.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Audi 100 C3 2,5TDI-czy był już tdi w c3? https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=59806 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | gabson [ 17.maja.2007 09:11:38 ] |
Tytuł: | Audi 100 C3 2,5TDI-czy był już tdi w c3? |
Witam wszystkich serdecznie. Muszę szybko kupić jakies wozidełko i postanowiłem że tym razem będzie to Audi 100. Ze względu na chwilowy brak funduszy musi być to cos taniego. Wylukałem z coś takiego http://moto.allegro.pl/item194513151_audi_100_2_5_tdi.html I teraz pytanie czy jest sens sie wogule tym interesować? Był juz w tym roku TDI? czy sprzedający ściemnia.? Z góry bardzo dziękuję za jakiekolwiek info. Pozdrawiam Gabson |
Autor: | Baskecior [ 17.maja.2007 09:18:44 ] |
Tytuł: | |
W C3 zadebiutowalo pierwsze TDI by Audi. 1T - 120 KM (R5). Pan sie sypnal w ogloszeniu, ale sprzedaje faktycznie TDI ![]() |
Autor: | Dred [ 17.maja.2007 10:40:53 ] |
Tytuł: | |
powiem tak wyposażenie na takie auto jest naprawdę BOGATE pod warunkiem że wszystko sprawne. sam silnik bardzo fajny i niemalże bliźniaczy do AAT qry był w C4 115 konny |
Autor: | gabson [ 17.maja.2007 10:48:15 ] |
Tytuł: | |
Bardzo dziękuje za odpowiedzi. W takim razie pojadę oglądnąć. I tak do soboty się muszę wstrzymać bo kolega dzisiaj jedzie do austri i może coś mi upoluje. Myślę że w starej budzie nie schodza jak ciepłe bułeczki:) Co do wyposażenia to mam takie skrzywienie, że w każdym aucie muszę mieć Klimę. Jak jest klima to z reguły reszta też jest:) Na co mam zwracać szczególną uwagę oglądając to autko ![]() Wszystkie pierdółki i tak sprawdzę i jak coś nie będzie działało to pewnie nie kupię ale może są jakieś takie niuanse na które trzeba w szczególności popatrzeć? Na ile zbijać cenę ![]() Pozdrawiam Gabson |
Autor: | Sprinter [ 17.maja.2007 10:54:15 ] |
Tytuł: | |
Dred napisał(a): powiem tak wyposażenie na takie auto jest naprawdę BOGATE
pod warunkiem że wszystko sprawne. sam silnik bardzo fajny i niemalże bliźniaczy do AAT qry był w C4 115 konny Może nie do końca bliźniaczy, ale podobny, jest prostrzy przez co mniej narażony na awarie, no i w C3 to lata na prawdę mocno... |
Autor: | gabson [ 17.maja.2007 11:34:41 ] |
Tytuł: | |
Sprinter napisał(a): Może nie do końca bliźniaczy, ale podobny, jest prostrzy przez co mniej narażony na awarie, no i w C3 to lata na prawdę mocno... W porównaniu do mojego poprzedniego Auta - Mondeo Kombi MKI 2.5 V6 - to pewnie będzie mi sie wydawało że jadę powolnym ciągnikiem ![]() Myślę, że tą c3-ką poturlałbym się z rok czasu do momentu zakupu C4 2.8 Quattro Avant ![]() Pozdrawiam Gabson |
Autor: | Dred [ 17.maja.2007 11:53:09 ] |
Tytuł: | |
to poturlaj się dłużej i kup coś sensownego ![]() co do 1T pewnie niesprawna okaże się klima , bo to rzadkość w C3 ![]() zobacz progi , tylną klapę , czy nie ma rudzielca |
Autor: | gabson [ 17.maja.2007 12:23:52 ] |
Tytuł: | |
Dred napisał(a): to poturlaj się dłużej i kup coś sensownego
![]() co do 1T pewnie niesprawna okaże się klima , bo to rzadkość w C3 ![]() zobacz progi , tylną klapę , czy nie ma rudzielca Jeżeli Klima nie będzie sprawna to będzie musiał facet zejść z ceny na naprawę:) przy dwójce dzieci klima musi być:) Czy C4 to nie jest sensowny wybór ? Chyba że kolega myśli o czymś jeszcze młodszym czyl coś z A6 ? Pozdrawiam Gabson |
Autor: | Dred [ 17.maja.2007 12:29:38 ] |
Tytuł: | |
w C4 jeździ tylko 2.2 i 4.2 ewentualnie ostro podłubane TDI 2.8 to taki dupowóz ale przesiadając się z C3 TDI nie poczujesz że to jeździ ![]() ps tylko pod żadnym pozorem nie kupuj automatu jeśli lubisz w miare dynamiczne auto |
Autor: | Sprinter [ 17.maja.2007 13:45:31 ] |
Tytuł: | |
gabson napisał(a): W porównaniu do mojego poprzedniego Auta - Mondeo Kombi MKI 2.5 V6 - to pewnie będzie mi sie wydawało że jadę powolnym ciągnikiem
![]() No niezupełnie, to na prawdę fajnie jeździ i wbrew pozorom C3 to nie jest ciężkie auto. Zresztą zawsze można mu dodać trochę mocy programikiem i te 140 koników wyjdzie. Wtedy już zapomnisz o swoim fordzie... |
Autor: | gabson [ 17.maja.2007 17:05:03 ] |
Tytuł: | |
Klimatronik DZIAŁA ![]() Jedyna rzecz jaka nie działa to el.szyberdach facet powiedział, że winny jest przekaźnik no ale okaże się w praniu. Telefonicznie bez oglądania utargowałem na 6000 PLN. Podejrzewam, że za 5500 bym go odebrał. Teraz mam tylko dylemat czy w tej kasie kumpel w astrii znajdzie coś lepszego czy nie. Ma szukać tylko i wyłącznie TDI. Może ktoś z szanowych forumowiczów orientuje się w cenach autek w austri....Niestetety autoscaut24.at nie dał żadnych sensownych wyników. Gadałem już z jednym znajomym i bez problemu zrobiłby mi softa. A-ha czy sprawdzać w jakiś specjalny sposób turbinę? Niestety nie miałem jeszcze auta z turbo i za bardzo nie wiem na co patrzeć. Tzn wiem że można ściągnąć węża i sprawdzić organoleptycznie czy wirnik nie ma żadnych luzów...... Bardzo Dziękuje za wszystkie dotychczasowe odpowiedzi i z gory dziękuję za kolejne. Pozdrawiam Gabson |
Autor: | Dred [ 17.maja.2007 17:09:40 ] |
Tytuł: | |
zobacz jak dymi i czy bardzo dymi wg mnie jeśli nie był bity za bardzo to brałbym tego z PL w Austrii za tę kaskę niewiele znajdziesz a jeszce pierdoły takie jak przerejstrowanie itd też swoje kosztują ![]() jak by ten egzemplarz był ok to bym wcale nie czekał na kumpla |
Autor: | gabson [ 18.maja.2007 13:14:42 ] |
Tytuł: | |
Jutro jadę po tą audzianę. Mam jeszcze pytanie odnośnie tego dymienia. Rozumiem to Tak: -przy odpalaniu może puścić czarny dymek ale potem ma nie dymić wogóle. -jak chodzi na wolnych obrotach to przy dodaniu gazu może puścić dymek ale potem ma przestać. -Jeżeli dym będzie niebieski to silnik złom -jeżeli dym będzie biały to silnik prawie złom -a jeżeli cały czas będzie dymił na popielato to co? Czy w dieslu też odkręca się korek oleju i sprawdza się czy dymi i czy nie ma galaretki? Czy po odkręceniu korka oleju powinno być wachnięcie obrotów czy nie? Bardzo przepraszam za te pytania ale na wszystkie 10 aut które miałem - nigdy nie miałem klekota ![]() Pozdrawiam Gabson |
Autor: | Sprinter [ 18.maja.2007 16:00:18 ] |
Tytuł: | |
Przy odpaleniu może zadymić na niebiesko (jak jest zimny), przy bucie może zadymić na czarno (normalne, nagła zmiana dawki), może poddymiać lekko na niebieskawo, ale bez przesady (przebieg, zużyte wtryski, itp.). Możesz spojrzeć pod korek czy nie ma kawy z mlekiem, na pewno nie zawahają się obroty, tylko na odpalonym to bez sensu trochę, bo będzie bryzgał olejem po komorze... |
Autor: | kefir200 [ 18.maja.2007 22:08:45 ] |
Tytuł: | |
W 1T nie będzie bryzgać olejem po odkręceniem korka. Skąd ten przesąd przed kawą z mlekiem? Każde auto jeżdżące na krótkich dystansach i z notorycznie niedogrzanym silnikiem będzie miało taką maź - ba nie powinno się jej pozbywać, bo to najważniejsze skłądniki dodatkowe oleju i przy dobrym dogrzaniu silnika zwykle się rozpuszczają w oleju. Sprawdź czy silnik równo pracuje na wolnych obrotach. Jeżeli nie i ma drgawki, to będzie trochę dłubania przy pompie wtryskowej - w nastawniku pompy. Sprawdź czy nie wyrzygały się poduszki silnika - są olejowe i drogie. Mogą być też zerwane, ale tego łatwo nie sprawdzisz. Sprawdź czy nie ślizga się sprzęgło - przy takim momencie obrotowym może być zajechane. Sprawdź czy nei wyje skrzynia biegów - sprawa momentu jak ze sprzęgłem. Mój 1T świetnie odpalał jak było zimno. Byłem pewny, że to za sprawą sprawnych świec żarowych. Okazało się, że wszystkie świece są spalone, a to ot tak silnik sobie sam łądnie się trzyma i odpala jak trzeba i bez świec - nie sprawdzisz wszystkiego. Niespodzianki zawsze będą. |
Autor: | cygaro-avant [ 18.maja.2007 22:39:44 ] |
Tytuł: | |
gabson napisał(a): Na co mam zwracać szczególną uwagę oglądając to autko
![]() Mam takie auto, Avanta - patrz zdjęcie poniżej. - Na 100% będziesz miał walnięty akumulator ciśnienia. Jeździ się normalnie, ale trzeba deptać po hamulcu. - Dobrze przysłuchaj się skrzyni biegów; to najsłabsze ogniwo w C3 z "1T". Ten silnik miał potężny moment obrotowy (jak na rok 1990, rzecz jasna) i oryginalne skrzynie po prostu mielił. Ja mam skrzynie od benzyny - sprawdź ile masz oleju w przewodzie gumowym między intercoolerem i dolotem. Jeśli jest go dużo - kiepsko ze sprzężarką. Sprawdź też stan samej gumy. Mimo, że wygląda ona na drobiazg, kosztuje w ASO 350 zł, a w DE 75 Euro. -jesli masz okazję odpalić zimny silnik - MUSI zaskoczyć na dotyk. Ewentualna korekta kąta wtrysku efektywnie może być wykonana zegarem mikrometrycznym wkręcomym w pompę. Współpraca z VAGiem jest wyjątkowo oporna.... - Sprawdź, czy nie cieknie płyn chłodzący przy króćcu wychodzącym z głowicy do nagrzewnicy. Jego wymiania może wiąyać się z koniecznością zdjęcia głowicy (jeśli jedyna trzymająca go śruba się zapiecze - jak u mnie ![]() - Nie pzejmuj się dużą turbo-dziurą. Jak już kolektor ssący dostanie doładowanie, machina jest nie to powstrzymania, szczególnie w nieco lżejszym sedanie. V max to wg instrukcji 202 km/h. Najrozsądniejszy rozmiar opon to 195/60R15. Mniejsze felgi i tak nie wejdą z przodu, 16 cali też wygląda pięknie. Reasumując - cudownie ekonomiczne wielkie auto na lata. ![]() |
Autor: | gabson [ 18.maja.2007 22:57:55 ] |
Tytuł: | |
Dzięki za info. Gdzi szukać tego przewodu od IC? Jest gdzięs na wierzchu? Pozdrawiam Gabson |
Autor: | Prezes [ 19.maja.2007 20:34:19 ] |
Tytuł: | |
Dred napisał(a): w C4 jeździ tylko 2.2 i 4.2
ewentualnie ostro podłubane TDI 2.8 to taki dupowóz ale przesiadając się z C3 TDI nie poczujesz że to jeździ ![]() Dred wiem, że jeździsz S2 ... ale lekko przesadzasz ... auto nie musi mieć 300 PS żeby jeździło ... z tą przesiadką z C3 na C4 2.8 to też przesadzasz ... kierownikowi będzie berecik dużo szybciej spadał ... |
Autor: | cygaro-avant [ 19.maja.2007 21:03:06 ] |
Tytuł: | |
gabson napisał(a): Dzięki za info.
Gdzi szukać tego przewodu od IC? Gabson Podnosisz machę i tuż za atrapą chłodnicy nasz monstrualny intercooler, z jego lewej strony (patrząc, jeśli stoisz przy zderzaku) na górze wychodzi karbowana rura gumowa o długości ok 15 cm, i dochodzi do pięknego, aluminiowego kolektora ssącego. Na przewężeniach rury muszą być metalowe pierścionki - one zabezpieczją rurę, przez "rozdmuchaniem" jej przez turbinę. Co jeszcze: sprawdź błędy climatronica: - włączasz zapłon (musi zapalić się kontrolka "engine check") - wciskasz przycisk OUTSIDE TEMP i trzymasz go paluchem wciśnięty - wciskasz równocześnie przycisk OFF - wyświetla Ci się na displayu coś takiego:" '01 " - ponownie wciskasz OUTSIDE TEMP - jeśli wyświetli się : "00" , to klimatronic(przynajmniej od strony elektronicznej) jest OK. - jeśli wyświetli się coś innego - masz błędy, które znajdziesz na www.20v.org |
Autor: | Dred [ 20.maja.2007 10:20:51 ] |
Tytuł: | |
Prezes napisał(a): Dred wiem, że jeździsz S2 ... ale lekko przesadzasz ... auto nie musi mieć 300 PS żeby jeździło ... z tą przesiadką z C3 na C4 2.8 to też przesadzasz ... kierownikowi będzie berecik dużo szybciej spadał ... S2 nic tutaj nie ma do rzeczy , bo wcześniej mając C3 też tak myślałem moje 2.3 jeździło jak 2.8 w C4 ![]() a zdrowe 1T jeździ jak NF więc przesiadając się na AAH Q nie będzie zadowolony |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |