.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Audi Allroad kompedium wiedzy https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=62578 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | mavic [ 14.lip.2007 00:02:43 ] |
Tytuł: | Audi Allroad kompedium wiedzy |
Witam. Bardzo interesuje mnie Audi Allroad z roczników 2001-2003 i proszę o kogoś obeznanego w tym temacie aby opisał jakie były silniki (szczególnie TDI ponieważ widzę, że jest kilka typów i nie mogę się doszukać jakie konkretnie i czym się różnią) oraz kiedy dokonano ważniejszych zmian i faceliftów. Wzmianki o najważniejszych kosztach eksploatacji też się przydadzą. Ja zabieram się za szukanie informacji na angielskojęzycznych stronach. Z góry dziękuję za pomoc. |
Autor: | mavic [ 14.lip.2007 00:49:47 ] |
Tytuł: | |
Audi Allroad Quattro generacja pierwsza 1999-2005 lipiec (w sprzedaży do 2006) Off-road: Standardowo wyposażone napęd na 4 koła Quattro i zawieszenie pneumatyczne z 4 trybami: - Sportfahrwerk (najniższy) - Comfort - Schlechte Strassen (złe drogi) - Gaelende (terenowy - najwyższy) Dzięki połączeniu tych 2 systemów Allroad mógł przystąpić do trasy testowej Land Rovera. Był pierwszym autem SUV który przeszedł ten test. Silniki: - 2.5 TDI V6 180KM 370NM (skrzynia 5 biegów multitronic) prędkość maksymalna (km/h) 205 przyspieszenie (0-100km/h) 10,5 - 2.7 Biturbo V6 250KM 350 NM (manual 6 biegów lub multitronic j/w) prędkość maksymalna (km/h) 236 przyspieszenie (0-100km/h) 7,4 - 4.2 V8 300KM 370 NM (od roku 2003) prędkość maksymalna (km/h) 240 przyspieszenie (0-100km/h) 7,2 - 2.5 TDI 163KM (od roku 2004) Allroad w liczbach: Długość 4810 mm Szerokość 1860 mm Wysokość 1501-1526 mm Zbiornik paliwa 70 L Masa własna 2.5 TDI (kg) 1790 Masa własna 2.7 BiTurbo (kg) 1805 Masa własna 4.2 V8 (kg) 1860 Min przestrzeń bagażowa (l.) 455 Max przestrzeń bagażowa (l.) 1590 |
Autor: | GrzesB [ 14.lip.2007 11:22:43 ] |
Tytuł: | |
Nie, nie, nie - multitronik (na szczęście) nigdy nie był montowany do aut z napędem quattro! Tam zawsze był tiptronik! |
Autor: | mavic [ 15.lip.2007 00:18:53 ] |
Tytuł: | |
Ok pomyłeczka sorry ![]() -koszty eksploatacyjne (klocki,tarcze,filtry,oleje silnik i skrzynia itd) -koszty naprawy zawieszenie pompowanego -częstotliwość przeglądów (wymiana oleju) -kiedy był jakikolwiek facelifting ? -z jakich roczników kupować te autka -czy montowali do nich czujniki cofania ??? |
Autor: | Piotruś [ 15.lip.2007 01:22:27 ] |
Tytuł: | |
mavic napisał(a): Ok pomyłeczka sorry ![]() -koszty eksploatacyjne (klocki,tarcze,filtry,oleje silnik i skrzynia itd) Klocki przód 700 - 800zł. i naprawdę nie ma co kombinować z zamiennikami - nawet markowymi. Auto waży niemal 2 tony i jest co hamować, a jak uczy moje doświadczenie - oryginały odwdzięczają się największą trwałością. To dotyczy wersji z hamulcami na 8 klocków (po 4 na koło). Są wersje z 4 klockami na koło ale wtedy i tak najlepiej wymienić na zaciski 8 klockowe (z uwagi na bardzo odczuwalną różnicę w efektywności hamowania) Tarcze przednie - około 1000 zł. sztuka, zalecenia jak wyżej. Klocki i tarcze tylne - koszty analogiczne jak w zwykłym A6. Porządne zamienniki np. Textar/ATE: klocki ok. 100-120, tarcze tylne ok. 100/szt. Filtry: powietrza 60 - 80 (oryginał), paliwa ok. 90 (oryginał), oleju ok. 30 (oryginał), kabinowy 30 - 80 (zależy czy z aktywnym węglem). Wymiana oleju w skrzyni biegów (tiptronik) : 800 - 1200 (zależnie o metody) mavic napisał(a): -koszty naprawy zawieszenie pompowanego Amortyzatory około 1000 za sztukę (bardzo trwałe), miechy zawieszenia też ok. 1000 za sztukę. Jeżeli kupisz auto z miechami 3 generacji (od rocznika modelowego 04) - nie do zajeb... , 2 generacja jest całkiem niezła (02 - 03 r.), 1 generacja (od 00r. do sierpnia 01r.) do dup... . Wahacze dolne ponad 800 za sztukę, górne coś ponad 250. Wyglądają "identycznie" jak do zwykłych A6 i Passatów ale są dużo mocniejsze, z tego względu zamienniki absolutnie odpadają. mavic napisał(a): -częstotliwość przeglądów (wymiana oleju) Co 15000 km. . Serwis LongLife to zabójstwo dla większości podzespołów z silnikiem na czele !!! mavic napisał(a): -kiedy był jakikolwiek facelifting ? Lipiec 2001. Zewnętrznie zmieniły się tylko klosze tylnych lamp ale technicznie to przeskok o całą generację. W połowie 2003 wprowadzono silniki BAU/AKE3 i BCZ oraz zmieniono sterowniki: silnikowy i skrzyni automatycznej. mavic napisał(a): -z jakich roczników kupować te autka Wyprodukowane od 10/2001, a najlepiej wyprodukowane po lipcu 2004. mavic napisał(a): -czy montowali do nich czujniki cofania ???
Tak. Od siebie : ceny w miarę prawidłowo utrzymanych egzemplarzy, z silnikiem diesla - z początku produkcji (czyli rocznik 2000) zaczynają się od około 18000 EUR. Przykład: http://cgi.ebay.de/Audi-Allroad-2-5-TDi ... dZViewItem Zwróć uwagę, że samochód jest sprzedawany przez 3-go właściciela ![]() ![]() Co jeszcze gorsze - tył jest ponownie lakierowany (niby tylna klapa i zderzak(-i) ale jak jest w istocie należałoby sprawdzić z natury). Jeszcze jakieś pytania ... ![]() ![]() ![]() |
Autor: | mavic [ 15.lip.2007 01:28:17 ] |
Tytuł: | |
Dzięki wielkie za wyczerpującą odpowiedz ![]() ![]() |
Autor: | Simpson [ 15.lip.2007 01:30:02 ] |
Tytuł: | |
mavic napisał(a): Dzięki wielkie za wyczerpującą odpowiedz
![]() ![]() Kody (oznaczenia) silników. Są to pierwsze 2-3 znaki numeru silnika. BAU - 180KM AKE - 180KM BCZ - 163KM |
Autor: | Piotruś [ 15.lip.2007 01:37:36 ] |
Tytuł: | |
Simpson napisał(a): BCZ - 163KM
Tutaj Simpson zapomniałeś tylko dopisać, że ten motór ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | mavic [ 15.lip.2007 01:40:11 ] |
Tytuł: | |
Ja właśnie siedzę i się zastanawiam czy ten 180km "jedzie" ![]() |
Autor: | Piotruś [ 15.lip.2007 01:47:10 ] |
Tytuł: | |
mavic napisał(a): Ja właśnie siedzę i się zastanawiam czy ten 180km "jedzie"
![]() Jeżeli chciałbyś przyrostów do ok. 220PS i ponad 450 Nm, to dolicz sobie do ceny około 1500 - 2500 EUR. Chipowanie za 1500 - 3000 zł. kończy się w większości przypadków tragicznie dla pompy VP44 oraz końcówek wtryskiwaczy (o wykopconej turbinie nie wspominając). Do ok. 200 PS i 400 Nm (ale to moim zdaniem optymalizacja parametrów a nie żaden tuning ![]() Silnik 2.5TDi do tego auta jest optymalny pod wieloma względami, a dobrze utrzymany spala średnio 9.5/100. Co oczywiste 2.7BiT jeździ lepiej (ale też wcale nie powala na kolana ...), jednak średnie zużycie paliwa trudno obniżyć poniżej 13/100. Z silnikami 4.2 nie mam żadnego doświadczenia. Gdybyś myślał nad 2.7 BiT pamiętaj, że od "jakiegoś" numeru nadwozia skrzynie biegów (automatyczne) były obciążone wadą konwertera przekładnika momentu obrotowego i ten stan utrzymywał się dosyć długo (nie pamiętam do kiedy dokładnie). Polskie ASO sprawę "przemilczały" całkowicie ![]() ![]() |
Autor: | mavic [ 15.lip.2007 01:55:57 ] |
Tytuł: | |
A jak się objawia i jak wykryć problem z wałkami w 2.5 TDI ? Ewentualnie jaki koszt naprawy. Aktualnie mam smoka ktory pali 21 benzyny i chyba czas na traktor ![]() |
Autor: | Piotruś [ 15.lip.2007 01:59:16 ] |
Tytuł: | |
Skorzystaj z tej opcji: http://www.audiklub.org/phpBB2/search.php i wpisz sobie "wałki rozrządu tdi". Na lekturę potrzebujesz duuużo wolnego czasu ... ![]() ![]() ![]() |
Autor: | audik [ 15.lip.2007 08:52:56 ] |
Tytuł: | |
Też podpinam się pod temat: Piotruś napisałeś że lift był w 07.2001 a autko szukać po 10.2001 (po 2004 po za możliwościami finansowymi ![]() |
Autor: | Piotruś [ 15.lip.2007 09:56:48 ] |
Tytuł: | |
audik napisał(a): Też podpinam się pod temat: Piotruś napisałeś że lift był w 07.2001 a autko szukać po 10.2001 (po 2004 po za możliwościami finansowymi ![]() To oczywiście wiąże się z silnikiem 2.5TDi. W samochodach wyprodukowanych po tej dacie (10/2001) zaczęli wkładać wzmocnione (niby bardziej odporne na ścieranie) wałki rozrządu, więc jest większa szansa na egzemplarz pozbawiony tego powszechnie znanego problemu. Moje osobiste zdanie jest takie, że samochody zarówno wyprodukowane wcześniej jak i po tej dacie mogą być jednakowo dobre / bezawaryjne jeżeli "nie chodziły" w trybie serwisowym LL i nie były zalewane olejem półsyntetycznym. W swojej wypowiedzi wskazałem na produkcję po 10/01 wyłącznie po to, żeby "zwiększyć bezpieczeństwo" Kolegi Mavica. Tak naprawdę (w aspekcie silnikowym) nie trzeba się obawiać nawet egzemplarza z samego początku produkcji jeśli zostanie odpowiednio zdiagnozowany przed zakupem (ale to trudno sprawdzić jedynie na podstawie treści ogłoszenia np. w sytuacji, kiedy interesujący nas egzemplarz znajduje się w odległości 1000 - 1500km.) ... . audik napisał(a): Interesuje mnie tylko benzyna to wielkiego wyboru nie ma, szkoda że tak późno te 4,2 silniki wsadzili.
Jest wybór ![]() ![]() To tylko taki "głos w dyskusji" - jeśli diesel leży zupełnie poza Twoim zainteresowaniem, to musisz zwracać uwagę na problem konwertera w tiptronic-u. Jeżeli wada nie jest usunięta - auto zużywa około 4 litry paliwka więcej niż normalnie. Koszt naprawy (ASO) coś ponad 4 tysie... . Aktualnie już nie pamiętam dokładnego okresu produkcji samochodów obarczonych wadą ale gdybyś poszukał głęboko w moich postach sprzed kilku miesięcy - znalazłbyś odpowiedź i na to pytanie ![]() Ja znam sprawę tylko "teoretycznie" i to nie dłużej niż pół roku, od czasu kiedy jeden z naszych forumowych kolegów usiadł właśnie na tą minę... . ![]() ![]() |
Autor: | audik [ 15.lip.2007 16:16:21 ] |
Tytuł: | |
Pytając o tą różnice chodziło mi przedewszystkim o zawieszenie o którym pisałeś, dziadostwo-dobre-super. Chciał bym się załapać na dobre ![]() Co dotyczy spalania w moim przypadku jest inaczej diesel płace ![]() ![]() |
Autor: | mavic [ 15.lip.2007 20:40:48 ] |
Tytuł: | |
No to generalnie lipa z tymi 2.5 TDI ale 2.7 Biturbo też ma swoje wady. Rozwarzam cały czas czego szukać. 2.5 TDI +niższe spalanie +nie trzeba ładować lpg żeby tanio jezdzić +jedna turbina mniej do psucia się -auta najczęściej z dużym przebiegiem -wada wałków -troche mało mocy ale można naprawić to chipem 2.7 Biturbo +cichy silnik +moc która by mnie zadowalała +niższy koszt zakupu +niższy przebieg -2 turbiny -wysokie spalanie które jednak można podratować LPG -niezidentyfikowany problem ze skrzynią ![]() |
Autor: | Simpson [ 15.lip.2007 20:42:03 ] |
Tytuł: | |
mavic napisał(a): -wysokie spalanie które jednak można podratować LPG
Jak wrzucisz LPG to przestanie być tak kolorowo ![]() ![]() |
Autor: | mavic [ 15.lip.2007 20:48:30 ] |
Tytuł: | |
Simpson napisał(a): Jak wrzucisz LPG to przestanie być tak kolorowo
![]() ![]() Powiem Ci, że niekoniecznie. Kolega ma od roku w Toyocie Highlander 3.5 V6 instalacje BRC Sequent 56 z największym reduktorem. chodzi rewelacyjnie - nie jestem w stanie stwierdzić kiedy auto jedzie na gazie a kiedy na benzynie a zrobilem nim pare tys km. Co ciekawsze zamonotowali ta instalacje i auto nigdy potem nie bylo na zadnej regulacji. |
Autor: | Simpson [ 15.lip.2007 20:51:53 ] |
Tytuł: | |
mavic napisał(a): Simpson napisał(a): Jak wrzucisz LPG to przestanie być tak kolorowo ![]() ![]() Powiem Ci, że niekoniecznie. Kolega ma od roku w Toyocie Highlander 3.5 V6 instalacje BRC Sequent 56 z największym reduktorem. chodzi rewelacyjnie - nie jestem w stanie stwierdzić kiedy auto jedzie na gazie a kiedy na benzynie a zrobilem nim pare tys km. Co ciekawsze zamonotowali ta instalacje i auto nigdy potem nie bylo na zadnej regulacji. Tyle że to silnik wolnossący, a nie doładowany. Jak Ci strzeli gaziorek w turbinke to wtedy inaczej będziesz gadał ![]() |
Autor: | mavic [ 15.lip.2007 21:03:32 ] |
Tytuł: | |
Pełno 1.8T jezdzi na gazie i chłopaki nie mają problemów. Musi być dobra instalacja poprostu. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |