.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 12:03:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Szybka decyzja co do skrzyni potrzebna
PostNapisane: 15.maja.2007 10:48:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.maja.2007 10:43:14
Posty: 5
Lokalizacja: Wrocław
Witam,

Jestem w przede dniu kupienia z niemiec:

Audi A6 kombi 2.5 TDI 99 rok

i tu mam jeden zgryz, zawsze marzylem o automacie w takim aucie i moge go miec bez problemu, ale.. kazdy z kim rozmawiam, odradza mi te skrzynie, jakby padały po 200 tysiacach, byyl prawie nie do naprawy i kosztowały 6000zl w razie awarii, wiec kiepsko i niby fachowcy radza, zeby jednak brac manual

czy to prawda, ze powinienem zrezygnowac w tym roczniku i modelu lepiej z marzenia o automacie?

i przy okazji pytanie jak juz tu sie pojawilem drugie:

czy da sie jakos poznac samemu, ze slawne padajace wałki w tych silnikach sa juz do wymiany? jak to/czym zdiagnozowac mozna?

_________________
www.V10.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2007 12:02:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
przede wszystkim nie kupuj multitronika , one rzeczywiście mają złą sławe i naprawy nie należą do tanich :(

jak automat to pozostaje Ci tiptronik. ta skrzynka potrafi dużo wytrzymac i się nie psuje tak jak multi pod warunkiem ,że przynajmniej trochę się o nią dba.

poszukaj w szukajce albo na tym forum , bo niedawno były podawane różnice między multi a tipem

co do sprawdzenia to nie kupuj diesla zanim nie podłaczysz go pod Vaga/Vasa

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2007 12:23:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.maja.2007 10:43:14
Posty: 5
Lokalizacja: Wrocław
dzieki, czyli te wałki wyjda na VAGu? VAG znam, sam nawet potrafie na nim ile pompka dmucha, przeplywka itd sprawdzic, ale nie wiedzialem jak nim sprawdzic takie rzeczy jak wałki?

_________________
www.V10.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2007 14:01:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
ja nie napisałem że wałki sprawdzisz Vagiem Ty to sobie dopowiedziałeś
jedyne słowa to żeby nie kupować TDI bez Vaga

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2007 15:10:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.maja.2007 10:43:14
Posty: 5
Lokalizacja: Wrocław
ok, ale to wiem i umiem obslugiwac VAG i wiem, co nim mozna sprawdzic i jak

moje pytanie oprocz o skrzynie było: jak rozpoznac wałki przy kupnie sprowadzanego auta

_________________
www.V10.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2007 15:24:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Kolego Rysiek - temat wałków (rozrządu) i innych wałków (możliwych podczas zakupu auta) - na tym Forum został omówiony w sposób absolutnie kompletny i wyczerpujący. Dublowanie odpowiedzi nie ma sensu - więc kup sobie zgrzewkę piwa, zarezerwuj kilka godzin czasu i odpal opcję "Szukaj" (na górze strony).
Dowiesz się absolutnie wszystkiego i znajdziesz precyzyjne odpowiedzi na swoje pytania - w każdym poruszonym przez Ciebie zagadnieniu.
Miłej lektury ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2007 21:50:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.maja.2007 10:43:14
Posty: 5
Lokalizacja: Wrocław
Kolego Piotruś ;)

przekopałem juz tu tone spamu, a nawet sporo postow twojego wlasnie autorstwa :)

wiele z nich mowi o problemach z walkami, vp44, odma itd itp

wiele znich mowi kiedy byly stare kiepski, kiedy weszle nowe zmienione itd

jednak w zadnym mimo godziny czytania nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie - czy kupujac auto moge jakos sam zdiagnozowac stan silnika wlasnie pod tym wzgledem, czy nie, a bylbym wdzieczny za taka podpowiedz wlasnie

_________________
www.V10.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2007 21:59:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Kolego Rysiek - przez godzinkę to dopiero liznąłeś temat ... (serio).
Problematyka zdiagnozowania zużytych wałków (na szybko) również jest szczegółowo opisana :galy: .

Jeśli nie uda się diagnoza mechaniczna, to podłącz VAGa, zaloguj się do ABS lub skrzyni biegów (jeśli automat) i sprawdź moment obrotowy.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: