.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

A8 rocznik 2002-2005 4.0 - 4.2 TDi
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=60874
Strona 1 z 2

Autor:  zderek [ 08.cze.2007 23:38:50 ]
Tytuł:  A8 rocznik 2002-2005 4.0 - 4.2 TDi

Witam,
mam zamiar nabyc A8 4.0-4.2 TDi, nie mialem wczesniej zadnego Audi wiec nie za bardzo wiem na co zwracac szczegolnie uwage w tym modelu. Z gory dziekuje za pomoc - gdybyscie znalezli tez gdzies w necie jakies ogloszenia o sprzedazy (warte w/g was uwagi) to prosze o linki.

Dzieki

Autor:  Dred [ 09.cze.2007 09:51:13 ]
Tytuł: 

kupując takie autko zwróć uwagę na to czy aluminium nie jest pogięte ;)
sprawdź zawiechę (pneumatykę) podepnij się pod kompa, posprawdzaj MMI i ekran czy wyjeżdża i się chowa ( niektórzy użytkownicy narzekają na to, że nie działa nie przyznając się , iż wcześniej ręcznie to składali i popsuli :< )
sprawdź przebieg , bo nawet 2 -3 letnie auta potrafią mieć po 200 tysi :(

generalnie kupując takie auto to podjedź do serwisu aby wszystko zweryfikowali myślę, że 500 PLN nie jest wygórowaną kwotą wydając ponad 100 tysi

i jak jedziesz oglądać autko , to weź ze sobą osobe , która się na tym zna i potrafi ostudzić Twój zapał !!!!

Autor:  Pablo200 [ 09.cze.2007 12:26:49 ]
Tytuł: 

Witaj,

4.2 to nowsza konstrukcja ktora zastapila 4.0
coz piekna sprawa polacam chyba najlepszy silnik diesla w tej klasie na swiecie
Mam nadzieje ze dysponujesz conajmniej 250 tys wolnej kasy bo ponizej bedzie ciezko znalezc cos wartego uwagi
Jezeli chodzi o sprawdzenie autka to tylko serwis lub ktos z vag can
wszystko pieknie w 5 sekund sie wyswietli
Ja aktualnie smigam 3.0 i to mi wystarcza jak narazie
Jak masz wiecej pytan to PW

Autor:  Piotruś [ 09.cze.2007 19:04:04 ]
Tytuł: 

Modele 4.0 i 4.2 TDi to zupełnie inna półka techniczna niż np. 3.0TDi. Niestety - zdarzają się egzemplarze z mniej/bardziej wadliwą elektroniką, dlatego ja bym Ci sugerował - oprócz standartowej diagnostyki - sprawdzić działanie wszystkiego co tylko możliwe. Jeżeli cokolwiek wzbudzi podejrzenia - odpuść ofertę. Po pierwsze dlatego, że nie ma w PL takiego ASO, które potrafi właściwie zlokalizować / zdiagnozować źródło usterki, po drugie dlatego - że zrobią wszystko żeby uniknąć odpowiedzialności z tytułu dobrej woli producenta, gwarancji AUDI+, o Mobility-Garantie nie wspominając. Z drugiej strony są tzw. "serwisy niezrzeszone" naprawiające fachowo/skutecznie wszystko "jak leci" (osobiście znam jeden w pełni kompetentny serwis), jednak koszty takich napraw są kosmiczne - głównie z powodu pozaziemskich cen części zamiennych (a możesz mi wierzyć - jest co naprawiać ...). Skutek tego wszystkiego jest taki, że w razie usterki poważniejszej niż spalona żarówka - jedyną szansą przed bankructwem - jest zaprzyjaźnienie się w dobrym ASO AUDI ale w DE.

Dla malkontentów - nie prowokuję flamewars. To, że PL-ASO nie ma niczego wspólnego z prawdziwym serwisem Audi - to nie moja wina ... . Takie są fakty obiektywne, a masakrycznie niski poziom obsługi mogę udowodnić nieskończoną wręcz liczbą przykładów (najczęściej bardzo bolesnych i kur...wsko kosztownych przykładów).

PS: Ktoś wspominał o skutecznym zdiagnozowaniu omawianego modelu A8-ki VagCom-em ... . Rozumiem, że był to tylko nieprzemyślany żart ?

Autor:  Dred [ 09.cze.2007 19:20:19 ]
Tytuł: 

diagnostyka to Vasem

Piotruś mam tylko jedno ALE do Twojej wypowiedzi w Polsce nie ma "dobrej woli producenta(Audi) " w PL ludzie strasznie narzekają na serwisy i jeśli ta opinia się nie zmieni to Audi nie wprowadzi w PL dobrej woli.
Po drugie gwarancja mobilności obowiązuje auta zakupione w PL a nei sprowadzane ( to jakby kolega chciał kupić auto z poza PL )

po za tym nie obwiniajmy ASO za rozpatrywanie gwarancji , bo to nie one ponoszą koszta tylko KT :( i tam jest zasada aby jak najwięcej zarobić i jak najmniej wydać czyli zazwyczaj jest odrzucona gwarancja jak jest taka możliwość :(

Autor:  Piotruś [ 09.cze.2007 20:12:19 ]
Tytuł: 

Dred napisał(a):
Piotruś mam tylko jedno ALE do Twojej wypowiedzi w Polsce nie ma "dobrej woli producenta(Audi) "


Dred - o jakości PL-ASO wspomniałem tylko i wyłącznie po to, żeby "psychicznie" przygotować naszego Kolegę na to co realnie go czeka - już po zakupie auta.
Nie było moim celem podejmowanie jakiejkolwiek polemiki z Tobą, bo jest dla mnie logiczne, że "musisz" bronić swojego chlebodawcy ;) . No ale skoro zareagowałeś na moje słowa, to śpieszę Cię poinformować ... że "dobra wola" (cynizm tego określenia doprowadza mnie do szału :/ ) chyba jednak funkcjonuje :): , skoro korzystałem z niej osobiście. I to dosyć dawno, bo na początku roku 2004 (dotyczyło Passata 2.5TDi 4motion 02').


Dred napisał(a):
w PL ludzie strasznie narzekają na serwisy i jeśli ta opinia się nie zmieni to Audi nie wprowadzi w PL dobrej woli.


Nooo nieeee. Tu już chyba przesadziłeś :galy: :): :P :diabel: :D :P ?????
Według mnie powinno być zuuuupełłłnie na odwrót ale z tego co oznajmiłeś powyżej -> widać PL-AUDI nie zauważyło, że komuna skończyła się w 1990 roku (teoretycznie...).


Dred napisał(a):
Po drugie gwarancja mobilności obowiązuje auta zakupione w PL a nei sprowadzane ( to jakby kolega chciał kupić auto z poza PL )


Być może tak by chcieli w Poznaniu i być może tak wam (pracownikom) mówią (?). Ja jakoś nie znajduję w stosownej "instrukcji" żadnego punktu, ż którego wynikałoby ograniczenie terytorialne tego odpłatnego produktu... . Nie pamiętam większych problemów z realizacją Mobility w przypadku samochodów obcokrajowców, które uległy awariom w PL (oczywiście mam na myśli awarie / zdarzenia objęte "pakietem").
Znam też ciekawy przypadek - nie związany coprawda z Mobility ale z rękojmią, której nie sposób wyegzekwować od PL-ASO. Dostrzegam jednak analogię polegającą na tym, że gdyby Mobility nie obowiązywało samochodów spoza polskiej sieci, to byłoby to naruszeniem warunków wynikających z certyfikatu ISO ... .

Zresztą - nawet gdyby Mobility była ograniczona terytorialnie, to zgodnie z tym co napisałem w innym miejscu - pod warunkiem zapłaty kilkuset EUR (>400EUR) raz na 3 lata - można kontynuować gwarancję w DE ... . Generalnie - same sprzeczności :(: .


Dred napisał(a):
po za tym nie obwiniajmy ASO za rozpatrywanie gwarancji , bo to nie one ponoszą koszta tylko KT :( i tam jest zasada aby jak najwięcej zarobić i jak najmniej wydać czyli zazwyczaj jest odrzucona gwarancja jak jest taka możliwość :(


Nic dodać, nic ująć - dokładnie w tym miejscu "pies został pogrzebany" :(: ... . "Świetna" pointa oraz perfekcyjne potwierdzenie tego, co napisałem w poprzednim "poście" :/ :< .

Autor:  Dred [ 09.cze.2007 21:46:43 ]
Tytuł: 

Piotruś napisał(a):
Nie było moim celem podejmowanie jakiejkolwiek polemiki z Tobą,

wiem wiem już gadaliśmy na ten temat :D
Piotruś napisał(a):
jest dla mnie logiczne, że "musisz" bronić swojego chlebodawcy ;)

ja nikogo nie bronie , nie chce mi się i nie mam powodu , bo sam wiem jak jest

Piotruś napisał(a):
No ale skoro zareagowałeś na moje słowa, to śpieszę Cię poinformować ... że "dobra wola" chyba jednak funkcjonuje

to nie jest do końca tak , generalnie w PL to nie funkcjonuje i ASO nie musi się do tego ustosunkowywać (pozytywnie) oczywiście odpisać muszą w ciągu 14 dni , bo inaczej przyjmują Twoje roszczenia , jednak mało kto wie , że można coś takiego sobie załatwić .
napisałem , że to nie działa , bo generalnie w PL nei jest to stosowane i osobiście nie spotkałem się z pozytywnym załatwieniem sprawy

Piotruś napisał(a):

Nooo nieeee. Tu już chyba przesadziłeś :galy: :): :P :diabel: :D :P ?????
Według mnie powinno być zuuuupełłłnie na odwrót ale z tego co oznajmiłeś powyżej -> widać PL-AUDI nie zauważyło, że komuna skończyła się w 1990 roku (teoretycznie...).

niestety ale takie są realia gadałem z gościem zajmującym się gwarancjami i właśnie od niego jest to info komentować mi się tego nawet nie chce , ale dopóki jakość serwisu sięnie poprawi a przez to opinia o PL serwisach to nei będzie "dobrej woli"

Piotruś napisał(a):
Być może tak by chcieli w Poznaniu i być może tak wam (pracownikom) mówią (?).

Dożywotnia gwarancja mobilności to bezpłatne holowanie do najbliższego ASO i użyczenie auta na czas naprawy i jest kilka ALE
1 auta kupione w PL (szczerze to nigdy nie wczytywałem się w tę "indstrukcję" i chętnie to posprawdzam)
2 auto jest bezpłatnie użyczone "na czas trwania naprawy" . Mam tutaj na myśli czas jaki jest określony w Elsie, a nie rzeczywisty czas jaki mechanik spędził przy aucie :(. tak samo jest jeśli czeka się na części których jeszce nie ma i są sprowadzane np z DE ( to nie jest wliczane do czasu naprawy)

Gwarancja jest też płatna .60 PLN do każdego przeglądu ( co roku)


Piotruś napisał(a):
Nic dodać, nic ująć - dokładnie w tym miejscu "pies został pogrzebany" :(: ... . "Świetna" pointa oraz perfekcyjne potwierdzenie tego, co napisałem w poprzednim "poście" :/ :< .

nawet nie chce mi się tego komentować :( szara rzeczywistość w PL :(

Autor:  zderek [ 10.cze.2007 00:04:55 ]
Tytuł: 

Panowie, dzieki za rady, troche mnie przestraszyliscie :)
ale dzieki temu mam nadzieje kupic dobry egzemplarz.
Osobicie wole krajowe auta, ale jsli znajde cos ciekawego spoza naszego kraju to tez sie zastanowie. Dla mnie to bedzie przesiadka z 5.6 v12 benzyny wiec pewnie mocno odczuje :), co do serwisow mam doswiadczenia z serwisami bmw i toyoty i mysle ze niewiele moze mnie zaskoczyc (od naciagactwa, po udawanie w stylu "wiem co jest nie tak i chyba to bylo tu gdziues pod maska...."
Udalo mi sie jakos przekonac zone do silnika wiekszego niz 3.0 wiec zle nie jest :)

jak juz wypatrze kilka ofert i znajde kogos kto ze mna je pooglada to zdam relacje :) - oczywscie zanim kupie odwiedze ASO.

Autor:  Pablo200 [ 10.cze.2007 01:59:23 ]
Tytuł: 

Polecam silnik 5.2 V10 ;)

Autor:  dejf [ 10.cze.2007 18:10:37 ]
Tytuł: 

Tu masz dobrą sztukę :peace: :peace:
http://www.mobile.de/SIDHQicd51FPe4zgiA ... 259047905&
Normalnie drgawki jak sie patrzy na to auto :galy:
extreme excitement :diabel:

Autor:  Dred [ 11.cze.2007 13:03:12 ]
Tytuł: 

ja tylko jeszce kilka słówek w kwestii wyjasnienia tej gwarancjii mobilności.

W jakich sytuacjach obowiązuje Dożywotnia Gwarancja Mobilności Audi??

Świadczenia w ramach programu D G M A pomogą w razie awarii, wypadku, kradzieży oraz w innych przypadkach unieruchomienia pojazdu wskutek rozładowania akumulatora, zagubienia lub złamania kluczyków służących do jego uruchomienia, przebicia opony , braku paliwa w zbiorniku pojazdu. Innymi słowy - w niemalże każdej sytuacji, która uniemożliwi kontynuację podróży samochodem.


Kto jest objety programem D G M A ??

D G M A obejmuje kierowcę ZAREJSTROWANEGO W POLSCE pojazdu oraz pasażerów odbywających w momencie wystąpienia zdarzenia objętego programem) podróż tym pojazdem. Liczba podróżujących osób nie może być większa od dopuszczalnej dla danego pojazdu, określonej w dowodzie rejstracyjnym .

Jaki obszar obejmuje program D G M A ??

D G M A zapewnia pomoc w przypadku zdarzeń powstałych na terytorium Polski oraz :
Andory , Austrii, Belgii, Bługarii, Ceuty, Chorwacji, Cypru, Czech , Danii, Estonii, Finlandii, Francji, Gibraltaru, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Irlandii, Islandii, Serbii i Czarnogóry, Izraela, Lichtensteinu, Litwy, Łotwy, Luksemburga, Macedonii <Malty, Monako, Niemiec, Norwegii, Portugalii, Rumunii, San Marino, Słowacji, Słowenii, Szwecji, Szwajcarii, Tunezji, Turcji ( tylko część europejska), Watykanu, Węgier, Wielkiej Brytanii, Włoch.

Kto ma prawo do kożystania ze świadczeń w ramach programu D G M A ??

D G M A obowiązuje od daty sprzedaży samochodu do pierwszej inspekcjii serwisowej z gwarancją mobilności, jednak nie dłużej jak 24 mioesiące.

W kolejnych latach prawo do korzystania z programu uzależnione jest od spełnienia określonych warunków:

1 Wykonywania okresowych, zależnych od czasu eksploatacji lub przebiegu samochodu, inspekcjii serwisowych z gwarancją mobilności w serwisach Partnerów Serwisowych Audi , potwierdzonych wpisem do książki serwisowej samochodu.

2 Dokonywania napraw , wymiany części i materiałów eksploatacyjnych zalecanych przez Audi AG i Partnera Serwisowego Audi.

D G M A udzielana jest oraz przedłużana kazdorazowo po dokonaniu wymaganej, okresowej , zależnej od czasu eksploatacji lub przebiegu samochodu, inspekcji serwisowej z gwarancją mobilności w serwisach Partnera Serwisowego Audi.

Autor:  tqmeh [ 11.cze.2007 17:31:02 ]
Tytuł: 

Witam

"a ja wrzucę kamyczek do ogródka" nowego A8
jak dla mnie to kolejny bubel po 2,5V6, dlaczgo? :
-120-160 tys łozyska w piastach,
-120 tys zatarły sie wycieraczki,
-po 100tys kłopoty z stabilizacja auta i xenonow,
-po 160tys pompa wody-wirnik sie ukrecił

wiec ja za taką kase to masakra a to tylko wazniejsze sprawy, ponad to (jak juz koledzy pisali) auta kilkuletnie z przebiegiem 200tys

Pozdr

Autor:  atal [ 11.cze.2007 18:28:28 ]
Tytuł: 

tqmeh napisał(a):
Witam

"a ja wrzucę kamyczek do ogródka" nowego A8
jak dla mnie to kolejny bubel po 2,5V6, dlaczgo? :
-120-160 tys łozyska w piastach,
-120 tys zatarły sie wycieraczki,
-po 100tys kłopoty z stabilizacja auta i xenonow,
-po 160tys pompa wody-wirnik sie ukrecił

wiec ja za taką kase to masakra a to tylko wazniejsze sprawy, ponad to (jak juz koledzy pisali) auta kilkuletnie z przebiegiem 200tys

Pozdr


straszne :):

Autor:  Baskecior [ 12.cze.2007 06:45:19 ]
Tytuł: 

tqmeh napisał(a):
Witam

"a ja wrzucę kamyczek do ogródka" nowego A8
jak dla mnie to kolejny bubel po 2,5V6, dlaczgo? :
-120-160 tys łozyska w piastach,
-120 tys zatarły sie wycieraczki,
-po 100tys kłopoty z stabilizacja auta i xenonow,
-po 160tys pompa wody-wirnik sie ukrecił

wiec ja za taką kase to masakra a to tylko wazniejsze sprawy, ponad to (jak juz koledzy pisali) auta kilkuletnie z przebiegiem 200tys

Pozdr

Oj faktycznie masakra ... same defekty silnika :szczerbol:

Autor:  dejf [ 12.cze.2007 08:26:31 ]
Tytuł: 

tqmeh napisał(a):
Witam

"a ja wrzucę kamyczek do ogródka" nowego A8
jak dla mnie to kolejny bubel po 2,5V6, dlaczgo? :
-120-160 tys łozyska w piastach,
-120 tys zatarły sie wycieraczki,
-po 100tys kłopoty z stabilizacja auta i xenonow,
-po 160tys pompa wody-wirnik sie ukrecił

wiec ja za taką kase to masakra a to tylko wazniejsze sprawy, ponad to (jak juz koledzy pisali) auta kilkuletnie z przebiegiem 200tys

Pozdr


Skad takie dokladne dane? :D

Autor:  tqmeh [ 12.cze.2007 09:01:18 ]
Tytuł: 

[/quote]

Skad takie dokladne dane? :D[/quote]

znam osobiscie osobe ktora kupila takie nowe auto

caly mechanizm wycieraczek wymienialem sam osobiscie, tak sie wszystko a aluminium zatarło ze dopiero w imadle mozna bylo cokolwiek ruszyć

Pozdr

Autor:  rafala6 [ 12.cze.2007 09:26:44 ]
Tytuł: 

Żeby tylko takie problemy były to tą A8 biore w ciemno :):

Autor:  Morgi [ 12.cze.2007 09:29:22 ]
Tytuł: 

dokładnie :!!: :diabel:

Autor:  Simpson [ 12.cze.2007 09:48:15 ]
Tytuł: 

Nowe auto i wycieraczki nie zmieniane w serwisie?
Toż to ewidentna wina właściciela. Auto nie było na bieżąco serwisowane! :lol:

PS. chyba tylko w starszych lexusach możliwe było przejechanie 200 tyś bez żadnej awarii (ale też nie we wszystkich :peace: )

Autor:  tqmeh [ 12.cze.2007 13:18:27 ]
Tytuł: 

Simpson napisał(a):
Nowe auto i wycieraczki nie zmieniane w serwisie?
Toż to ewidentna wina właściciela. Auto nie było na bieżąco serwisowane! :lol:

PS. chyba tylko w starszych lexusach możliwe było przejechanie 200 tyś bez żadnej awarii (ale też nie we wszystkich :peace: )


jesli auto jest po gwarancji to co za roznica gdzie? nie chodzi tu o rozrzad czy ABS,
a co do "serwisu" czas oczekiwania ----- ile dajecie ??
2 tyg, a w niemieckim serwisie do dostania od reki, i na 2 dzien auto juz śmiga

i jaka jest w tym wina własciciela? za czesto je urzywał?
co do auta serwisiwane na bierzaco i nic to nie dało,

wybaczcie, ale jak trzeba taką bryke zciagac z drogi bo sie zagotowała i wywaliło cały plyn to chyba jest cos nie tak

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/