.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Auto do ciagniecia lawety
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=59559
Strona 1 z 1

Autor:  lukas_n [ 11.maja.2007 22:26:35 ]
Tytuł:  Auto do ciagniecia lawety

Witam
Szukam auta ktore posluzy mi za wol roboczy do ciagniecia przyczepy. Moje preferencje to kombi w dieslu z dosc mocnym silnikiem. Kolejny warunek to DMC przyczepy ciagnionej to minimum 1.8t. rok najlepiej 99 i mlodsze, budzet okolo 35tys. zl. Zastanawialem sie nad A6 2.5TDI lub a4 1.9TDI, te pierwsze slyszalem ze dojsc awaryjna jednostka, ale obawiam sie ze 1.9 bedzie za slaby. Obecnie jezdze Mondeo z 2002r 2.0 TDDi z 90KM pod maska i jest ciut slabe:(. Prosze o doradzenie w tej ciezkiej kwesti. ;)) z gory dziekuje za wszystkie za i przeciw.

Autor:  Simpson [ 11.maja.2007 22:28:02 ]
Tytuł: 

Kup sobie lepiej T4 albo jakąś terenówke. :peace:

Autor:  ZiPi [ 11.maja.2007 22:35:59 ]
Tytuł: 

Do przyczepy to najlepiej naped quattro albo chociaz na tyl. O A-4 zapomnij - do ciagniecia przyczepy, to musi byc ciezkie, mocne i proste auto. Tak jak Simpson zasugerowal, najlepiej
terenowka albo
bus ew.
duze kombi

Autor:  ando1414 [ 11.maja.2007 23:57:03 ]
Tytuł: 

co to za przyczepka 1,8T - faktycznie to co pisali przedmówcy!!!

Autor:  lukas_n [ 12.maja.2007 06:10:34 ]
Tytuł: 

Witam

Przyczepa to laweta, a wiec jest to dosyc ciezkie tym bardziej z obciazeniem. Czyli A4 odpada, a co powiecie o a6, jaki silnik proponujecie? jakie dmc przyczepy ma a6?
pozdrawiam i dzieki za odp.

Autor:  Dred [ 12.maja.2007 13:37:56 ]
Tytuł: 

lukas_n napisał(a):
Witam

Przyczepa to laweta, a wiec jest to dosyc ciezkie tym bardziej z obciazeniem. Czyli A4 odpada, a co powiecie o a6, jaki silnik proponujecie? jakie dmc przyczepy ma a6?
pozdrawiam i dzieki za odp.

zależy z jakim silnikiem ( różne masy auta)
jeśli chodzi o silnik to jakiś 2.5 TDI lub 4.2 PB :peace:

Autor:  Baskecior [ 12.maja.2007 14:49:35 ]
Tytuł: 

Po prostu diesel lub benzyna V6 (choć toto ostatnie nie umie ruszyć bez gazu z przyczepą). Moim starym kondonem ciągałem już 2 tony i jechał bez problemów. Potrzebny wysoki moment od dołu. Nie gadajcie pierdół że 1,9 bedzie za slabe bo widac ze ciagaliscie co najwyzej wózki na fajki :(
Wyremontowalem moja chalupe moim 1Z`tem i wozilem nim kamienie, piach cement i Bog wie co jeszcze. Z przyczepka zaladowana do 1,6 Tony jezdzilem po 50 km w ta i spowrotem. Jezdzi przyzwoicie , przyspiesza w porzadku a wyjedzie bez problemu pod kazda górę.
A4 szkoda na przyczepe z takim obciazeniem, lepsze B4 1Z + chipek.
Po prostu B4 jest twarde i mocne, A4 to juz zabaweczka.

Autor:  wojteksp3qfv [ 12.maja.2007 15:31:32 ]
Tytuł: 

witam!
Moją C-4 AAS Avant mogę ciągnąć przyczepę o DMC 1850kg .Sprawuje się nieżle ,choć trzeba zapomnieć o pośpiechu i niestety tworzy się wir w zbiorniku, jak załaduje się więcej a można .Z silnikiem AAT lub AEL można mieć większy DMC i lepszą dynamikę ; oszczędności również.

Autor:  wojteksp3qfv [ 12.maja.2007 15:36:28 ]
Tytuł: 

A propos DMC 2,4 d Avant ma 1980 DMC, 2,5 TDI Avant ma 2070kg DMC czyli 2,5TDI może ciągnąć lawetę w okolicach 1900kg(tak mniemam)

Autor:  hans [ 12.maja.2007 15:56:24 ]
Tytuł: 

:P lepiej napisz ile chcesz kilometrow z tym robic ??
Basket... laweta to nie to samo co przyczepka na jednej osi . napisz ile to to mialo dmc i jakie wymiary paki to Ci napisze kiedy Ci sie rozleci :P
kolega ma wypozyczalnie przyczep i tez mial takiego mistrza co najmniejsza przyczepka 750 DMC robil remonty i wozil nia po 2 tony ... do czasu jak mu sie os nie zlamala. kazda przyczepa a konkretnie osie ma cos takiego jak wspolczynnik przeciazenia ale jezeli nagminnie sie przekracza dmc calej przyczepy znacznie to mozna sie spodziewac nieciekawej niespodzianki na trasie na przyklad wyprzedzajace nas kolo od przyczepy albo cala przyczepa. temat dlugi i szeroki ;)
sugeruje i to dosc mocno zebys wogole zapomnial o osobowce do lawety jeeli jest to Twoj sposob na zarobek albo wieksza ilosc kilometrow. tylko i wylacznie auta na ramie nadaja sie do czestego targania lawet.
mam w tej chwili przyczepke dmc 2000kg z plandeka i masie wlasnej 640 kg i powiem tyle , jest co ciagnac i w zwiazku z tym szukam dostawczego. najlepiej szukac Iveco turbo daily jezeli ma miec duuza pake nawet 4,8 m pod dachem albo VW LT 55 zarejestrowane na 3.5 tony wtedy paka jest 4.6 ale przeciazenie tego auta nie robi wrazenia bo oryginalnie auto ma ladownosc 2.8 tony. oba auta na blizniakach osie napedowe a dmc przyczepy tez odpowiednie.
jezeli ma to byc mimo wszystko auto osobowe to szukaj terenowki. najlepiej Nissana Patrola , Toyota Land Cruiser lub Mitsu Pajero. wynalazki typu Jeep czy Land rover to auta nienadajace sie do ciagania przyczep a w tym budzecie co masz kupisz juz ladnego patrola GR ktory jest naprawde super alternatywa dla osobowki a i DMC przyczepy bedziesz mial 3.5 tony i bez klopotu polozysz wiecej na hak co jest bardzo wazne przy dluzszych auta na lawecie ktorym wystaje tyl. w osobowce polozysz na hak za duzo to zarwiesz zawieszenie a amorki wysraja sie po kilku tysiacach kilometrow. juz nie mowiac o tym ze bedziesz mial brak amortyzacji ztylu co wogole nie sprzyja szybszej jezdzie

Autor:  Mauzer [ 12.maja.2007 20:38:14 ]
Tytuł: 

jeśli nie musi być audi to mercedes 124t 2.5TD nivo - będziesz zadowolony :D

Autor:  VTG! [ 14.maja.2007 20:32:53 ]
Tytuł: 

A auta typu Sharan Alhambra Galaxy, z silnikiem 1.9 Tdi nadają się do lawety? sporo osób takimi ciąga

Autor:  hans [ 14.maja.2007 22:07:11 ]
Tytuł: 

te auta maja podstawowa wade , slabe skrzynie biegow. silniki poprzecznie umieszczone to skrzynia mala i slaba. na dluzsza mete takie auta z laweta sa strasznie styrane a skrzynie dosc czesto wymieniane. poza tym trzeba pamietac ze laweta to nie tylko opor przy ruszaniu ale tez staly wysylek podczas jazdy czyli zdecydowanie wieksze stale obciazenie silnika, wyzsza temperatura oleju silnika , skrzyni a takie 1.9 tdi ma tego oleju 4.5 litra , w takim ukladzie trzebaby co 5 tys olej wymieniac. w duzych autach sluzacych do pracy z obciazeniem nawet w malych silnikach montuje sie duze miski olejowe mogace pomiescic wiecej oleju. dlatego do ciagania lawety sprawdzaja sie duze silniki ktore sa przygotowane lepiej do duzych obciazen

Autor:  Mauzer [ 14.maja.2007 22:16:25 ]
Tytuł: 

w sharanie wiem jak pękają półosie przy ciągnięciu lawety - jak patyczki ;)

Autor:  adrian_a8 [ 15.maja.2007 00:20:09 ]
Tytuł: 

Do ciągnięcia przyczepy to traktor albo dostawczak. Audi to są samochody osobowe i mają inne przeznaczenie. Mam kumpla który taszczy dwutonową przyczepę z cegłami albo cementem przy pomocy niestarej A6 i nie mogę nadziwić się jego głupocie, można kupić do takich celów jakiegoś np Transita za parę groszy, a ten taszczy przyczepę większą od samochodu. Brrrrr. A tu następny szuka ciągnika :galy:

Autor:  mały v8 [ 15.maja.2007 00:20:26 ]
Tytuł: 

Nissan Patrol GR 2,8 TD (długi), nie wystarczy coś ciągnąć trzeba tym tez jechać na zakręcie , utrzymać "skaład" w koleinach, i hamować tak żeby dupa nie skakała po rowach. Auta osobowe nie są przystosowane do takich przyczep,do tego wszystkie automaty są wręcz niedopuszczalne rozkleją się po 20 tyś km!!! Patrol według mnie będzie najrozsądniejszym wyborem. Niektóre mają ponad 3 tony na haku!!!

P.S Zadaj to pytanie na forum "Rajdy 4X4" przypuszczam że powielą moją opinie.

Autor:  lukas_n [ 15.maja.2007 05:35:42 ]
Tytuł: 

Witam
Dziekuje szystkim za odpowiedzi. Przegladalem jeszcze allegro i znalazlem Omege C, z 2.5l 150KM, naped na tyl, może to bedzie dobra propozycja?
Pozdrawiam
Lukas N.

Autor:  hans [ 15.maja.2007 07:45:54 ]
Tytuł: 

:): ooooczywiscie :peace: tyle ze nie spodziewaj sie ze cos z napedem na tyl bedzie lepsze od napedu na 4 kola do ciagania przyczep ... widze ze raczej nie czytasz tego co sie do Ciebie pisze.. tylni naped jest dobry do ciagania pod warunkiem ze dociazasz hak a w omedze czy innych osobowkach dociazenie haka jest 75-100 kg a jak przesadzisz to zetrzesz tylni zderzak o asfalt albo zostawisz tylni most na studzience

Autor:  Mauzer [ 15.maja.2007 12:23:25 ]
Tytuł: 

nie dość że nie czyta to jeszcze się nieprzywitał jak nakazuje obyczaj forum, ja bym to zamknął wpi..du i tak zostało już zaduzo napisane.

powodzenia z omegą :peace:

Autor:  lukas_n [ 15.maja.2007 17:51:48 ]
Tytuł: 

Witam

Czytalem wasze posty, ale jak juz pisalem nieszukam auta terenowego czy busa, wiem wiem pewno za jakis czas dojde do tego ze bede musial takowy zakupic, ale na ta chwile planuje zakup kombi. Przy okazji chcialbym podziekować wszystkim którzy zabrali glos w moim poscie. Zapytalem was o porade bo niemam zawielkiego doswiadczenia w tej kwesti, dlatego szukam odpowiedzi na forum.
Pozdrawiam
Lukas

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/