.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Audi B4 1Z czy BMW 318TDS?? :)
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=62478
Strona 1 z 2

Autor:  Maryan [ 11.lip.2007 19:08:28 ]
Tytuł:  Audi B4 1Z czy BMW 318TDS?? :)

Pytanie może nie pasuje do tego foruma ale cóż:) Może ktoś z was mial kiedys takie BMW i może coś powiedzieć na jego temat.Waham sie pomiedzy tymi dwoma autami,poprostu chce aby byl dość tani w eksploatacji i w miare wytrzymaly.Bradziej jestem jednak za B4 z 95 roku co by pare lat poslużył:)Nie wiem natomiast ,ktory silnik jest mniej awaryjny, o tym z Beemki nic praktycznie nie wiem.Czekam na wasze opinie:) Pozdro

Autor:  szwagier [ 11.lip.2007 19:17:35 ]
Tytuł: 

Obydwa to móły bagiennie ,do 1Z mozesz nalac nawet rzepaku nic mu niebedzie ,kumpel tankuje regularnie w LIEDLU natomiast TDS juz tego nieweznie bo tam jest elektroniczna pompa tak jak w 2.5tds-sie co smiga z bmki w omedze i te pompy sa strasznei awaryjne co chwile slychac ze pompa siada ze obroty kuleja albo niechce zapalic lub sama gasnie .Wolalbym bmke bo jest wygodniejsza wiecej jest w niej miejsca a B4 to ciasne pudelko jak dlamnie przy zwroscie 2 metrow,chodz silnik trwalszy to 1Z.

Autor:  Baskecior [ 11.lip.2007 21:41:47 ]
Tytuł: 

TDS to konstrukcja eksperymentalna, którą BMW dostało od Steyera ...
Jeśli chodzi o trwałość i nieupierdliwość to stawianie jej w jednym rzędzie z 1Z`tem jest mocnym nadużyciem słownym ;)
O jedenzetach na tym forum napisano juz tomy ... jesli znajdziesz w miarę zdrowy egzemplarz będziesz go tyrał do końca świata stosunkowo bezproblemowo (wyliczajac drobne i mało kosztowne detaliczne usterki do usunięcia).
TDS`y omijaj szerokim łukiem. Nie wspomnę już o E36 - najpaskudniejszej karoserii w BMW ... :/
Porządne diesle w BMW zaczeły się dopiero od 2.0 D

Autor:  Przemysław [ 11.lip.2007 22:05:39 ]
Tytuł: 

cze :) 1.9 tdi slynie z dlugo wieczonosci niezawodnosci .... jestes na forum audi to
wszyscy beda ci radzic ta marke ... zapytaj o 318 tds na forum bmw wyciagnij wnioski i kup to co ci sie trafi w dobrych pieniazkach i stanie ....przejedz sie jednym i drugim audi naped na przod bmw tyll no jazda audi czy bmw jest inna kazda ma swoj smaczek

Autor:  przemik [ 11.lip.2007 23:07:38 ]
Tytuł: 

1Z to silnik nie do zajechania..
B4 - rewelacja - auto nie do zabicia

Ech, ze znow zacytuje Basketa...
jakby AFN-a wkladali do B4 uznałbym ze mam auto idealne..

pozdro

Autor:  Maryan [ 12.lip.2007 05:52:56 ]
Tytuł: 

No tak wlasnie myslalem,ze wygra Audi:)W sumie ten TDS od początku mi śmierdzial,a ja nie chce auta problemowego ani też na wyścigi:)Wystarczy w zupelnosci 1Z.Tak apropos to wstawiajac chipa uzyskam ok 110 KM takze nie powinno byc źle.Jakie najlepiej zrobic modyfikacje silnika żeby to jakoś jeżdzilo,bo te 90 KM tak śmieszne brzmi:D??Wtryski od AFNa cos pomoga?

Autor:  Baskecior [ 12.lip.2007 07:11:01 ]
Tytuł: 

Maryan, na wszystkie twoje pytania mogę odpowiedzieć twierdząco.
110 KM bez problemu, wtryski od AFN`a pomogą, ten motor mozna bezpiecznie chipsnąć na 120-130 KM.

Autor:  j@cek [ 12.lip.2007 12:34:20 ]
Tytuł: 

przemik napisał(a):

Ech, ze znow zacytuje Basketa...
jakby AFN-a wkladali do B4 uznałbym ze mam auto idealne..

pozdro

i jeszcze napęd quattro :diabel:

Autor:  bubu05 [ 12.lip.2007 15:14:28 ]
Tytuł: 

ciezko z 1z w q ... ja bym obstawial audi ,e36 jest troszke zwiesniaczone... (nie wszystkie) ,albo conajmniej sie tak kojarza :)

Autor:  flavios [ 12.lip.2007 15:45:53 ]
Tytuł: 

Przemysław napisał(a):
cze :) 1.9 tdi slynie z dlugo wieczonosci niezawodnosci .... jestes na forum audi to
wszyscy beda ci radzic ta marke ... zapytaj o 318 tds na forum bmw wyciagnij wnioski i kup to co ci sie trafi w dobrych pieniazkach i stanie ....przejedz sie jednym i drugim audi naped na przod bmw tyll no jazda audi czy bmw jest inna kazda ma swoj smaczek

Wypraszam sobie. Nie wszyscy są tu nastawieni tylko na audi. ;) Ja wybrałem tą drugą markę.
Co do 1Z to nie ma o czym gadać bo lepszego silnika nie znajdziesz.
TDS to takie samo badziewie jak AFB {2,5 TDI V6}
Co do karoseri to sam nie wiem co bym wybrał, ale i tak nie ma o czym dywagować bo silnik przemawia za Audi i to w stosunku 10:1.

Autor:  rafala6 [ 12.lip.2007 16:03:05 ]
Tytuł: 

Ja nawet moge stwierdzić,że TDS jest o wiele mniej problemowy niż 2.5V6 TDI :): Jakbym miał wybierać miedzy 2.5V6 TDI,a 2.5TDS zdecydowanie wybrałbym TDS-a :):

Autor:  Maryan [ 17.sie.2007 20:38:08 ]
Tytuł: 

Hmm...jeszce sie zastanawiam nad A100 C4 z silnikiem 2,5 TDI 115 km....napewno utrzymanie setki bedzie drozsze,ale jednak furacz większy i wygodniejszy:)Co sądzicie o tym silniku?Warto sie pchac czy juz pozostać przy 1Z ? ;)

Autor:  Baskecior [ 17.sie.2007 20:41:50 ]
Tytuł: 

AAT to 5-cylindrowy odpowiednik 1Z`ta. Tak samo prosty, nieupierdliwy i nie do zatyrania. Ja nawet bardziej wolałbym AAT w C4 :peace:

Autor:  sebolec [ 18.sie.2007 06:56:09 ]
Tytuł: 

Zdecydowanie audi. Jedyna przewaga e36 nad b4 w kategorii diesel to układ jezdny - napęd na tył plus rewelacyjne prowadzenie. Reszta, tj. blachy, trwałość, ilość miejsca, to już nokaut ze strony audi. :)

Autor:  bubu05 [ 18.sie.2007 09:33:55 ]
Tytuł: 

sebolec napisał(a):
Zdecydowanie audi. Jedyna przewaga e36 nad b4 w kategorii diesel to układ jezdny - napęd na tył plus rewelacyjne prowadzenie. Reszta, tj. blachy, trwałość, ilość miejsca, to już nokaut ze strony audi. :)

Zaznacz ,ze posiadasz e36 compact :)

Autor:  Zuraw [ 18.sie.2007 11:49:09 ]
Tytuł: 

Do Poznania masz w sumie nie tak strasznie daleko, a ten jest dość nieprzeciętny :)
http://moto.allegro.pl/item225978272__s ... _tdi_.html

chyba że wolisz serie lub awanta?
Ogólnie przpatrzylem cale allegro i wybor B4-ek z tym silnikiem, jest kiepski.

Pozdrawiam

Autor:  Maryan [ 18.sie.2007 14:36:25 ]
Tytuł: 

A sluchajcie....A6 w budzie C4 w AEL-u duzo bedzie droższy jeśli chodzi o cześci itp?W sumie juz konkretniejsze autko i z lepszym wypasem.Nie wiem czy nie ma juz wielowachaczowego zawieszenia.

Autor:  Dred [ 18.sie.2007 16:24:53 ]
Tytuł: 

nie zawiecha jest taka sama jak w C4 silnik AEL bardzo fajny choć tutaj gorzej znaeźć dobry niezajeżdżony egzemplarz w ładnym stanie
przewagą AEL'a nad AAT i 1Z to możliwość kupienia w 4 łapach :D

Autor:  nivre [ 19.sie.2007 10:21:05 ]
Tytuł: 

Cytuj:
.Wolalbym bmke bo jest wygodniejsza wiecej jest w niej miejsca a B4 to ciasne pudelko


Kolego Szwagier Ty chyba nigdy nie siedziałeś w E36 albo w B4.
W B4 jest o wiele więcej miejsca niż w E36 z przodu i z tyłu. Z przodu masz skrzynie między nogami kierowcy i pasażera, a z tyłu za fotelem kierowcy, jeśli ten jest wysoki, i zwinduje fotel na sam dół nie wsadzisz stóp pod fotel, tylko musisz ułożyć je w poprzek. Dlatego właśnie nie lubię jeździć jako pasażer tylnej kanapy w E36. Ja mam wzrostu 1,8 m i lubię jeździć rozłożony za kierownicą i w mojej B4 możesz siąść za mną spokojnie, a jak wsiąde do ojca E36 to z przodu jest o wiele mniej miejsca dla kierowcy, a z tyłu to tak jak pisałem z tymi stopami.

Maryan 2 lata temu miałem taki sam problem jak Ty. Jeśli dziś miałbym kupować autko, kupiłbym B4. Nie piszę tego dlatego, że nie lubię BMW, bo E36 podoba mi się(pozdro dla Basketa :D), ale mam za sobą 2 lata bezproblemowego jeżdżenia i przebieg 230 tys.
Ojciec też już jeździ 2 lata E36 318 TDS, ale nie miał tak kolorowo. A przebieg BMW 160 tys.

BMW robi dobre benzynówki i tak jak Basket napisał, dobre diesle zaczęły się od 2.0 D.

Pozdrawiam

Autor:  A6*2.5TDI*Quattro* [ 20.sie.2007 17:55:33 ]
Tytuł: 

TDS sa dobre do 150tyś,km. potem sie wszystko sypie.
wiem bo miałem.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/