.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Audi 100 C4 czy A6 C4 w czym różnica? Które kupić?
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=63519
Strona 1 z 1

Autor:  Luboniak [ 01.sie.2007 17:15:04 ]
Tytuł:  Audi 100 C4 czy A6 C4 w czym różnica? Które kupić?

Za ok pół roku zamiezam kupic samochód i już teraz chciałbym się pomału rozglądać i precyzować model.
Poszukuje dużego kombi z manualną skrzynią biegów z silnikiem benzynowym (z LPG lub do montazu), wstępnie padło na AUDI C4 i teraz pytanie do specjalistów (czyli Was forumowicze) jaką? 100 C4 czy A6 C4, jakie są pomiędzy nimi różnice, opłaca się zapłacic troche więcej za tą po liftingu czy lepiej szukać zadbaną 100?
Z jakim silnikiem? 2.0, 2.3, 2.6 czy 2.8 jakie koszty eksploatacji dla poszczególnych czy dóży silnik=dobre wyposażenie a te z małymi to ubogie? Który silnik lepiej a który gożej toleruje LPG? Jak ze spalaniem, przeciez nie zawsze większy silnik węcej spali (zwłaszcza przy dóżym aucie) nastawiam się na uwarunkowania ekonomiczne a nie wyścigowe ;)
I najwazniejsze chciałbym wydać ok. 18 tyś. Za te pieniądze coś znajde czy odpuścić temat?
Proszę Was o pomoc...

Autor:  woski [ 01.sie.2007 18:27:06 ]
Tytuł: 

boże, co za ortografia :galy: :?:

Z twoja kwota rozejrzyj sie za a6 2.8e, w Polsce czesto mozna wyrwac taka z juz zalozna sekwencja.

Autor:  ZiPi [ 01.sie.2007 18:43:27 ]
Tytuł: 

Przy kupnie kieruj sie stanem auta a nie silnikiem czy modelem. Do gazu unikaj silnikow na mechanicznym wtrysku 2.0E, 2.3E .

Autor:  woski [ 01.sie.2007 19:43:14 ]
Tytuł: 

2.0e jest na mechanice :?:

Autor:  Simpson [ 01.sie.2007 19:46:08 ]
Tytuł: 

woski napisał(a):
2.0e jest na mechanice :?:

nie :peace:

Autor:  Dred [ 01.sie.2007 20:03:59 ]
Tytuł: 

ładniej wygląda ta po liftingu i takiego bym szukał a dokładniej C4A6 AEL czyli 2.5 TDI bardzo fajny oszczędny silniczek, jeśli już musi być PB z dusicielem to 2.8 na sekwencji mo ewentualnie 2.6 innego gazu nie zakładaj , bo będziesz pluł sobie w brodę !!!

Autor:  cezaryszw [ 01.sie.2007 20:26:55 ]
Tytuł: 

Simpson napisał(a):
woski napisał(a):
2.0e jest na mechanice :?:

nie :peace:

2.0 16v jest na mechanice

Autor:  ZiPi [ 01.sie.2007 22:10:16 ]
Tytuł: 

cezaryszw napisał(a):
Simpson napisał(a):
woski napisał(a):
2.0e jest na mechanice :?:

nie :peace:

2.0 16v jest na mechanice
W C-4 bylo montowanych 5 rodzajow silnikow 2 litrowych ( wspolny blok, rozne glowice )
2.0 AAE, 101 KM - wtrysk jednopunktowy
2.0E AAD, 115 KM - mechaniczny wtrysk
2.0E ABK, 115 KM - elektroniczny wtrysk
2.0E 16V ACE, 136 KM - mechaniczny wtrysk

Autor:  BartekQ [ 01.sie.2007 22:31:24 ]
Tytuł: 

Jako posiadacz drugiej zagazowanej C4 powiem ze trzeba unikac 2.0e 115KM ,
2.0 16v 140KM i 2.3 e 136 KM jezeli to ma byc z gazem. Pewnie najlepiej to wziac 2.8 12v lub 2.8 30v no i 2.6 i to tylko ze sekwencja bo mikser to kicha. A 4.2 i 2.2T to juz rakiety ale ciezko znalezc cos takiego co jeszcze jako tako jezdzi
a jezeli da sie to tez sekwencja i sama przyjemnosc.
Mialem 2.0e z gazem mikserowym ale moze miala ze 100 KM a to jest nic tyle ze ekonomia. Teraz mam c4 1.8 20v '97 125KM z sekwencja i jest duzo lepiej ale nadal malo . Kupilem to jedynie ze wzgledu na przebieg ok 130 tys.km(oryginalny) i smieszna cene tu na wyspach. Tankuje za 20 F i jezdze 250 mil i to jest to.
C4 to tzw. czolgi podobnie jak W124, stare volvo, saaby 9000 etc. jednym slowem stara poczciwa technologia - wszystko niemalze kute- a jeszcze gdy ma 150 KM lub wiecej to jest ok.
Zawsze powtarzam ze era dobrych samochodow skonczyla sie w 1997 roku teraz to to tylko plastik

Autor:  adamusek [ 02.sie.2007 07:30:03 ]
Tytuł: 

ja mam 2.3 AAR gaz+BLOS i nie narzekam :peace:
a koszty obsługi sa niższe niż w 2.6 czy 2.8...

Autor:  Luboniak [ 02.sie.2007 11:33:26 ]
Tytuł: 

W takim razie wiem już jaki silnik, z tego co piszecie to najlepiej 2,8 z sekwencją.
A co z modelem? 100 C4 czy A6 C4, czym sie one różnią? Ten drugi jest tylko po faceliftingu czy sa tam jakies istotne zmiany techniczne?

Autor:  ZiPi [ 02.sie.2007 19:48:00 ]
Tytuł: 

W C-4 ( A-6 ) wprowadzono niewielkie zmiany nadwozia. Co do silnikow, to moc 2.5 TDI wzrosla ze 115 do 140 KM.
i wprowadzono silnik benzynowy 1.8, 125 KM
o reszcie nic nie wiem :):

Autor:  mAlIbOr [ 02.sie.2007 21:13:25 ]
Tytuł: 

ZiPi napisał(a):
W C-4 ( A-6 ) wprowadzono niewielkie zmiany nadwozia. Co do silnikow, to moc 2.5 TDI wzrosla ze 115 do 140 KM.
i wprowadzono silnik benzynowy 1.8, 125 KM
o reszcie nic nie wiem :):


Nic nie wzrosło tylko zrobili nowy silnik...

Co do roznic to napewno w A6 masz inne materiały wykonczeniowe w takich przecietnych modelach, tak jak by tansze. Z zewnatrz jest lifting maska, swiatła, zderzaki, listwy, lampy z tyłu na klapie z plastikowa blenda. Wyglada to troche nowoczesniej ale czy ma wieksza dusze, coz...

co do silnikow to jak chcesz ekonomi to silnik 2.8 z gazem przyjara Ci pewnie z 15-17 litrow. No chyba ze Ty po miescie masz tak ze od swiateł do swiateł jedziesz kilka kilometrów ;-)

Silniki 2.0 na jednopunkcie nie wiem jak jezdzi zdrowy bo ja chyba ogladałem jakas padaczke bo wogóle nie jechała. W cztery osoby tak mniej wiecej jak maluszek w solo :zly: Ja mam 2.3 na wtrysku IGS i jakos to sobie radzi, mi pasuje, nigdy nie zostaje w tyle :):

Jak chesz ekonomike porównywalna do mniejszych benzyn to kup 1.9 TDI w budzie A6. Sam sie rozglądam za takim autem i trafiaja sie wypasiki dobre z tym silnikiem :peace: Eksploatacja tego silnika jest o wiele tansza niz 2.5 ale tez nie smiga tak samo....

Autor:  maciu [ 02.sie.2007 21:23:03 ]
Tytuł: 

mAlIbOr napisał(a):
Co do roznic to napewno w A6 masz inne materiały wykonczeniowe w takich przecietnych modelach, tak jak by tansze. Z zewnatrz jest lifting maska, swiatła, zderzaki, listwy, lampy z tyłu na klapie z plastikowa blenda.


jak już jestesmy z przodu to zapomniałeś o migaczach, lampach, blendzie w maskę ;)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/