.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
A6 4.2, S6 czy 2.7T? https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=61210 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | patryks [ 15.cze.2007 14:41:03 ] |
Tytuł: | A6 4.2, S6 czy 2.7T? |
Witam! Od pewnego czasu zastanwiam się nad zakupem A6/S6 (jedno auto już nawet oglądałem- kaszana!), ale chcę koniecznie mocnego Avanta w quattro, no i moj wybór padł na S6... potem jak zbłęgiłem troszkę temat to dowiedziałem się, że istnieje wersja A6 4.2 (wygląd zewnętrzny bardzo zbliżony), rónica mocy nie jest wielka 40KM- tak sobie myślałem, ale jak zacząłem czytać starsze posty/porady to bardzo wiele osób pisze, że zwykłe 4.2 to ponoć nie jedzie... w porównaniu z S6 (z postów wynikało wg mnie, że przyczyna jest w automacie, że S6 były także manualne, a co za tym idzie dużo szybsze)... zaś zużycie paliwa jest takie same i dosyć spore jak na tego typu osiągi (6,9 do 100), mam więc pytanie czy wg Was alternatywą może być 2,7T? Powiem tak, za dużo na temat silnika 2,7 nie znalazłem (nie znam jego symbolu i ciężko się szukało), ale nietktórzy z Was piszą, że można go tanio zrobić nawet na 300KM, pytania moje są takie: 1. czy ktoś zrobił 2,7BT na 300KM (ile to kosztowało), tylko wirus, czy wymiana dolotów na stalowe, intercooler większy, itp, tj. czy wystarczy programowo, czy może osiąga się to przez podniesienie ciśnienia doładowania turbin i ile potem bez awarii silnika można nim przejechać? 2. Jakie osiągi ma ten silnik w standardzie, tj. 0-100 w wersji manualnej i z automatem, oraz jeśli ktoś wie czy przy 300KM zbiera się w około 6 sekund?, oraz jaki ma moment obrotowa i kiedy? 3. To dla mnie najistotniejsze pytanie, tj. czy ten silnik ma jakieś wady... wiem jedno, że o auto z turbo należy dbać... to wiem z doświadczenia, ale czy np. jeśli kupię z padniętymi turbinami, tj. czy po regenaracji turbin (będę o nie dbał) zrobię tym autem np 300 tyś.km bez awarii typu: uszczelka pod głowicą, panewki, itp... dlatego pytam o to, ponieważ miałem Suprę z turbo i tam problem był głównie awaryjnego silnika nie zaś turbiny (tj. a to uszczelka padła, a to panewka, wałki, itp... i to zwykle co jakieś 50tys.km, wiem silnik i konstrukcja stara, ale jak jest z tym w Audi) Co do wyboru...to gdybym wiedział, że silnik 2,7T jest bezawaryjny (jak się dba o turbiny) to może wybiorę takieg tylko po lifcie (wczesniejszy mi się nie podoba), zaś silnik 4.2 jest z tego co czytałem super jednostką, bezproblemową, ale w automacie pewnie troszkę słabszą od 2,7T... Z góry dzięki za porady! Najbardziej cenne będą dla mnie od osób, które miały możliwość porównaniu tych aut!, ale także inne opinie zwiększą moją wiedzę! |
Autor: | sebolec [ 15.cze.2007 19:14:38 ] |
Tytuł: | |
C5 2.7BT quattro w serii ma 7.1s do setki. Więcej danych znajdziesz tu: http://cichy.100tka.net/akp/dane.php. Na resztę pytań nie czuję się na siłach odpowiadać. Pozdrawiam. |
Autor: | ld_ven0m [ 15.cze.2007 20:00:57 ] |
Tytuł: | |
myśle, że sporo informacji możesz uzyskać na streetracing.pl . Co do porównania to generalnie jak chcesz mieć dobrze śmigające autko to zbieraj kasę i kup RS6 albo nowe a4 3.0TDI z manualem i wsadź mu chip. Co wymienionych w temacie modeli to: - S6 - w manualu trudno trafić a w automacie to i tak nie będzie sprinetr spod świateł a z tego co zdążyłem zauważyć takiego szukasz.Poza tym eksploatacja w porównaniu z cywilnym a6 jest znacznie droższa - moja rada dołożyć i kupić RS6 -a6 4.2 - w automacie wogóle nie powala ( to po prostu dobry dupowóz a nie ścigacz) , osiągi takie jak 3.0 ośka manual, a spalanie sporo wyższe - 2.7T - nieźle się zbiera oraz ma potencjał - problem w znalezieniu odpowiedniej "sztuki" - co do awaryjności się nie wypowiem, bo nie wiem ale na forum jest kilku użytkowników tego silnika i nawet chyba go ktoś już podkręcał nawet - MOŻLIWOŚCI SILNIKA Reasumując, pomyśl jaką kaskę możesz wydać i wiedz, że limuzyna jaką jest niewątpliwie a6 służy przede wszystkim do szybkiego i wygodnego przemieszczania się - ścigania jest RS6 ![]() |
Autor: | wieluś [ 15.cze.2007 22:21:36 ] |
Tytuł: | |
Z tego co widziałem w inny twoim poście to dysponujesz kwotą 40 tys a to zbyt mała kwota na dobry samochód. Jeśli chodzi o koszty eksploatacji S6 to w porównaniu do A6 4,2 nie ma róznicy.RS6 to inna bajka. Ceny takiego to ok 150 tys w górę. a koszty dodatkowe b duże. Sam teraz szukam RS6 więc mam aktualne informację. 2,7 T nigdy nie brałem pod uwagę.Mało elastyczny silnik i dośc duże koszty aby osiągnąć poziom S6 manual po zmianie sterownika ( 5,3 do setki katalogowo 5,8 ) |
Autor: | patryks [ 16.cze.2007 00:42:35 ] |
Tytuł: | |
Dzięki za rady! teraz wiem, że jeśli miałbym wybierać to jak nie trafię na S6 w manulu to 4.2 raczej nie kupię (wiedziałem, że sporo palą, ale 25 litrów to troszkę przesada za 7sek!), postaram się umówić na jakąś jazdę 2,7T, żeby chociaż mieć odczucie jak to działa, brzmi! Co do budżetu 40tys. zł, to powoli robi się z tego więcej (kredyt, pożyczka, itp), bo może lepiej troszkę dołożyć i kupić coś młodszego lub w pewniejszym stanie (stąd pomysł 2,7T po lifcie) RS6 to zupełnie inna bajka... póki co to dla mnie kosmos!, zarówno cenowy jak i poźniejsze utrzymanie tego auta... mam troszkę pieniędzy na wydawanie, ale nie aż tyle hihi... Zaczynam tez myślec odnośnie Allroada, czy jest dużo cięższy od tej samej wersji silnikowej w A6 2,7T? Będę sprawdzał ogłoszenia i postaram się dowiedzieć czegoś więcej o silniku 2,7T! |
Autor: | ld_ven0m [ 16.cze.2007 02:07:26 ] |
Tytuł: | |
patryks napisał(a): Co do budżetu 40tys. zł, to powoli robi się z tego więcej (kredyt, pożyczka, itp), bo może lepiej troszkę dołożyć i kupić coś młodszego lub w pewniejszym stanie (stąd pomysł 2,7T po lifcie)
RS6 to zupełnie inna bajka... póki co to dla mnie kosmos!, zarówno cenowy jak i poźniejsze utrzymanie tego auta... mam troszkę pieniędzy na wydawanie, ale nie aż tyle hihi... Za 50 tys. to mozesz jakies 2.7T 99 znaleźć i to takie niezbyt powalające. Na s6 w manualu to min. 20.000 E trzeba mieć i sporo szczęścia, które IMO CI się przyda ![]() |
Autor: | Galaxy [ 16.cze.2007 21:18:05 ] |
Tytuł: | |
niedawno miałem chwilę słabości i chciałem sprzedać swoją niunie, ale żal mi się zrobiło a przede wszystkim strach że jak sprzedam to może już takiej jak mam nie kupie |
Autor: | patryks [ 16.cze.2007 21:41:29 ] |
Tytuł: | |
Galaxy czy mógłbyś coś bliżej powiedzieć o swoim aucie, tj. o silniku, czy coś przy nim robiłeś, miałeś w ogóle jakieś awarie, itp, jaki przebieg ma obecnie, ile Ty nią zrobiłeś km (rozumiem, że chyba bezawaryjnie), chętnie dowiem się coś od użytkownika takiego auta, oraz czy przyspieszenie 7,1 (0-100) to ma wersja automat czy manual?, no i ogólnie jakie wrażenia, może miałeś okazję jeździć S6 lub A6 4.2, jakieś porównanie? Pozdr! |
Autor: | Galaxy [ 17.cze.2007 13:19:04 ] |
Tytuł: | |
Po kolei ![]() ![]() |
Autor: | Morgi [ 18.cze.2007 11:07:38 ] |
Tytuł: | |
jako użytkownik samochodu z silnikiem 4,2 [ABZ] powiem tylko że nie należy aż tak bać sie spalania Mam ciężką budę (A8 --> 1800 kg) i motor ten pali w trasie autentycznie 11 litrów, w cyklu mieszanym (więcej trasy) 14l, w mieście nie wiem, ale obstawiam max około 20 Ktoś pisał 25 l / 100 km OK - być może to jest możliwe, ale tylko i wyłącznie przy jeźzie non stop jak dawca organów..... |
Autor: | GrzesB [ 18.cze.2007 18:36:14 ] |
Tytuł: | |
morgothdbma napisał(a): jako użytkownik samochodu z silnikiem 4,2 [ABZ] powiem tylko że nie należy aż tak bać sie spalania
Mam ciężką budę (A8 --> 1800 kg) i motor ten pali w trasie autentycznie 11 litrów, w cyklu mieszanym (więcej trasy) 14l, w mieście nie wiem, ale obstawiam max około 20 Ktoś pisał 25 l / 100 km OK - być może to jest możliwe, ale tylko i wyłącznie przy jeźzie non stop jak dawca organów..... Nie masz ciężkiej budy - A6 Avant quattro waży 1850 ![]() |
Autor: | Morgi [ 19.cze.2007 09:32:54 ] |
Tytuł: | |
W mieście i z butem to może 25 wyjdzie, tego nie wiem.... Ale 25 l to nie jest raczej średnie spalanie..... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |