodzenia w szukaniu i udanych zakupów :!!:
O dobry serwis po zakupie nie musisz się obawiać - masz tylko 80km do warsztatu, do którego inni przyjeżdżają z całej PL i z zagranicy ( www.sserwis.pl ).

PS / OT : Pozdrowienia dla całego Opola :D . To piękne miejsce i jeszcze piękniejsze dziewczyny (wiem, bo studiowałem u Was :): ).

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2007 20:54:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
cosgdzies napisał(a):
Bardzo dziękuje za wszystkie informacje, w szczególności Piotruśowi, jakoś się tak uspokoiłem troche, przestaje to być wielką magią ;-)

Co do serwisów - jestem z Opola, tak więc ktoś może już tak troche wyprzedzając kogoś poleci z regionu. Dziękuje za opinie o ASO, w sumie sam nigdy bym nawet nie pomyślał, że może im się "niechcieć", człowiek przyjeżdża i ma nadzieje, że zapłaci i bedzie zrobione, a tu jednak tak wcale być nie musi, faktycznie polecony mechanik zapewne będzie najlepszy!

meszrum napisał(a):
odnoszę także wrażenie [po dosyć fatalnych zakupach moich znajomych silników Bxx], że szczęście jest najważniejszym czynnikiem przy zakupie 2.5TDI. doprawdy, moje AFB jest w o niebo lepszym stanie, aniżeli świeże zakupy moich znajomych [BDG i BAU].
tyle tylko, że AFB mieszka u mnie od urodzenia... ;)


Napewno ma Pan rację, aczkolwiek (niestety jestem tego pewien) po spustoszeniu wszystkich kieszeni i kieszonek mojego ubrania i oddania butów nie starczy na nowe Audi A6, tak więc niestety.. jeśli myślę o tym samochodziku to jednak szukam używanego. Myślę, że dzięki pomocy z forum i znajomych w D coś się uda kupić i mam nadzieje, że będe zadowolony :D
Jeszcze raz serdeczne podziękowania za wszystkie informację, pewnie jeszcze nie jedno wzbudzi moją ciekawość, więc będę szukać w archiwum i pewnie dopytywać dla pewności :)


Jesli jestes zainteresowany to sprzedaje swoje Audi A6 Avant 2003rok 1,9TDI Multitronic (bezstopniowy automat ;) ). Z wyposażenia to miedzy innymi: nawigacja w radiu, CD, tempomat, xenony, podgrzewana tapicerka skórzana-zadbana i nic nie wygnieciona, pelna elektryka+ el. skladane lusterka, czujniki parkowania itp. Oryginalny przebieg ok. 78000km, Stan ogolnie bardzo dobry/idealny. Kolor-szary metalik. Cena ok. 74000zl. Gdybys byl zainteresowant to mozna jechac na sprawdzenie do ktoregokolwiek serwisu, nie mam nic do ukrycia.
Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: