.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Co wybrac https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=59961 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | mario987 [ 20.maja.2007 12:29:08 ] |
Tytuł: | Co wybrac |
Witam Po spotkaniu z Tirem mojego ostatniego auta (Toyota Carina) musze zakupic kolejny i teraz mam dylemat mam okolo 15 tys, w gre wchodza (Audi 80 b4, Audi 100 c4, Mercedes 124, Mercedes C klasa, Toyota Carina, Mitshubishi Galant) i mam spory dylemat co kupic preferuje raczej diesla poniewaz rocznie robie okolo 30 tys km a wczesniejsze przejscia z gazem jakos mnie od niego odstraszaja (jesli juz to zakladal bym tylko sekwencje). Prosze o porady za co z gory dziekuje i pozdrawiam. |
Autor: | sebolec [ 20.maja.2007 13:45:02 ] |
Tytuł: | |
Ponieważ trafiłeś na forum audi, jedyne co Ci mogę polecić to C4 i B4 dokładnie w tej kolejności. Najfajniejsza będzie "setka", ponieważ jest to samochód duży i przestronny. Wersja diesel 115KM jest jednak relatywnie trudna do kupienia, szczególnie egzemplarz w dobrym stanie. Wynagrodzi Ci to jednak komfortem, trwałością i ponadczasowym charakterem. Po prostu C4 to klasa sama w sobie, zdaje się, że też przy okazji jeden z najbardziej udanych modeli, jakie wyszły spod ręki inżynierów audi. Pamiętaj jednak, że silnik 2.5tdi (oznaczenie AAT) będzie palił więcej niż 1.9tdi (który nie występował w modelu 100 C4) - średnio 6.3 l/100km (wg danych fabrycznych). Ekonomiczniejszym wyborem jest B4 1.9tdi 90KM (oznaczenie 1Z, średnie spalanie 5.1 l/100KM). Pali to mało, silnik jest trwały, miejsca w środku pod dostatkiem (chociaż mniej niż w C4). Bolączką są ceny, bo za zadbanego diesla w B4 przyjdzie Ci zapłacić 13-15 tys., co jest wydaje mi się wygórowaną ceną za 13-15 letnie auto klasy kompakt. Szczególnie, że po przesiadce z toyoty spotkasz się z czymś, co przedtem było dla Ciebie rzeczą niespotykaną - drobnymi, aczkolwiek często dokuczliwymi usterkami. ![]() Jeśli jeszcze coś Ci mogę poradzić, to jeśli chodzi o diesla, to auta grupy VAG w latach 90. nie miały konkurencji. Sam szukam ekonomicznego w utrzymaniu, zadbanego diesla. Ostatnio oglądałem, i szczerze mówiąc napaliłem się na nie - Volvo S40. Super wyposażenie, fajny design, zadbany egzemplarz. Niestety w 1998 roku montowany przez Szwedów silnik TD był przestarzałą konstrukcją na licencji ranaulta. Efekt? Brak wtrysku bezpośredniego, słabe osiągi (tylko 176Nm z 1.9TD), usterkowość (wyczytane z forum Volvo). Zrezygnowałem. Jedynym konkurentem dla VAG są auta BMW z silnikami 2.0d i 3.0d. Ponoć świetne, ale także bardzo drogie w zakupie. Mercedesy możliwe, że też dobre, ale mało o nich wiem, to nie będę się wypowiadał. Mam nadzieję, że choć trochę pomogłem naświetlić sprawę. Pozdrawiam. ![]() |
Autor: | mario987 [ 20.maja.2007 14:50:56 ] |
Tytuł: | |
zastanawialem sie takze nad Oplem Vectra w Kombi ale to chyba ostatecznosc. |
Autor: | ZiPi [ 20.maja.2007 18:30:18 ] |
Tytuł: | |
Po co Ci to pruchno ![]() kupuj B-4 a jak duzo jezdzisz w trasy, to C-4 i patrz zeby nie byl zajezdzony lub po wypadku, to wszystko. To są ostatnie naprawde mocne i tanie w eksploatacji auta, wiec kupując w miare zadbany model, bedziesz mial usmiech od ucha do ucha ![]() W odroznieniu od B-4, to C-4 sedan nie ma rozkladanej kanapy z tyłu, wiec jesli wozisz duze, długie przedmioty, to polecam avanta. Jak dla mnie konkurencją dla Audi z tego rocznika z tych aut, ktore podałes, moze byc tylko Merc 124, ale gdy zwrocisz uwage na blachy, to sam dojdziesz, do odpowiednich wnioskow. |
Autor: | szwagier [ 20.maja.2007 18:35:03 ] |
Tytuł: | |
Lepsza vectra B niz przetpotopowe B4. |
Autor: | ZiPi [ 20.maja.2007 18:38:42 ] |
Tytuł: | |
szwagier napisał(a): Lepsza vectra B niz przetpotopowe B4. Tyle ze ta Vektra szybciej zgnije jak to przedpotopowe B4 ![]() Tą Vektre w dieslu odradzam. Jak juz to silnik benzyna + LPG |
Autor: | rafala6 [ 20.maja.2007 18:44:27 ] |
Tytuł: | |
To już lepiej wybrać omege z tą kase ![]() |
Autor: | mario987 [ 20.maja.2007 18:48:24 ] |
Tytuł: | |
Omega odpada a w dieslu szczegolnie z 2,5 silnikiem tym z bmw podobno zwalili go. Myslalem glownie nad c4 tylko nie wiem jak silnik 2,5 sie sprawuje i jak z jego awaryjnosciano i oczywiscie dalej nad japoncami czyli ponownie Carina albo Galant Po Toyotce przyzwyczailem sie do bezawaryjnosci nie wiem jak to jest w Audi ![]() |
Autor: | przemik [ 21.maja.2007 13:28:40 ] |
Tytuł: | |
Tylko Audi. Jesli potzrebujesz wiecej miejsca i skalkulowałes wieksze koszty utrzymania - C4 z silnikiem 25 TDi Jesli nie zalezy Ci na duzym samochodzie i wazna jest ekonomia - B4 1.9 TDi - wóz praktycznie - NIE DO ZABICIA. Pozdr |
Autor: | martab99 [ 21.maja.2007 13:33:49 ] |
Tytuł: | |
przemik napisał(a): Jesli potzrebujesz wiecej miejsca- C4 z silnikiem 2.5 TDi
Jesli nie zalezy Ci na duzym samochodzie i wazna jest ekonomia - B4 1.9 TDi - wóz praktycznie - NIE DO ZABICIA. Zgadzam sie w całej rozciągłości. Vectre sobie odpuść- własnie w Krakowie mamy kolege który sie pokusił na Vectre B bo była "młodsza"... Teraz my smigamy a on klnie w żywy kamień i patrzy jak auto stoi bo to, bo tamto ![]() |
Autor: | mario987 [ 21.maja.2007 17:28:39 ] |
Tytuł: | |
Zastanawiam sie tez nad A6 1,9 TDI (oczywiscie C4) ale nie wiem jakie jest tam zawieszenie (mam nadzieje ze nie aluminiowe jak w A4) i jak wyglada cenowo eksploatacja tego auta. |
Autor: | ZiPi [ 21.maja.2007 17:32:24 ] |
Tytuł: | |
Zawieszenie wielowahaczowe jest w A-6 ( C-5 ) od 97 - 98 r |
Autor: | Mauzer [ 21.maja.2007 17:38:08 ] |
Tytuł: | |
szwagier napisał(a): Lepsza vectra B niz ...
nawet największym wrogom bym tego shitu nie polecał ![]() zapomnij o 2.5tdi w c4 - wyjechane trupy z potłuczonym napędem i wyjącymi skrzyniami, b4 idzie wyrwać ale trzeba dać chorą kase i tak dołożysz ze dwa klocki do tego. Bierz wolne i śmigaj na niemcownie za 3500eu już kupisz ładne c4 2.5tdi na wypasie z prywatnych ogłoszeń! |
Autor: | Baskecior [ 21.maja.2007 17:40:06 ] |
Tytuł: | |
szwagier napisał(a): Lepsza vectra B niz przetpotopowe B4.
Hehehehehehehehe ... Żebym nie zostal posądzony o spamerkę ... @mario987: AAT i 1Z to 2 najbardziej proste i udane TDI jakie wypuściło Audi. Brak turbiny ze zmienna geometria powoduje ze osiagi sa nienajlepsze, ale prostota konstrukcji, niewielka awaryjność i ekonomia powodują, że TDI z tamtych lat są klasą samą dla siebie. BMW zaczyna sie dopiero silnikiem 2.0, Ople celowo przemilczę, Mercedes 124 to w opinii znajomków auto nie do zajeżdzenia, i w tamtych czasach byl jedynym konkurentem Audi na polu klekotów. Także pozostaje B4 lub większe C4 i Mercedes 300D. Widze, ze kolege ma podobne szczescie do gazu jak i ja, wiec moze moje szczescie do diesli przeniesie sie rowniez na Ciebie, czego Ci zycze ![]() |
Autor: | mario987 [ 21.maja.2007 17:47:53 ] |
Tytuł: | |
Mialem Carinke 2.0 D bez turbo silnik tez nie do zajerzdzenia ale wspomniana ciezarowka przestawila mi cwiartke samochodu i dlatego szuka raczej diesla nigdy nie mialem diesla ze stajni VW i troszke sie go obawiam o trwalosc itp wiem ze diesel Carinki bez problemu przelata 500tys jak i Mercedesa a jak z 1,9 tdi ?? bo kupujac A6 1,9 tdi nie ma sie co oszukiwac bedzie mial przelatane ponad 200 tys |
Autor: | Mauzer [ 21.maja.2007 17:48:21 ] |
Tytuł: | |
Dokładnie 124 w dizlu jest niedozabicia, ma małe wady typu wyjący często dyfer, cieknący silnik z uszczelnienia wału, cieknąca pompa wtryskowa oraz słabe końcówki wtryskiwaczy, ale po zrobieniu tego latasz drugie 500tkm ![]() Jeśli trafisz na wersje z nivomatem to przygotuj pare stówek na normalne amorki (choć nivo jest super i szkoda wkładać normalnych amorków, szczególnie docenisz przy jeżdzeniu z przyczepką czy lawetą) na dzień dobry jeśli auto jeździło w DE oczywiście ganze zeit |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |