.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Nowy model A6
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=62193
Strona 1 z 2

Autor:  pikoA6 [ 06.lip.2007 09:10:59 ]
Tytuł:  Nowy model A6

Witam wszystkich Audimaniaków

Jestem tu po raz pierwszy. Obecnie mam Mondeo i należe do tegoż forum ale mam nadzieję, że to się wkrótce zmieni.

Mam zamiar kupić nowy model A6- rok 2005 lub wyżej do około 110000 i na tym stanałem, spytam fachowców a najlepiej użytkowników tego modelu o opinie i porady:

Jaki silnik?- interesuje mnie tylko manual, nie jeździłem nigdy na Dieslu ale ceny benzyny być może mnie do tego przekonają :|

Gdzie szukać dobrej A6-tki, Polska, zagranica, a może u Dilera w komisie?

Czy auto ma jakieś wrodzone mankamenty lub nabyte usterki które są denerwujące lub co gorsza drogie?

I co Wam jeszcze przyjdzie do głowy...

Bardzo proszę o poradę :peace:

Przemek.

Autor:  atal [ 06.lip.2007 11:39:53 ]
Tytuł: 

ogolnie jesli chcesz kupic dobra i w miare zadbane auto to tylko 2,0TDI ;)

Autor:  Dred [ 06.lip.2007 11:49:46 ]
Tytuł: 

cześć

Silniki Diesla :

jeśli chodzi o silniki diesla to bardzo popularną jednostką jest 3.0, na początku produkcji 204 ps potem 233 PS. Napawdę udany silniczek, nie ma paska tylko łańcuch rozrządu więc dosyć długi czas nie wymieniasz go i omijają CIe koszta.Kolejnym plusem jest to , że często był fajnie doposażany, bardzo żadko jest tak , że ktoś kupuje gołego 3.0 TDI , choć ostatnio tak poszło :( tylko xenonki i jeszcze ze 2 opcje :(.
Niewątpliwym plusem jest głośność i kultura pracy tego silnika. Układ common rail nieporównywalnie ciszej pracuje od silników na pompowtryskiwaczach.
Piekny moment obrotowy osiagający 500 NM doskonale radzi sobie z tym autem rozpędzając go do pierwszej setki poniżej 8 sek.
Kolejna rzecz, zawsze jest połączony z napedem quattro.

Wadą A6 są ramki wokół szyb, co jest seryjnie montowane przy 3.0 TDI. Są one z jakiegoś takiego małoodpornego materiału i bardzo szybko matowieją i wyglądają okropnie (mowa oczywiście o srebrnych) rozwiązaniem na to jest pakiet czerń , ale niestetyt mało kto wybiera tę opcję :(.
Niestety 3.0 TDI są wyposażone w Diesel Particulate Filter (DPF - Filtr cząstek stałych), co nie pozwala (przynajmniej na razie) na chipowanie auta bo po przejechaniu 10TKM filtr się sypie, wywala błędy, włącza sie tryb awaryjny i nie da się jeździć. Wymiana tego wszystkiego to koszt około 10 KPLN :( (DPF tyczy się wszystkich diesli nie zależnie od pojemności dlatego sprawdź w książce serw czy jest to auto wyposażone w ten filtr)
To chyba tyle co do 3.0 Tdi

Z silnikiem 2.7 jest podobnie. także układ common rail , także łańcuch rozrządu.A6 z tym silnikiem łatwiej spotkać z manualną skrzynią biegów.
silnik nieco słabszy bo osiąga zaledwie 180 PS. reszta wad i zalet jak wyżej , z wyjątkiem listewek wokół szyb.


silnik 2.0 TDI R4 moc 140 PS ten motor jest niewątpliwie za słaby do tego auta. Oczywiście można się nim przemieszczać z PTK A do PTK B, Lecz nie bedzie tutaj żadnej frajdy z jazdy. Silnik dużo głośniejszy, słabsza kultura pracy, osiagi mizerne, standardowe felgi tragiczne ( IMO najbrzydsze obecnie dostępne).Podobnie jak w większych jednostkach musisz sprawdzićczy jest DPF , jeśli tak to zapomnij o chipsie. Kolejna sprawa to miałem już 2 przypadki (co prawda w A3 ) przegrzanej głowicy właśnie w tym motorze ( jedna przebieg 50 czy 70 tysi bez chipsa( tu kolega popłynął na 20 tysi.Oprócz głowicy jeszce wtryskiwacze , chyba 2 tam szły i masa innych gratów ;( ), a druga 15 tysi z chipsem ( kolo ma jeszce gwarancję ;) na jego szczęście )

Na plus tego motoru przemawia cena przy nowym aucie w podstawie to różnica rzędu 50 Tysi (oczywiście dochodzą tam takie rzeczy jak quattro, felgi, listwy ozdobne i kilka innych rzeczy qrych nie ma w serii w 2.0 )ale jednak 50 tysięcy robi różnicę.


Silniki benzynowe

najłabszym motorem w palecie silników A6 jest rzędowa 4 cylindrowa jednpstka o pojemności 2 litrów z bezpośrednim wtryskiem i doładowaniem , osiągająca moc 170 koni mechanicznych. Nie jest to demon prędkości ale daje sobie radę z tym autem, jakiś większych problemów nie zauważyłem w tym silniku, podobnie zresztą w silnikach o większej pojemności zarówno FSi jak i TDI.Kolejną jednostka występującą w A6 jest 2.4 V6. Moc tego motoru to 177, więc odczucia są podobne do 2.0 TFSI.
Bardzo przyjemnie się jeździ jednostką 3.2 FSI moc 250 koni zupełnie dobrze daje sobie radę z tym autkiem i mozna się pokusić o stwierdzenie, że jest nawet frajda z jazdy :)
Celowo nie wymieniam silnika 4.2 FSI , bo jest on praktycznie niespotykany , zresztą kolega chyba bardziej celuje tutaj w TDI jak w FSI.



Co do samego modelu to rozglądaj się za modelami wyposażonymi w pneumatyczne zawieszenie. Niewiarygodnie lepiej się takim autkiem jeździ jak ze zwykłym zawieszeniem. Były także 3 wersje systemu MMI szukaj takiego modelu gdzie będziesz miał 7cali ekran i 8 głownych przycisków na konsoli przy lewarku zmiany biegów.Na całe szczęście ze wszystkich A6 sprzedanych tylko jedno nie posiadało xenoxów, więc o to nei musisz się już martwić.
Aha szukaj raczej z kolorem perła/metalic , bo bazowe czarne szybko się rysują :( jedna rzecz jaką pamiętam z usterek to mechanizm ręcznego. Silniczek fiksował i to się stało w 2 autkach.
Aha jeszce jedno , na wymiane żarówek w xenonach jeździsz do serwisu , bo na trasie jestem pewien , że nei wymenisz tego sam :( , szczególnie w lewej lampie.


Teraz szukaj w jaknajlepszym stanie tech i wizualnym.
co do miejsca to nie ma znaczenia, bo te autka są praktycznie nowe, więc nic nie powinno być wytłuczone (oczywiście to głównie zależy jak kto jeździ autem). Niezależnie czy to będzie PL czy Niemcownia.


mam nadzieje , że po moim wywodzie troszkę Ci naświetliłem sytuację :peace:

Autor:  pikoA6 [ 06.lip.2007 13:03:00 ]
Tytuł: 

Dred nawet bardzo rozjaśniłeś mi sytuacje :peace: dzięki wielkie za wyczerpującą odpowiedź.

Po Twojej lekturze wstępnie zainteresowany jestem 3.0Tdi, chodź mając w nim 204 lub 233KM nie będe go chipował :diabel: więc DPF może być, chyba że źle zrozumiałem i bez chipa też się sypie. Przypuszczam, żę 3.0 Tdi z połączeniem na quatrro i bogate wyposażenie może znacząco przekroczyć 110 000zł :/ . Drugą opcją z Diesla byłby 2.7 Tdi

Trzecią jednostka, która wydaje mi się warta uwagi to 2.4E 177KM, więcej może przybawić o ból głowy przy tankowaniu, wcale nie z powodu jej zapachu :|

Osobiście nigdy nie jeździłem Dieslami, jak wygląda serwisowanie takich aut, czy to prawdą że częsciej trzeba robić przegląd niż benzynie i co z problemem zapalania przy mroźnej zimie, widizałem podczas ostatniej wiele nowych super Diesli które rano dławiły się nimiłosiernie.

Szukam wersji z Navi, czy jeśli auto będzie sprowadzone z zagranicy to jest możliwośc wgrania polskiej mapy, czy jest tylko wersja fabryczna?

Jak wygląda sprawa z cżęsciami zamiennymi, ile kosztuja oryginały, a ile zamienniki(czy wogóle są)?

W jakich cenach kształtuje się przegląd w ASO z wymianą płynów i filtrów - przy kupnie planuje zrobić taki przegląd jeśłi będe poważnie zainteresowany?

Autor:  Dred [ 06.lip.2007 15:06:01 ]
Tytuł: 

diesle serwisuje sie tak samo jak i benzyne czyli co 15 tyś km
przegląd w ASO taki "mały" czyli po 15, 45, itd to koszt około 1 KPLN
w 3.0 powinieneś mieć juz 233 , bo szczerze to nie pamiętam czy 204 występowały także w A6 czy tylko w A4
DPF sam z siebie nie poleci. Przy chipowaniu wzrasta Ci temp spalin i filtr się po prostu zapycha , wywalając przy tym błędy , a sondy lambda przed i za filtrem,też idą do wymiany :(
jeśli używasz takich olei jak w ASO to nie bedzie problemu z odpaleniem auta przy mroźnej zimie.
Płyta od Navi to płyta :D w ASO kosztuje ona około tysiaka , ale ja mam taniej :) wkładasz DVD z mapą na Europe wschodnią i masz juz PL

wiesz co do części to zależy jakie :) nie podam Ci z pamięci cen , bo zwyczajnie ich nie znam
czy zamienniki są ?? myśle, że są natomiast na niektórych rzeczach nie warto oszczędzać.
pozdro

Autor:  Piotruś [ 06.lip.2007 16:20:40 ]
Tytuł: 

Dred -> respekt za opis. Ja bym dorzucił tylko tyle, że dopiero od rocznika modelowego 2006 usunięto wiele (ale i tak jeszcze nie wszystkie) błędów "wieku dziecięcego" (dotyczy szczególnie softu sterowników i konstrukcji skrzyń automatycznych, zaś multitroniki sypią się podobnie jak w modelu C5 do dzisiaj).

pikoA6 -> nie zaglądam Ci w portfel i nie wiem ile ostatecznie przeznaczysz na samochód ale wiara w to, że kupisz czystego/niekombinowanego 3.0TDi (albo nawet 2.7TDi bez quattro) za 110 tysi - jest zwykłą abstrakcją (sądzę, że nawet 2.0TDi będzie baaardzo ciężko ale brak mi szczegółowego rozpoznania).
Reasumując - albo duuuże kłopoty z samochodem (nie tylko techniczne...), albo kwoty zaczynające się od ok. 37000 EUR (+opłaty) za 2.7TDi z przednim napędem.

Autor:  Dred [ 06.lip.2007 16:35:04 ]
Tytuł: 

Piotruś
multitronika nie brałem pod uwage bo kolega szuka manuala
sterowniki skrzyń tiptronik nie padają w przeciwieństwie do Multi :( )
oczywiście ja pisze tutaj o tym co się dzieje u mnie na serwisie. Nie widzę aby były problemy z TIpem.
jest jedna wada A6 której niee wymieniłem wcześniej. Navigacja potrafi się zawiesić. Wsiadasz do auta jedziesz i jest wszystko cacy, na ekranie mapa się przesuwa. Natomiast może zdarzyć się tak , że staniesz na stacji zgasisz auto , a potem wsiadając navi pozostaje w tym samym punkcie co było czyli cały czas na stacji benzynowej :(
tu bodajże wystarczy zmienić soft , ale to już tylko w ASO


co do kwoty 110 KPLN to nie przesadzaj spokojnie 2 letnie auto 2.0 TDI dobrze wyposażone można kupić za tą kwote. 3.0 TDI dobrze wyposażone to koszt nowego około 270 -300 więc tutaj na to bym nie liczył , 2.7 już lepiej ale też niekoniecznie chyba że ośkę i z nie za specjalnym wyposażeniem.

co do benzyn to one są hmm droższe w zakupie od diesli :) przynajmniej nowe i w podstawie.

ps zaletą nowych V6 TDI to BRAK PROBLEMÓW Z WAŁKAMI I KRZYWKAMI :D

Autor:  Piotruś [ 06.lip.2007 17:12:49 ]
Tytuł: 

Dred napisał(a):
Nie widzę aby były problemy z TIpem.


Rozpędziłeś się za bardzo :P - nie pisałem, że są problemy z tipem ;) ... .
Tip zawsze był OK (pod warunkiem prawidłowej obsługi). W modelu C6 - jeżeli tip - to jednak od rocznika (modelowego) 2006 (zredukowana liczba tarczek, nowa konstrukcja).

Dred napisał(a):
ps zaletą nowych V6 TDI to BRAK PROBLEMÓW Z WAŁKAMI I KRZYWKAMI :D


Phi ... :galy: :diabel: . Też mi nowina ... :galy: :diabel: ... . Przecież głowice (konstrukcja wałków i hydrauliki) zostały żywcem przeniesione z silników 2.5TDi ....... (serio :): :!!: ).
Z drobnym zastrzeżeniem :): :diabel: - wyprodukowanych po lipcu 2004 roku ... :diabel: :peace:

:peace:

Autor:  Dred [ 06.lip.2007 19:31:44 ]
Tytuł: 

nie nie rozpędziełem się
przeczytaj dokładnie jak napisałeś to zdanie i potwierdź że spokojnie można to zrozumieć że chodzi Ci też o tipy
"skrzynie automatyczne" (sterowniki itd ) a potem wymieniasz nazwe multitronik więc przyznaj się można to zrozumieć tak jak ja :P


Tipy szczególnie te 6 biegowe są naprawdę nie do zajechania praktycznie :D
Multi te stare 6 i te nowsze 7 biegowe się sypią :(
ciekaw jestem jak ten najnowszy 8 biegowy multi bedzie dzialał -> zapewne bez zmian :(

Autor:  Piotruś [ 07.lip.2007 10:06:20 ]
Tytuł: 

Dred napisał(a):
nie nie rozpędziełem się
przeczytaj dokładnie jak napisałeś to zdanie i potwierdź że spokojnie można to zrozumieć że chodzi Ci też o tipy
"skrzynie automatyczne" (sterowniki itd ) a potem wymieniasz nazwe multitronik więc przyznaj się można to zrozumieć tak jak ja :P



Przeczytałem i przyznaję, że moja wypowiedź nie jest jednoznaczna :P .
Teraz OK ... :): :?:
:peace:

PS: Gdyby nie "znak ostrzegawczy" w Twoim podpisie -> dostałbyś "guzik" a nie potwierdzenie ... :): :P :): :peace:

Autor:  Pablo200 [ 07.lip.2007 11:55:16 ]
Tytuł: 

Nie bede sie rozpisywał bo tu jst wszystko :

http://a6.stufftoread.com/wiki/index.ph ... 6_.284F.29

Autor:  meszrum [ 07.lip.2007 13:04:04 ]
Tytuł: 

Piotruś napisał(a):
Dred -> respekt za opis. Ja bym dorzucił tylko tyle, że dopiero od rocznika modelowego 2006 usunięto wiele (ale i tak jeszcze nie wszystkie) błędów "wieku dziecięcego" (dotyczy szczególnie softu sterowników i konstrukcji skrzyń automatycznych, zaś multitroniki sypią się podobnie jak w modelu C5 do dzisiaj).

pikoA6 -> nie zaglądam Ci w portfel i nie wiem ile ostatecznie przeznaczysz na samochód ale wiara w to, że kupisz czystego/niekombinowanego 3.0TDi (albo nawet 2.7TDi bez quattro) za 110 tysi - jest zwykłą abstrakcją (sądzę, że nawet 2.0TDi będzie baaardzo ciężko ale brak mi szczegółowego rozpoznania).
Reasumując - albo duuuże kłopoty z samochodem (nie tylko techniczne...), albo kwoty zaczynające się od ok. 37000 EUR (+opłaty) za 2.7TDi z przednim napędem.


Piotr,
ale nowe C6 2.7TDI kosztuje w D ok. 35 000€ [bez MwSt., którego nie płacimy przywożąc auto do PL]...

Autor:  Piotruś [ 07.lip.2007 13:58:47 ]
Tytuł: 

meszrum napisał(a):
Piotr,
ale nowe C6 2.7TDI kosztuje w D ok. 35 000€ [bez MwSt., którego nie płacimy przywożąc auto do PL]...


Tak - nawet jeszcze mniej - limuzyna z podstawowym wypasem to około 33600 EUR netto.

Sprowadzając do PL samochód młodszy niż 6 m-cy PL-VAT "się należy" w całości (22%), a wcześniej jeszcze 13,6% akcyzy. Zostawmy ewentualne "wałki" związane z zaniżaniem/fałszowaniem fauktur, bo to osobne zagadnienie (i dlatego właśnie sugerowałem możliwe problemy po zakupie ...).

Przekalkulujmy to jednak praktycznie i od założonej kwoty do 110000 zł. odejmijmy obciążenia fiskalne jak od samochodu zakupionego "bez VATu" (lub nawet z VATem ale za kwotę brutto analogiczną do samochodu kupionego "prywatnie" - bo nie ma co "kruszyć kopii" o różnicę 3% VATu PL vs MWSt).

Przy powyższym założeniu "wychodzi", że auto zakupione w DE - nie może być droższe niż 24600 EUR ... .
No to powiem krótko - znajdź takie A6 2.7TDi (C6), które nie będzie pod żadnym względem "przekombinowane", a rzeczywisty przebieg będzie na poziomie niższym niż 100 tyś.km. . Bo według mojego rozpoznania - jest to realne tylko w jednym przypadku - faktyczne kilometry na poziomie od 350 tyś.km. wzwyż ... (albo będzie to egzemplarz np. po taxi).

Reasumując - na podstawie własnych obserwacji mogę powiedzieć, że (uogólniając) oferty poniżej 30000 EUR należy pominąć, a jako-taki wybór zaczyna się od 35000 EUR "w góre".

Za kwotę ok. 25000 EUR można myśleć ... ale o porządnym C5 (z dieslem) i to nie z samej "końcówki produkcyjnej" ... .

Tak wygląda moja "praktyczna" ocena realnych szans na fajne A6 2.7TDi. Oczywiście nie czuję się ekspertem i być może nie wiem gdzie szukać prawdziwych okazji za 2/3 ceny ... :): :diabel: .
:peace:

Autor:  meszrum [ 07.lip.2007 14:03:25 ]
Tytuł: 

za 24 € nie znajdziemy C6.

co do VAT'u, to można kupić nowy i nie zapłacić - są sposoby - najlepiej skorzystać z pomocy kancelarii prawniczych zamujących się podatkami.
ale publicznie nie napiszę na czym to polega [istne pogrywanie z debilem - fiskusem].
:peace:

Autor:  Dred [ 10.lip.2007 07:26:38 ]
Tytuł: 

najnowsza nowina
wszystkie silniki 3.2 FSI są do wymiany :( rysy na gładziach cylindrowych
dlatego te silniki nierówno pracują i wciągają olej :(

Autor:  MJ [ 11.lip.2007 21:36:56 ]
Tytuł: 

Dred napisał(a):
najnowsza nowina
wszystkie silniki 3.2 FSI są do wymiany :( rysy na gładziach cylindrowych
dlatego te silniki nierówno pracują i wciągają olej :(


A co to znaczy sa do wymiany!?
Jest jakas akcja? czy poprostu producent sie przyznaje do bledu i dla uzywek za jedyne xxx tysiecy pln/e mozna taki silnik wymienic!?!

Autor:  Dred [ 12.lip.2007 18:43:45 ]
Tytuł: 

jest tak są jakieś rysy na gładziach cylindrycznych

generalnie objawia sie to wciąganiem oleju, i nierówną pracą silnika.

Nie ma na razie żadnej akcji serwisowej , zdarzyło się kilka sztuk ( co prawda w cviągu 2 tyg :() ale one są robione na gwarancji więc właścicielom i tak to wisi czy to akcja serwisowa czy nie.

będę wiedział więcej to napisze

Autor:  meszrum [ 12.lip.2007 19:26:25 ]
Tytuł: 

Dred napisał(a):

będę wiedział więcej to napisze



koniecznie.
zacząłem się ostatnio zastanawiać nad tym silnikiem... :galy:

Autor:  Dred [ 12.lip.2007 19:56:36 ]
Tytuł: 

na to niestety trzeba czasu
być może jest to jakaś partia qra im się "nie udała" ;)
ale na to potrzeba czasu
z dnia na dzień nic Wam nowego nie napisze

Autor:  GrzesB [ 12.lip.2007 19:59:55 ]
Tytuł: 

A mi to 3.2 się wcale nie podobało już jak w salonie oglądaliśmy! Toż to nówka sztuka a lewe powietrze ciągneło mocniej niż to przez filtr!

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/