.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Coupe quattro 2.3 20V z Lublina
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=60573
Strona 1 z 1

Autor:  sebolec [ 01.cze.2007 13:48:52 ]
Tytuł:  Coupe quattro 2.3 20V z Lublina

Kontynuując wątek wybranych aukcji ebay/allegro dotyczący tegoż acq 20V proszę powiedzcie, w czym V6 jest lepsze od 20V jeśli chodzi o codzienną eksploatację? Pojawiły się takie głosy, a ja jako laik nie potrafię dociec skąd miałaby wynikać ta różnica. ;) Rozumiem, że V6 ma lepiej rozłożony moment, ale przecież do codziennej jazdy wystarcza nawet 2.0 8V, więc 7A tym bardziej będzie się spisywać. :)

I jeszcze, czy ktoś zamierza obejrzeć ową coupe?

Autor:  martab99 [ 01.cze.2007 13:54:02 ]
Tytuł: 

Chłopie, były na ten temat całe epopeje ( sam popełniłem kilka).
Poszukaj porządnie bo DOKŁADNIE WSZYTKO juz zostało powiedziane, włącznie z porównianiem części, kosztów ekspoloatacji i spalania.
Powodzonka i miłej lektury ;)

Autor:  sebolec [ 01.cze.2007 13:58:58 ]
Tytuł: 

Ale ja już czytałem te epopeje i właśnie z nich nic takiego nie wynika. Wg "setki" postów 7a jest tańsze w eksploatacji z uwagi na jedną głowicę, relatywnie niezawodne (porównywalnie do V6), zużycie paliwa w normie, etc. Tak więc zdziwiła mnie nieco teza, iż V6 jest lepsze do codziennej jazdy niż R5 20V. :)

Autor:  martab99 [ 01.cze.2007 14:05:43 ]
Tytuł: 

sebolec napisał(a):
Ale ja już czytałem te epopeje i właśnie z nich nic takiego nie wynika. Wg "setki" postów 7a jest tańsze w eksploatacji z uwagi na jedną głowicę, relatywnie niezawodne (porównywalnie do V6), zużycie paliwa w normie, etc. Tak więc zdziwiła mnie nieco teza, iż V6 jest lepsze do codziennej jazdy niż R5 20V. :)


Skoro je przeczytałeś uważnie to napewno juz wiesz, ze moment i charakterystyka obu silników sa zupełnie inne ;)

Zdrowe 20V ma wyraźnego kopa powyżej 4 tys obr i ciągnie równo do ponad 7 tys. To oznacza, że jesli chcesz jeździc naprawde dynamicznie i w pełni wykorzystywac moc musisz raczej trzymac wysokie obroty ( co akurat dla mnie zawsze było przyjemnością)

Zdrowe AAH ciągnie równo juz od samego dołu i generalnie nie ma znaczenia zakres obrotów. To powoduje ze rzadziej wachlujesz biegami i mozesz smialo jeździc na niskich.

Autor:  sebolec [ 01.cze.2007 14:10:57 ]
Tytuł: 

Zgadzam się w całej rozciągłości, aczkolwiek te cechy motoru mają kluczowe znaczenie w momencie, gdy go pałujemy, upalamy, ogólnie dajemy ostro po gazie by jechać szybko. :D W sytuacji kiedy toczę się przez miasto 7km do pracy, przede mną jedzie lanos, a za mną matiz, wówczas nie będzie miało znaczenia czy mój bolid ma serce 7A, aah, czy abk. ;) Elastyczność V6 w tym wypadku to miła rzecz, ale bynajmniej nie dyskwalifikująca 7a (moim zdaniem).

Kończę ten OT, bo teraz w sumie wiem "co poeta miał na myśli". ;)

Autor:  martab99 [ 01.cze.2007 14:21:47 ]
Tytuł: 

sebolec napisał(a):
W sytuacji kiedy toczę się przez miasto 7km do pracy, przede mną jedzie lanos, a za mną matiz, wówczas nie będzie miało znaczenia czy mój bolid ma serce 7A, aah, czy abk. ;)

No właśnie w takiej sytuacji to będzie miało znaczenie. Bo 7A żeby sie wystrzelic to redukcja i ogień a w AAH poprostu dajesz gaz i jedziesz.

sebolec napisał(a):
Elastyczność V6 w tym wypadku to miła rzecz, ale bynajmniej nie dyskwalifikująca 7a (moim zdaniem).
Zdecydowanie nie dyskwalifikująca :peace:
IMO 7A bardziej pasuje do Coupe

Autor:  sebolec [ 01.cze.2007 14:25:27 ]
Tytuł: 

martab99 napisał(a):
No właśnie w takiej sytuacji to będzie miało znaczenie. Bo 7A żeby sie wystrzelic to redukcja i ogień a w AAH poprostu dajesz gaz i jedziesz.


W drodze do roboty to ja mocniej koncentruje się na wymijaniu dziur, niż na "wystrzelaniu się". ;) Widać od razu, w jaki sposób na kształt opinii wpływa styl jazdy. ;)

martab99 napisał(a):
Zdecydowanie nie dyskwalifikująca :peace:
IMO 7A bardziej pasuje do Coupe


Też tak uważam. :peace:

[edit]
Jeszcze raz zapytam, bo w gąszczu dyskusji zginęło pytanie postawione przeze mnie w pierwszym poście tego tematu: czy ktoś będzie uprzejmy obejrzeć tą coupe z Lublina?

Autor:  zserty [ 01.cze.2007 15:38:09 ]
Tytuł: 

Ja szukałem 20V, ponieważ:
- moc adekwatna do pojemności (moim zdaniem z pojemności 2,8 powinna mieć ok200HP)
- tańsza eksploatacja (rozrząd, olej, jedna głowica)
-jak coupe to tylko 8B (maska od B4 nie pasuje do tego auta, no całe auto wraz z silnikiem wydaje się takie toporne)
-a teraz wiem, że dźwięk silnika jest o niebo lepszy
-no tylko 6tys szt (czuję się wybrany :diabel: )


Ps. Narazie jeszcze zbyt mało znam to auto, żeby coś więcej powiedzieć
Ps2. Ta z Lublina wygląda zupełnie jak moja (oprócz szyb elekt.) no i też jest ze Szwajcarii

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/