.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Zakup A6 C4 2.8 30V ACK Quattro - w końcu :) https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=59701 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | gitmar [ 15.maja.2007 00:13:01 ] |
Tytuł: | Zakup A6 C4 2.8 30V ACK Quattro - w końcu :) |
Szanowni koledzy, noszę się z zamiarem kupna takiego auta. Dodam że w grę wchodzi tylko manual i zagazowanie sekwencją (robię duże przebiegi roczne). Dotychczas jeździłem (jeżdżę) różnymi modelami Audi: C3,C4, B3,B4. Najwięcej przejeździłem autami z silnikiem AAH i bardzo sobie chwalę tą jednostkę. Przymierzam się do zakupu auta takiego jak w temacie i w związku z tym mam pytania: - Jak ten silnik radzi sobie z napędem quattro? - Jakie będą różnice w stosunku do AAH? - Jak będą wyglądały ceny i dostępność części do tego silnika? Nie znalazłem na forum zbyt wielu postów na temat ACK. Jeśli już coś znalazłem to posty dotyczyły wycieków oleju, czy to standard w tym silniku? Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi ![]() |
Autor: | GrzesB [ 15.maja.2007 06:52:34 ] |
Tytuł: | |
ACK - wyższy moment obrotowy, większa moc, lepsze przyspieszenie ale też podobno mniejsze spalanie. Co do gazowania jak polecą głowice to tylko trochę więcej zaworów masz do zrobienia czyli całkiem inne koszty (AAH - 12, ACK 30). Z częściami nie ma problemów. IMO jeśli masz dobre AAH to nie warto zamieniac, ale jeśli musisz i masz jakiś dobry egzemplarz na oku to będzie dobry wybór! |
Autor: | wowo [ 15.maja.2007 07:42:45 ] |
Tytuł: | |
Moje AAH w Coupe zjadało na sniadanko A6 2.8 30V Q Tiptronik. |
Autor: | gitmar [ 15.maja.2007 10:52:18 ] |
Tytuł: | |
wowo napisał(a): Moje AAH w Coupe zjadało na sniadanko A6 2.8 30V Q Tiptronik.
Automat w ogóle nie wchodzi w grę. Mam w tej chwili B4 AAH Quattro, miałem wcześniej C4 AAH i zaczynam wspominać przestrzeń którą utraciłem ![]() |
Autor: | j@cek [ 16.maja.2007 08:00:26 ] |
Tytuł: | |
Cześć, jezdziłem kolegi ACK + manual w c4 avant z 97 roku i powiem (z punkutu widzenia byłego użytkownika AAH) ze "czuć" róźnice, faktyczne autko mniej pali (szczegolnie w miescie), przyspiesza jakby bardziej elastycznie, AAH bylo bardziej brutalne (trzeba było wkrecac na obroty). Zdecydowanie lepszy dól, ale to raczej spowodowane jest wyzszym momentem. Lepsza kultura pracy silnika. PS. Szukaj ACK + manual = zadowolenie gwarantowane PS2 ACK + tip to zupełnie inna bajka PS3. Z częsciami i osprzetem nie mam problemu (natłukli troszkę tych ACK w A4 I A6/C5) podejrzewam, ze za rok dwa bedzie lepiej i łatwiej kupic jakies graty do ACK niz starzejącego się AAH. Zycze udanych łowów!no i jak pojezdzisz troszkę ACK to następnym autkiem bedzie 4.2 ![]() |
Autor: | Kornel [ 16.maja.2007 21:34:30 ] |
Tytuł: | |
Hmmm... Widzę, że przyszedł czas na zmianę. A myślałeś o 2.2T Nie wiem jak to będzie z gazem i ze spalaniem. Ale części bardziej dostępne, szczególnie w Łukowie ![]() |
Autor: | gitmar [ 16.maja.2007 22:23:51 ] |
Tytuł: | |
już mam takie coś namierzone. W nocy (kawał drogi) jadę obejrzeć i ewentualnie zakupić. Nie będę zapeszał, jak kupię to się pochwalę ![]() |
Autor: | Florek [ 17.maja.2007 12:48:23 ] |
Tytuł: | |
hej wlasnie posiadam egzemplarz ale a4 z ack manual w quattro. co do silniczka to POLECAM!!! fajnie jezdzi (spokojnie mozesz go bujać do 220) , ładnie brzmi i nieduzo spala (mam sekwencje - jakies 12-14l w cyklu mieszanym) co do awaryjnosci to ponoc jedna z lepszych konstrukcji, tylko czasami lubi puscic pod deklami, ale to podobno norma. wystarczy gore co jakisczas uszczelnic. ogolnie POLECAM!!! |
Autor: | K@mil [ 17.maja.2007 21:13:20 ] |
Tytuł: | |
Cześć. Też ACK pomykam. Silnik bajeczka. Daje naprawdę dużo frajdy jeśli chodzi o przyspieszanie, dzwięk V6 jest przepiękny. 200km/h osiąga w kilka chwil, a 236 to v-max. Nie jest to to co w 4,2, ale za to masz niskie spalanie. Mozliwe ze zrezygnujesz z gazu tak ja. Nizsze niz w starszym 2,8. ![]() ![]() |
Autor: | gitmar [ 19.maja.2007 20:26:33 ] |
Tytuł: | |
no i nie udało się ![]() ![]() |
Autor: | Kornel [ 22.maja.2007 15:11:13 ] |
Tytuł: | |
Heh kiedyś też się tak naciełem jak pojechałem po samochód do Szczecina. Na fotkach bradzo ładny z gadki kolesia też. A po przyjeździe wielkie rozczarowanie ![]() |
Autor: | rafala6 [ 22.maja.2007 15:29:40 ] |
Tytuł: | |
Chciało się tanio to się ma ![]() |
Autor: | gitmar [ 22.maja.2007 21:34:02 ] |
Tytuł: | |
rafala6 napisał(a): Chciało się tanio to się ma
![]() w tym sęk że się nie ma ![]() ![]() |
Autor: | ZiPi [ 23.maja.2007 09:30:53 ] |
Tytuł: | |
zaworoowa napisał(a): rafala6 napisał(a): Chciało się tanio to się ma ![]() w tym sęk że się nie ma ![]() ![]() Ps. Tydzien temu kolega wrocil z "wycieczki" po Polsce - chcał kupic Passata, wziął ze sobą tester lakieru i w drogę, miał nagrane z Allegroi innych ogłoszeń ok. 20 sztuk. Nie kupił zadnego ![]() |
Autor: | gitmar [ 24.maja.2007 11:28:35 ] |
Tytuł: | |
ZiPi napisał(a): zaworoowa napisał(a): rafala6 napisał(a): Chciało się tanio to się ma ![]() w tym sęk że się nie ma ![]() ![]() Ps. Tydzien temu kolega wrocil z "wycieczki" po Polsce - chcał kupic Passata, wziął ze sobą tester lakieru i w drogę, miał nagrane z Allegroi innych ogłoszeń ok. 20 sztuk. Nie kupił zadnego ![]() to nie nowość. Już nie jedno auto kupowałem i też miałem taką taktykę że umawiałem się z kilkoma sprzedającymi i wracałem bez samochodu. A czasami pojechałem specjalnie dla jednego auta 400 km i udało się. Poza odłożoną kasą na wyjazdy trzeba mieć też duuuużo cierpliwości. |
Autor: | Adam [ 24.maja.2007 13:02:12 ] |
Tytuł: | |
dlatego odpuściłem sobie jazdy 400km po auto - mało komu wychodzi to na dobre ![]() |
Autor: | gitmar [ 04.cze.2007 12:13:03 ] |
Tytuł: | |
mam kolejne pytanko. Co prawda autko nie takie jak w temacie ale nadal fajne ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | j@cek [ 04.cze.2007 12:30:16 ] |
Tytuł: | |
jak dla mnie NIE;-( Połączenie skóry bez klimy to porażka ![]() ![]() |
Autor: | sebolec [ 04.cze.2007 12:36:16 ] |
Tytuł: | |
A szyber ma? Jeśli tak, to powinien Ci częściowo zrekompensować brak klimy. ![]() Poza tym, tak jak przede mną napisał to już j@cek, AAH to nie ACK. I ogólnie C4 100 to już wiekowe auto. Nie wiem do jakich celów korzystasz z samochodu, ale posiadanie dwóch skarbonek (b4 i c4) o łącznym wieku ~30 lat jest mało racjonalnym rozwiązaniem. Na Twoim miejscu (a jestem w zbliżonej sytuacji, też szukam auta) rozglądałbym się za czymś młodszym. ![]() |
Autor: | gitmar [ 04.cze.2007 12:40:46 ] |
Tytuł: | |
z jednej strony masz rację, z drugiej strony ta c4 jest ponad 2 razy tańsza od przeciętnej C4 A6 a jazda właściwie taka sama. Co do skóry ( której nie jestem zwolennikem) to myślałem o poszukaniu ładnego weluru i wywaleniu jej ale to narazie gdybanie. Swoją drogą trochę dziwna wersja auta, bardzo bogato wyposażona, właściwie niczego jej nie brakuje oprócz klimy, może robiona była na zamówienie i klient nie chciał klimatyzacji? BTW wiem że trochę bym się cofał albo stał w miejscu kupujać tą 100-tkę ale cały czas mam do tych aut sentyment i jest ich coraz mniej w dobrym stanie ![]() ![]() ps: ma szyber, poza tym jeśli sumujemy wiek aut to zsumujmy też inne parametry i wyjdzie nam fajne wiekowe monstrum - Audi 180 W12 5.6 bi-quattro 358 PS i 500 Nm ![]() |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |