.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Sprzedac A6 c4 2.5 TDi140KM dołorzyć i Kupić A8 2.5TDI180 KM https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=63224 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | dareka6 [ 26.lip.2007 09:24:26 ] |
Tytuł: | Sprzedac A6 c4 2.5 TDi140KM dołorzyć i Kupić A8 2.5TDI180 KM |
Obecnie posiadam Audi A6 c4 2.5 TDI 140KM z 96 roku i autko jest w stanie idealnym lecz zastanawiam sie by je sprzedac, dołoozyc kilkanascie tysiecy i kupić A8 2.5TDI 180KM i czy mi sie to oplaca ale nie pod wzgledem pieniedzy tylko osiagów, wygody jazdy i wielu innych takich rzeczy. Z góry dzieki za odp... |
Autor: | GrzesB [ 26.lip.2007 11:00:01 ] |
Tytuł: | |
Oj, pod względem finansowym będzie to przepaść... Musisz liczyć się w typowymi usterkami zaniedbanego 2.5 TDI (wałki rozrządu, hydraulika, VP) oraz znacznie droższym zawieszeniem niż w C4. Komfort jazdy będzie zdecydownianie na plus, wypas pewnie też (choć nie koniecznie) ale jeśli Cię nie stać na kupno A8 i zostawienie sobie buforowo 20k tak na wszelki wypadek to odpuść... bo możesz później żałować zakupu... a znaleźć niezajeżdżone 2.5 TDI to jest sztuka... |
Autor: | dareka6 [ 26.lip.2007 11:17:24 ] |
Tytuł: | |
Noi wlasnie wacham sie z ta decyzja ale niewiem czy rzaczej nie zostac przy swoim srarym audi ... ![]() |
Autor: | flavios [ 26.lip.2007 12:57:37 ] |
Tytuł: | |
lepiej poszukaj sobie takiego samego ale w quattro i z lepszym wypasem zapodaj chipa i śpij ze spokojną głową. Albo kup 530D ![]() |
Autor: | dareka6 [ 26.lip.2007 13:24:37 ] |
Tytuł: | |
Oj bmw to raczej odpada...i. za duzo pali i wogole nie w moim typie. ale dzieki. |
Autor: | ZiPi [ 26.lip.2007 13:50:30 ] |
Tytuł: | |
Jesli A8 to tylko quattro i z silnikiem 4.2, bo Cie podrasowane Seicento beda objezdzac. Silniki V6 TDI, sa silnikami specjalnej troski i tylko znawcy tematow maga je bezstresowo eksploatowac w przeciwnym wypadku... tak jak pisal GrzesB - trzeba szykowac pieniazki ![]() |
Autor: | Baron [ 26.lip.2007 15:33:26 ] |
Tytuł: | |
Wprawdzie nie mam auta z silnikiem 2.5 V6 TDI ale wydaje mi się że demonizujecie jego usterkowość. Jak czytam posty na temat tego silnika to mam wrażenie że rozmawiamy o silnkach ze Starachowic czy innych polonezowskich. Fakt faktem że ciężko jest znaleźć nie zaniedbany silnik 2.5 V6 ale jeżeli taki znajdziemy i sami będziemy go normalnie użytkować to posłuży nam tak długo i bezusterkowo jak inne silniki Audi. Swoje zdanie na ten temat opieram o wiedzę dwóch kolegów mechaników pracujących w ASO, którzy silniki te trochę znają (może nie tak jak koledzy z AKP ale też nieźle). Znajomi użytkownicy A6 i A4 z tym silnikiem od nowości też jakoś szczególnie nie narzekają. Piszę o tym ponieważ sam interesuje się A8 (S-Line) z silnikiem 2.5TDI V6 180KM. Jeszcze nie wiem czy jest zadbany czy nie bo na oglądanie jestem umówiony na przyszły tydzień. Ale jeżeli jego przebieg będzie sprawdzony a stan techniczny dobry nie zawaham się z kupnem. Z osiągami też chyba przesadzacie. Waga tego auta jest podobna do wagi A6. A6 z 2.5 TDI 180KM zbiera się całkiem nieźle to dlaczego A8 mają objeżdżać podrasowane maluchy? Dodać można wirusa z 25 kucy i będzie to wyglądać całkiem nieźle. Nie będzie to 4.2 360KM ale też nie będzie miało wiru w zbiorniku. Części do tego motoru są chyba też trochę tańsze niż do 4.2 (choć tu mogę się mylić). Chętnie wysłucham innych opinii bez napinki. Wszak moja wiedza na temat w/w silników jest znikoma. Pozdrawiam |
Autor: | rafala6 [ 26.lip.2007 15:48:13 ] |
Tytuł: | |
Baron napisał(a): Wprawdzie nie mam auta z silnikiem 2.5 V6 TDI ale wydaje mi się że demonizujecie jego usterkowość. Jak czytam posty na temat tego silnika to mam wrażenie że rozmawiamy o silnkach ze Starachowic czy innych polonezowskich. Fakt faktem że ciężko jest znaleźć nie zaniedbany silnik 2.5 V6 ale jeżeli taki znajdziemy i sami będziemy go normalnie użytkować to posłuży nam tak długo i bezusterkowo jak inne silniki Audi. Swoje zdanie na ten temat opieram o wiedzę dwóch kolegów mechaników pracujących w ASO, którzy silniki te trochę znają (może nie tak jak koledzy z AKP ale też nieźle). Znajomi użytkownicy A6 i A4 z tym silnikiem od nowości też jakoś szczególnie nie narzekają. No tak Piszę o tym ponieważ sam interesuje się A8 (S-Line) z silnikiem 2.5TDI V6 180KM. Jeszcze nie wiem czy jest zadbany czy nie bo na oglądanie jestem umówiony na przyszły tydzień. Ale jeżeli jego przebieg będzie sprawdzony a stan techniczny dobry nie zawaham się z kupnem. Z osiągami też chyba przesadzacie. Waga tego auta jest podobna do wagi A6. A6 z 2.5 TDI 180KM zbiera się całkiem nieźle to dlaczego A8 mają objeżdżać podrasowane maluchy? Dodać można wirusa z 25 kucy i będzie to wyglądać całkiem nieźle. Nie będzie to 4.2 360KM ale też nie będzie miało wiru w zbiorniku. Części do tego motoru są chyba też trochę tańsze niż do 4.2 (choć tu mogę się mylić). Chętnie wysłucham innych opinii bez napinki. Wszak moja wiedza na temat w/w silników jest znikoma. Pozdrawiam ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Baron [ 26.lip.2007 15:58:53 ] |
Tytuł: | |
A miało być bez napinki. Na drugi raz zastanowię się zanim coś napiszę żeby nie czytać później opinii takich kozakuf. ![]() Widzisz moje argumenty to tych dwóch dla ciebie śmiesznych mechaniorów a Twoje to tylko głupia ironia która jest trendy w necie. |
Autor: | Dred [ 26.lip.2007 20:07:18 ] |
Tytuł: | |
Baron napisał(a): A miało być bez napinki. Na drugi raz zastanowię się zanim coś napiszę żeby nie czytać później opinii takich kozakuf.
![]() Widzisz moje argumenty to tych dwóch dla ciebie śmiesznych mechaniorów a Twoje to tylko głupia ironia która jest trendy w necie. i tutaj Cię w 100% popieram argumenty przeciw ironii ![]() natomiast do sedna pracuje w ASO i jak mechanior słyszy słowa 2.5 TDI to ręce mu same opadają. silnik generalnie fajnie chodzi jak jest zadbany , ale ma masę wad. strasznie cieknie z tego silnika , historię krzywek itd nie trzeba wspominać nawet.Kultura pracy jak na disla z pompowtryskiwaczami jest naprawdę fajna. reasumując jako nie lubię diesli nie kupiłbym takiego , chyba że na turlanie się do pracy i z powrotem. Kupiłbym taki tylko i wyłącznie jakbym kilkanaście razy posprawdzał czy wszystko jest ok , a potem i tak bym wyrzucił kilka tysi na hydraulikę , potem bym się spokojnie turlał ![]() |
Autor: | Piotruś [ 26.lip.2007 20:27:07 ] |
Tytuł: | |
Dred napisał(a): natomiast do sedna pracuje w ASO i jak mechanior słyszy słowa 2.5 TDI to ręce mu same opadają. Niech się gościu zaczepi na praktykę w firmie klasy np. Diagtronik-a. Tam mu w końcu ktoś objaśni zasady działania V6-tki i chłop odżyje ... ![]() Dred napisał(a): silnik generalnie fajnie chodzi jak jest zadbany , ale ma masę wad. strasznie cieknie z tego silnika , Dred - proszę Cię - nie wymyślaj. W prawidłowo serwisowanej V6-tce co najwyżej poci się troszkę w okolicy "gumek" wtryskiwaczy, a oblane olejem silniki to faktycznie wyjeżdżają ... ale po przeglądzie w ASO (bez ironii jakiejkolwiek - taka smutna prawda, że szkoda im szmaty podczas wyjmowania wkładu filtra olejowego...). Prawdziwy problem z wyciekami - to mają ale 1.9TDi na pompowtryskach. Przez długie lata montowano w nich wadliwe uszczelniacze wału korbpwego, żeby było ciekawiej - od strony sprzęgła... . Odrębna przypadłość PDków to korki wlewu oleju, wycieki na rozwulkanizowanych złączach coolera i na przewodzie od pokrywy zaworów do węża przed turbiną ... . Takich niedoróbek w V6 nie uświadczysz ... !! Dred napisał(a): historię krzywek itd nie trzeba wspominać nawet Legendy i nic poza tym. I bądźmy szczerzy - praktycznie w 100% winę ponoszą ASO, które nie mierzą ciśnienia w skrzyni korbowej i nie wymieniają "odmy" (to w PL), a w DE zalewają Long-Lif'a i każą na tym gównie jeździć do 50 tysi km.... . Mogę jednak pokazać palcem kilka takich ASO CCCO (w DE), które działając w dobrze pojętym interesie klienta - zawsze pozostawiają wybór w zakresie trybu serwisowego i jakoś tam nie ma reklamacji "wałków" ... . Dred napisał(a): .Kultura pracy jak na disla z pompowtryskiwaczami jest naprawdę fajna. Dredziku - żadne V6 od VAGa nigdy nie miało pompek zintegrowanych na wałkach rozrządu. W modelach C5 była wtryskowa pompa promieniowa, a w C6 zastosowano CR-a ... ![]() Zgadza Ci się tylko to, że dźwięk V6 jest naprawdę fantastyczny ![]() Dred napisał(a): reasumując jako nie lubię diesli nie kupiłbym takiego , I o to w Twoim przypadku chodzi - że nie lubisz diesli. Ale błagam - więcej obiektywizmu ... ![]() ![]() Dred napisał(a): chyba że na turlanie się do pracy i z powrotem. Kupiłbym taki tylko i wyłącznie jakbym kilkanaście razy posprawdzał czy wszystko jest ok , a potem i tak bym wyrzucił kilka tysi na hydraulikę , potem bym się spokojnie turlał
![]() Wystarczy zadbać o hydropopychacze "co rozrząd". Raptem 24 x 35zł. raz na 100-120 tysi km. (+ "odma" za 200zł.) ... . I szczerze mówiąc wolę wymieniać hydro, "zamiast" pierd..ić się z uszczelniaczami wału od strony sprzęgła w PD-kach. ![]() ![]() |
Autor: | oliwer78 [ 27.lip.2007 13:46:50 ] |
Tytuł: | |
fiu fiu. nareszcie jakies argumenty.... Ja i tak wzialbym poczciwego AELa. (odezwal sie ten, co diesla ostatni raz widzial w Kronach ![]() |
Autor: | Piotruś [ 27.lip.2007 14:57:53 ] |
Tytuł: | |
oliwer78 napisał(a): Ja i tak wzialbym poczciwego AELa
AELe . ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | zenon407 [ 27.lip.2007 16:56:35 ] |
Tytuł: | |
AEL od 1997 i nie moge narzekać na ten silnik.Myśle od zmianie ale mam duzy sentyment do tego auta.Zawieszenie niekłopotliwe w naprawie i na nasze drogi. Ale ma juz duzo lat ........Pozdro |
Autor: | Dred [ 27.lip.2007 17:16:11 ] |
Tytuł: | |
Piotruś napisał(a): Niech się gościu zaczepi na praktykę w firmie klasy np. Diagtronik-a. Tam mu w końcu ktoś objaśni zasady działania V6-tki i chłop odżyje ... ![]() bardzo zabawne ,niestety ale do nas co 2 V6 TDI to złom ![]() Piotruś napisał(a): Dred - proszę Cię - nie wymyślaj. W prawidłowo serwisowanej V6-tce co najwyżej poci się troszkę w okolicy "gumek" wtryskiwaczy, a oblane olejem silniki to faktycznie wyjeżdżają ... ale po przeglądzie w ASO (bez ironii jakiejkolwiek - taka smutna prawda, że szkoda im szmaty podczas wyjmowania wkładu filtra olejowego...). nie wymyślam wiem co przychodzi do ASO i jak po tym wyjeżdża i tu po raz kolejny się z Toba nie zgodze , bo wszystkie silniki i skrzynie wychodza (przynajmniej od nas ) czyste od spodu , bo są myte zmywaczem , a, że klienci informowaniu o "poceniu się " nie chcą wymiany to potem się leje ![]() Piotruś napisał(a): Legendy i nic poza tym. I bądźmy szczerzy - praktycznie w 100% winę ponoszą ASO, które nie mierzą ciśnienia w skrzyni korbowej i nie wymieniają "odmy" (to w PL), a w DE zalewają Long-Lif'a i każą na tym gównie jeździć do 50 tysi km.... . jasne najlepiej zwalić wszystko na ASO , a sama firma Audi nie ma tutaj nic, nic winy. Proszę Cię Piotrze , ale to jest jakaś bzdura , jeśli byłoby to porządnie robione to by tak to wszystko nie padało. Co do odmy zgodze się w ASO nie jest ona wymieniana w PL. Wiesz dlaczego ?? Bo szkolenia w KT o tym nie informują. Ciekaw jestem tylko dlaczego Niemcy przyjeżdżają szkolić ludzi w KT to im tego nie tłumaczą ![]() Piotruś napisał(a): Zgadza Ci się tylko to, że dźwięk V6 jest naprawdę fantastyczny ![]() nie pisałem o dźwięku tylko o kulturze pracy "klekot" jest tak jakby bardziej miękki i dlatego "milszy" dla ucha . Natomiast sam dźwięk klekotu nie jest wcale przyjemny ![]() Piotruś napisał(a): I o to w Twoim przypadku chodzi - że nie lubisz diesli. Ale błagam - więcej obiektywizmu ... ![]() ![]() to że za nimi nie przepadam nie znaczy , że nie jestem obiektywny.Pokazuje wady o 2.5 TDI , bo wątek jest o tym. Jak wiesz w silnikach 3.2 V6 FSI też są wady i też obiektywnie do tego podeszłem , mimo, że wole PB od ON. Piotruś napisał(a): Wystarczy zadbać o hydropopychacze "co rozrząd". Raptem 24 x 35zł. raz na 100-120 tysi km. (+ "odma" za 200zł.) ... . nie zaprzecze I szczerze mówiąc wolę wymieniać hydro, "zamiast" pierd..ić się z uszczelniaczami wału od strony sprzęgła w PD-kach. ![]() ![]() ![]() peace and pozdro Grzesiu jako, że nic nie wniosłeś do tematu to ja Cię skasowałem ![]() |
Autor: | carlnova [ 27.lip.2007 20:15:04 ] |
Tytuł: | |
Hej ![]() Możemy zawrzeć pakt diabelski ![]() ![]() Wszyscy będą szczęśliwi ![]() ![]() ![]() Jeżeli post miłośnika pokoju - carlnovy - nie wniósł nic konstruktywnego do tego wątku - proszę sam o "skasowanie mnie" ![]() Pozdrawiam ![]() |
Autor: | wasylo [ 27.lip.2007 20:40:35 ] |
Tytuł: | |
Ja byłem szczęśliwym posiadaczem AEL-a , niestety podczas zimowych warunków dostał między oczy i postanowiłem sprzedać, bo chcąc naprawić dla siebie wychodziły straszne koszta. Pomyślałem sobie, że jest trochę wolnego grosza to wbiję się w coś nowszego. Teraz jestem posiadaczem V6 i musze przyznać, że lepsze wspomnienia mam z użytkowania tamtej poczciwej kobyły. Nie wiem czy to sentyment, bo teraz w C5 nawet nie ma co rezać czy może to, że podczas prawie 2 lat użytkowania poza materiałami eksploatacyjnymi nic nie robiłem przy AEL-u. Wracając do tematu, to napewno przepaść będzie straszna między C4 a A8 pod względem komfortu i wyposażenia ale główny problem sprowadza się do tego czy kogoś stać na utrzymanie takiego auta jak A8, bo do tanich nie należy. Niestety kupienie kobyły za 50-70 tyś . nie świadczy o tym, że nic przy niej nie będzie trzeba robić. Pozdrawiam Pozdrawiam |
Autor: | dogun [ 27.lip.2007 23:03:23 ] |
Tytuł: | |
i tu się zgodze z kolegą,od 3 lat jezdze A6 C4 TDI .Miałem okazje jezdzić C5 TDI i A8 4.2 ,i jedno co wam powiem te samochody nie mają tego (czegoś) co ma w sobie C4, ten samochód ma dusze ![]() |
Autor: | bubu05 [ 27.lip.2007 23:46:44 ] |
Tytuł: | |
2.5tdi do a8 jest za salaby... za maly... bierz na umiar ,ja bym Ci polecal a6 c5 w benzynie 2.7 ew. 2.5tdi i mam nadzieje ze mi sie nie oberwie ![]() ![]() |
Autor: | GrzesB [ 27.lip.2007 23:54:54 ] |
Tytuł: | |
bubu05 napisał(a): 2.5tdi do a8 jest za salaby... za maly... bierz na umiar ,ja bym Ci polecal a6 c5 w benzynie 2.7 ew. 2.5tdi i mam nadzieje ze mi sie nie oberwie
![]() ![]() AFAIR A8 jest tej samej wagi co A6 C5 (lub lżejsze) więc co ma być za słabego?? Kolega chce A8 a nie A6 (i jeśli szuka sedana to wcale mu się nie dziwię, bo C5 sedan jest IMHO brzydki)... |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |